Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:06 #1 Skrevet mandag kl 19:06 Min venninne og jeg har gutter som er russ neste år. Russegruppe jobber for å få til russebuss. Men min venninne sin sønn får ikke bli med. Guttene blir ikke 18 før slutten av året. Min gutt får lov, men han må jobbe og betale selv. Sønnen til min venninne er lei seg pga det. Han sier at nå er det ikke noe vits for han å være russ. Hele russegruppen skal rulle med buss. Hadde du nektet ditt barn det? Anonymkode: db65a...165
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:18 #2 Skrevet mandag kl 19:18 Jeg fatter ikke at noen foreldre til umyndige sier ja til dette. Anonymkode: 1443e...f7d
sug lut Skrevet mandag kl 19:24 #3 Skrevet mandag kl 19:24 Selvsagt ville jeg nektet dem det om mine barn hadde vært dumme nok til å ønske å kaste bort penger på den måten
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:27 #4 Skrevet mandag kl 19:27 Klok venninne!!! Anonymkode: 4eb9d...ba0
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:35 #5 Skrevet mandag kl 19:35 Ville definitivt sagt nei til buss! Når de er over 18 år og kan betale selv, så får de også bestemme selv. Jeg vet om så mange som både har blitt lurt og truet inn i dyre russe-kontrakter. Ting som må politianmeldes for at umyndige ungdom skal komme seg ut av det, for deretter å bli fryst ut resten av skoletiden. Det er så mange eksempler på dette i området her, og jeg hater hvordan russetiden har blitt både når det kommer til penger og ekskludering Anonymkode: 1b6ff...d59
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:45 #6 Skrevet mandag kl 19:45 Klok mor. Vi kjøpte bil til våre barn med betingelsen at de da ikke kjøpte seg inn i buss. Beste dealen vi noen gang har gjort (det har vært bestemt alltid at de skulle få bil til 18 års dagen, men det visste jo ikke de). Anonymkode: 07098...27b
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:54 #7 Skrevet mandag kl 19:54 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Min venninne og jeg har gutter som er russ neste år. Russegruppe jobber for å få til russebuss. Men min venninne sin sønn får ikke bli med. Guttene blir ikke 18 før slutten av året. Min gutt får lov, men han må jobbe og betale selv. Sønnen til min venninne er lei seg pga det. Han sier at nå er det ikke noe vits for han å være russ. Hele russegruppen skal rulle med buss. Hadde du nektet ditt barn det? Anonymkode: db65a...165 Er det virkelig noen som ikke er myndige i russetiden? Anonymkode: 62398...8cf
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:56 #8 Skrevet mandag kl 19:56 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det virkelig noen som ikke er myndige i russetiden? Anonymkode: 62398...8cf Skal man på buss er dette så dyrt at man starter allerede i første klasse på vgs. Kontrakter undertegnes gjerne i vg1 eller tidlig i vg2. Anonymkode: 00a96...b7e
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:58 #9 Skrevet mandag kl 19:58 Mine har visst lenge hva vi synes om russebusser og vi tok tidlig pratet om økonomien i det, hva man trenger penger til som ung student og ung voksen, risikoen i et slikt prosjekt og alt annet som kan følge med. De forstod heldigvis logikken. De har også sett hvor mye tid og penger eldre bekjente har lagt ned i russebuss og har sett utfordringen noen har fått med godkjenning av bussen og konflikter innad i gruppen. De har også fått med seg konflikter rundt kontrakter hvor noen har blitt stående rimelig alene mot den sterke parten av utleier der de til og med møttes i retten. De synes selv russebuss er galskap. De har også valgt å ha åpne russegrupper der det er plass til alle som vil være med slik at ingen ekskluderes eller er utenfor. Dette er mye enklere når man ikke har antall seter å forholde seg til. Sønnen min takket nei til tilbudet om å bli med på buss, men jeg tror de andre ga opp prosjektet etter hvert også. Anonymkode: 00a96...b7e
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:02 #10 Skrevet mandag kl 20:02 Klok mor og får nok en klokere sønn enn det du har som bruker mange mange tusen kroner på en buss som lever noen uker. Min sønn hadde ikke buss og ikke gruppa hans, men de fikk være med å rulle mange ganger i mai og juni Anonymkode: 0c2ce...e18
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:08 #11 Skrevet mandag kl 20:08 Så bra!! 👏👏 de må lage kontrakter lenger før de er 18, som foreldrene må skrive under på. Helt uaktuelt at jeg signerer på det ubrukelige greiene der. Jeg nekta å signere eldste sin før de fjerna ett punkt i den. (Hun var ikke på buss) Anonymkode: 99b67...ba1
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:34 #12 Skrevet mandag kl 20:34 Hadde selvsagt sagt nei. Min jobb er ikke å være ungene bestevenn og si ja til alle idiotiske greier. Anonymkode: c2572...4aa
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:00 #13 Skrevet mandag kl 21:00 Ja, jeg har nektet å signere noe som helst. Om hun fremdeles vil være idiot når hun har fylt atten, får hun ta det da. Anonymkode: be3ea...554
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:04 #14 Skrevet mandag kl 21:04 Etter å ha sett og hørt hvordan gutter på russebuss oppfører seg hadde jeg skammet meg litt om min gutt var på russebuss. Anonymkode: eefcc...d74
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:17 #15 Skrevet mandag kl 21:17 Underskriften til umyndige er null verdt, og jeg hadde aldri verden skrevet under på noe som helst sånt for mine barn altså Har heldigvis tre barn som har valgt en veldig nedkjempet russefeiring. Yngste er født i 2007 og var russ i år, var med på noen russekroer i vinter, russedåpen og rullet 3 ganger tror jeg. Det var alt, festet i en lånt dress fra en venninne som var russ i fjor. Anonymkode: 23b52...a13
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:57 #16 Skrevet mandag kl 21:57 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skal man på buss er dette så dyrt at man starter allerede i første klasse på vgs. Kontrakter undertegnes gjerne i vg1 eller tidlig i vg2. Anonymkode: 00a96...b7e Ja men HI sa sønnen var russ neste år og ville ikke fylle 18 i tide? Anonymkode: 62398...8cf
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:58 #17 Skrevet mandag kl 21:58 Just now, Anonym bruker said: Ja men HI sa sønnen var russ neste år og ville ikke fylle 18 i tide? Anonymkode: 62398...8cf Tror hun mener at de fyller 18 i slutte av 2026 Anonymkode: 6afb9...7c6
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 06:34 #18 Skrevet tirsdag kl 06:34 Jeg hadde helt klart sagt nei, og det har jeg allerede sagt til min datter som starter på videregående til høsten. Hun har en ekstremt dyr sport som koster meg 22000 kr i måneden, og jeg har gitt tydelig beskjed om at hvis hun har råd til å være på russebuss så har hun også råd til å betale for hobbyen sin selv. Hadde hun ikke holdt på med denne sporten hadde jeg fortsatt vært svært negativ til russebuss, og da hadde hun måtte betale førerkort og alle sine personlige utgifter fra det øyeblikket hun fyller 18 år. Anonymkode: 7e45d...9a5
Sommerkroppen 2029 Skrevet tirsdag kl 06:54 #19 Skrevet tirsdag kl 06:54 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg hadde helt klart sagt nei, og det har jeg allerede sagt til min datter som starter på videregående til høsten. Hun har en ekstremt dyr sport som koster meg 22000 kr i måneden, og jeg har gitt tydelig beskjed om at hvis hun har råd til å være på russebuss så har hun også råd til å betale for hobbyen sin selv. Hadde hun ikke holdt på med denne sporten hadde jeg fortsatt vært svært negativ til russebuss, og da hadde hun måtte betale førerkort og alle sine personlige utgifter fra det øyeblikket hun fyller 18 år. Anonymkode: 7e45d...9a5 Betaler du 22000,- i måneden for en aktivitet?????
amandine Skrevet tirsdag kl 07:39 #20 Skrevet tirsdag kl 07:39 Russebuss er helt uaktuelt. Det hjelper ikke at de jobber selv, på videregående skal de faktisk fokusere på skole. Hvis de jobber inn flere hundre tusen på vgs for å feste en måned vil jeg føle jeg hadde feilet. Jeg skjønner at det er moro med russetid, for all del det var det på 80-tallet også og vi hadde buss, vi også. Men det har gått helt av hengslene. Og jeg tror faktisk at det eneste som egentlig kan snu det er foreldre og ungdommer som har integritet nok til å si stopp. Livet peaker ikke i russetiden. Dvs, gjør det det er det bare trist og tomt.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 08:05 #21 Skrevet tirsdag kl 08:05 Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden): Betaler du 22000,- i måneden for en aktivitet????? Min datter konkurrere på ett høyt nivå i sprang og terrengritt, og med egen hest som trenger kraftfor, grovfor, skoing hver femte uke, equiterapeut til hesten hver andre uke, startavgifter og privat trener så går det fort 22000 kr i måneden. På sommeren går det mer da det er mye konkurranse og mye reising. Anonymkode: 7e45d...9a5
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:01 #22 Skrevet tirsdag kl 09:01 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Min datter konkurrere på ett høyt nivå i sprang og terrengritt, og med egen hest som trenger kraftfor, grovfor, skoing hver femte uke, equiterapeut til hesten hver andre uke, startavgifter og privat trener så går det fort 22000 kr i måneden. På sommeren går det mer da det er mye konkurranse og mye reising. Anonymkode: 7e45d...9a5 Da tjener du bra i utgangspunktet Anonymkode: 0c2ce...e18
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:19 #23 Skrevet tirsdag kl 10:19 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da tjener du bra i utgangspunktet Anonymkode: 0c2ce...e18 Ja, jeg tjener veldig bra så jeg kunne i utgangspunktet sponset russebuss samtidig som jeg betalte for alt rundt hesten hennes, men det er helt uaktuelt da russebuss representere en måte å ferie russetiden på som jeg aldri kommer til å støtte. Anonymkode: 7e45d...9a5
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:28 #24 Skrevet tirsdag kl 10:28 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg tjener veldig bra så jeg kunne i utgangspunktet sponset russebuss samtidig som jeg betalte for alt rundt hesten hennes, men det er helt uaktuelt da russebuss representere en måte å ferie russetiden på som jeg aldri kommer til å støtte. Anonymkode: 7e45d...9a5 Det er jo helt irrelevant om du tjener 500.000 eller 5.mill i året. Poenget er jo hva man ønsker å lære barna av verdier. En russebuss er ikke verdt det Anonymkode: 99b67...ba1
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:43 #25 Skrevet tirsdag kl 10:43 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er jo helt irrelevant om du tjener 500.000 eller 5.mill i året. Poenget er jo hva man ønsker å lære barna av verdier. En russebuss er ikke verdt det Anonymkode: 99b67...ba1 Det er jo det hun sier. Anonymkode: 4eb9d...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå