Anonym bruker Skrevet 28. juni #26 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Du må ha et tungt liv om dette gir deg «pels på ryggen og dotter i ørene». Anonymkode: a1cbc...dd0 Jeg har det kjempefint. Men akkurat det «ordet» ga meg ståpels ja. Har ikke du et ord eller to som du syns er ekkelt? Ts Anonymkode: aba2e...de1
Anonym bruker Skrevet 28. juni #27 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg har det kjempefint. Men akkurat det «ordet» ga meg ståpels ja. Har ikke du et ord eller to som du syns er ekkelt? Ts Anonymkode: aba2e...de1 Ingenting sier "jeg har det kjempefint" mer enn det å rakke ned på andres dialekt. Anonymkode: 42365...fed
Anonym bruker Skrevet 28. juni #28 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg har det kjempefint. Men akkurat det «ordet» ga meg ståpels ja. Har ikke du et ord eller to som du syns er ekkelt? Ts Anonymkode: aba2e...de1 Jeg kan svare for meg, nei, jeg har ingen ord jeg syns er ekle pga dialekt. Noen ord har jo en ekkel betydning så de kan jeg grøsse av. Anonymkode: e25ca...c8f
Anonym bruker Skrevet 28. juni #29 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Ingenting sier "jeg har det kjempefint" mer enn det å rakke ned på andres dialekt. Anonymkode: 42365...fed Kanskje for deg, men jeg har det faktisk helt supert. Hvorfor så opptatt av å fortelle meg at jeg angivelig har det kjipt? Det vet jeg vel best selv? Ts Anonymkode: aba2e...de1
Anonym bruker Skrevet 28. juni #30 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Kanskje for deg, men jeg har det faktisk helt supert. Hvorfor så opptatt av å fortelle meg at jeg angivelig har det kjipt? Det vet jeg vel best selv? Ts Anonymkode: aba2e...de1 Hvis en mor kommer hjem fra en kjapp tur på butikken, og hennes 8 år gamle datter møter henne i gangen og utbryter, "det var ikke jeg som spiste opp kakene!", så vet moren at det er noe på ferde. Mor: "hæ? har noen spist opp kakene?" Datter: "nei! og det var i hvert fall ikke meg!" På samme måte, når jeg kun og bare skriver, "ingenting sier jeg har det godt med meg selv som det å rakke ned på andres dialekter", og du svarer med, "jeg har det kjempegodt med meg selv og jeg har det i hvert fall ikke kjipt!", så vet vi jo hva det betyr. Anonymkode: 42365...fed
Anonym bruker Skrevet 28. juni #31 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hvis en mor kommer hjem fra en kjapp tur på butikken, og hennes 8 år gamle datter møter henne i gangen og utbryter, "det var ikke jeg som spiste opp kakene!", så vet moren at det er noe på ferde. Mor: "hæ? har noen spist opp kakene?" Datter: "nei! og det var i hvert fall ikke meg!" På samme måte, når jeg kun og bare skriver, "ingenting sier jeg har det godt med meg selv som det å rakke ned på andres dialekter", og du svarer med, "jeg har det kjempegodt med meg selv og jeg har det i hvert fall ikke kjipt!", så vet vi jo hva det betyr. Anonymkode: 42365...fed Du bruker ganske mye tid og energi på å fortelle meg at jeg har det kjipt. Hvorfor? Hva ønsker du å oppnå? Jeg sitter på stranda nå og koser meg - er i ferd med å bli litt lett solbrent, men det går fint. Det er sommer og idyll (bortsett fra et par som gauler om manæiter 😂) og alt er egentlig bare bra. Men du gjør alt du kan for å overbevise meg om at jeg har det kjipt. Jeg tenker du har det trist som føler så intenst på det behovet. Ts Anonymkode: aba2e...de1
Anonym bruker Skrevet 28. juni #32 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du bruker ganske mye tid og energi på å fortelle meg at jeg har det kjipt. Hvorfor? Hva ønsker du å oppnå? Jeg sitter på stranda nå og koser meg - er i ferd med å bli litt lett solbrent, men det går fint. Det er sommer og idyll (bortsett fra et par som gauler om manæiter 😂) og alt er egentlig bare bra. Men du gjør alt du kan for å overbevise meg om at jeg har det kjipt. Jeg tenker du har det trist som føler så intenst på det behovet. Ts Anonymkode: aba2e...de1 Selv om andre ikke gidder å legge noe energi i å påpeke det åpenbare så ser man jo at …fed treffer blink med sine kommentarer. Anonymkode: e25ca...c8f
Anonym bruker Skrevet 28. juni #33 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Selv om andre ikke gidder å legge noe energi i å påpeke det åpenbare så ser man jo at …fed treffer blink med sine kommentarer. Anonymkode: e25ca...c8f Ja, ok, dere får tro hva dere vil 🤦♀️ Men rimelig arrogant å dømme en annen til å være ulykkelig på bakgrunn av at hen ikke liker et ord - særlig når hovedpersonen selv avviser det. Jeg har det aldeles strålende! God sommer, alle sammen, pass dere for brannmanæiter 😉☀️❤️ Ts Anonymkode: aba2e...de1
Anonym bruker Skrevet 28. juni #34 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Ja, ok, dere får tro hva dere vil 🤦♀️ Men rimelig arrogant å dømme en annen til å være ulykkelig på bakgrunn av at hen ikke liker et ord - særlig når hovedpersonen selv avviser det. Jeg har det aldeles strålende! God sommer, alle sammen, pass dere for brannmanæiter 😉☀️❤️ Ts Anonymkode: aba2e...de1 Nei, brannmaneidår Anonymkode: 53ca1...3de
Anonym bruker Skrevet 28. juni #35 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (På 27.6.2026 den 17.16): Det høres mer ut som Øst-/Vestfoldsk (dialektene høres veldig like ut). Anonymkode: 42365...fed Vi sier maneter i vestfold Anonymkode: 05cae...493
Anonym bruker Skrevet 28. juni #36 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg har det kjempefint. Men akkurat det «ordet» ga meg ståpels ja. Har ikke du et ord eller to som du syns er ekkelt? Ts Anonymkode: aba2e...de1 Jeg synes ordet ståpels er ekkelt. Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei, brannmaneidår Anonymkode: 53ca1...3de Anonymkode: 5cdc5...771
Anonym bruker Skrevet 28. juni #37 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vi sier maneter i vestfold Anonymkode: 05cae...493 Nei, det gjør vi ikke . Aldri hørt andre enn innflyttere og kanskje en og annen riksmålsentusiast si manet her nede. Anonymkode: fcb58...43f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå