Gå til innhold

Bryllup i utlandet, kostnader.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg forstod det slik at 25 000 var for to stykker (HI + mannen). Jeg forstod det da  også slik at prøvemiddagen var 3 000 for 2 stk - altså 1 500 pr. person. HI - hva er det som er riktig?

Anonymkode: 5bc4d...5a1

Det har da ikke noe å si. Man skal ikke betale for å være gjest andres bryllup utover gave og klær til seg selv. Tenk hvis alle som gifta seg skulle krevd så mye penger av gjestene sine.

Anonymkode: b5356...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det har da ikke noe å si. Man skal ikke betale for å være gjest andres bryllup utover gave og klær til seg selv. Tenk hvis alle som gifta seg skulle krevd så mye penger av gjestene sine.

Anonymkode: b5356...ba1

I min verden er det stor forskjell på om en ferie koster i overkant av 12 500 eller i overkant av 25 000. Men når det er sagt. De som ikke liker dette og føler at dette er å betale penger for å være gjest, de bør jo takke nei. Jeg har som tidligere skrevet vært i bryllup i utlandet der en eller begge var fra landet. Vi så på det som en opplevelse og utvidet til det til ferie. 

Jeg har også hatt bekjente som har giftet seg i utlandet. Der begge har vært fra Norge. Der har venner og familie kost seg sammen en uke. De har sett på det som en ferie sammen som en gruppe og en opplevelse. De hadde det kjempefint sammen og snakker enda om denne fantastiske turen. De så på det som en ekstraordinær ferie sammen med gode venner/familie, storkoste seg med å være gjester i bryllupet og å få dele denne dagen og denne uken med brudeparet og så ikke på utgiftene til fly, hotell osv. som å betale for å være gjest. 

Så om man kjenner på en dårlig følelse, at brudeparet er frekt og man føler på at man betaler for å være gjeste så bør man i de fleste tilfeller takke nei. Da er terskelen høy for at man klarer å kose seg. 

Brudeparet bør ha undersøkt stemningen før de velger et slikt bryllup. Føler hovedtyngden av inviterte det slik som ...ba1 er nok ikke dette et bryllup man bør velge. Da får man gjerne få gjester eller man får gjester som kommer av plikt og gjerne er misfornøyd. Det samme om utgiftene til gjestene blir så høye at folk ikke har råd. Da mister man gjerne gjester som er viktige og som man ønsker som del av dagen sin. Er stemningen og mulighetene slik som hos våre bekjente, så kan man velge en slik variant og få en super opplevelse sammen med brudeparet og andre venner og familie.  

Anonymkode: 5bc4d...5a1

Skrevet

Å legge bryllup i andres ferietid er åndssvakt uansett pris (enda verre med høy pris). Jeg vil aldri forsake en eneste feriedag for noe så ufattelig kjedelig som bryllup, barnedåp eller konfirmasjon.

Anonymkode: 893fb...043

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke deltatt på. Om du står brudeparet nært, ville jeg sagt noe tror jeg. Man kan ikke invitere til et bryllup som blir så stor utgift for gjestene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...