Anonym bruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Krf har gått ut med klar tale om at regnbueflagget er ødeleggende for barn og unge som går på skole. De burde heise det norske flagget i stedet, sier krf. Flertallet i artikkelen har stemt for et forbud av regnbueflagget. Burde regnbueflagget forbys? https://www.vg.no/nyheter/i/e7d7rO/krf-vil-gjeninnfoere-flaggreglene-for-pride Anonymkode: 62169...ad9
Anonym bruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Selvsagt ikke! Det er å gi etter for hets, ignoranse, konservatisme, hat, rasisme, homofobi og elendig menneskesyn. Det skal ikke svare seg å rope høyest på bekostning av unge og sårbare. Anonymkode: 60339...f64
Anonym bruker Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni Det er vel ikke snakk om et forbud generelt da, bare at skolenes flaggstang bare skal kunne brukes til det norske og samiske flagget, ingen andre flagg. Jeg har selv en datter som er skeiv, og jeg tror ærlig talt ikke om skolen flagger med regnbueflagg eller ikke har noe som helst å si. Barn og unge i dag er veldig tolerante heldigvis, så de som bråker og sloss om dette flagget skal være i skolegården er bare godt voksne mennesker.... Både jeg og datteren min synes pride er en fin ting, for det å være skeiv er bare en naturlig variasjon av mennesket. Leste et sted nå i forbindelse med pride at ca 10% av befolkningen er homofile, det er faktisk ganske mange. Selvfølgelig bør deres måte å leve på være en normalvariasjon i befolkningen. Selv datteren min mener at pride har gått for langt, at det er ødeleggende for saken, særlig med all seksualiseringen. De ønsker jo bare å leve i fred med sin kjærlighet, trenger ingen stor oppmerksomhet liksom, bare aksept. Anonymkode: 27fc7...7d7
Anonym bruker Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er vel ikke snakk om et forbud generelt da, bare at skolenes flaggstang bare skal kunne brukes til det norske og samiske flagget, ingen andre flagg. Jeg har selv en datter som er skeiv, og jeg tror ærlig talt ikke om skolen flagger med regnbueflagg eller ikke har noe som helst å si. Barn og unge i dag er veldig tolerante heldigvis, så de som bråker og sloss om dette flagget skal være i skolegården er bare godt voksne mennesker.... Både jeg og datteren min synes pride er en fin ting, for det å være skeiv er bare en naturlig variasjon av mennesket. Leste et sted nå i forbindelse med pride at ca 10% av befolkningen er homofile, det er faktisk ganske mange. Selvfølgelig bør deres måte å leve på være en normalvariasjon i befolkningen. Selv datteren min mener at pride har gått for langt, at det er ødeleggende for saken, særlig med all seksualiseringen. De ønsker jo bare å leve i fred med sin kjærlighet, trenger ingen stor oppmerksomhet liksom, bare aksept. Anonymkode: 27fc7...7d7 Mens min skeive sønn syns det er rart at ikke rektor har heist flagget i skolegården. Ikke fordi det er viktig for han, det er ikke noe hemmelighet at han er skeiv, for noen. Og det er jo bare sånn det er. Men han syns likevel at skolen burde heise flagget for å vise at det er helt ok å være seg selv Anonymkode: 7b379...48e
Anonym bruker Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni Jeg synes regnbueflagg og alt det der har gått for langt. Klart folk skal få være forskjellig, elske hvem man vil og slikt, men må det gnis inn? Alltid syntes regnbuen har vært fin, men har mistet sansen for den når det blir brukt slik. Anonymkode: 63af1...09e
Anonym bruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni Det at noen takler et flagg så dårlig viser hvor lite tolerante vi egentlig er. Anonymkode: cc617...957
Anonym bruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes regnbueflagg og alt det der har gått for langt. Klart folk skal få være forskjellig, elske hvem man vil og slikt, men må det gnis inn? Alltid syntes regnbuen har vært fin, men har mistet sansen for den når det blir brukt slik. Anonymkode: 63af1...09e Om det er noen trøst så ser det ut til at Frp vil få majoritetssete i ny regjering etter valget, der Høyre blir et svakt parti. Høyre har alltid vært redelige når det gjelder regnbuesaken. Men som et svakt parti stiller de svakt. Med seg på tampen får de Krf som kan få ekstra sterk makt hvis de ender opp som vippeparti. Da blir regnbueflagget forbudt. Kanskje de rent av gjeninnfører konverteringsterapi igjen. Anonymkode: 62169...ad9
Anonym bruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni Nei synes ingen flagg bør forbys Anonymkode: 0e320...c70
Anonym bruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Nei, å forby flagget ville vært helt feil. Flagget symboliserer noe bra for veldig mange, så det er fint, bare ikke på offentlige flaggstenger. Vi må ha friheten til å ha egne meninger, men ikke friheten til å påtvinge andre våre meninger. Offentlige flaggstenger skal ikke reklamere for holdninger, bare for nasjonen og fellesskapet mellom oss nordmenn, uansett rase og legning. Å flagge for homofili på norske flaggstenger er noe overivrige empatiposører har fått ideen til. De dominerer alt for mye i Norge, det splitter oss at vi alle skal påtvinges meninger fra dette ekskluderende meningspolitiet. Det finnes mange flagg i Norge, kun ett skal være på norske offentlige flaggstenger. Anonymkode: 32357...f21
Anonym bruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Det at noen takler et flagg så dårlig viser hvor lite tolerante vi egentlig er. Anonymkode: cc617...957 Nei, det viser bare at vi har ulike meninger. Jeg er ikke sikker på at alle homofile ønsker all denne oppmerksomheten heller. De fleste homofile lever et helt vanlig liv som alle andre. Bare noen få fanatikere lar seg provosere av det. Det er flagg og parader som får det til å tippe over for mange. Trenger vi egentlig det? Jeg tror det er andre land som trenger det mer enn oss. Anonymkode: 32357...f21
Anonym bruker Skrevet 8. juni #13 Skrevet 8. juni Her flagger ingen skoler. Helt ok det. Anonymkode: f2745...d1e
Anonym bruker Skrevet 8. juni #14 Skrevet 8. juni Det går an å være støttende til de homofiles rettigheter uten å flagge og. Anonymkode: abd90...850
Anonym bruker Skrevet 8. juni #15 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, det viser bare at vi har ulike meninger. Jeg er ikke sikker på at alle homofile ønsker all denne oppmerksomheten heller. De fleste homofile lever et helt vanlig liv som alle andre. Bare noen få fanatikere lar seg provosere av det. Det er flagg og parader som får det til å tippe over for mange. Trenger vi egentlig det? Jeg tror det er andre land som trenger det mer enn oss. Anonymkode: 32357...f21 Jeg liker ikke at vi flagger når kongefamilien har bursdag, men jeg brenner ikke flagget av den grunn. Må vi egentlig flagge fordi noen i kongefamilien har bursdag? Anonymkode: 7b379...48e
Anonym bruker Skrevet 8. juni #16 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Om det er noen trøst så ser det ut til at Frp vil få majoritetssete i ny regjering etter valget, der Høyre blir et svakt parti. Høyre har alltid vært redelige når det gjelder regnbuesaken. Men som et svakt parti stiller de svakt. Med seg på tampen får de Krf som kan få ekstra sterk makt hvis de ender opp som vippeparti. Da blir regnbueflagget forbudt. Kanskje de rent av gjeninnfører konverteringsterapi igjen. Anonymkode: 62169...ad9 Nå vel ... Meningsmålinger midt i perioden er heldigvis sjelden en målestokk på valgresultat. Det skal gudskjelov renne mye vann i havet innen neste valg. Anonymkode: e5c44...366
TheWitch Skrevet 8. juni #17 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (6 timer siden): Om det er noen trøst så ser det ut til at Frp vil få majoritetssete i ny regjering etter valget, der Høyre blir et svakt parti. Høyre har alltid vært redelige når det gjelder regnbuesaken. Men som et svakt parti stiller de svakt. Med seg på tampen får de Krf som kan få ekstra sterk makt hvis de ender opp som vippeparti. Da blir regnbueflagget forbudt. Kanskje de rent av gjeninnfører konverteringsterapi igjen. Anonymkode: 62169...ad9 Har du kilde til de påstandene dine?
Anonym bruker Skrevet 8. juni #18 Skrevet 8. juni TheWitch skrev (59 minutter siden): Har du kilde til de påstandene dine? Ja, pollofpolls har siste valgmålinger. https://www.pollofpolls.no/?cmd=Stortinget Krf har gått ut med et ønske om forbud mot regnbueflagg. https://www.nrk.no/norge/krf-vil-forby-regnbueflagg-i-norske-skolegarder_-_-viktor-orban-politikk-1.17393952 Krf har vært sterke forkjempere for at homofile skal kunne gå i konverteringsterapi. https://www.vl.no/nyheter/lovet-homoterapi-forbud-neste-var-na-truer-forsinkelser/1068684 Jeg er ingen spådame hvis det er det du sikter til. Men Frp er nå størst, Høyre er små i forhold og Krf vil kunne komme til å bli et vippeparti slik de var sist de var i regjering. Da får de mye mer makt enn et par representanter skulle tilsi. Anonymkode: 62169...ad9
TheWitch Skrevet 8. juni #19 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ja, pollofpolls har siste valgmålinger. https://www.pollofpolls.no/?cmd=Stortinget Krf har gått ut med et ønske om forbud mot regnbueflagg. https://www.nrk.no/norge/krf-vil-forby-regnbueflagg-i-norske-skolegarder_-_-viktor-orban-politikk-1.17393952 Krf har vært sterke forkjempere for at homofile skal kunne gå i konverteringsterapi. https://www.vl.no/nyheter/lovet-homoterapi-forbud-neste-var-na-truer-forsinkelser/1068684 Jeg er ingen spådame hvis det er det du sikter til. Men Frp er nå størst, Høyre er små i forhold og Krf vil kunne komme til å bli et vippeparti slik de var sist de var i regjering. Da får de mye mer makt enn et par representanter skulle tilsi. Anonymkode: 62169...ad9 Konverteringsterapi? Vel det er nå ikke Frp for så det må du lenger ut på landet med.
Anonym bruker Skrevet 8. juni #20 Skrevet 8. juni TheWitch skrev (5 minutter siden): Konverteringsterapi? Vel det er nå ikke Frp for så det må du lenger ut på landet med. Samarbeid fungerer slik at det ene partiet ofrer noen av de ting de ønsker i bytte mot at de stemmer for ting det andre partiet ønsker. Ofte er det ting de selv ikke er for. Som Arbeiderpartiet er ikke for skipstunnelen ved Stadt. Frp vil heller ofre politikk for å få til et samarbeid med Krf enn å ofre regjeringsmakt. Anonymkode: 62169...ad9
Anonym bruker Skrevet 9. juni #21 Skrevet 9. juni Private kan flagge med hvilket flagg de vil på sin flaggstang, men jeg er helt for at på offentlige flaggstenger er det kun det norske og det samiske flagget som det skal flagges med. Anonymkode: 90e58...bed
Anonym bruker Skrevet 9. juni #22 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (23 timer siden): Nei, å forby flagget ville vært helt feil. Flagget symboliserer noe bra for veldig mange, så det er fint, bare ikke på offentlige flaggstenger. Vi må ha friheten til å ha egne meninger, men ikke friheten til å påtvinge andre våre meninger. Offentlige flaggstenger skal ikke reklamere for holdninger, bare for nasjonen og fellesskapet mellom oss nordmenn, uansett rase og legning. Å flagge for homofili på norske flaggstenger er noe overivrige empatiposører har fått ideen til. De dominerer alt for mye i Norge, det splitter oss at vi alle skal påtvinges meninger fra dette ekskluderende meningspolitiet. Det finnes mange flagg i Norge, kun ett skal være på norske offentlige flaggstenger. Anonymkode: 32357...f21 Homofili er ikke en holdning, altså. Anonymkode: 83edf...872
Anonym bruker Skrevet 9. juni #23 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (På 8.6.2026 den 14.03): Selv datteren min mener at pride har gått for langt, at det er ødeleggende for saken, særlig med all seksualiseringen. De ønsker jo bare å leve i fred med sin kjærlighet, trenger ingen stor oppmerksomhet liksom, bare aksept. Anonymkode: 27fc7...7d7 Enig, hilsen godt voksen homo Burde absolutt forby regnbueflagget på skoler, er kun heteroene som skal «flotte seg» med å «være snill» mot noen de egentlig ikke bryr seg stort om hva mener Anonymkode: 646d5...0c2
Anonym bruker Skrevet 9. juni #24 Skrevet 9. juni Jeg har enda ikke hørt et godt argument hvorfor man ikke skal flagge med regnbueflagget. At noen mener at man ikke flagger for dem er jo helt irrelevant. Hvem har lært dem at de skal kjenne tilhørighet til alt? Anonymkode: 60339...f64
Anonym bruker Skrevet 9. juni #25 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har enda ikke hørt et godt argument hvorfor man ikke skal flagge med regnbueflagget. At noen mener at man ikke flagger for dem er jo helt irrelevant. Hvem har lært dem at de skal kjenne tilhørighet til alt? Anonymkode: 60339...f64 Er det ikke tilhørighet prideflagget handler om da.... Anonymkode: 630bb...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå