Gå til innhold

Kommunismen here we come!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å syte, nordmenn lever som grever og bruker penger som fulle sjømenn.

Anonymkode: 74817...d11

Skrevet

Ikke hytter og biler…? Er du klar over hvor mange som har både hytter og biler her i landet?

Anonymkode: 835c5...5db

Skrevet

Du kunne ikke finne et par ting til å surve over, HI? Her i et av verdens beste land å bo i, mener jeg. 

Anonymkode: 54688...d9c

Skrevet

Ikke forvent noe enighet fra folket her inne, hi. De er hjernevasket og nesegrus alt våre «folkevalgte» kommer med. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet

Fullstendig idioti. Nok et forslag som vil ramme de som allerede har minst mest, de som er helt avhengig av bil for å komme seg til jobb, til behandlinger, til å få hverdagen til å gå opp. Ikke alle kan bio ved siden av et busstopp.

Anonymkode: b170b...110

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke forvent noe enighet fra folket her inne, hi. De er hjernevasket og nesegrus alt våre «folkevalgte» kommer med. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Er du uenig i at veldig mange nordmenn eier «hytte»? Og bil?

Anonymkode: 835c5...5db

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke hytter og biler…? Er du klar over hvor mange som har både hytter og biler her i landet?

Anonymkode: 835c5...5db

Det hun sier et myndighetene helst ikke vil at vi skal ha det, ikke at vi ikke har det

Anonymkode: 1ea50...4e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det hun sier et myndighetene helst ikke vil at vi skal ha det, ikke at vi ikke har det

Anonymkode: 1ea50...4e8

*Sier er at

Anonymkode: 1ea50...4e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det hun sier et myndighetene helst ikke vil at vi skal ha det, ikke at vi ikke har det

Anonymkode: 1ea50...4e8

Hva er det som tilsier at myndighetene ikke vil at vi skal ha hytte? All den massive hyttebyggingen de tillater?

Anonymkode: 835c5...5db

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hva er det som tilsier at myndighetene ikke vil at vi skal ha hytte? All den massive hyttebyggingen de tillater?

Anonymkode: 835c5...5db

At de vil vi skal betale skatt for det. De krever skatt av det de ikke vil vi skal ha. Som biler, hytter og så videre.

Anonymkode: 474f5...2cc

Skrevet

Mulig man burde vegynne å sette pengene inn i utenlandske banker.....så myndighetene ikke tar alt. 

Men nå tror jeg ikke dette blir noe av. 

Anonymkode: 9b77a...bef

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du uenig i at veldig mange nordmenn eier «hytte»? Og bil?

Anonymkode: 835c5...5db

Hvor skrev jeg det?

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet

Arbeiderpartiet er det nye kommunist partiet. Svenskene sa det: norge er den siste kommunist stat.

Anonymkode: 474f5...2cc

Skrevet

Jaja, de får bare begynne å sette opp noen flere busser da og jeg tar gjerne buss til og fra jobb. Å kutte bussrutene klarer de, men når vi da må kjøre bil så er det også galt..... 

Anonymkode: 68c07...78c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Skattekommisjonen har jobbet hardt, på veien mot kommunisme. Hytter skal vi ikke ha, heller ikke biler. Klimatiltak skal knekke utenlandsreiser. Vi skal bo i store blokker, og vi skal reise kollektivt. Det er retningen som pekes ut av våre politikere.

https://www.nettavisen.no/okonomi/vil-ha-kilometeravgift-kan-bli-en-kostnadsbombe-for-norske-bilister/s/5-95-3111457

Anonymkode: fa11a...7a7

Kan du vise til kommunistiske land med lignende avgiftsystem?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

At de vil vi skal betale skatt for det. De krever skatt av det de ikke vil vi skal ha. Som biler, hytter og så videre.

Anonymkode: 474f5...2cc

Den ilegger jo ikke skatter fordi de ikke vil at vi skal eie noe. De med hytte og bil har råd til å betale skatt. Det er liksom ikke synd på nordmenn flest, vi velter oss i penger, har gratis barsel- og fødselsomsorg, gratis helsehjelp, gratis skoler, vi kan studere tilnærmet gratis, vi betaler nesten ingenting for barnehage og SFO, blir vi syke er vi sikret inntekt, vi mottar penger månedlig når vi får barn osv osv. Dette koster, og vi betaler for det via skatt.

Anonymkode: 835c5...5db

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Den ilegger jo ikke skatter fordi de ikke vil at vi skal eie noe. De med hytte og bil har råd til å betale skatt. Det er liksom ikke synd på nordmenn flest, vi velter oss i penger, har gratis barsel- og fødselsomsorg, gratis helsehjelp, gratis skoler, vi kan studere tilnærmet gratis, vi betaler nesten ingenting for barnehage og SFO, blir vi syke er vi sikret inntekt, vi mottar penger månedlig når vi får barn osv osv. Dette koster, og vi betaler for det via skatt.

Anonymkode: 835c5...5db

Det som koster er når politikerne våre pøser ut 88 milliarder i året på en meningsløs «krig» (les korrupsjon) for så å skylde på oss for at vi forbruker for mye, noe som igjen fører til høyere rente. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet

Vi blir flådd fattige i vårt eget land 😢

Anonymkode: 474f5...2cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det som koster er når politikerne våre pøser ut 88 milliarder i året på en meningsløs «krig» (les korrupsjon) for så å skylde på oss for at vi forbruker for mye, noe som igjen fører til høyere rente. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Du omtaler Ukraina som en liksomkrig? Hvor lavt kan man synke? Og hvor utenrikspolitisk blåst kan man være?

Anonymkode: 74817...d11

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du omtaler Ukraina som en liksomkrig? Hvor lavt kan man synke? Og hvor utenrikspolitisk blåst kan man være?

Anonymkode: 74817...d11

Det kunne vært stoppet for åresvis siden hadde de villet, men nei, de ønsker ikke fred. Norge er en av de verste krigsprofitører som er. Vi tjener 1,5 milliarder OM DAGEN. De 88 milliardene vi sender ut går hovedsakelig rett i lomma på korrupte politikere, og norske politikere smisker seg til viktige jobber i Europa etter at karrieren er over i Norge. Det er så stygt. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det som koster er når politikerne våre pøser ut 88 milliarder i året på en meningsløs «krig» (les korrupsjon) for så å skylde på oss for at vi forbruker for mye, noe som igjen fører til høyere rente. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Enig!

Drittlei av alle pengene vi pøser ut til dette landet og til derfra som alle som kommer hit

Anonymkode: 68c07...78c

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det kunne vært stoppet for åresvis siden hadde de villet, men nei, de ønsker ikke fred. Norge er en av de verste krigsprofitører som er. Vi tjener 1,5 milliarder OM DAGEN. De 88 milliardene vi sender ut går hovedsakelig rett i lomma på korrupte politikere, og norske politikere smisker seg til viktige jobber i Europa etter at karrieren er over i Norge. Det er så stygt. 

Anonymkode: d6b50...3dd

Du et for langt uti konspiland til at det er verd å snakke med deg. Det er rent tullball, det du kommer med.

Anonymkode: 74817...d11

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du et for langt uti konspiland til at det er verd å snakke med deg. Det er rent tullball, det du kommer med.

Anonymkode: 74817...d11

Hva er konspi?

88 milliarder i året til Ukraina?

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringen-foreslar-85-milliarder-kroner-til-ukraina-i-2026/id3116619/ 

De 1,5 milliardene Norge tjener om dagen? Jeg tok feil  det er MER.

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/JOJ2mm/norge-har-tjent-3000-milliarder-kroner-paa-ukraina-krigen-ifoelge-beregninger 

Eller var det dette med korrupsjon du mente var konspi?

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-korrupsjonsskandale-rammer-zelenskyj-veldig-veldig-alvorlig/s/5-95-3022918 

En til:

https://www.nrk.no/urix/zelenskyj-sin-tidlegare-stabssjef-sikta-for-korrupsjon-1.17880285 

Hva var konspirasjonsteori da du?

 

 

Anonymkode: d6b50...3dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Den ilegger jo ikke skatter fordi de ikke vil at vi skal eie noe. De med hytte og bil har råd til å betale skatt. Det er liksom ikke synd på nordmenn flest, vi velter oss i penger, har gratis barsel- og fødselsomsorg, gratis helsehjelp, gratis skoler, vi kan studere tilnærmet gratis, vi betaler nesten ingenting for barnehage og SFO, blir vi syke er vi sikret inntekt, vi mottar penger månedlig når vi får barn osv osv. Dette koster, og vi betaler for det via skatt.

Anonymkode: 835c5...5db

Men da budre vi hatt et litt annet system. Jeg betalte ganske mye for barnehage for 20 år siden, så da budre jeg fått lavere skatterekk når jeg blir eldre kontra de i dag som nesten har gratis barnehage. 

Mine foreldre måtte også betale for egen tannlegge siden de på bygda ansatte slaktere som tannleger. Så hele mitt liv har jeg måtte betale ekstra for tannlege, nå skal det omtrent bli gratis, så la de oss som har måtte betalt fult få skattelette for det. ++++ 

Anonymkode: 9b77a...bef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...