Gå til innhold

Kommunismen here we come!


Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Men da budre vi hatt et litt annet system. Jeg betalte ganske mye for barnehage for 20 år siden, så da budre jeg fått lavere skatterekk når jeg blir eldre kontra de i dag som nesten har gratis barnehage. 

Mine foreldre måtte også betale for egen tannlegge siden de på bygda ansatte slaktere som tannleger. Så hele mitt liv har jeg måtte betale ekstra for tannlege, nå skal det omtrent bli gratis, så la de oss som har måtte betalt fult få skattelette for det. ++++ 

Anonymkode: 9b77a...bef

Enig. Samme her. Jeg har jobbet hardt for å tjene de pengene jeg har. Jeg har skattet mye av dem allerede. Mine tre barn betalte jeg 10000 kroner i måneden for i bhg og SFO, og nå når vi endelig kan kjøpe en hytte så skal jeg formuesskattes av den og? Det er mine penger, jeg har spinket og spart og skattet av dem allerede. 
Staten finner finurlige måter å robbe oss på hele tiden. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det som koster er når politikerne våre pøser ut 88 milliarder i året på en meningsløs «krig» (les korrupsjon) for så å skylde på oss for at vi forbruker for mye, noe som igjen fører til høyere rente. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Hvor mye har ikke Norge tjent på denne krigen?

Anonymkode: 1ea50...4e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Hva er det som tilsier at myndighetene ikke vil at vi skal ha hytte? All den massive hyttebyggingen de tillater?

Anonymkode: 835c5...5db

Ikke spør meg ikke jeg som er HI

Anonymkode: 1ea50...4e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor mye har ikke Norge tjent på denne krigen?

Anonymkode: 1ea50...4e8

Hvis du leste to innlegg videre, ville du funnet svaret på det. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Det kunne vært stoppet for åresvis siden hadde de villet, men nei, de ønsker ikke fred. Norge er en av de verste krigsprofitører som er. Vi tjener 1,5 milliarder OM DAGEN. De 88 milliardene vi sender ut går hovedsakelig rett i lomma på korrupte politikere, og norske politikere smisker seg til viktige jobber i Europa etter at karrieren er over i Norge. Det er så stygt. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Du ser ikke feilen i ditt eget argument? Du klager at vi sender ut 88 milliarder, samtidig som vi tjener 1,5 milliarder om dagen? Men kanskje det er best å snakke russisk? Der er det i hvertfall kommunisme. 

Anonymkode: eeabc...62a

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Du ser ikke feilen i ditt eget argument? Du klager at vi sender ut 88 milliarder, samtidig som vi tjener 1,5 milliarder om dagen? Men kanskje det er best å snakke russisk? Der er det i hvertfall kommunisme. 

Anonymkode: eeabc...62a

Pengene vi tjener som krigsprofitører kommer ikke oss i befolkingen til gode.

Vi kommer ikke til å snakke russisk. Russland hadde tatt oss for lengst hvis de ville. Du faller for skremselspropaganda og hjernevask. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pengene vi tjener som krigsprofitører kommer ikke oss i befolkingen til gode.

Vi kommer ikke til å snakke russisk. Russland hadde tatt oss for lengst hvis de ville. Du faller for skremselspropaganda og hjernevask. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Og du svelger russisk propaganda. Kjøpt og betalt av Kreml. 

Anonymkode: eeabc...62a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Og du svelger russisk propaganda. Kjøpt og betalt av Kreml. 

Anonymkode: eeabc...62a

Dette har null med russisk propaganda å gjøre, og det vet du. Men du har ingen argumenter og kommer da med slikt oppgulp. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvis du leste to innlegg videre, ville du funnet svaret på det. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Det var et retorisk spørsmål 

Anonymkode: 1ea50...4e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det var et retorisk spørsmål 

Anonymkode: 1ea50...4e8

… og der finner du svaret på ditt «retoriske» spørsmål. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet

Stakkars meg som har hytte og må betale litt formuesskatt på min formue. Cry me a river.

Anonymkode: 394ad...def

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Dette har null med russisk propaganda å gjøre, og det vet du. Men du har ingen argumenter og kommer da med slikt oppgulp. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Nei, du er tydelig hjernevasket. Tenk at et voksent menneske kan la seg lure så voldsomt. Hvor mye mottar du hver måned for å spre Putin sine ideer?

Anonymkode: eeabc...62a

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Stakkars meg som har hytte og må betale litt formuesskatt på min formue. Cry me a river.

Anonymkode: 394ad...def

Huff ja. Også måttet ha jobbet så HARDT for de pengene da, gitt 😭 Det har sikkert vært laaange skift med fysiske og psykiske krevende oppgaver, under helt forferdelige forhold. Det er jo så HARDT å jobbe i dette landet 😩 Spinke og spare må man gjøre i dette landet for å få seg råd til hytte også, det er så man ikke har vært på ferie eller kjøpt seg nye klær siden 2010 og både en selv og barna har måttet gå sulte til sengs. Er så trist!

Anonymkode: 835c5...5db

Skrevet

Diskusjonen er helt avsporet. Temaet var den politiske retningen, hvor det går mot et samfunn hvor bare pamper har hytte og kjører egen bil. Skatt er politikernes våpen for å styre befolkningen dit de vil, og samtidig tappe oss for penger. Penger gir makt, det er politikernes viktigste grunn til å tappe oss for penger. Økte skatter gir økt makt til politikerne, på vår bekostning. Det gir ikke mer velferd, velferden er for lengst dekket inn av våre skatteinnbetalinger.
Uten penger må du innrette deg etter alt, og leve veldig stille og forsiktig. Uten hytte, uten bil, og i boligblokk, fordi det er det som koster myndighetene minst. Vi behandles som kveg av politikerne. Kveg samles i store flokker, med begrenset bevegelsesfrihet. Sammenligningen er en overdrivelse, men likheten blir større og større. Det er en praktisk måte å behandle store volum på. Det var tema. Den kommunistiske metoden. Ikke hjelp til Ukraina.

Anonymkode: fa11a...7a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Diskusjonen er helt avsporet. Temaet var den politiske retningen, hvor det går mot et samfunn hvor bare pamper har hytte og kjører egen bil. Skatt er politikernes våpen for å styre befolkningen dit de vil, og samtidig tappe oss for penger. Penger gir makt, det er politikernes viktigste grunn til å tappe oss for penger. Økte skatter gir økt makt til politikerne, på vår bekostning. Det gir ikke mer velferd, velferden er for lengst dekket inn av våre skatteinnbetalinger.
Uten penger må du innrette deg etter alt, og leve veldig stille og forsiktig. Uten hytte, uten bil, og i boligblokk, fordi det er det som koster myndighetene minst. Vi behandles som kveg av politikerne. Kveg samles i store flokker, med begrenset bevegelsesfrihet. Sammenligningen er en overdrivelse, men likheten blir større og større. Det er en praktisk måte å behandle store volum på. Det var tema. Den kommunistiske metoden. Ikke hjelp til Ukraina.

Anonymkode: fa11a...7a7

Er det ditt inntrykk av virkeligheten? Er det bare pamper som har råd til hytte og egen bil her i landet?

Jeg er langt ifra noen «pamp», jeg har en helt ordinær jobb i offentlig sektor med helt gjennomsnittlig lønn. Likevel har jeg råd til både hytte og bil. Riktignok en hytte uten innlagt vann og med solcellepanel for strøm, men likevel en hytte. Betaler svært lite skatt på den. Hadde jeg kjøpt meg ny, fancy hytte med varmekabler og innlagt vann hadde det selvsagt blitt dyrere, men da hadde jeg hatt råd til det også. Og jeg har aldri kjøpt en bil som er yngre enn syv år. Har fungert helt fint, det!

Anonymkode: 835c5...5db

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det ditt inntrykk av virkeligheten? Er det bare pamper som har råd til hytte og egen bil her i landet?

Nei, så sa jeg ikke det heller. Jeg sa at utviklingene går i den retningen, det er et faktum.
Det burde vært en intelligenstest før en oppnår stemmerett i dette landet. 

Anonymkode: fa11a...7a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det ditt inntrykk av virkeligheten? Er det bare pamper som har råd til hytte og egen bil her i landet?

Jeg er langt ifra noen «pamp», jeg har en helt ordinær jobb i offentlig sektor med helt gjennomsnittlig lønn. Likevel har jeg råd til både hytte og bil. Riktignok en hytte uten innlagt vann og med solcellepanel for strøm, men likevel en hytte. Betaler svært lite skatt på den. Hadde jeg kjøpt meg ny, fancy hytte med varmekabler og innlagt vann hadde det selvsagt blitt dyrere, men da hadde jeg hatt råd til det også. Og jeg har aldri kjøpt en bil som er yngre enn syv år. Har fungert helt fint, det!

Anonymkode: 835c5...5db

Du har ikke skjønt noe! Det er jo AKKURAT sånne som deg som vil få en enorm ekstraregning på hytta di.

https://www.finansavisen.no/skatt/2026/06/24/8361125/hytta-far-41.000-i-formuesskatt-70.000-i-totalt?zephr_sso_ott=93RZjZ

 

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har ikke skjønt noe! Det er jo AKKURAT sånne som deg som vil få en enorm ekstraregning på hytta di.

https://www.finansavisen.no/skatt/2026/06/24/8361125/hytta-far-41.000-i-formuesskatt-70.000-i-totalt?zephr_sso_ott=93RZjZ

 

Anonymkode: d6b50...3dd

Den ligger bak betalingsmur.

Dessuten er det Skattekommisjonen som står bak dette, det er ikke reell politikk.

Anonymkode: 835c5...5db

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Den ligger bak betalingsmur.

Dessuten er det Skattekommisjonen som står bak dette, det er ikke reell politikk.

Anonymkode: 835c5...5db

🤦‍♀️

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Forumassistent

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ikke bare ønsker kommunistene i ape å ta fra oss hytte og bil nå gjør de det også umulig å forsikre hus og hjem. https://www.nettavisen.no/okonomi/skattekommisjonen-vil-ha-moms-pa-forsikring/s/5-95-3111450

Anonymkode: 474f5...2cc

Det er altså så åpenbart at de skal gjøre det vanskelig for oss å eie noe, og at folk her inne applauderer det er for meg helt uforståelig. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Det er altså så åpenbart at de skal gjøre det vanskelig for oss å eie noe, og at folk her inne applauderer det er for meg helt uforståelig. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Helt enig. Fatter ikke at noen stemmer på de rødgrønne

Anonymkode: f3391...36f

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Helt enig. Fatter ikke at noen stemmer på de rødgrønne

Anonymkode: f3391...36f

Og jeg lar meg overraske over at noen lar seg lure å idiotien til FrP. Så vi er vel i samme båt, 

Anonymkode: 394ad...def

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Og jeg lar meg overraske over at noen lar seg lure å idiotien til FrP. Så vi er vel i samme båt, 

Anonymkode: 394ad...def

Jeg føler det er ironisk at venstresiden som skal være for at kvinner skal få bestemme over egne liv er så motstander mot partiet med den sterkeste (kvinnelige) lederen i Norge? Hun er den sterkeste lederen punktum. Hun er både tøff og klok og flere hadde hatt godt av å lytte til henne!

Anonymkode: 474f5...2cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...