Gå til innhold

Dårlig sammerbeid med eks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra bygda. 

Anonymkode: 60ebb...18e

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.8.2026 den 15.21):

Kan vi ha ny mekling? Ringte meklingskontoret for ei stund siden og virka ikke som det var så lett å få det siden vi hadde hatt en time. Eller egentlig to fordi han på første time forlangte barna 100 % (har bidratt lite i forhold til oppfølgning og aktiviteter i deres oppvekst og ikke sertifikat)  HI

Har ringt meklerkontor, får ikke ny mekling. Er hos mi mor i helga, i dag kommer søster med fam. på middag 13.00. Dersom jeg skal rekke inn til 17 må jeg kjøre 14.00. Snakka med 12 åringen i går og fortalte at det ikkje var sikker jeg rakk inn til 17.00, men om de bare kunne sykle bort så kom jeg så fort jeg kan (det tar 5-10 min) Det var heilt greit for han. Dette er meldingene mellom meg og eks tidligere har jeg løpt med halen mellom bejna og gjort som han har sagt. Dette er ekstremt 🤣 HI

Screenshot_20260822_174042_Messages.jpg

Skrevet

Jeg synes det er veldig vanskelig å få helt tak på problemet her. 

Ok, søndag er upraktisk - men er ikke det bare en typisk kamel man sluker med et så elendig samarbeid i bunn?

Jeg synes ikke noen av dere høres spesielt fleksible eller gode på kommunikasjon ut. 

Anonymkode: d47ef...243

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes det er veldig vanskelig å få helt tak på problemet her. 

Ok, søndag er upraktisk - men er ikke det bare en typisk kamel man sluker med et så elendig samarbeid i bunn?

Jeg synes ikke noen av dere høres spesielt fleksible eller gode på kommunikasjon ut. 

Vanskelig å egentlig sluke den kamelen når jeg mistrives slikt der vi bor og treng å komme bort helger enten med eller uten unger og må reise 13.00 for å være til 17.00. Har du lest den siste meldingsutvekslingen i siste melding? HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Vanskelig å egentlig sluke den kamelen når jeg mistrives slikt der vi bor og treng å komme bort helger enten med eller uten unger og må reise 13.00 for å være til 17.00. Har du lest den siste meldingsutvekslingen i siste melding? HI

Da svarer du at du gjerne tar en runde til på familievernkontoret for denne byttingen kl 17 på søndagene fungerer dårlig. 

Og ønsker han melde deg til barnevernet fordi en 12 åring er alene hjemme i to timer en søndag ettermiddag må han gjerne det, det slår bare tilbake på han selv. Alle friske 12 åringer takler det fint, så det er bare hans hevngjerrighet mot deg som vil synes i en sånn melding dit.

Anonymkode: 87e4f...185

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har ringt meklerkontor, får ikke ny mekling. Er hos mi mor i helga, i dag kommer søster med fam. på middag 13.00. Dersom jeg skal rekke inn til 17 må jeg kjøre 14.00. Snakka med 12 åringen i går og fortalte at det ikkje var sikker jeg rakk inn til 17.00, men om de bare kunne sykle bort så kom jeg så fort jeg kan (det tar 5-10 min) Det var heilt greit for han. Dette er meldingene mellom meg og eks tidligere har jeg løpt med halen mellom bejna og gjort som han har sagt. Dette er ekstremt 🤣 HI

Screenshot_20260822_174042_Messages.jpg

Jeg ville ringt barnevernet og FVK og sagt nøyaktig det han skriver til deg, og be om råd fra begge instanser. Han kan ikke drive å true deg sånn. Fikk helt ståpels av å lese de meldingene, det er sånn faren til eldste holdt på. 

Anonymkode: d139e...b8d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.8.2026 den 14.37):

Vurderer veldig å flytte neste sommer da minste begynner på ungdomskolen (istedenfor å vente 4 år). Har då to på vgs som har flytta. Har støtte i familie, kjæreste og venner som vet hvordan ting har vært. 🤔 tanken blir bare sterkere og sterkere, må snakke med ei på familievernkontoret evt fastlege for å sortere litt tanker.  HI

Du må bo i samme skolekrets eller kommune. 

Ut over det. Ikke diskuter  med far bare gi beskjeder. Når han truer si ja eller ignorer han. Dokumenter alt av trusler.

Anonymkode: 48cf9...941

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du må bo i samme skolekrets eller kommune. 

Ut over det. Ikke diskuter  med far bare gi beskjeder. Når han truer si ja eller ignorer han. Dokumenter alt av trusler.

Det må hun da vitterlig ikke. Kan flytte hvor hun vil så lenge hun gir beskjed. Og ungene skal høres fra de er 12 år og så lenge faren holder på sånn så vinner han ikke 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville ringt barnevernet og FVK og sagt nøyaktig det han skriver til deg, og be om råd fra begge instanser. Han kan ikke drive å true deg sånn. Fikk helt ståpels av å lese de meldingene, det er sånn faren til eldste holdt på. 

Ja, jeg skal snakke med familievernkontoret imårå. Jobber på samme sted som de. 15 åringen blir og helt hjernevaska av faren, sier at hentetid er klokka 17 og at eg må komme å hente de (faren har ikke sertikat) akkurat da. Eg tilbake 17.30 i dag. HI.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det må hun da vitterlig ikke. Kan flytte hvor hun vil så lenge hun gir beskjed. Og ungene skal høres fra de er 12 år og så lenge faren holder på sånn så vinner han ikke 

Svarer ikke på meldingene. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg skal snakke med familievernkontoret imårå. Jobber på samme sted som de. 15 åringen blir og helt hjernevaska av faren, sier at hentetid er klokka 17 og at eg må komme å hente de (faren har ikke sertikat) akkurat da. Eg tilbake 17.30 i dag. HI.

Hvis han ikke har sertifikat, er det du som alltid bringer ungene til han da?

Anonymkode: 8c821...3a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da svarer du at du gjerne tar en runde til på familievernkontoret for denne byttingen kl 17 på søndagene fungerer dårlig. 

Og ønsker han melde deg til barnevernet fordi en 12 åring er alene hjemme i to timer en søndag ettermiddag må han gjerne det, det slår bare tilbake på han selv. Alle friske 12 åringer takler det fint, så det er bare hans hevngjerrighet mot deg som vil synes i en sånn melding dit.

Ja, jeg vil jo de. Men ikke han. Avtalen er 17.00 søndager, han er ikke interessert i forandring. Vurderer mer og mer å flytte neste sommer da 15 åring skal på vgs og må flytte uansett og 12 åring på u-skolen. Må bare ha en prat med 12 åringen og høre hva han tenker. HI 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis han ikke har sertifikat, er det du som alltid bringer ungene til han da?

Ja, akkurat. Faren vil ikke at 12 åringen skal gå på fotball heller, klart det er stress når han må tenke på skyss. Ikke alltid jeg er hjemme. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Så lenge de har delt omsorg og unger i grunnopplæringa så må de det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, akkurat. Faren vil ikke at 12 åringen skal gå på fotball heller, klart det er stress når han må tenke på skyss. Ikke alltid jeg er hjemme. HI

Så han prioriterer ikke ungene med andre ord, hadde han gjort det så hadde han ikke lagt all henting og bringing på deg,

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Så han prioriterer ikke ungene med andre ord, hadde han gjort det så hadde han ikke lagt all henting og bringing på deg,

Han forventer det. Eller jeg er dum som kjører eller tilby når jeg kan. Vil f.eks at 12 åringen skal delta på det som skjer. HI.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så lenge de har delt omsorg og unger i grunnopplæringa så må de det. 

Så jeg kan ikke flytte før minsten er ferdig med ungdomsskolen? Han har vel rett til å flytte med hvis han vil så lenge han er over 12 år. Eller hva er forskjell på det og rett til å bli hørt? HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Så jeg kan ikke flytte før minsten er ferdig med ungdomsskolen? Han har vel rett til å flytte med hvis han vil så lenge han er over 12 år. Eller hva er forskjell på det og rett til å bli hørt? HI

Om dere har delt fast bosted må begge være enige for å flytte, begge må skrive under på papirene til folkeregisteret.

https://www.bufdir.no/familie/samlivsbrudd/nar-en-av-foreldrene-vil-flytte/

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Om dere har delt fast bosted må begge være enige for å flytte, begge må skrive under på papirene til folkeregisteret.

https://www.bufdir.no/familie/samlivsbrudd/nar-en-av-foreldrene-vil-flytte/

Men går ikke ann å ha delt fast bosted hvis jeg flytter. Da må 12 åringen bestemme hvor han vil være i ukene og gå på skole og hvor han vil være på samvær i helg og ferier. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men går ikke ann å ha delt fast bosted hvis jeg flytter. Da må 12 åringen bestemme hvor han vil være i ukene og gå på skole og hvor han vil være på samvær i helg og ferier. HI

Snakk med FVK. Jeg hadde med datteren min så hun fikk uttale seg. De forklarte i det vide og brede uten at det hjalp, som resulterte i at hun faktisk ikke dro til faren sin på 3 år fordi hu var drit lei 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er ingen voksne mennesker som trenger å reise bort hver helg. Ærlig talt. Om du mistrives så voldsomt på stedet du valgte å bosette deg og få barn, må du jo jobbe med det fremfor å la det gå utover ungene. 

Ja, jeg leste meldingene. Åpenbart konfliktfremmende og barnslig, men det er jo bare å ignorere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er ingen voksne mennesker som trenger å reise bort hver helg. Ærlig talt. Om du mistrives så voldsomt på stedet du valgte å bosette deg og få barn, må du jo jobbe med det fremfor å la det gå utover ungene. 

Ja, jeg leste meldingene. Åpenbart konfliktfremmende og barnslig, men det er jo bare å ignorere. 

De som sier "det er bare å ignorere" vet nok ikke hvor stor makt slike mennesker har på en. Jeg har ikke snakket med faren til eldste på 15 år. Så lenge siden er det jeg har sett han, snakket med han, pusta samme luft. Og det begynner å bli 6-7 år siden vi hadde noe kontakt på melding. Hadde han sendt meg en sms idag hadde kroppen gått rett i beredskapsmodus, pulsen høy og jeg hadde blitt ekstremt på vakt. Det er ikke bare å ignorere. Noen har en makt over en som er vanskelig å innrømme, og umulig å bli kvitt

Skrevet

Du har jo skrevet en del om dette tidligere, og det er åpenbart at dere er to voksne som ikke klarer å samarbeide, og mellom her er det barn som sliter. Samme hvilken tid man bytter, så vil det av og til kollidere med noe man har lyst til å gjøre. Når man er så lite rause med hverandre, så må man nok droppe andre ting. Du kunne kanskje sagt til moren og søsteren din at hvis du skulle være med på middag, så måtte den skje på lørdag? Så mye som du klager over exen her inne, så har vel også din egen familie fått med seg mangelen på fleksibilitet? 

Anonymkode: 59556...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...