Anonym bruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni fikk jeg det som føltes som både pels på ryggen og dotter i øra på en gang, da en liten gutt og en pappa fløy rundt og ropte: «Ser du noen brannmanæiiiter? Er det manæiiiter, pappa?» Wtf?! Manæiter? Manæiiiter???! Er det et ord? Så ekkelt, så ubehagelig å høre på. Hvorfor sier de sånt? Det går jo ikke an å uttale brennmaneter noe annerledes enn akkurat rett fram? Har dere noen ord dere får pels på ryggen av? Anonymkode: aba2e...de1
Anonym bruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Du får ståpels av at folk snakker dialekt? Må innrømme at jeg ikke er like stor fan av alle dialekter, men ståpels får jeg ikke... Anonymkode: 6674b...e7a
Anonym bruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (52 minutter siden): fikk jeg det som føltes som både pels på ryggen og dotter i øra på en gang, da en liten gutt og en pappa fløy rundt og ropte: «Ser du noen brannmanæiiiter? Er det manæiiiter, pappa?» Wtf?! Manæiter? Manæiiiter???! Er det et ord? Så ekkelt, så ubehagelig å høre på. Hvorfor sier de sånt? Det går jo ikke an å uttale brennmaneter noe annerledes enn akkurat rett fram? Har dere noen ord dere får pels på ryggen av? Anonymkode: aba2e...de1 Er det arendal dialekt? Tror jeg har skrevet det på en annen forum side men jeg hater ordet "ish". Anonymkode: 53ca1...3de
Anonym bruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er det arendal dialekt? Tror jeg har skrevet det på en annen forum side men jeg hater ordet "ish". Anonymkode: 53ca1...3de Nei, det er ikke Arendal. Anonymkode: d031a...37a
Anonym bruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni Ekkelt og ubehagelig at folk snakker dialekt...jøsses. Anonymkode: d031a...37a
Anonym bruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni Ja, det er skikkelig dritt med dialekter. Som brennende nålspisser i ørene. Fysjamei! Anonymkode: 4d5d2...816
Anonym bruker Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni Hæ? Er jeg den eneste som reagerer på «manæiter?» 😂 Ts Anonymkode: aba2e...de1
Anonym bruker Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det arendal dialekt? Tror jeg har skrevet det på en annen forum side men jeg hater ordet "ish". Anonymkode: 53ca1...3de Det høres mer ut som Øst-/Vestfoldsk (dialektene høres veldig like ut). Anonymkode: 42365...fed
Anonym bruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hæ? Er jeg den eneste som reagerer på «manæiter?» 😂 Ts Anonymkode: aba2e...de1 Det er sjelden man er helt alene om noen ting, men jeg tviler på at det finnes mange av dere. Anonymkode: e25ca...c8f
Anonym bruker Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Du får ståpels av at folk snakker dialekt? Må innrømme at jeg ikke er like stor fan av alle dialekter, men ståpels får jeg ikke... Anonymkode: 6674b...e7a Alle snakker dialekt Men det er ikke alle som tror de gjør det. Snakket med en som hardnakket påstod at hun ikke snakket dialekt. Hun snakket nemlig bokmål og det var den riktige måten å snakke på Anonymkode: b1233...c53
Anonym bruker Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hæ? Er jeg den eneste som reagerer på «manæiter?» 😂 Ts Anonymkode: aba2e...de1 Det har mer med hvordan du ordlegger deg. Anonymkode: d031a...37a
Anonym bruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni Men på hvilken dialekt sier man manæit? Anonymkode: 8b273...a1d
Anonym bruker Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Men på hvilken dialekt sier man manæit? Anonymkode: 8b273...a1d Anonymkode: 6674b...e7a
Anonym bruker Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: 6674b...e7a Så som jeg skrev, Vestfold (Østfold og Vestfold har veldig lik dialekt så kunne vært hvilken som helst av de). Anonymkode: 42365...fed
Anonym bruker Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni Det heter jo brennmaneit. Hva ellers skal man si? " Isj, det er maneeeeter her!"? Det hadde gitt meg rykninger i øret. Det heter for øvrig også glassmaneit, med tjukk l. Anonymkode: fcb58...43f
J_29 Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hæ? Er jeg den eneste som reagerer på «manæiter?» 😂 Ts Anonymkode: aba2e...de1 Æ æ fra sørlandet å sier manedår. Om d er bedre 😊
Anonym bruker Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni 6 hours ago, Anonym bruker said: Hæ? Er jeg den eneste som reagerer på «manæiter?» 😂 Ts Anonymkode: aba2e...de1 JA!!! Anonymkode: 3ac90...04e
Anonym bruker Skrevet 28. juni #19 Skrevet 28. juni J_29 skrev (8 timer siden): Æ æ fra sørlandet å sier manedår. Om d er bedre 😊 Manedår å brennmanedår. Anonymkode: 5cdc5...771
Anonym bruker Skrevet 28. juni #20 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hæ? Er jeg den eneste som reagerer på «manæiter?» 😂 Ts Anonymkode: aba2e...de1 Ja Anonymkode: dfaf8...5fc
Anonym bruker Skrevet 28. juni #21 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (9 timer siden): JA!!! Anonymkode: 3ac90...04e Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ja Anonymkode: dfaf8...5fc No way. Men hey, her inne skal man jo alltid være uenig med ts uansett, så skjønner hva som skjer. 😉 Ts Anonymkode: aba2e...de1
Anonym bruker Skrevet 28. juni #22 Skrevet 28. juni Ja, det var ikke fint akkurat 🤣 Jeg er fra nordmøre og sier 'æn manet, flære maneta'. Ikke særlig fin dialekt det heller 🙈 Jeg kan også få et oppheng i et ord noen ganger. At ordet blir rarere og rarere jo flere ganger jeg sier det. En gang fikk jeg det med navnet Arild. Til slutt var det så rart inni hodet mitt, at jeg skjønte ikke hvordan det var mulig å hete det 😅 Det gikk heldigvis over da... Anonymkode: 43617...74d
Anonym bruker Skrevet 28. juni #23 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, det var ikke fint akkurat 🤣 Jeg er fra nordmøre og sier 'æn manet, flære maneta'. Ikke særlig fin dialekt det heller 🙈 Jeg kan også få et oppheng i et ord noen ganger. At ordet blir rarere og rarere jo flere ganger jeg sier det. En gang fikk jeg det med navnet Arild. Til slutt var det så rart inni hodet mitt, at jeg skjønte ikke hvordan det var mulig å hete det 😅 Det gikk heldigvis over da... Anonymkode: 43617...74d Haha, takk! Ja, jeg vet. Sånn er det blitt med manæiter for min del. Nesten så jeg angrer på at vi har leid hytte i tre uker på dette stedet 😅 Ts Anonymkode: aba2e...de1
Anonym bruker Skrevet 28. juni #24 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Haha, takk! Ja, jeg vet. Sånn er det blitt med manæiter for min del. Nesten så jeg angrer på at vi har leid hytte i tre uker på dette stedet 😅 Ts Anonymkode: aba2e...de1 🤣🤣 Da har du litt tid på å bli vant til det. Kanskje det går over for deg også 😅 Anonymkode: 43617...74d
Anonym bruker Skrevet 28. juni #25 Skrevet 28. juni Du må ha et tungt liv om dette gir deg «pels på ryggen og dotter i ørene». Anonymkode: a1cbc...dd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå