Gå til innhold

Trim og muskler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man kun gå turer. Får man da kun muskler i leggene og i underarmene da?

Eneste trimmen jeg får er turgåing og jeg får ikke muskler andre steder.

Overarmene, lårene, rumpa, magen er store og henger bare uansett hvor mye jeg går.

Anonymkode: 4561c...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kommer nok skal du se. Fortsett å gå og ikke gi opp.

Skrevet

Hvis du vil gjøre loe med hengende mage, temperatur osv må du nok ned i vekt.  Å gå er super grunntrening og om du legger inn hard gange med staver i bratte bakker ol kan du få trening av større muskelgrupper, men du må nok også ha et betydelig kaloriundrrskudd for å få noen stor endring av utseendet

Anonymkode: d60b1...f7d

Skrevet

Du må trene de muskelgruppene du vil stramme opp. Gåing er supert, men legg til noe styrke.

Anonymkode: e0bec...544

Skrevet

Har man ingen trening eller bevegelse fra før, så er det å gå turer nyttig.

Utover dette, får man ikke stort med muskler om man kun går rett frem på en vei. Man må gjerne gå oppover eller i kupert terreng for å få muskler.

De musklene man får da er kjernemuskulatur, rumpe og ben, ikke armer. Mulig du får noe muskler i armer og rygg om du bruker staver, men er ikke så kjent med det.

Jeg er selv en stor fan av å gå, og det er sunt uansett, men man må booste gangen for å få noen effekt på musklene. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du vil gjøre loe med hengende mage, temperatur osv må du nok ned i vekt.  Å gå er super grunntrening og om du legger inn hard gange med staver i bratte bakker ol kan du få trening av større muskelgrupper, men du må nok også ha et betydelig kaloriundrrskudd for å få noen stor endring av utseendet

Det er tull.

Jeg oppfordrer deg til å se rundt deg en gang du er blant ulike mennesker. Legg merke til hva som betyr mest for inntrykket av mennesker; om de er slanke eller trente. Jeg gjorde det en gang, og fikk en aha-opplevelse.

Holdningen hadde overraskende mye å si.

I praksis betyr det at en tykk person med en god holdning ser alltid bedre ut enn en tynn person med dårlig holdning. 

Anonymkode: 7f82d...d20

Skrevet

Om du vil gå ned i vekt bør du fokusere på kosthold.  

Turer finnes i ulike varianter.  Om du rusler av gårde på flat asfalt blir du ikke muskuløs.  Om du går raske motbakketurer i fjellet vil du få muskler.  Fordelen med å gå tur er at du får frisk luft, dagslys og bevegelse.  Om en time på tur erstatter en time med smågodt på sofaen så har turen enorm helsegevinst.  Om målet er å få muskler bør du heller gå på helsestudio og trene vekter.  

Jeg er en lubben, middelaldrende dame.  Jeg kommer aldri til å bli slank og muskuløs, målet mitt er å være sunn og aktiv.  Jeg går mye tur, jeg har hund og bor like ved et fjell med flott turterreng.  Jeg trener yoga (jeg har kontorjobb).  Jeg prøver å ha en aktiv fritid (hagearbeid, ski, padling osv). Jeg prøver å trene på treningssenter, på mitt beste trener jeg 2-3 ganger i uken.  

Men selv den som rusler på tur gruser den som ligger på sofaen.  Og det tar tid å få gode vaner.  Om turgåing er den første gode vanen din så anbefaler jeg at du finner et treningssenter med en styrke-time med instruktør.  Litt oppvarming, litt vekter og litt uttøying.  

Anonymkode: c91ff...5c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er tull.

Jeg oppfordrer deg til å se rundt deg en gang du er blant ulike mennesker. Legg merke til hva som betyr mest for inntrykket av mennesker; om de er slanke eller trente. Jeg gjorde det en gang, og fikk en aha-opplevelse.

Holdningen hadde overraskende mye å si.

I praksis betyr det at en tykk person med en god holdning ser alltid bedre ut enn en tynn person med dårlig holdning. 

Hva er tull med det du siterte? Hun nevner ingenting om holdning eller inntrykk, hun påpeker at om man vil minke kroppsvekten så må man ha kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 0cf2f...756

Skrevet

Det å fjerne hengende mage kan kun gjøres ved vektreduksjon. Det er ikke mulig å "stramme opp" overskuddsfett ved noen som helst trening. 

Men når det er sagt så er jo trening endel av veien til vektreduksjon, sammen med kosthold. Og da er fokus på både kondisjon og særlig styrketrening viktig. Når overskuddsfettet er redusert vil musklene som kommer av styrketreningen bli mer synlige og kroppen oppleves som fastere. 

Anonymkode: dd21f...cb4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Temperatur?

Anonymkode: bb4c7...5e5

Skrevet

Hva er tull med det du siterte? Hun nevner ingenting om holdning eller inntrykk, hun påpeker at om man vil minke kroppsvekten så må man ha kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 0cf2f...756

Hun skrev at hvis du vil gjøre noe med hengemage så må du gå ned i vekt.

HI skrev jo ingenting om å slanke seg, men om å få mer muskler, som jo da har med holdning å gjøre - inkludert magen. 

Skrevet

Det å fjerne hengende mage kan kun gjøres ved vektreduksjon. Det er ikke mulig å "stramme opp" overskuddsfett ved noen som helst trening. 

Feil!

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Feil!

Hvordan tenker du feks situps skal stramme opp en fett og hudklomp? 

Skrevet

Å gå turer er supert. Du bruker hele kroppen, men mest hofter, bein og rygg. Hvis du går med staver får du brukt armer og skuldre i tillegg. Noen gjør det for å få mer trening ut av en gåtur. Da kan du gå litt raskere, og du kan gå i brattere bakker. Da får du muskler over hele kroppen. Ønsker du at de skal være litt mer markerte må du få fjernet noe fett.

Anonymkode: 22402...080

Skrevet
tante grusom master of law skrev (2 timer siden):

Hvordan tenker du feks situps skal stramme opp en fett og hudklomp? 

Jeg har aldri nevnt situps, men blir som regel enda større mage av situps.

Trodde seriøst ikke du var blant de som satte opp stråmenn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man får som regel enda større mage av situps, skulle det stå.

Enda lettere sjokkert over at man antar trening = situps, og enda verre, tillegger meg den fordommen. 

Situps er noe man bør unngå, dersom man vil ha slankere midje. Det meste av trening for kjerne, rygg og rompe vil derimot medføre slankere midje og mer timeglass. Bedre figur, rett og slett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Trodde seriøst ikke du var blant de som satte opp stråmenn. 

Det var et eksempel. Forklar gjerne hvordan trening uten fettreduksjon vil stramme opp fett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Fordelen med å gå tur er at du får frisk luft, dagslys og bevegelse.  Om en time på tur erstatter en time med smågodt på sofaen så har turen enorm helsegevinst. 

Helt helt enig.

Det er så mange psykiske fordeler med turgåing som man aldri får på et senter, det er tilnærmet skadefritt og man unngår attpåtil den ulvehungeren som man får av hard trening. Gåturer er lavterskel på alle mulige vis, inkludert utstyr og startform.

🌱🩷 G Å T U R E R 🩷🌱

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det var et eksempel. Forklar gjerne hvordan trening uten fettreduksjon vil stramme opp fett. 

Nei, det var ikke et eksempel, det var en stråmann.

Det å bygge muskler vil stramme opp kroppen helt uavhengig om man reduserer fett. Det handler om anatomi på et nivå det ikke kan nytte å snakke om her. Så om du ikke tro meg, gjør det ingen verdens ting.

Det sagt, jo mer muskelmasse man har, jo mer forbrenner man, selv i hvile. 

Skrevet

Det å bygge muskler vil stramme opp kroppen helt uavhengig om man reduserer fett. Det handler om anatomi på et nivå det ikke kan nytte å snakke om her. Så om du ikke tro meg, gjør det ingen verdens ting.

Hvis det er et tykt lag med fett utenpå muskulaturen, så vil større muskelmasse i svært liten grad gi et inntrykk av en strammere kropp. Dette gjelder særlig stor mage. For å få inntrykk av en strammere mage, er reduksjon av fett og evt hud eneste mulighet. 

Og selvsagt vil økt muskelmasse gi økt forbrenning og bidra til fettreduksjon, det er det ingen tvil om. Og det er jo fettreduksjon jeg vil frem til at er nødvendig. Jeg ser jeg hadde blitt anonym på innlegget du siterte, noe som ikke var meningen. 

Skrevet

Hvis det er et tykt lag med fett utenpå muskulaturen, så vil større muskelmasse i svært liten grad gi et inntrykk av en strammere kropp. Dette gjelder særlig stor mage. For å få inntrykk av en strammere mage, er reduksjon av fett og evt hud eneste mulighet. 

Og selvsagt vil økt muskelmasse gi økt forbrenning og bidra til fettreduksjon, det er det ingen tvil om. Og det er jo fettreduksjon jeg vil frem til at er nødvendig. Jeg ser jeg hadde blitt anonym på innlegget du siterte, noe som ikke var meningen. 

Fader kom borti anonymknappen igjen. 

Skrevet
tante grusom master of law skrev (2 minutter siden):

Hvis det er et tykt lag med fett utenpå muskulaturen, så vil større muskelmasse i svært liten grad gi et inntrykk av en strammere kropp. Dette gjelder særlig stor mage. For å få inntrykk av en strammere mage, er reduksjon av fett og evt hud eneste mulighet. 

Javel, men vi er uenig om dette.

HI skrev ikke om fett/vektreduksjon, og jeg mener heller ikke at fett/vektreduksjon er nødvendig, så den diskusjonen får du ta med noen andre. Som jeg allerede har skrevet er dette med fett noe jeg har lagt merke til at har mindre å si enn muskler (i betydningen god holdning, ikke overdrevne muskler noe sted). At dere andre mener noe annet, helt i orden, men jeg mener dette.

(Og som sagt, da mener jeg IKKE situps, som jeg mener typisk ødelegger kvinnelig figur, slik at man ser ut som en tønne i stedet.)

Skrevet

HI skrev ikke om fett/vektreduksjon, og jeg mener heller ikke at fett/vektreduksjon er nødvendig, så den diskusjonen får du ta med noen andre. Som jeg allerede har skrevet er dette med fett noe jeg har lagt merke til at har mindre å si enn muskler (i betydningen god holdning, ikke overdrevne muskler noe sted). At dere andre mener noe annet, helt i orden, men jeg mener dette.

(Og som sagt, da mener jeg IKKE situps, som jeg mener typisk ødelegger kvinnelig figur, slik at man ser ut som en tønne i stedet.)

Da får vi bare være uenige. 

Skrevet

Disclaimer;

Det jeg snakker om er kvinner opp mot 80 kilo. Mulig det hele endrer seg når man er 100+

Men er man «bare» overvektig og ikke ekstremt overvektig, så mener jeg muskler har mer å si enn vektreduksjon for inntrykket av å være stram. Tynne mennesker ser slett ikke alltid stram ut. 

Skrevet
tante grusom master of law skrev (1 minutt siden):

Da får vi bare være uenige. 

Jepp :) 

Skrevet

På et nivå det ikke kan nytte å snakke om her. 

Takk for dagens kaffe-ut-av-nesa øyeblikk. 

Anonymkode: e8c82...0a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...