Anonym bruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Er det meg, eller synes dere også dette er passivt- aggresivt og umodent? Vi har kombiskap på kjøkkenet og stor frys nede. Mannen hadde lyst på is og ble irritert på meg fordi kuleisen han liker lå i stor frys nede (-18 grader) og den var så kald at han i tilfelle måtte vente på at det tinte litt før det var mulig å spise den. Han valgte derfor å droppe is akkurat i kveld og la 2- litersboksen i kombifrysen sammen med andre ting vi har der: pizza, frosne bær, grønnsaksblanding osv. Jeg hadde en enkelt saftis liggende i kombifrysen. Denne har han så tatt ut, bært ned og lagt i fryseboksrn nede..?! Han sier det var for å lage plass til sin is, men det var 1 enkelt ispinne som var min det er snakk om, og han kunne ha flyttet masse annet som faktisk tok plass fra kombiskapet og ned i fryseboksen. Anonymkode: 1c288...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august Han høres ut som en barnehageunge. Anonymkode: 38a08...9f2
Anonym bruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Han høres ut som en barnehageunge. Anonymkode: 38a08...9f2 Han er virkelig ikke sånn til vanlig. Men hvis han blir irritert på meg for noe, så kommer det ofte ut på en slik passiv- aggresiv måte. Anonymkode: 1c288...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august Men hvorfor ble han egentlig irritert på deg ? Anonymkode: 5430d...dd1
Anonym bruker Skrevet 7. august #6 Skrevet 7. august La det fare. ❤️ Irriter deg over det i 10 min. Så la det ligge. Du skrev at han ikke pleier å være slik. Bor man sammen blir det litt små irr. Anonymkode: 82f06...304
Anonym bruker Skrevet fredag kl 02:40 #7 Skrevet fredag kl 02:40 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men hvorfor ble han egentlig irritert på deg ? Anonymkode: 5430d...dd1 Fordi jeg hadde plassert isen i fryseboksen da jeg kjøpte inn, ikke i kombifrysen. Da må den tine lengre før man klarer å lage kuler av den. Anonymkode: 1c288...3fe
Anonym bruker Skrevet fredag kl 04:41 #8 Skrevet fredag kl 04:41 Da hadde jeg ledd høyt og ertet han uhemmet. Anonymkode: 2dde1...f22
Anonym bruker Skrevet fredag kl 09:41 #9 Skrevet fredag kl 09:41 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Da hadde jeg ledd høyt og ertet han uhemmet. Anonymkode: 2dde1...f22 Dette! 👆 Anonymkode: c8f2f...1ef
Anonym bruker Skrevet fredag kl 11:29 #10 Skrevet fredag kl 11:29 Haha, jeg hadde også gjort narr av hans "patetiske hevnaksjon". Anonymkode: d75c7...601
Anonym bruker Skrevet fredag kl 18:07 #11 Skrevet fredag kl 18:07 Anonym bruker skrev (17 timer siden): La det fare. ❤️ Irriter deg over det i 10 min. Så la det ligge. Du skrev at han ikke pleier å være slik. Bor man sammen blir det litt små irr. Anonymkode: 82f06...304 Ikke alltid like lett å leve med en som reagerer med å bli passiv- agrressiv fremfor å kommunisere. Hadde vært fint å kjemne på at vi er to voksne i forholdet. Anonymkode: 1c288...3fe
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 02:22 #12 Skrevet lørdag kl 02:22 Ærlig talt hvordan er det mulig at du (og resten av gjengen her) angriper han for å være barnslig? Du hadde tatt opp én is, den var til deg, og ikke til han, og heller ikke til ungene. Er det noe som er umodent så er det vel det? Kuleis bør i tillegg stå i den minst kalde fryseren, men den har du tydeligvis lagt i den kaldeste. Svært umodent og egoistisk av deg og det er forståelig at han blir gretten. Anonymkode: 119b6...3cb
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 07:33 #13 Skrevet lørdag kl 07:33 Hjelpes for en umoden fyr! Vi har også bokser med is i storfryseren, av den enkle grunn at de tar såpass mye plass at det blir ikke plass til dem i kombiskapet. Det tar virkelig ikke lang tid å hente en boks med is og vente 15 minutter på at den tiner litt. Å vente på tur er noe et voksent menneske bør kunne klare uten å bli umoden og barnslig. Anonymkode: aa675...ddf
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 12:35 #14 Skrevet lørdag kl 12:35 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ærlig talt hvordan er det mulig at du (og resten av gjengen her) angriper han for å være barnslig? Du hadde tatt opp én is, den var til deg, og ikke til han, og heller ikke til ungene. Er det noe som er umodent så er det vel det? Kuleis bør i tillegg stå i den minst kalde fryseren, men den har du tydeligvis lagt i den kaldeste. Svært umodent og egoistisk av deg og det er forståelig at han blir gretten. Anonymkode: 119b6...3cb Hi er umoden og egoistisk? Himmel, det tar noen minutter å la den tine litt. snakk om å lage problemer ut av ingenting. Anonymkode: 38a08...9f2
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:24 #15 Skrevet lørdag kl 18:24 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hi er umoden og egoistisk? Himmel, det tar noen minutter å la den tine litt. snakk om å lage problemer ut av ingenting. Anonymkode: 38a08...9f2 Ja, faktisk. En voksen kvinne som tar opp én pinneis og den er til seg selv. Det lyser ikke akkurat omtanke, selv en treåring er normalt sett mer omsorgsfull enn det der. Anonymkode: 119b6...3cb
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:38 #16 Skrevet lørdag kl 18:38 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ja, faktisk. En voksen kvinne som tar opp én pinneis og den er til seg selv. Det lyser ikke akkurat omtanke, selv en treåring er normalt sett mer omsorgsfull enn det der. Anonymkode: 119b6...3cb Det står ingen steder at hi har tatt opp en pinneis til seg selv. Anonymkode: 38a08...9f2
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:55 #17 Skrevet lørdag kl 18:55 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det står ingen steder at hi har tatt opp en pinneis til seg selv. Anonymkode: 38a08...9f2 Hele denne tråden, 100%, handler om én eneste is, som lå i kombiskapet og som mannen til HI hadde tatt ned i den større og kaldere fryseboksen, og hvor man diskuterer hvorvidt dette var barnslig og passivt aggressivt eller ei. Dette, isen, kjernen i tråden, har du altså ikke fått med deg at eksisterer, før du skriver innlegg på innlegg, som andre tomler opp, eller du pirker på meg som faktisk evner å lese. Burde jeg være sjokkert? Sikkert ikke. Anonymkode: 119b6...3cb
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 23:46 #18 Skrevet lørdag kl 23:46 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hele denne tråden, 100%, handler om én eneste is, som lå i kombiskapet og som mannen til HI hadde tatt ned i den større og kaldere fryseboksen, og hvor man diskuterer hvorvidt dette var barnslig og passivt aggressivt eller ei. Dette, isen, kjernen i tråden, har du altså ikke fått med deg at eksisterer, før du skriver innlegg på innlegg, som andre tomler opp, eller du pirker på meg som faktisk evner å lese. Burde jeg være sjokkert? Sikkert ikke. Anonymkode: 119b6...3cb Det lå en pinneis i fryseskapet og en boks med is i fryseboksen. Manne flyttet den ene isen for å straffe kona. Det er helt hysterisk latterlig og jeg hadde mobbet han skånseløst. Anonymkode: 2dde1...f22
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:08 #19 Skrevet søndag kl 08:08 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ja, faktisk. En voksen kvinne som tar opp én pinneis og den er til seg selv. Det lyser ikke akkurat omtanke, selv en treåring er normalt sett mer omsorgsfull enn det der. Anonymkode: 119b6...3cb Jeg antar at det har lagt en eske med pinneis (eventuelt at man har tatt pinneisene ut av esken og plassert dem i mellomrom). Så har HI og eventuelt andre spist av denne isen og nå var det en igjen. Og om det bare var denne isen så er det fullt mulig å få plass til en liten ispinne selv om det ikke er plass til en tolitersboks med is. Uansett. Når man legger ting i de forskjellige fryserne så regner jeg med HI eller mannen har plassert etter hva det var plass til, hva som brukes ofte og hva det var greit å ha raskt for hånden. Om mannen mente at isboksen hans burde vært i frysen oppe, så kan han jo fint si det og flytte den dit (om det er plass) uten å lage noe drama ut av det. Så kan HI vite at dette er viktig for mannen og se om det i fremtiden er plass til isen der om det er praktisk, med tanke på hva annet som da eventuelt ikke får plass. Er det plass til isen, så kan den bli værende. Det å reagere så surt og trasse med å flytte én liten is ned i frysen er jo barnslig. Det er jo ikke slik at HI har gjort dette for å gjøre det vanskelig for mannen. Hadde min mann flyttet en enslig is ned i fryseren som straff for at jeg ikke forstod at det var viktig med isboksen i frysen oppe, eller enda verre, som straff for at det var jeg som handlet frysevarer sist og det ikke var plass til boksen, så hadde jeg ertet ham for det. Dette er en teit oppførsel og en overreaksjon. Om det er slik man kommuniserer når man er uenig i beslutninger så blir det fort ganske slitsomt. Anonymkode: 1a692...690
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:55 #20 Skrevet søndag kl 09:55 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det lå en pinneis i fryseskapet og en boks med is i fryseboksen. Anonymkode: 2dde1...f22 Ja, og den isen hadde krabbet dit selv og sagt at den var HI sin? Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg antar at det har lagt en eske med pinneis (eventuelt at man har tatt pinneisene ut av esken og plassert dem i mellomrom). Så har HI og eventuelt andre spist av denne isen og nå var det en igjen. Og om det bare var denne isen så er det fullt mulig å få plass til en liten ispinne selv om det ikke er plass til en tolitersboks med is. Anonymkode: 1a692...690 Det gjør du nok ja. Parat med forklaring som frikjenner HI med en eneste gang noen er så frimodig at de stiller spørsmål ved det. Hvis det var sånn, så var det vel hele esken mannen flyttet på, uten å sjekke hvor mange is som var igjen? Hvis det var slik så var vel ikke det så galt? HI har i alle fall lagt sine is der hun vil ha de og ikke hørt med mannen. Dere kommer nå til å vri og vri og vri og vri og vri på dette, men hvorfor? Fordi dere ikke takler tanken på at en kvinne har gjort noe barnslig, mens en mann har gjort noe rimelig? Fordi dere selv har valgt en stusslig mann og føler for å ha noen å spille på lag med? Fordi dere er for likestilling, men ikke hva det medfører av plikter og ansvar? Tenk litt gjennom dette når dere nå kommer for å angripe meg. Tenk litt over hvorfor dere føler denne overveldende trangen til det. Det handler om følelser, dette her, ikke om fornuft. Har selv ristet på hodet når noen kommer og snur om på kjønnene for å få frem hvor ufattelig ulik man ser på menn (onde, dumme, barnsligste) og kvinner (snille, kloke, modne). Men med årene ser jeg jo at de menneskene har rett. Man klarer ikke se på menn som normale mennesker, og på seg selv som feilbarlig, man ser på menn som barn og på seg selv og andre kvinner som perfekt. Javel. Hvor snilt, klokt og modent er det å ha slike fordommer? Anonymkode: 119b6...3cb
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:09 #21 Skrevet søndag kl 10:09 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, og den isen hadde krabbet dit selv og sagt at den var HI sin? Det gjør du nok ja. Parat med forklaring som frikjenner HI med en eneste gang noen er så frimodig at de stiller spørsmål ved det. Hvis det var sånn, så var det vel hele esken mannen flyttet på, uten å sjekke hvor mange is som var igjen? Hvis det var slik så var vel ikke det så galt? HI har i alle fall lagt sine is der hun vil ha de og ikke hørt med mannen. Dere kommer nå til å vri og vri og vri og vri og vri på dette, men hvorfor? Fordi dere ikke takler tanken på at en kvinne har gjort noe barnslig, mens en mann har gjort noe rimelig? Fordi dere selv har valgt en stusslig mann og føler for å ha noen å spille på lag med? Fordi dere er for likestilling, men ikke hva det medfører av plikter og ansvar? Tenk litt gjennom dette når dere nå kommer for å angripe meg. Tenk litt over hvorfor dere føler denne overveldende trangen til det. Det handler om følelser, dette her, ikke om fornuft. Har selv ristet på hodet når noen kommer og snur om på kjønnene for å få frem hvor ufattelig ulik man ser på menn (onde, dumme, barnsligste) og kvinner (snille, kloke, modne). Men med årene ser jeg jo at de menneskene har rett. Man klarer ikke se på menn som normale mennesker, og på seg selv som feilbarlig, man ser på menn som barn og på seg selv og andre kvinner som perfekt. Javel. Hvor snilt, klokt og modent er det å ha slike fordommer? Anonymkode: 119b6...3cb De fleste av oss svarer på situasjonen slik vi får den fortalt. Dette er ikke et rettslig avhør slik at vi må høre alle parter for å finne den virkelig sannheten. På et forum svarer man på situasjonen slik vi får den presentert. Har HI lurt oss slik at den egentlige situasjonen er at hun alltid legger mannes ting lengst vekk og gjør dem utilgjengelig så vil jo våre svar ikke gi noe verdi. Ut i fra det HI presenterer er det jo du som vrir på situasjonen ved å si at HI bevist prioriterte egne is og la mannen sin is i den andre fryseren selv om det var plass i den andre fryseren. I en gjennomsnittlig familie legger man ting der man selv tenker at det er fornuftig med tanke på bruk og plass. Min vurdering av dette vil nok være annerledes enn min mann sin. Oppstår det da situasjoner, hvor han (eller jeg) har ønsker om endring så gir den av oss en helt vanlig beskjed. Så endres det om det er mulig, vi kan finne et kompromiss osv. Mitt svar hadde vært helt likt om begge var menn, begge var kvinner eller hvem som var mann og kvinne var byttet om. Selv om du er veldig opptatt av kvinner og menn, henger ikke de fleste seg opp i det i slike situasjoner. I denne situasjonen er det irrelevant. Helt uavhengig av hvem som er mann og hvem som er kvinne så er det fortsatt barnslig å bære en liten is, som lå oppe og det var plass til oppe, ned i frysen nede. Anonymkode: 1a692...690
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:22 #22 Skrevet søndag kl 10:22 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): i fra det HI presenterer er det jo du som vrir på situasjonen ved å si at HI bevist prioriterte egne is og la mannen sin is i den andre fryseren selv om det var plass i den andre fryseren. Nei HI skriver dette selv. Anonymkode: 119b6...3cb
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:12 #23 Skrevet søndag kl 12:12 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, og den isen hadde krabbet dit selv og sagt at den var HI sin? Det gjør du nok ja. Parat med forklaring som frikjenner HI med en eneste gang noen er så frimodig at de stiller spørsmål ved det. Hvis det var sånn, så var det vel hele esken mannen flyttet på, uten å sjekke hvor mange is som var igjen? Hvis det var slik så var vel ikke det så galt? HI har i alle fall lagt sine is der hun vil ha de og ikke hørt med mannen. Dere kommer nå til å vri og vri og vri og vri og vri på dette, men hvorfor? Fordi dere ikke takler tanken på at en kvinne har gjort noe barnslig, mens en mann har gjort noe rimelig? Fordi dere selv har valgt en stusslig mann og føler for å ha noen å spille på lag med? Fordi dere er for likestilling, men ikke hva det medfører av plikter og ansvar? Tenk litt gjennom dette når dere nå kommer for å angripe meg. Tenk litt over hvorfor dere føler denne overveldende trangen til det. Det handler om følelser, dette her, ikke om fornuft. Har selv ristet på hodet når noen kommer og snur om på kjønnene for å få frem hvor ufattelig ulik man ser på menn (onde, dumme, barnsligste) og kvinner (snille, kloke, modne). Men med årene ser jeg jo at de menneskene har rett. Man klarer ikke se på menn som normale mennesker, og på seg selv som feilbarlig, man ser på menn som barn og på seg selv og andre kvinner som perfekt. Javel. Hvor snilt, klokt og modent er det å ha slike fordommer? Anonymkode: 119b6...3cb Du kan vrenge og vri på hva som kan ha skjedd, men fakta er at han flyttet EN liten pinneis fra en fryser til en annen for å straffe kona si. Uavhengig av kontekst er det en vanvittig ting å gjøre. Anonymkode: 2dde1...f22
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:18 #24 Skrevet søndag kl 12:18 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Hele denne tråden, 100%, handler om én eneste is, som lå i kombiskapet og som mannen til HI hadde tatt ned i den større og kaldere fryseboksen, og hvor man diskuterer hvorvidt dette var barnslig og passivt aggressivt eller ei. Dette, isen, kjernen i tråden, har du altså ikke fått med deg at eksisterer, før du skriver innlegg på innlegg, som andre tomler opp, eller du pirker på meg som faktisk evner å lese. Burde jeg være sjokkert? Sikkert ikke. Anonymkode: 119b6...3cb Du evner ikke å lese i det hele tatt, du lager din egen historie, resten av oss svarer på det hi har skrevet. Anonymkode: 38a08...9f2
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:20 #25 Skrevet søndag kl 12:20 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du kan vrenge og vri på hva som kan ha skjedd, men fakta er at han flyttet EN liten pinneis fra en fryser til en annen for å straffe kona si. Uavhengig av kontekst er det en vanvittig ting å gjøre. Anonymkode: 2dde1...f22 Jeg har aldri sagt at han ikke flyttet en is, men jeg forholder meg til alt HI skrev, ikke bare til små brokker. Sånn er det også i virkeligheten. Ting henger sammen med hverandre. Bra menn blir sammen med bra damer og vice versa. Passiv aggressive menn blir sammen med egoistiske kvinner og vice versa. Hvis min mann gjør noe dumt, og er feilbarlig, så vet jeg jo at det er fordi jeg også gjør dumme ting og er feilbarlig. Hadde man vært en bra kvinne selv så hadde man simpelthen ikke hatt en dårlig mann, fordi selve valget av mann også sier noe om kvaliteten på kvinnen. Anonymkode: 119b6...3cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå