Anonym bruker Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli Jeg står midt i en diskusjon, mellom utleier og gjest. Utleier mener det er en selvfølge å forlate boligen ren og klar til neste gjest, selv om det ikke er beskrevet i rutinen for utsjekking. Gjestene mener at overflatisk rydding er nok, så sant ingenting annet er blitt fortalt. I instruksjonene til boligen, står det ingenting om rydding og utvask, det står kun at søppel skal tømmes. Hva forventes videre av gjestene? Skal de ta oppvasken? Rydde kjøkken? Vaske toalett? Støvsuge? Eller er det nok å rydde på plass brettspill og sette bøker på plass i hyllene? Anonymkode: dfdc5...328
Anonym bruker Skrevet 31. juli #2 Skrevet 31. juli Betaler du rengjøringsavgift? Det pleier stå spesifisert i kontrakten. Hvis man gjør det trenger man ikke rydde i det hele tatt egentlig, men jeg pleier vanligvis å rydde sånn vanlig etter meg. Sette inn i oppvaskmaskin og legge skittentøy på et sted for eksempel. Anonymkode: d1d01...7f1
Anonym bruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli Står det ingenting om rengjøringsavgift er det gjestens oppgave å vaske leiligheten Anonymkode: d1d01...7f1
Anonym bruker Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli Jeg setter pris på at gjestene rydder etter seg, tømmer søppel og tar av sengetøy (det står i reglene). Om det er bedritent er det fint om de drar over med støvsuger, men utover det tar vi gebyr for rengjøring. Det betyr derimot ikke at det skal være smuler på benken og møkk i gangen Anonymkode: 20c11...4b5
Anonym bruker Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli Når man forlater en Airbnb: - Setter alt på plass der det hører hjemme - Setter på oppvaskmaskin - Tømmer søppel Man trenger ikke støvsuge eller vaske.....med mindre man har vært uvanlig rotete av seg. Anonymkode: a4a62...09b
Winterlady Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg står midt i en diskusjon, mellom utleier og gjest. Utleier mener det er en selvfølge å forlate boligen ren og klar til neste gjest, selv om det ikke er beskrevet i rutinen for utsjekking. Gjestene mener at overflatisk rydding er nok, så sant ingenting annet er blitt fortalt. I instruksjonene til boligen, står det ingenting om rydding og utvask, det står kun at søppel skal tømmes. Hva forventes videre av gjestene? Skal de ta oppvasken? Rydde kjøkken? Vaske toalett? Støvsuge? Eller er det nok å rydde på plass brettspill og sette bøker på plass i hyllene? Anonymkode: dfdc5...328 AirBnb krever at utleierne tar ansvar for utvask. En utleier som ikke vil det kan ikke leie ut.
Winterlady Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Står det ingenting om rengjøringsavgift er det gjestens oppgave å vaske leiligheten Anonymkode: d1d01...7f1 Nei. Det står i vilkårne for å få leie ut at utleier aksepterer det som sitt ansvar. Jeg har leid ut mye på AirBnB.
Winterlady Skrevet 31. juli #8 Skrevet 31. juli (endret) Som gjest bør man sette på oppvaskmaskin, rydde etter seg og kaste søppel Endret 31. juli av Winterlady
gale damen Skrevet 31. juli #9 Skrevet 31. juli Jeg venter at gjestene forlater stedet i ryddig stand, at oppvasken er tatt og søppel fjernet. Vask og skift av sengetøy og håndklær gjør jeg selv. Når jeg selv leier gjør jeg det samme.
Anonym bruker Skrevet 31. juli #10 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg står midt i en diskusjon, mellom utleier og gjest. Utleier mener det er en selvfølge å forlate boligen ren og klar til neste gjest, selv om det ikke er beskrevet i rutinen for utsjekking. Gjestene mener at overflatisk rydding er nok, så sant ingenting annet er blitt fortalt. I instruksjonene til boligen, står det ingenting om rydding og utvask, det står kun at søppel skal tømmes. Hva forventes videre av gjestene? Skal de ta oppvasken? Rydde kjøkken? Vaske toalett? Støvsuge? Eller er det nok å rydde på plass brettspill og sette bøker på plass i hyllene? Anonymkode: dfdc5...328 Jeg er renholder før air bnb utleie å jeg forventer at det er noelunde ryddig,at søppelet er tatt med,at maten i kjøleskapet er fjernet,oppvasken er tatt eller at de hvertfall har startet oppvaskmaskinen,er det mye på gulvet så bør en støvsuge kjapt over,å forventer at bøkene er satt tilbake på plass i hyllen. Syns også en bør vaske kjapt over kjøkkenbordet så det ikke er masse smuler etter gjestene. Å bruker gjestene tørketrommel så bør de tømme beholderen for vann og rengjøre filteret før de drar. Å jeg setter ekstra pris på gjestene som tar av sengetøy og laken,å samler det på badet sammen med brukte håndklær. Det er selvfølgelig ikke noe jeg forventer,men veldig hyggelig de gangene gjestene har gjort det Anonymkode: 88646...73c
Anonym bruker Skrevet 31. juli #11 Skrevet 31. juli Er litt forskjellige svar, ser jeg. Diskusjonen handler om at vi kun har ryddet, tømt søppel og satt på oppvaskmaskinen. Vi har ikke vasket gulv og wc. Det kom nye gjester, uten at noen har vasket etter at vi dro. Trådstarter Anonymkode: dfdc5...328
Winterlady Skrevet 31. juli #12 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Er litt forskjellige svar, ser jeg. Diskusjonen handler om at vi kun har ryddet, tømt søppel og satt på oppvaskmaskinen. Vi har ikke vasket gulv og wc. Det kom nye gjester, uten at noen har vasket etter at vi dro. Trådstarter Anonymkode: dfdc5...328 Dere har gjort det dere skulle. Det er utleiers ansvar å få gjort rent mellom gjestene.
Anonym bruker Skrevet 31. juli #13 Skrevet 31. juli Jeg leier ut hytta av og til, vi leier ut uten sengetøy (men tilbyr å leie det til de som kommer med fly). Ber kun om at de tømmer kjøleskapet for det de har hatt med, tømme søpla og sette på oppvaskmaskinen (dem åpner seg når den er ferdig). Vi vasker selv neste gang vi er på hytta, blir for dyrt å betale noen. Noen gjester forlater hytta finere enn da de kom, etter andre ser det ut som de har vært der i 14 dager på en langhelg. Anonymkode: 2dbd2...d02
Anonym bruker Skrevet 1. august #14 Skrevet 1. august Jeg vasker noen Airbnb hytter, og der står det i vilkårene at det betales en timepris for jobben jeg gjør om de ikke vasker selv. Fordet meste vasker de selv, da tar jeg bare sjekk og evt tømmer oppvaskmaskin. Vasker de ikke selv, så kan det lønne seg å rydde slik at de ikke betaler for det også. For dess mer rot det er, dess mer tid bruker jeg på å gå igjennom hyttene. Anonymkode: 5dc82...afb
Anonym bruker Skrevet 1. august #15 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vasker noen Airbnb hytter, og der står det i vilkårene at det betales en timepris for jobben jeg gjør om de ikke vasker selv. Fordet meste vasker de selv, da tar jeg bare sjekk og evt tømmer oppvaskmaskin. Vasker de ikke selv, så kan det lønne seg å rydde slik at de ikke betaler for det også. For dess mer rot det er, dess mer tid bruker jeg på å gå igjennom hyttene. Anonymkode: 5dc82...afb Hvordan kan man det, når det står i vilkårene at utvask er utleiers ansvar? Anonymkode: cd37c...ce1
Anonym bruker Skrevet 1. august #16 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvordan kan man det, når det står i vilkårene at utvask er utleiers ansvar? Anonymkode: cd37c...ce1 Det kan jo være utleiers ansvar, men likevel belastes leier Anonymkode: 5dc82...afb
Anonym bruker Skrevet 1. august #17 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kan jo være utleiers ansvar, men likevel belastes leier Anonymkode: 5dc82...afb Nei, det kan det da ikke. Anonymkode: cd37c...ce1
Anonym bruker Skrevet 1. august #18 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, det kan det da ikke. Anonymkode: cd37c...ce1 Hvorfor kan det ikke stå det? De jeg jobber for tar i alle fall betalt uansett for timene jeg jobber med renhold Anonymkode: 5dc82...afb
Anonym bruker Skrevet 1. august #19 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan det ikke stå det? De jeg jobber for tar i alle fall betalt uansett for timene jeg jobber med renhold Anonymkode: 5dc82...afb Det blir jo ikke utleiers ansvar når gjesten enten må betale for vask eller vaske selv. Anonymkode: cd37c...ce1
Anonym bruker Skrevet 1. august #20 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvordan kan man det, når det står i vilkårene at utvask er utleiers ansvar? Anonymkode: cd37c...ce1 Det er opp til enhver det, om de vil la gjestene vaske selv eller ikke. Vi har utvask med i prisen, men de må rydde opp, tømme søppel, og sette på oppvaskmaskin. Anonymkode: 20c11...4b5
Anonym bruker Skrevet 1. august #21 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det blir jo ikke utleiers ansvar når gjesten enten må betale for vask eller vaske selv. Anonymkode: cd37c...ce1 Det kan jo deg. Det er utleiers ansvaret at det blir rengjort, men ikke å betale for det. Anonymkode: 5dc82...afb
Anonym bruker Skrevet 1. august #22 Skrevet 1. august Vi leier ut huset vårt. Det opplyses at vi tar betalt av gjestene for obligatorisk utvask, som utføres av eksternt vaskefirma. Det fungerer flott. Anonymkode: 9c84e...fe1
Anonym bruker Skrevet 1. august #23 Skrevet 1. august Har leid flere ganger gjennom Airbnb og alltid avklart med utleier, i forkant av oppholdet, hvordan det er ønskelig at vi forlater bopelen. Det er det beste. Så unngår man misforståelser og misnøye Anonymkode: eae19...b14
Anonym bruker Skrevet 1. august #24 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Det kan jo være utleiers ansvar, men likevel belastes leier Anonymkode: 5dc82...afb Nei. Det kan belastes leier økonomisk, ikke belastes leier som oppgave. Anonymkode: 04534...71b
Anonym bruker Skrevet 1. august #25 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (På 1.8.2026 den 0.24): Jeg leier ut hytta av og til, vi leier ut uten sengetøy (men tilbyr å leie det til de som kommer med fly). Ber kun om at de tømmer kjøleskapet for det de har hatt med, tømme søpla og sette på oppvaskmaskinen (dem åpner seg når den er ferdig). Vi vasker selv neste gang vi er på hytta, blir for dyrt å betale noen. Noen gjester forlater hytta finere enn da de kom, etter andre ser det ut som de har vært der i 14 dager på en langhelg. Anonymkode: 2dbd2...d02 De jeg vasker for tar 600 kr i rengjøringsgebyr for alle kunder som bestiller overnatting,å så betaler de meg 700 kr per gang. Så de betaler jo egentlig bare 100 kr per vasking av egen lomme. Anonymkode: 88646...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå