Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Men det er jo stikk motsatt av hva @MissSaigonskriver. Hvorfor forholder du deg ikke til det folk skriver?

Anonymkode: 4815f...6a0

Jeg får pickme vibber av henne du svarte. Hun er ei dørmatte for menn. Menn er i hennes øyne ikke ansvarlige for noe. Derfor reagerer hun på at feminister gjør menn ansvarlige på lik linje med kvinner for arbeidet i hjemmet.

Anonymkode: 70117...c92

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Nei, MissSaigon skriver jo om å hjelpe til. Se her;

Det er jeg som forholder meg til det som skrives. 

Anonymkode: def59...256

Poenget er at mennene ikke hjelper til, men bidrar på lik linje. Du kan ikke klippe ut to ord fra en setning og lage din egen betydning. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Poenget er at mennene ikke hjelper til, men bidrar på lik linje. Du kan ikke klippe ut to ord fra en setning og lage din egen betydning. 

Nei, det var MITT poeng, derfor bruker jeg ikke slike ord som hjelpe til.

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg får pickme vibber av henne du svarte. Hun er ei dørmatte for menn. Menn er i hennes øyne ikke ansvarlige for noe. Derfor reagerer hun på at feminister gjør menn ansvarlige på lik linje med kvinner for arbeidet i hjemmet.

Anonymkode: 70117...c92

Javisst, jeg er den med en mann som fungerer, likevel er det jeg som er pickmeisha. Snakk om bakvendtland. Godt eksempel på det jeg skrev om vond pille…

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det var MITT poeng, derfor bruker jeg ikke slike ord som hjelpe til.

Javisst, jeg er den med en mann som fungerer, likevel er det jeg som er pickmeisha. Snakk om bakvendtland. Godt eksempel på det jeg skrev om vond pille…

Ingen tror at du har noe som fungerer. Det skipet er seilt for en god stund siden, dessverre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ingen tror at du har noe som fungerer. Det skipet er seilt for en god stund siden, dessverre. 

Det går helt fint. Jeg har all verdens tid til å skrive, behøver tross alt ikke gjøre alt hjemme slik feministene med de ubrukelige mannebabyene må :) 

Skrevet

Nå har jeg en mann som alltid har deltatt på lik linje som meg, både med hus, hage og unger, og det uten at vi har måttet diskutere det noe særlig. Han er jo heldigvis også av den oppfattelse at vi begge skal ha det greit, og vi vil begge hverandre vel, så da løser det seg liksom naturlig. 

Når det er sagt er det nok meg som i størst grad er "koordinatoren", den som passer på legetimer til ungene, at de får seg en klipp, at de har med seg gymtøy og husker på gave til bursdagen til kompisen etc. Det er vel dette som gjerne er det tredje skiftet. Men for meg gjør det ikke så mye å gjøre det, så lenge mannen avlaster meg på andre områder. Nå er jeg heller ikke så opptatt at absolutt alt og alle oppgaver skal deles nøyaktig likt, det viktigste er jo at begge har det greit og får hvilt og hentet seg inn like mye. Man har jo også ulik personlighet og liker/misliker ulike ting. Jeg kan gjerne gjøre lekser med ungene og pakke gymtøy hele året jeg, så lenge han støvsuger og vasker vinduer, det hater nemlig jeg. ;)

Jeg håper jeg oppdrar mine barn til å forstå at i en familie er man et team, og alle må bidra til at det fungerer. Og alle fortjener å ha det greit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.8.2026 den 11.50):

Dette, a2e5f...cce, er det jeg mener med at jeg ikke er feminist. Dette er den klassiske feministiske innstillingen. Kvinnen er sjef, mannen hjelper til. 

Det går jo ikke an å forholde seg til mennesker som ikke evner å skjønne en tekst. 

Skrevet
MissSaigon skrev (12 minutter siden):

Det går jo ikke an å forholde seg til mennesker som ikke evner å skjønne en tekst. 

Det handler ikke om evner til å skjønne en tekst, det handler om evner til å unngå å bruke begrepet «hjelpe til».

Det er kun feminister som bruker begrepene «hjelpe til», «sette mannen i sving med», eller «det tredje skiftet».

Vi andre har menn som gjør ting av seg selv fordi de er…vel, normale. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det handler ikke om evner til å skjønne en tekst, det handler om evner til å unngå å bruke begrepet «hjelpe til».

Det er kun feminister som bruker begrepene «hjelpe til», «sette mannen i sving med», eller «det tredje skiftet».

Det er jo det hun mener, at mannen ikke hjelper til, men bidrar på lik linje. 

Alle andre skjønner det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det er jo det hun mener, at mannen ikke hjelper til, men bidrar på lik linje. 

Alle andre skjønner det. 

Jeg også skjønner det.

Snakker ikke om hva man mener, men hvilke ord man bruker.

Jeg ville heller aldri brukt ordet bidrar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvordan omtaler du alt det emosjonelle og administrative arbeidet som kommer i tillegg til lønnet arbeid og husarbeid da? 

Anonymkode: 43ee6...fe3

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan omtaler du alt det emosjonelle og administrative arbeidet som kommer i tillegg til lønnet arbeid og husarbeid da? 

Det kalles livet.

Og i Norge vil jeg faktisk driste meg til å kalle det slaraffenlivet.

De som påtar seg ektefelle og familie og hus og deretter sutrer for at dette krever noe, OMG, jeg mangler ord for hvor lite respekt jeg har for sånt. Da liker man å klage da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg også skjønner det.

Snakker ikke om hva man mener, men hvilke ord man bruker.

Jeg ville heller aldri brukt ordet bidrar. 

Men at du ikke bruker et begrep betyr ikke at det er feil å bruke det. Du har en merkelig måte å ‘diskutere’ på, det virker som du har et større behov for å hevde deg selv enn å bidra i en konstruktiv debatt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men at du ikke bruker et begrep betyr ikke at det er feil å bruke det. Du har en merkelig måte å ‘diskutere’ på, det virker som du har et større behov for å hevde deg selv enn å bidra i en konstruktiv debatt. 

Det kalles uenighet, skjønner det er fremmed og vanskelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det kalles uenighet, skjønner det er fremmed og vanskelig. 

Nei, det kalles ikke uenighet når man trekker bolker ut fra sammenhengen og beskylder folk for å ha en annen mening enn de har. 

Du får jobbe litt med hersketeknikken din, du har en del å gå på der også. 

Skrevet
MissSaigon skrev (8 timer siden):

Det er desverre det samme i hver eneste tråd brukeren deltar i.

Anonymkode: 00437...0bc

Skrevet

Det kalles livet.

Og i Norge vil jeg faktisk driste meg til å kalle det slaraffenlivet.

De som påtar seg ektefelle og familie og hus og deretter sutrer for at dette krever noe, OMG, jeg mangler ord for hvor lite respekt jeg har for sånt. Da liker man å klage da. 

Hm, skjønner, da er vi nok grunnleggende uenige om både hva som er den reelle arbeidsbyrden i en familie, og om hvordan vi kan og bør snakke om den. Tall fra SSB viser at kvinner fortsatt har betydelig mindre fritid en menn, og vi trenger et språk for å forstå og imøtegå den situasjonen. Mener jeg. Men jeg er stolt feminist. Fortsetter med det, jeg, da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hm, skjønner, da er vi nok grunnleggende uenige om både hva som er den reelle arbeidsbyrden i en familie, og om hvordan vi kan og bør snakke om den. Tall fra SSB viser at kvinner fortsatt har betydelig mindre fritid en menn, og vi trenger et språk for å forstå og imøtegå den situasjonen. Mener jeg. Men jeg er stolt feminist. Fortsetter med det, jeg, da. 

Joda, men forskjellen ligger jo i at Bodil velger elendig mann og behøver språk for det hun opplever og Anita velger bra mann og behøver ikke noe språk for dette.

Hvorfor ikke heller bare velge bra menn i utgangspunktet?

Jo det krever at man legger bånd på seg selv og ikke overstyrer, den første tiden. Det ligger i de fleste av oss at vi ønsker å ha ting på vår måte. Men på sikt så slipper man da å ende opp med en ubrukelig fyr som ligger på sofaen og peller seg i ørene.

Hadde en naboe en gang som hadde en sånn fyr. Så de gjennom vinduet i ny og ne. Hun jobbet og slet, han satt i undiken og scrollet på pc. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Joda, men forskjellen ligger jo i at Bodil velger elendig mann og behøver språk for det hun opplever og Anita velger bra mann og behøver ikke noe språk for dette.

Hvorfor ikke heller bare velge bra menn i utgangspunktet?

Jo det krever at man legger bånd på seg selv og ikke overstyrer, den første tiden. Det ligger i de fleste av oss at vi ønsker å ha ting på vår måte. Men på sikt så slipper man da å ende opp med en ubrukelig fyr som ligger på sofaen og peller seg i ørene.

Hadde en naboe en gang som hadde en sånn fyr. Så de gjennom vinduet i ny og ne. Hun jobbet og slet, han satt i undiken og scrollet på pc. 

Du tegner et fascinerende bilde av deg selv her nå. 

Skrevet

Det er desverre det samme i hver eneste tråd brukeren deltar i.

Anonymkode: 00437...0bc

Man trenger ikke å svare. Vi har jo sett henne i flere perioder, det fungerer best å ignorere. 

Anonymkode: 68cde...ab0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...