Gå til innhold

Hva tror dere Trumps mål er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trump og hans venner forsøker å forby angrepillen i USA.

https://www.theatlantic.com/ideas/2026/06/mifepristone-abortion-pill-access-impossible/687519/

I tillegg er de ute etter å få klassifisert embryoer som... barn?! (hæ?!?!?)

https://www.huffpost.com/entry/trump-admin-embryo-child-grant-program_n_6a32dd6ae4b0dfdabce9ca40?origin=facebook

Dette høres jo ut som tatt ut av the handmaid's tale. Hva er det som er Trumps mål med dette?

Anonymkode: e6056...701

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Målet hans er å ha makt, dette er bare et middel for å holde på den.

Anonymkode: b9de7...1a5

Skrevet

Makr og ære er den skrudde hjernen ute etter.

Anonymkode: 4beae...786

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan vil dette gjøre at han holder på makten?

Anonymkode: c5ea6...a04

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg føler at det er noe som ikke stemmer her. Hvis han var ute etter makt ville det å sikre kvinners rettigheter vært det som styrket makten hans mest. Det å sikre støtte fra kvinner ville ha gitt han mest makt. I stedet forsøker han å rive ned så meget som mulig av kvinners rettigheter og frihet. Han forsøker å frata kvinner retten til abort. Han forsøker å nekte kvinner rett til angrepiller. Det er noe mer som skjer her enn bare et ønske om makt.

Skrevet

Han er for syk til å ha klare mål

Anonymkode: 3e36a...2b4

Skrevet

Han er altfor dement og gal til å forstå noe som helst. 

Anonymkode: aabc5...061

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Han er altfor dement og gal til å forstå noe som helst. 

Mye kan sies om Biden, men så idiot som det Trump er nå, dit nådde Biden aldri. Aldri. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis han var ute etter makt ville det å sikre kvinners rettigheter vært det som styrket makten hans mest.

Sweet summer child…

Anonymkode: cb7ab...2ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg føler at det er noe som ikke stemmer her. Hvis han var ute etter makt ville det å sikre kvinners rettigheter vært det som styrket makten hans mest. Det å sikre støtte fra kvinner ville ha gitt han mest makt. 

Nei virkelig ikke., det hadde ikke gitt han den makten han er ute etter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

https://www.theatlantic.com/ideas/2026/06/mifepristone-abortion-pill-access-impossible/687519/

https://www.huffpost.com/entry/trump-admin-embryo-child-grant-program_n_6a32dd6ae4b0dfdabce9ca40?origin=facebook

Dette høres jo ut som tatt ut av the handmaid's tale. Hva er det som er Trumps mål med dette?

I Norge tas dette legemiddelet normalt på et sykehus. Det er ikke angrepille, men en abortpille. 

Når det gjelder det med embryoer så forsøkte de på Gaza å få Israel anklaget for folkemord fordi en klinikk for assistert befruktning med embryoer ble skadet i starten. 

Dette er jo ikke noe nytt i USA det har vært rettsaker hvor ektepar har sloss for retten til befruktet egg. 

Er jeg enig i lovene? Nei, men dette er noe amerikanerne har valgt selv. Og i en del stater i sør er de ekstremt konservative og kristne, så da vinner slike ting frem. Men jeg synes det er like gale på andre siden hvor det finnes stater som ikke har noen øvre grense på når man kan ta abort.

Det kan være at om det fantes den amme grensen som i Norge fra starten av så ville det ikke blitt stoppet. 

Jeg klarer heller ikke å se at dette er Trump sitt verk, heller ledelsen i de statene

Anonymkode: 80779...282

Skrevet

De trenger at fattige mennesker fortsatt får masse barn så de kan ha lavt betalte jobber og være kanonføde i forsvaret slik at USA fortsatt kan starte de krigene de trenger for å skaffe seg ressurser som f.eks olje.

Pluss at abortspørsmålet er en måte å splitte befolkningen slik at republikanerne kan beholde makten og gjøre de rike rikere på bekostning av alle andre.

Anonymkode: f36b2...444

Skrevet

Jeg tror de bare tenker at et foster er et levende vesen, et menneske, og så blir de farget av det. Alle som har vært gravide kan relatere til at et foster lever. Det må være lov å føle og tenke?

Anonymkode: e27c8...b23

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tror de bare tenker at et foster er et levende vesen, et menneske, og så blir de farget av det. Alle som har vært gravide kan relatere til at et foster lever. Det må være lov å føle og tenke?

Men de konservative i USA er bare pro life så lenge fosteret er i magen. Så snart barnet er født har staten null omtanke for hvilket liv det får. 

Hensikten med lovene ts henviser til er for å holde seg inne med de konservative, de bryr seg jo katta om sine innbyggeres liv og velferd. 

Anonymkode: 8ad43...63a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

I Norge tas dette legemiddelet normalt på et sykehus. Det er ikke angrepille, men en abortpille. 

Når det gjelder det med embryoer så forsøkte de på Gaza å få Israel anklaget for folkemord fordi en klinikk for assistert befruktning med embryoer ble skadet i starten. 

Dette er jo ikke noe nytt i USA det har vært rettsaker hvor ektepar har sloss for retten til befruktet egg. 

Er jeg enig i lovene? Nei, men dette er noe amerikanerne har valgt selv. Og i en del stater i sør er de ekstremt konservative og kristne, så da vinner slike ting frem. Men jeg synes det er like gale på andre siden hvor det finnes stater som ikke har noen øvre grense på når man kan ta abort.

Det kan være at om det fantes den amme grensen som i Norge fra starten av så ville det ikke blitt stoppet. 

Jeg klarer heller ikke å se at dette er Trump sitt verk, heller ledelsen i de statene

Det tenker jeg også, det er de gammelkristne fra bibelbeltet som har presset dette fram. Mange amerikanere står for dette. Og så har Trumpjegerne kastet seg over det, og nå videreformidles det ukritisk av den norske avdelingen som nok et bevis på Trump og hans galskap.

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Det tenker jeg også, det er de gammelkristne fra bibelbeltet som har presset dette fram. Mange amerikanere står for dette. Og så har Trumpjegerne kastet seg over det, og nå videreformidles det ukritisk av den norske avdelingen som nok et bevis på Trump og hans galskap.

Han er jo gal, det finnes det ingen tvil om.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg føler at det er noe som ikke stemmer her. Hvis han var ute etter makt ville det å sikre kvinners rettigheter vært det som styrket makten hans mest. Det å sikre støtte fra kvinner ville ha gitt han mest makt. I stedet forsøker han å rive ned så meget som mulig av kvinners rettigheter og frihet. Han forsøker å frata kvinner retten til abort. Han forsøker å nekte kvinner rett til angrepiller. Det er noe mer som skjer her enn bare et ønske om makt.

Han er en gammel mann, så for han er ikke makt å styre så "kvinner liker han".

Han vil ha makt hos menn, og blant andre godt voksne menn med et gammeldags kvinnesyn.

Jeg tror hovedmålet hans er å ikke bli glemt. Han er ikke dum og vet han ikke er udødelig, så ønsket hans er å være den presidenten som ikke blir glemt i historiebøkene.

Han snakker om å stoppe flest kriger, kreve land (som Grønland), endre verden til det bedre, endre USA til det bedre (make america great again), stoppe innvandring osv. I hans regnestykke kommer også dette med å nærmest få kvinnene tilbake til kjøkkenbenken, sørge for at det blir født flest mulig ekte amerikanere (også blant de fattige). Han er helt avhengig av alle de fattige arbeidsmaurene for å få landet til å gå rundt.

Når han kvitterer ut, så skal han ha markert seg, bli husket, og lært om i skolen. Han skal snakkes om med store bokstaver som den presidenten som endret USA til det bedre.

At han er rapende gal og overhodet ikke selv ser hvor mye rart han driver med er en annen historie....

Anonymkode: 45116...114

Skrevet

Litt morsom denne diskusjonen. 

Jeg var i Nashville for 4 år siden under Biden og møtte blandt annet ei som var ekstremt konservativ, hun kjørte Uber men gav tydlig utrykk for at hun ikke likte at jenter eller voksne kvinner drakk alkohol, så hun såg klart ned på oss. 

Så dette og de som er motstander til abort er ikke noe noe nytt fenomen i USA, men nå skal altså Trump få skylden for dette også. Allerede på 90-tallet ble det utført bombing mot abortklinikker i USA og Canada. 

Det som gjør dette moro er at dette har vært en norm i USA i mange mange år, men det skal for all del henges på Trump. 

Ja han gjør mye rart, men synes det er merkelig at når det gjelder Trump så er det ingen som trenger noe dokumentasjon på at han er pedofil, gal, dement osv. Men det trengte man når det gjaldt Biden.....enda til slutt viste seg at han virkelig var det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Litt morsom denne diskusjonen. 

Jeg var i Nashville for 4 år siden under Biden og møtte blandt annet ei som var ekstremt konservativ, hun kjørte Uber men gav tydlig utrykk for at hun ikke likte at jenter eller voksne kvinner drakk alkohol, så hun såg klart ned på oss. 

Så dette og de som er motstander til abort er ikke noe noe nytt fenomen i USA, men nå skal altså Trump få skylden for dette også. Allerede på 90-tallet ble det utført bombing mot abortklinikker i USA og Canada. 

Det som gjør dette moro er at dette har vært en norm i USA i mange mange år, men det skal for all del henges på Trump. 

Ja han gjør mye rart, men synes det er merkelig at når det gjelder Trump så er det ingen som trenger noe dokumentasjon på at han er pedofil, gal, dement osv. Men det trengte man når det gjaldt Biden.....enda til slutt viste seg at han virkelig var det. 

Du mener at Trump ikke kan noe for det han gjør? Høyreekstreme kvinner er blant noen av de verste ja!

https://www.democracydocket.com/news-alerts/at-turning-point-usa-conference-women-offer-away-their-right-to-vote/

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Verdensherredømme og å avle hvite 

Anonymkode: 18308...87a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Verdensherredømme og å avle hvite 

Anonymkode: 18308...87a

Avle hvite? Hvorfor sier du det?

Sånne utsagn fordummer debatten 

Skrevet

Jeg tror målet hans er å robbe staten og den amerikanske befolkningen for mest mulig penger. Han er kjent for å være en bedrager som misbruker offentlige ordninger, og ikke betaler for seg.

Dessuten tror jeg alt kaoset er for å slippe fengsel. Han selger ut til høystbydende for å kjøpe seg støtte, slik at de ikke kan tiltale han for noe. Han skaper kaos slik at ingen klarer å se hva som foregår i bakgrunnen av kriminalitet og ikke har tid til å fokusere lenge på noe, før neste bombenedslag kommer.

Anonymkode: e5bb3...465

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror målet hans er å robbe staten og den amerikanske befolkningen for mest mulig penger. Han er kjent for å være en bedrager som misbruker offentlige ordninger, og ikke betaler for seg.

Dessuten tror jeg alt kaoset er for å slippe fengsel. Han selger ut til høystbydende for å kjøpe seg støtte, slik at de ikke kan tiltale han for noe. Han skaper kaos slik at ingen klarer å se hva som foregår i bakgrunnen av kriminalitet og ikke har tid til å fokusere lenge på noe, før neste bombenedslag kommer.

Anonymkode: e5bb3...465

Enig med deg. Helt utrolig at han kan dupere et helt land, uten at veldig mange setter spørsmåltegn ved det som skjer. Men kanskje ikke så rart når vi ser hvordan jan prøver å styre media og journalister der borte. Putin er tydeligvis forbildet hans.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Enig med deg. Helt utrolig at han kan dupere et helt land, uten at veldig mange setter spørsmåltegn ved det som skjer. Men kanskje ikke så rart når vi ser hvordan jan prøver å styre media og journalister der borte. Putin er tydeligvis forbildet hans.

Fascinerende hvordan folk her i bittelille Norge mener vi sitter på fasiten over hvordan tingenes tilstand er. Det kan ikke tenkes da, at amerikanerne ser det annerledes?

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Fascinerende hvordan folk her i bittelille Norge mener vi sitter på fasiten over hvordan tingenes tilstand er. Det kan ikke tenkes da, at amerikanerne ser det annerledes?

De ser nok på det som vi gjør. Det er vel en grunn at de siste målingene viste en oppslutning på bare 36 %. Det er historisk dårlig. Biden kom aldri under 42 % og Obama aldri under 48 %. Dette er tross alt den historisk minst populære presidenten noen sinne. 

Anonymkode: fe68c...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...