Gå til innhold

Jeg blir overvåket

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår fikk jeg en ny nabo. Huset hennes står så hun ser min utgangsdør og halve hage fra sitt kjøkkenvindu. Vi snakket en del mens hun hold på med innflytting, jeg hjalp henne med noen småting, ga noen tips om området osv. siden hun er ny i distriktet. Hun er en hyggelig dame, men veldig, veldig pratsom og vi har egentlig ingen felles interesser. Hun er nylig pensjonert og er derfor mye hjemme. Jeg jobber turnus. På dagene jeg har fri eller jobber kveld liker jeg å jobbe i hagen, gå en tur eller bare sitte ute litt i sola og lese. Hun sitter nesten alltid i kjøkkenvinduet og jeg opplever at hun holder øye med meg. Så fort jeg går ut så kommer hun nemlig og prater. Hun tar ingen hint. Om jeg sier at jeg skal gå en tur så skal hun bare si en ting først og så en ting til og jeg kommer ikke unna. Om jeg sier at jeg må få gjort noe i hagen så følger hun etter meg og prater og prater. Hun legger ikke merke til om jeg ikke svarer noe videre. Jeg blir helt utslitt. Hagen og turene har vært mitt pusterom og fristed i en travel hverdag og jeg trenger de virkelig. Nå har det blitt til at jeg av og til sniker meg ut gjennom vaskerommet for å gå tur, jeg sjekker om hun sitter i vinduet før jeg forter meg ut eller jeg blir inne. Jeg har gitt beskjed flere ganger om at det er hyggelig å prate med henne av og til, men at jeg trenger tid for meg selv og at jeg foretrekker å høre på lydbok når jeg jobber i hagen. Da ler hun bare og sier at lydbok ikke er noe for henne og så fortsetter hun å prate. Jeg har ikke lyst til å gjøre meg til en uvenn, men jeg har heller ikke lyst til å føle meg som et gissel i eget hus. Noen råd? Jeg vurderer å sette opp en levegg på terrassen så hun ikke kan se meg der, men det burde være unødvendig. 

Anonymkode: 36078...623

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde satt opp levegg. Og jeg hadde tatt på meg headset og hørt lydbok. Kanskje snakket med henne kjapt men så sagt at nei nå skal jeg kose meg med boken min vi får snakkes videre en annen gang. 

Skrevet

Jeg hadde satt opp levegg.

Anonymkode: e248b...140

Skrevet

Jeg hadde satt opp leveggen ja. En annen ting jeg tenker du kunne gjort er at når hum først er der så kan du sette henne igang med litt hardt arbeid. Du kan be henne klippe plen, sage ved, beise gjerdet osv.....lag deg en lang liste over ting du skulle fått gjort som du synes er kjedelig. Så når hun kommer kan du si: 'Å siden du først er her, hadde du giddet å klippet plenen her mens vi prater?" 

Hører du på lydbok, kan du også late som du er i telefon når hun kommer ved å bare si: "Er du sikker på det?"....."ok"...."Et øyeblikk" Så forteller du din nabo at du er oppatt i en telefon. 

Skrevet

Gå med headsett og sørg for å ha ryggen mot hun når du jobber. Evt tipset om telefon den var lur.

Anonymkode: 2d656...923

Skrevet
TheWitch skrev (1 time siden):

Jeg hadde satt opp leveggen ja. En annen ting jeg tenker du kunne gjort er at når hum først er der så kan du sette henne igang med litt hardt arbeid. Du kan be henne klippe plen, sage ved, beise gjerdet osv.....lag deg en lang liste over ting du skulle fått gjort som du synes er kjedelig. Så når hun kommer kan du si: 'Å siden du først er her, hadde du giddet å klippet plenen her mens vi prater?" 

Hører du på lydbok, kan du også late som du er i telefon når hun kommer ved å bare si: "Er du sikker på det?"....."ok"...."Et øyeblikk" Så forteller du din nabo at du er oppatt i en telefon. 

Bare pass på at telefonen ikke ringer når du "snakker" i den, det er flaut det 🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Bare pass på at telefonen ikke ringer når du "snakker" i den, det er flaut det 🤣

🤣🤣  ja tanken slo meg. 

Skrevet
TheWitch skrev (5 timer siden):

🤣🤣  ja tanken slo meg. 

Er det noen som har lyd på på telefonen, da? Det har jeg ikke hatt på mange år. 

Anonymkode: 94c2c...3b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Er det noen som har lyd på på telefonen, da? Det har jeg ikke hatt på mange år. 

Anonymkode: 94c2c...3b0

Tror ikke jeg vet om noen som ikke har lyd på på telefonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...