Iiiiik Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Skal på en fest senere i høst, kleskode galla. Jeg har bunad, men det er langt å reise, så tar ikke med den. Er glad i kjoler, og har mange, men ingen som passer til galla. Lurer på å sy en, kanskje mørk blålilla. En sånn: https://www.somsenteret.no/burda/107981/burda-6583-kjole-eur-34-46-us-8-20?gad_source=1&gad_campaignid=17336282574&gbraid=0AAAAADvj9kmdOSyZdqaw__94wgQsnZ0nr&gclid=CjwKCAjwvNfSBhBiEiwAyaGMCZS3vyU3yR__t7h7_Fz7utoZ3UsX2cgpPQAx09xfu6vEGC4LvmG_ARoCZcEQAvD_BwE Tror dere det går? Vil ha en kjole jeg kan pakke i en koffert og som kan pyntes litt opp og ned. Andre forslag?
Himmel og hav Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Den var nydelig, både med og uten ermer. Jeg tenker at stoffvalget vil ha mye å si her både for hvor pynta den er og hvor vanskelig den er å sy. Har du sett deg ut noe stoff?
Iiiiik Skrevet 29. juli Forfatter #3 Skrevet 29. juli Himmel og hav skrev (6 minutter siden): Den var nydelig, både med og uten ermer. Jeg tenker at stoffvalget vil ha mye å si her både for hvor pynta den er og hvor vanskelig den er å sy. Har du sett deg ut noe stoff? Tenkte silkechiffon i flere lag. Har faktisk sydd en fra før, men den er for sommerlig i fargen og ikke lang.
Himmel og hav Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli Iiiiik skrev (2 minutter siden): Tenkte silkechiffon i flere lag. Har faktisk sydd en fra før, men den er for sommerlig i fargen og ikke lang. Det kommer til å bli rålekkert og lett å pakke i kofferten på en gang 😊
Anonym bruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Finest med ermer. En relativt mørk ensfarget kjole i den fasongen tror jeg blir stilig, forutsatt at du har litt høyde. Tror ikke jeg med mine 162 cm hadde kledd en slik, om den var aldri så tilpasset til meg. Anonymkode: cc3bf...0dd
Iiiiik Skrevet 30. juli Forfatter #6 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Finest med ermer. En relativt mørk ensfarget kjole i den fasongen tror jeg blir stilig, forutsatt at du har litt høyde. Tror ikke jeg med mine 162 cm hadde kledd en slik, om den var aldri så tilpasset til meg. Anonymkode: cc3bf...0dd Enig, det blir ermer. Tror jeg syr dem litt smalere enn i mønsteret. Og absolutt ensfarget.
Anonym bruker Skrevet 30. juli #7 Skrevet 30. juli Kjempefin kjole, og til galla definitivt finest med ermer. Så gøy å ha en egenprodusert kjole. Anonymkode: ef275...357
amandine Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august Helt nydelig som du beskriver i mørk farve og silkechiffon. Men jeg er uenig, absolutt mest elegant uten ermer! Så for min del, uten ermer og siden det er galla må den være fotsid. Du blir nydelig!
TheWitch Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august Jeg også synes den var fines med armer om det er til galla
Iiiiik Skrevet 3. august Forfatter #10 Skrevet 3. august amandine skrev (1 time siden): Helt nydelig som du beskriver i mørk farve og silkechiffon. Men jeg er uenig, absolutt mest elegant uten ermer! Så for min del, uten ermer og siden det er galla må den være fotsid. Du blir nydelig! Jeg tenker jeg syr ermer og tråkler dem på, så får jeg se hva som er finest av med og uten. Takk for gode innspill fra flere ❤️
Anonym bruker Skrevet 4. august #11 Skrevet 4. august Så heldig du er som kan sy 🤩🤩 Blir helt topp til galla! Anonymkode: 109a7...7d7
gale damen Skrevet 6. august #12 Skrevet 6. august Iiiiik skrev (På 29.7.2026 den 22.37): Tenkte silkechiffon i flere lag. Har faktisk sydd en fra før, men den er for sommerlig i fargen og ikke lang. Det høres fantastisk flott ut! Jeg tar hatten av for flere lag med silkechiffon- der ville jeg selv hatt problemer. Du kommer til å bli kjempefin😊
Iiiiik Skrevet 13. september Forfatter #13 Skrevet 13. september (endret) Fant et mørk blått stoff, i silkechiffon. Takk til butikker på Grønland som har godt utvalg uten at jeg ble ruinert. Nå må jeg finne sko og en clutch som passer til. Egentlig tror jeg burgunder hadde vært perfekt, men det er på ingen måte en farge jeg bruker ellers. Hva ville dere valgt? Endret 13. september av Iiiiik
Anonym bruker Skrevet 13. september #14 Skrevet 13. september TheWitch skrev (På 3.8.2026 den 19.42): Jeg også synes den var fines med armer om det er til galla Armer ser alltid bra ut. Ermer, derimot… Men ja, jeg er en av de som mener det må være med ermer til gallaantrekk. Anonymkode: 27568...c0d
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. september #15 Skrevet 13. september Iiiiik skrev (1 time siden): Fant et mørk blått stoff, i silkechiffon. Takk til butikker på Grønland som har godt utvalg uten at jeg ble ruinert. Nå må jeg finne sko og en clutch som passer til. Egentlig tror jeg burgunder hadde vært perfekt, men det er på ingen måte en farge jeg bruker ellers. Hva ville dere valgt? Kan du begynne å bruke burgunder? Det er jo kult til mye. Bruker ofte burgunder strømpebukse til blå kjoler.
Iiiiik Skrevet 13. september Forfatter #16 Skrevet 13. september Lektor Doppler med tillegg skrev (1 time siden): Kan du begynne å bruke burgunder? Det er jo kult til mye. Bruker ofte burgunder strømpebukse til blå kjoler. Usikker altså. Jeg er glad i svart, kombinert med oransje og rødt. Har også en del grønt. Føler at burgunder er moren min, men har flotte venninner med mye burgunder. Får tenke aktivt på om det går.
sug lut Skrevet 13. september #17 Skrevet 13. september Iiiiik skrev (1 time siden): Usikker altså. Jeg er glad i svart, kombinert med oransje og rødt. Har også en del grønt. Føler at burgunder er moren min, men har flotte venninner med mye burgunder. Får tenke aktivt på om det går. Burgunder er ikke så enkelt. I hvert fall ikke i en full kjole. Lettere med marine, det roper ikke - enda så mørk burgunder er så er det ikke nøytralt og gjenbrukbart på samme måte. Jeg ville gått for det mørkeblå, ikke minst fordi det ikke er så lett å gå lei av - det er heller ikke spesielt motepåvirket. Og ikke bruk gallakjolen på å finne ut OM du liker burgunder. Stoffbutikkene på Grønland er gullandr gode! Jeg har også sydd av stoff derfra.
Iiiiik Skrevet 13. september Forfatter #18 Skrevet 13. september sug lut skrev (1 time siden): Burgunder er ikke så enkelt. I hvert fall ikke i en full kjole. Lettere med marine, det roper ikke - enda så mørk burgunder er så er det ikke nøytralt og gjenbrukbart på samme måte. Jeg ville gått for det mørkeblå, ikke minst fordi det ikke er så lett å gå lei av - det er heller ikke spesielt motepåvirket. Og ikke bruk gallakjolen på å finne ut OM du liker burgunder. Stoffbutikkene på Grønland er gullandr gode! Jeg har også sydd av stoff derfra. Kjolen blir mørkeblå, er sko og veske jeg lurer på farge på.
sug lut Skrevet 13. september #19 Skrevet 13. september Iiiiik skrev (40 minutter siden): Kjolen blir mørkeblå, er sko og veske jeg lurer på farge på. Haha huff, jeg trenger visst lesebriller!😂
prebs Skrevet 14. september #20 Skrevet 14. september Kjolen blir helt nydelig i mørkeblå! (Dåner litt her.) Kan du legge ut bilder når du er ferdig?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. september #21 Skrevet 14. september Holder med dem som sier med ermer her, pluss fotsid. Blir sikkert superflott, jeg kan jo ikke sy om så noen holdt en pistol mot hodet mitt, så jeg er skikkelig misunnelig på det, merker jeg
Anonym bruker Skrevet 14. september #22 Skrevet 14. september Det blir kjempefint! Jeg vil også se bilder når den er ferdig! Anonymkode: 9867c...5c9
amandine Skrevet 14. september #23 Skrevet 14. september Iiiiik skrev (22 timer siden): Fant et mørk blått stoff, i silkechiffon. Takk til butikker på Grønland som har godt utvalg uten at jeg ble ruinert. Nå må jeg finne sko og en clutch som passer til. Egentlig tror jeg burgunder hadde vært perfekt, men det er på ingen måte en farge jeg bruker ellers. Hva ville dere valgt? Jeg tror burgunder med en fargetone mot det blå, sånn klassisk oxblood, kunne vært kjempefint. Semsket skinn? Eller nude sko og burgunder clutch? Og dra på med mørk burgunder negler? Og perler som smykker, klassisk og rent?
Iiiiik Skrevet 14. september Forfatter #24 Skrevet 14. september amandine skrev (3 timer siden): Jeg tror burgunder med en fargetone mot det blå, sånn klassisk oxblood, kunne vært kjempefint. Semsket skinn? Eller nude sko og burgunder clutch? Og dra på med mørk burgunder negler? Og perler som smykker, klassisk og rent? Takk for konkrete forslag. Får høre med en av døtrene om de evt vil arve en burgunder clutch eller om det kan være felleseie. Perler er like langt unna min vanlige stil, så det blir det nok ikke. Har ikke, og vil ikke ha.
Himmel og hav Skrevet 15. september #25 Skrevet 15. september Jeg er heller ikke veldig glad i burgunder og definitivt ikke veldig klassisk i stilen, så jeg ville valgt en veske og sko i en pen grønnfarge. Ev. syrinlilla. Begge deler er pent til blått. Om jeg ville vært mer dempet i uttrykket er kakaobrunt også stilig til blå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå