Gå til innhold

Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du evner ikke å lese i det hele tatt, du lager din egen historie, resten av oss svarer på det hi har skrevet. 

Anonymkode: 38a08...9f2

Nei, ingen av dere svarer på det HI skriver om at det var hun som plasserte kuleisen nede og at det var hun som eide pinneisen oppe. Det er som dere har en blind spot og ikke en gang ser det som står, og likevel tror dere ser alt og svarer på alt. 

Anonymkode: 119b6...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og nå kjenner jeg at jeg har sagt mitt, så nå kommer ikke jeg til å svare mer. Har allerede forutsett at dere kommer til å vrir og vri og vri, så det får dere bare gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, ingen av dere svarer på det HI skriver om at det var hun som plasserte kuleisen nede og at det var hun som eide pinneisen oppe. Det er som dere har en blind spot og ikke en gang ser det som står, og likevel tror dere ser alt og svarer på alt. 

Leser innlegget ditt over her, som bare er noe vas. Skjønner jo at du bare er ute etter å kverulere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri sagt at han ikke flyttet en is, men jeg forholder meg til alt HI skrev, ikke bare til små brokker.

Sånn er det også i virkeligheten. Ting henger sammen med hverandre. Bra menn blir sammen med bra damer og vice versa. Passiv aggressive menn blir sammen med egoistiske kvinner og vice versa. Hvis min mann gjør noe dumt, og er feilbarlig, så vet jeg jo at det er fordi jeg også gjør dumme ting og er feilbarlig.

Hadde man vært en bra kvinne selv så hadde man simpelthen ikke hatt en dårlig mann, fordi selve valget av mann også sier noe om kvaliteten på kvinnen. 

Jeg skjønner ikke hva det er du vil frem til, så jeg forlater deg her. Jeg håper at hi har fortalt mannen at han oppfører seg som en furten fjortis og at de kan le sammen av det. 

Anonymkode: 2dde1...f22

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Og nå kjenner jeg at jeg har sagt mitt, så nå kommer ikke jeg til å svare mer. 

👍🏻👍🏻👍🏻

Anonymkode: 36725...7f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.8.2026 den 4.22):

Ærlig talt hvordan er det mulig at du (og resten av gjengen her) angriper han for å være barnslig?

Du hadde tatt opp én is, den var til deg, og ikke til han, og heller ikke til ungene.

Er det noe som er umodent så er det vel det?

Kuleis bør i tillegg stå i den minst kalde fryseren, men den har du tydeligvis lagt i den kaldeste. Svært umodent og egoistisk av deg og det er forståelig at han blir gretten. 

Hva i alle dager?! Jeg hadde ikke kunnet være sammen med en over tid som fortolket meg på en så forvridd og negativ måte. 

Jeg hadde kjøpt meg en saftis på butikken og lagt denne i kombiskapet oppe fordi den nesten ikke tok plass og fordi jeg skulle spise den senere. Mannen liker ikke saftis. 

Jeg kjøpte inn to 2- litersbokser med is fordi det var på tilbud og jeg vet han er glad i kuleis (det er vi begge). Disse tar plass og kuleis spises ikke hver dag, jeg la dem derfor i fryseboksen. 

Anonymkode: 1c288...3fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.8.2026 den 9.33):

Hjelpes for en umoden fyr!

Vi har også bokser med is i storfryseren, av den enkle grunn at de tar såpass mye plass at det blir ikke plass til dem i kombiskapet. Det tar virkelig ikke lang tid å hente en boks med is og vente 15 minutter på at den tiner litt. Å vente på tur er noe et voksent menneske bør kunne klare uten å bli umoden og barnslig.

Anonymkode: aa675...ddf

Det er det jeg også mener....

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.8.2026 den 20.24):

Ja, faktisk.

En voksen kvinne som tar opp én pinneis og den er til seg selv. Det lyser ikke akkurat omtanke, selv en treåring er  normalt sett mer omsorgsfull enn det der. 

For det første var kun jeg og mannen hjemme da. Men om barnet hadde vært hjemme og sovet da, så hadde det da uansett ikke vært annerledes.

Der du skriver høres kvinnefiendlig ut. Omsorgsevne og personlighet nedvurderes fordi jeg kjøper en ispinne til meg selv og spiser den. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde ikke kunnet være sammen med en over tid som fortolket meg på en så forvridd og negativ måte. 

Nei det er jo poenget mitt.

Du vil ikke ta de som er moden nok til å ikke være sur og passiv aggressiv, fordi de stiller krav til deg (eller vrir som du kaller det).

Samtidig vil du heller ikke at den mannen du vil ha og har sjanse på, skal oppføre seg slik han gjør.

Det er en klassiker det her, kvinner som er misfornøyd med egen mann, men likevel ikke vil ha en annen mann eller oppføre seg som en kvinne som tiltrekker bedre menn.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Der du skriver høres kvinnefiendlig ut. Omsorgsevne og personlighet nedvurderes fordi jeg kjøper en ispinne til meg selv og spiser den. 

Ja, det synes du nok. Det er ingenting kvinnefiendtlig i det å velge en god mann til seg selv. Men du påstå dette som et ledd i ditt forvrengte syn på hva som er modent. 

Skrevet

Altså, Norge 2026;

Jeg vil kjøpe is til bare meg selv og ikke til mann og barn. Når noen sier det er lite omsorgsfullt så er de kvinnefiendtlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.8.2026 den 14.20):

Jeg har aldri sagt at han ikke flyttet en is, men jeg forholder meg til alt HI skrev, ikke bare til små brokker.

Sånn er det også i virkeligheten. Ting henger sammen med hverandre. Bra menn blir sammen med bra damer og vice versa. Passiv aggressive menn blir sammen med egoistiske kvinner og vice versa. Hvis min mann gjør noe dumt, og er feilbarlig, så vet jeg jo at det er fordi jeg også gjør dumme ting og er feilbarlig.

Hadde man vært en bra kvinne selv så hadde man simpelthen ikke hatt en dårlig mann, fordi selve valget av mann også sier noe om kvaliteten på kvinnen. 

Så slik du ser det, så er alt kvinnens feil uansett.

Enten er hun en dårlig kvinne selv. Har hun en mann med noen dårlige sider eller en mann som ikke er god på husarbeid, ja da er det også kvinnens feil (siden hun har blitt sammen med en dårlig mann). 

🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så slik du ser det, så er alt kvinnens feil uansett.

Enten er hun en dårlig kvinne selv. Har hun en mann med noen dårlige sider eller en mann som ikke er god på husarbeid, ja da er det også kvinnens feil (siden hun har blitt sammen med en dårlig mann). 

🙄

Nei.

Snakker om at like kvinner finner like menn, det har jeg gjort hele tråden.

For eksempel så er det ikke så rart at du vrir, du er jo sammen med en umoden mann. Hadde du vært sammen med en bra mann, hadde jeg forventet mer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Altså, Norge 2026;

Jeg vil kjøpe is til bare meg selv og ikke til mann og barn. Når noen sier det er lite omsorgsfullt så er de kvinnefiendtlig. 

Ja. Kvinner bør slippe å måtte forsvare egne små ønsker og behov som er rimelige, og anklages for å mangle omsorgsevne av den grunn. 

Jeg har dessuten ikke kjøpt inn is til bare meg selv (det er det for øvrig mannen som pleier å gjøre; kjøpe inn kun en type is som han vet jeg ikke liker og ikke noe mer).  Jeg gikk på butikken og handlet. Jeg kjøpte en enkelt favorittis til meg selv. Jeg kjøpte samtidig to bokser is som jeg vet mannen liker. 

Jeg er den eneste som lager i stand felles mat og måltider i huset, og jeg spør alltid mann og barn om de har lyst på noe jeg forsyner meg av dersom det er nok til flere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei.

Snakker om at like kvinner finner like menn, det har jeg gjort hele tråden.

For eksempel så er det ikke så rart at du vrir, du er jo sammen med en umoden mann. Hadde du vært sammen med en bra mann, hadde jeg forventet mer. 

Vel. Det stemmer ikke, kvinner blir ikke sammen med menn som er veldig like seg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

(det er det for øvrig mannen som pleier å gjøre

Noe som er mitt poeng!

Like kvinner og like menn hører sammen.

Begynner å innse at dette aldri kommer til å nå inn, så gir meg overfor deg også.

Du får bare fortsette å være deg og klage på mannen for å være seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Noe som er mitt poeng!

Like kvinner og like menn hører sammen.

Begynner å innse at dette aldri kommer til å nå inn, så gir meg overfor deg også.

Du får bare fortsette å være deg og klage på mannen for å være seg. 

Forskning viser at det ikke fungerer slik. 

Men det er nok bedre for en manns ego å innbille seg at kona sikkert er like egoistisk som ham selv og tro at det derfor rettferdiggjør slik oppførsel fra hans side. Det kan i tilfelle anses å være en forsvarsmekanisme som heter projisering/ overføring av egne negative sider. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Forskning viser at det ikke fungerer slik. 

Hadde du klart å vise til den forskningen du dikter opp, som for øvrig går mot den etablerte kunnskapen vi har om både parforhold, vennskap og arbeid, så hadde du - trommevirvel - hatt en bra mann.

Du tror vel at jeg er mann, også du ;) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Altså, Norge 2026;

Hun hadde jo kjøpt is mannen likte, i tillegg til den ene sorten han ikke likte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hun hadde jo kjøpt is mannen likte, i tillegg til den ene sorten han ikke likte. 

Å nei du, ikke i anonym 3cb sin historie 😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hadde du klart å vise til den forskningen du dikter opp, som for øvrig går mot den etablerte kunnskapen vi har om både parforhold, vennskap og arbeid, så hadde du - trommevirvel - hatt en bra mann.

Du tror vel at jeg er mann, også du ;) 

Ja, jeg er sikker på at du er en mann. Noe sier meg at du nok ikke har så mye egen erfaring med parforhold.

Så du mener å vite noe om jeg har en bra eller dårlig mann generelt, og påstår at jeg ville ha hatt en bra mann om jeg hadde lagt ved link til forskning i denne tråden. Interessant logikk.

Parforhold, vennskap og arbeid kan ikke sammenliknes her.  

Ved valg av en partner å dele livet med er det: Sterk likhet i utdannelsesnivå, alder, politisk syn og religiøsitet, og noe likhet i verdier ellers. Lite likhet i personlighet, emosjonelle reaksjonsmønstre og tilknytningsstil.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.8.2026 den 14.20):

Oi, oi, oi! Litt av en påstand. Hvordan stiller du deg til ekteskap der kvinner bankes av ektemennene sine. Er det fordi det er dårlig kvalitet på kvinnen?

Anonymkode: 64d3c...43e

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Oi, oi, oi! Litt av en påstand. Hvordan stiller du deg til ekteskap der kvinner bankes av ektemennene sine. Er det fordi det er dårlig kvalitet på kvinnen?

Anonymkode: 64d3c...43e

Anbefaler deg å lese forskning på feltet. På den måten slipper jeg å fortelle deg det :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Anbefaler deg å lese forskning på feltet. På den måten slipper jeg å fortelle deg det :) 

Det er nok heller du som kan ha behov for å lære å være kildekritisk 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er nok heller du som kan ha behov for å lære å være kildekritisk 

Forskjellen på deg og meg er at noen bryr seg nok om min mening til å spørre om den :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Forskjellen på deg og meg er at noen bryr seg nok om min mening til å spørre om den :) 

Du prøver for hardt. Jeg tror ingen kjøper narrativet ditt, dessverre. Du viser kun at det er helt umulig å forholde seg til deg, enda mindre ha en fruktbar diskusjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...