Anonym bruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Jeg prøver å få til byttedag fredag istedenfor søndag klokka 17 slik det er nå. Enklere i forhold til kamper med eliteserielaget og familiebesøk hos familien min 2 timer unna. Det er uaktuelt for han hvis jeg ikke gir meg på andre ting. Spurte hvilke ting det er og fikk til svar at det vet jeg selv. Rekner med det er at bidrag går gjennom nav og ikke privat avtale. Men det er jo ingen sammenheng mellom desse tinga 🤔 håpløst😥 Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august Hvis barnet spiller på eliteserielag er det neppe så lite at delt bosted har noe for seg. Pluss at det bestemmer selv. Anonymkode: 04f00...991
Anonym bruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvis barnet spiller på eliteserielag er det neppe så lite at delt bosted har noe for seg. Pluss at det bestemmer selv. Anonymkode: 04f00...991 Det kan det være, siden aldersgrensen for å spille i Eliteserien er 14 år. Anonymkode: 8c821...3a5
Anonym bruker Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det kan det være, siden aldersgrensen for å spille i Eliteserien er 14 år. Anonymkode: 8c821...3a5 Det er for å se på. Når kamper er f.eks 18.00 søndag, vi har to timer til kamp og det skal være bytte klokka 17, blir det ikke lett verken når jeg skal gi fra meg barna eller få de. HI Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august Du får vel gi deg litt mer på andre ting da, som din eks foreslår, selv om det ikke er en direkte sammenheng. Så løser det seg. Helt vanlig at man er raus og gir noe ekstra på noen områder og får igjen på andre områder. Akkurat som din eks sier. Anonymkode: 22db7...f4f
Anonym bruker Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du får vel gi deg litt mer på andre ting da, som din eks foreslår, selv om det ikke er en direkte sammenheng. Så løser det seg. Helt vanlig at man er raus og gir noe ekstra på noen områder og får igjen på andre områder. Akkurat som din eks sier. Anonymkode: 22db7...f4f Ja, har kommet frem til at det er verdt det. Rekner ikke med at han då betaler, men klarer det nok selv hvid jeg ikke dparer i fond. Absolutt verdt lengre helger sammen med ungene og barnefri helg med kjæresten 1 gang i mnd. (1 helg jobber jeg) Hi Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 4. august #7 Skrevet 4. august Denne meldingsutvekslingen: Jeg: Hva alternativ ser du for deg? Egentlig går nesten hele det beløpet til å dekke skulegangen til ......, ca. 4000 kr i måneden blir betalt (i tillegg til dei 6000 ho får i stipend). Jeg er likevel villig til å inngå eit kompromiss for å få fredag som byttedag, fordi jeg tror det vil vera bedre og gjere helgene enklare for alle. Han: Jeg ser for meg byttedag på søndagane. Er forseint for deg å prøva å forhandla någe som helst. Du har hatt muligheten fleire gonger. Ganske håpløst ja, har prøvd å gå bort fra søndag helt siden det var gått ett år og planen var at avtalen skulle revurderes. Har snakka med kjæresten om det og han mener ikke det er lurt å gå vekk fra avtale via NAV fordi han kan finne på å ikke betale og at jeg då står for alt og i tillegg bryte avtalen om bytte fredag. HI Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Denne meldingsutvekslingen: Jeg: Hva alternativ ser du for deg? Egentlig går nesten hele det beløpet til å dekke skulegangen til ......, ca. 4000 kr i måneden blir betalt (i tillegg til dei 6000 ho får i stipend). Jeg er likevel villig til å inngå eit kompromiss for å få fredag som byttedag, fordi jeg tror det vil vera bedre og gjere helgene enklare for alle. Han: Jeg ser for meg byttedag på søndagane. Er forseint for deg å prøva å forhandla någe som helst. Du har hatt muligheten fleire gonger. Ganske håpløst ja, har prøvd å gå bort fra søndag helt siden det var gått ett år og planen var at avtalen skulle revurderes. Har snakka med kjæresten om det og han mener ikke det er lurt å gå vekk fra avtale via NAV fordi han kan finne på å ikke betale og at jeg då står for alt og i tillegg bryte avtalen om bytte fredag. HI Anonymkode: 60ebb...18e Går hun på videregående? Hun trenger ikke reise til pappaen sin annenhver fredag om hun ikke vil det altså, hun kan selv bestemme at hun kommer på søndag.... Anonymkode: 87e4f...185
Anonym bruker Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Går hun på videregående? Hun trenger ikke reise til pappaen sin annenhver fredag om hun ikke vil det altså, hun kan selv bestemme at hun kommer på søndag.... Anonymkode: 87e4f...185 Eller omvendt da selvfølgelig 🙈 Anonymkode: 87e4f...185
Anonym bruker Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august Han der ville jeg ALDRI hatt en privat avtale om bidrag med, i alle fall. Og enig med forrige, det er jo ikke dere voksne som bestemmer hvor barnet skal være lengre, hvis hun er så stor. Anonymkode: 7ef80...127
Anonym bruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (14 timer siden): Det er for å se på. Når kamper er f.eks 18.00 søndag, vi har to timer til kamp og det skal være bytte klokka 17, blir det ikke lett verken når jeg skal gi fra meg barna eller få de. HI Anonymkode: 60ebb...18e Det åpenbare svaret er jo enkelt og greit at du dropper å gå på kamp? Barna kommer først. Før kjæreste, før fotball. Det er snakk om noen får år, noen få ganger. Anonymkode: 2f25c...254
Anonym bruker Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det åpenbare svaret er jo enkelt og greit at du dropper å gå på kamp? Barna kommer først. Før kjæreste, før fotball. Det er snakk om noen får år, noen få ganger. Anonymkode: 2f25c...254 Har 3 barn. 12 åringen liker og å være med på kamp. HI Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Han der ville jeg ALDRI hatt en privat avtale om bidrag med, i alle fall. Og enig med forrige, det er jo ikke dere voksne som bestemmer hvor barnet skal være lengre, hvis hun er så stor. Anonymkode: 7ef80...127 Enig. Men har 3 barn, 12 åringen liker og å være med på kamp. Fire år til han flytter bort på vgs. HI Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august Sliter med å få helt taket på hva det er du ønsker her. Ønsker du å bytte dag pga ny kjærste, eller av hensyn til barnet? Og jeg er helt enig med deg i at bidrag og byttedag ikke hører sammen - er far sur fordi han betaler for mye eller for at du har ny kjærste? For begge deler får han jo ikke gjort noe med Anonymkode: d139e...b8d
Anonym bruker Skrevet 5. august #15 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Sliter med å få helt taket på hva det er du ønsker her. Ønsker du å bytte dag pga ny kjærste, eller av hensyn til barnet? Og jeg er helt enig med deg i at bidrag og byttedag ikke hører sammen - er far sur fordi han betaler for mye eller for at du har ny kjærste? For begge deler får han jo ikke gjort noe med Anonymkode: d139e...b8d Usikker på om han vet om ny kjæreste. Mest av hensyn til barna, men klart det ikke er negativt å få ei helg sammen med han i mnd. De bytter fredag og vi søndag. Men min familie bor 2-3 timer unna og helgene blir veldig forkorta. Vi skulle innom rush en søndag før heimreis og jeg gjorde den feilen at jeg bare ut i lufta sa: "håper me rekker å komme inn til klokka 17.".12 åringen fikk med seg dette og sendte melding til faren at det ikke var sikker de klarte å komme til 17. Jeg fikk sur melding fra eks om at hvis eg hadde tenkt å bryte avtalen med å levere ungene senere enn 17 er det meg han skal ha beskjed av og ikke guttene (me rakk ferja og var fremme 16.55). Ser for meg at det blir vanskelig å få gutten med meg på eliteseriekampene når sammerbeidet er slikt (og vanskelig for meg å gå alene også pga bytting). Enkelt for 16 åringen som går på vgs i samme området. HI Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Usikker på om han vet om ny kjæreste. Mest av hensyn til barna, men klart det ikke er negativt å få ei helg sammen med han i mnd. De bytter fredag og vi søndag. Men min familie bor 2-3 timer unna og helgene blir veldig forkorta. Vi skulle innom rush en søndag før heimreis og jeg gjorde den feilen at jeg bare ut i lufta sa: "håper me rekker å komme inn til klokka 17.".12 åringen fikk med seg dette og sendte melding til faren at det ikke var sikker de klarte å komme til 17. Jeg fikk sur melding fra eks om at hvis eg hadde tenkt å bryte avtalen med å levere ungene senere enn 17 er det meg han skal ha beskjed av og ikke guttene (me rakk ferja og var fremme 16.55). Ser for meg at det blir vanskelig å få gutten med meg på eliteseriekampene når sammerbeidet er slikt (og vanskelig for meg å gå alene også pga bytting). Enkelt for 16 åringen som går på vgs i samme området. HI Anonymkode: 60ebb...18e Når samarbeidet er så dårlig, og så rigid, så ville jo enhver fagperson anbefalt at dere bytta etter skolen. Dvs at barna dro til den andre etter skolen. Hva med å bytte mandag da? Så kan ungene bli levert (eller dra selv) på skolen mandag fra deg, og hjem til faren etter skolen? Og ha bytte klokka 17 en søndag er jo dustete uansett, og noe som åpenbart ikke fungerer uansett hvem som ønsker å ha det slik Jeg har hatt sånn tidsfordeling med min eks, helt ubrukelig å forholde seg til. Der var det klokken 16 fredag, og det var helt uaktuelt for han at jeg kom senere selv om det innebar pga trafikk og kø. Jeg hadde bare å komme til 16, ikke ett sekund tidligere. Nå er han klin gæern og har mest sannsynlig en personlighetsforstyrrelse, så her ble løsningen å ta det til retten. Da var det noen andre som bestemte og ikke jeg Anonymkode: d139e...b8d
Anonym bruker Skrevet 5. august #17 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Når samarbeidet er så dårlig, og så rigid, så ville jo enhver fagperson anbefalt at dere bytta etter skolen. Dvs at barna dro til den andre etter skolen. Hva med å bytte mandag da? Så kan ungene bli levert (eller dra selv) på skolen mandag fra deg, og hjem til faren etter skolen? Og ha bytte klokka 17 en søndag er jo dustete uansett, og noe som åpenbart ikke fungerer uansett hvem som ønsker å ha det slik Jeg har hatt sånn tidsfordeling med min eks, helt ubrukelig å forholde seg til. Der var det klokken 16 fredag, og det var helt uaktuelt for han at jeg kom senere selv om det innebar pga trafikk og kø. Jeg hadde bare å komme til 16, ikke ett sekund tidligere. Nå er han klin gæern og har mest sannsynlig en personlighetsforstyrrelse, så her ble løsningen å ta det til retten. Da var det noen andre som bestemte og ikke jeg Anonymkode: d139e...b8d Ja, diagnose er han nødt til å ha. Ekstremt rigid og det er barna det dessverre går utover. Tenkte å gå fra den ene på morgonen fredag og ta skolebussen til den andre fredag etter skolen. HI Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 5. august #18 Skrevet 5. august Kan du ikke bestille ny mekling? Søndag kl 17 er et dumt tidspunkt på grunn av aktiviteter søndag ettermiddag/kveld. Hvis han krever lavere barnebidrag på grunn av endret tidspunkt fremstår jo han som helt teit. Anonymkode: 723f2...c24
Anonym bruker Skrevet 5. august #19 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Ja, diagnose er han nødt til å ha. Ekstremt rigid og det er barna det dessverre går utover. Tenkte å gå fra den ene på morgonen fredag og ta skolebussen til den andre fredag etter skolen. HI Anonymkode: 60ebb...18e Det høres ut som en mye bedre plan, for alle Anonymkode: d139e...b8d
Anonym bruker Skrevet 5. august #20 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Kan du ikke bestille ny mekling? Søndag kl 17 er et dumt tidspunkt på grunn av aktiviteter søndag ettermiddag/kveld. Hvis han krever lavere barnebidrag på grunn av endret tidspunkt fremstår jo han som helt teit. Anonymkode: 723f2...c24 Kan vi ha ny mekling? Ringte meklingskontoret for ei stund siden og virka ikke som det var så lett å få det siden vi hadde hatt en time. Eller egentlig to fordi han på første time forlangte barna 100 % (har bidratt lite i forhold til oppfølgning og aktiviteter i deres oppvekst og ikke sertifikat) HI Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 5. august #21 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Kan du ikke bestille ny mekling? Søndag kl 17 er et dumt tidspunkt på grunn av aktiviteter søndag ettermiddag/kveld. Hvis han krever lavere barnebidrag på grunn av endret tidspunkt fremstår jo han som helt teit. Anonymkode: 723f2...c24 Forferdelig rigid og firkanta. Både mor og kjæreste mener jeg ikke må gå med på privat avtale fordi han kan bruke det mot meg. HI Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 5. august #22 Skrevet 5. august Dette har du jo skrevet om før også, og om 12-åringen som vel har egne utfordringer. Det kan vel hende at det for ham er best med få endringer. Mors ønske om fotballkamper og kjærestetid er i hvert fall ikke det viktigste i dette bildet. Anonymkode: 59556...0ec
Anonym bruker Skrevet 5. august #23 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Dette har du jo skrevet om før også, og om 12-åringen som vel har egne utfordringer. Det kan vel hende at det for ham er best med få endringer. Mors ønske om fotballkamper og kjærestetid er i hvert fall ikke det viktigste i dette bildet. Anonymkode: 59556...0ec 12 åringen har ikke utfordringer. Storebroren har det, men han er ikke fotballinteressert. HI Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 7. august #24 Skrevet 7. august Anonym bruker skrev (På 5.8.2026 den 14.54): Kan du ikke bestille ny mekling? Søndag kl 17 er et dumt tidspunkt på grunn av aktiviteter søndag ettermiddag/kveld. Hvis han krever lavere barnebidrag på grunn av endret tidspunkt fremstår jo han som helt teit. Anonymkode: 723f2...c24 Vurderer veldig å flytte neste sommer da minste begynner på ungdomskolen (istedenfor å vente 4 år). Har då to på vgs som har flytta. Har støtte i familie, kjæreste og venner som vet hvordan ting har vært. 🤔 tanken blir bare sterkere og sterkere, må snakke med ei på familievernkontoret evt fastlege for å sortere litt tanker. HI Anonymkode: 60ebb...18e
Anonym bruker Skrevet 7. august #25 Skrevet 7. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vurderer veldig å flytte neste sommer da minste begynner på ungdomskolen (istedenfor å vente 4 år). Har då to på vgs som har flytta. Har støtte i familie, kjæreste og venner som vet hvordan ting har vært. 🤔 tanken blir bare sterkere og sterkere, må snakke med ei på familievernkontoret evt fastlege for å sortere litt tanker. HI Anonymkode: 60ebb...18e Flytte bort fra far? Anonymkode: 8c821...3a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå