Anonym bruker Skrevet 4. juni #26 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Sekken min er utstyrt med fylkeskommunal logo, og er, for å si det mildt, ikke særlig pen. Den inneholder pc-en, noen penner og som regel matpakke, og brukes til og fra jobb og møter. Sekken er jo ikke med på shopping eller i sosiale happenings, og kan derfor slik sett ikke sammenlignes med en veske. Anonymkode: 2f76e...5d3 Det er jo forsatt det samme, hva man har i den har jo ingen ting å si Mitt handlenett er ikke noe pent men jeg foretrekker det mer enn ryggsekk Anonymkode: 38865...db8
Anonym bruker Skrevet 4. juni #27 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Men sekk og veske er to sider av samme sak. Eller er det liksom bedre å bruke sekk? Er man mindre overfladisk da? Anonymkode: 298a5...20b Nei, sekk er to sider av samme sak (deg), og deretter sunnhet og glede og helse og penger. Mens veske er kun én side og deretter ryggvondt og helseskader og lavstatus og kvinnefiendtlighet. Ergo er det latterlig at noen som kaller seg feminist går med veske. Anonymkode: 6151b...e42
Anonym bruker Skrevet 4. juni #28 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, sekk er to sider av samme sak (deg), og deretter sunnhet og glede og helse og penger. Mens veske er kun én side og deretter ryggvondt og helseskader og lavstatus og kvinnefiendtlighet. Ergo er det latterlig at noen som kaller seg feminist går med veske. Anonymkode: 6151b...e42 Er vel mere det du sier som er latterlig Anonymkode: 38865...db8
Anonym bruker Skrevet 4. juni #29 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er vel mere det du sier som er latterlig Anonymkode: 38865...db8 Godt argument, er du feminist? Anonymkode: 6151b...e42
Anonym bruker Skrevet 4. juni #30 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, sekk er to sider av samme sak (deg), og deretter sunnhet og glede og helse og penger. Mens veske er kun én side og deretter ryggvondt og helseskader og lavstatus og kvinnefiendtlighet. Ergo er det latterlig at noen som kaller seg feminist går med veske. Anonymkode: 6151b...e42 Hæh? Helseskadelig? Lavstatus? Penger? Anonymkode: 298a5...20b
Anonym bruker Skrevet 4. juni #31 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hæh? Helseskadelig? Lavstatus? Penger? Anonymkode: 298a5...20b Godt argument, er du feminist? Anonymkode: 6151b...e42
Anonym bruker Skrevet 4. juni #32 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Godt argument, er du feminist? Anonymkode: 6151b...e42 Det er jo ikke argument, men spørsmål. Er du dum? Anonymkode: 298a5...20b
Anonym bruker Skrevet 4. juni #33 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Godt argument, er du feminist? Anonymkode: 6151b...e42 Nei, men jeg synes fortsatt argumentasjonen din er ganske merkelig. Det er fullt mulig å være feminist og samtidig bruke veske. Feminisme handler om at kvinner skal ha frihet til å ta egne valg, ikke at alle må gå med sekk for å være gode nok feminister. Anonymkode: 38865...db8
amandine Skrevet 4. juni #34 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Nei, sekk er to sider av samme sak (deg), og deretter sunnhet og glede og helse og penger. Mens veske er kun én side og deretter ryggvondt og helseskader og lavstatus og kvinnefiendtlighet. Ergo er det latterlig at noen som kaller seg feminist går med veske. Anonymkode: 6151b...e42 Så jeg som er feminist og har opptil flere dyre vesker er latterlig? Ja ja, deg om det. Jeg har med meg alt for mye til at lommer fungerer som oppbevaring, og jeg liker ikke å gå med sekk.
Anonym bruker Skrevet 4. juni #35 Skrevet 4. juni Tenker at feminisme også er at jeg kan tjene mine egen penger og selv bestemme at jeg vil bruke noen av de på vesker Anonymkode: 035a9...1c5
Anonym bruker Skrevet 5. juni #36 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (9 timer siden): Men du aner ikke hva han elles bruker pengene sine på. Det er vel svært få av oss som gir bort alt av overskudd og aldri kjøper oss noe unødvendig? Så jo, man er virkelig en 🤡om man ikke skjønner dette. Anonymkode: 298a5...20b Det er jo ikke relevant hva han ellers bruker pengene sine på. Det er en bag. En bag! Til 400 000 kroner. 399 000 kroner av det beløpet er bare tomme statussymbol. Og det er dette «se så mye penger jeg har», blottet for reelt innhold, som mange av oss synes er tåpelig og vitner om behov for flashing. Herregud, jeg skulle håndsydd en bag i ekte skinn til ham for 5000 kroner, hvis det er kvaliteten som er så viktig. Anonymkode: c78b6...87a
Anonym bruker Skrevet 5. juni #37 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er jo ikke relevant hva han ellers bruker pengene sine på. Det er en bag. En bag! Til 400 000 kroner. 399 000 kroner av det beløpet er bare tomme statussymbol. Og det er dette «se så mye penger jeg har», blottet for reelt innhold, som mange av oss synes er tåpelig og vitner om behov for flashing. Herregud, jeg skulle håndsydd en bag i ekte skinn til ham for 5000 kroner, hvis det er kvaliteten som er så viktig. Anonymkode: c78b6...87a Klart det er statussymbol. Det er det vel ingen som har nektet på. Jeg registrere at du ikke svarer på om du selv donerer bort alt overskudd og aldri kjøper deg noe unødvendig eller ekstravagant. Det er så mye enklere å kritisere andre, ikke sant? Anonymkode: 298a5...20b
Anonym bruker Skrevet 5. juni #38 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Klart det er statussymbol. Det er det vel ingen som har nektet på. Jeg registrere at du ikke svarer på om du selv donerer bort alt overskudd og aldri kjøper deg noe unødvendig eller ekstravagant. Det er så mye enklere å kritisere andre, ikke sant? Anonymkode: 298a5...20b Jeg donerer til veldedighet etter evne. Selvsagt gjør jeg det. At den evnen ikke er like stor som Halland sin sier vel seg selv. Utover det kjøper jeg meg veldig lite, men ja, jeg bruker selvsagt penger på noe som ikke er livsnødvendig. Jeg har vel heller aldri kritisert Halland. Jeg har sagt at jeg synes det er tåpelig og harry med flashing av penger. En bag (!!!) til 400 000 representerer flashing av penger. En iPhone eller kjole til 1500 kroner gjør ikke det. Anonymkode: c78b6...87a
Anonym bruker Skrevet 5. juni #39 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er jo ikke relevant hva han ellers bruker pengene sine på. Det er en bag. En bag! Til 400 000 kroner. 399 000 kroner av det beløpet er bare tomme statussymbol. Og det er dette «se så mye penger jeg har», blottet for reelt innhold, som mange av oss synes er tåpelig og vitner om behov for flashing. Herregud, jeg skulle håndsydd en bag i ekte skinn til ham for 5000 kroner, hvis det er kvaliteten som er så viktig. Anonymkode: c78b6...87a Det samme kan jo si om en bil, hvorfor kjøpe bil til millionen og mer når man får nye til under 300 tusen? Anonymkode: 035a9...1c5
Anonym bruker Skrevet 5. juni #40 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg donerer til veldedighet etter evne. Selvsagt gjør jeg det. At den evnen ikke er like stor som Halland sin sier vel seg selv. Utover det kjøper jeg meg veldig lite, men ja, jeg bruker selvsagt penger på noe som ikke er livsnødvendig. Jeg har vel heller aldri kritisert Halland. Jeg har sagt at jeg synes det er tåpelig og harry med flashing av penger. En bag (!!!) til 400 000 representerer flashing av penger. En iPhone eller kjole til 1500 kroner gjør ikke det. Anonymkode: c78b6...87a Han (og mange andre) har jo mye penger så hvorfor er det så galt at han bruker noen av dem? Anonymkode: 035a9...1c5
Anonym bruker Skrevet 5. juni #41 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det samme kan jo si om en bil, hvorfor kjøpe bil til millionen og mer når man får nye til under 300 tusen? Anonymkode: 035a9...1c5 Absolutt! Samtidig mener jeg jo at det finnes noen objektive egenskaper ved bil som kan forklare prisforskjellen. Det samme kan ikke sies om en bag. Anonymkode: c78b6...87a
Anonym bruker Skrevet 5. juni #42 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg donerer til veldedighet etter evne. Selvsagt gjør jeg det. At den evnen ikke er like stor som Halland sin sier vel seg selv. Utover det kjøper jeg meg veldig lite, men ja, jeg bruker selvsagt penger på noe som ikke er livsnødvendig. Jeg har vel heller aldri kritisert Halland. Jeg har sagt at jeg synes det er tåpelig og harry med flashing av penger. En bag (!!!) til 400 000 representerer flashing av penger. En iPhone eller kjole til 1500 kroner gjør ikke det. Anonymkode: c78b6...87a Den meningen får du jo ha, men jeg syns det er dårlig stil å kritisere pengebruken når du ikke aner hva han bidrar med. Og han heter Haaland, ikke Halland. Anonymkode: 298a5...20b
Anonym bruker Skrevet 5. juni #43 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Den meningen får du jo ha, men jeg syns det er dårlig stil å kritisere pengebruken når du ikke aner hva han bidrar med. Og han heter Haaland, ikke Halland. Anonymkode: 298a5...20b Det er jo en mening du skal få ha 😊 Anonymkode: c78b6...87a
Anonym bruker Skrevet 8. juni #44 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (På 4.6.2026 den 23.13): Nei, men jeg synes fortsatt argumentasjonen din er ganske merkelig. Det er fullt mulig å være feminist og samtidig bruke veske. Feminisme handler om at kvinner skal ha frihet til å ta egne valg, ikke at alle må gå med sekk for å være gode nok feminister. Anonymkode: 38865...db8 Ja, og det blir de ikke hvis de ødelegger helsen på å gå med veske. Bli heller antifeminist og kvinnesakskvinne og gå med sekk og vær sunn og glad og smertefri. Anonymkode: 6151b...e42
Anonym bruker Skrevet 8. juni #45 Skrevet 8. juni amandine skrev (På 4.6.2026 den 23.16): Så jeg som er feminist og har opptil flere dyre vesker er latterlig? Ja ja, deg om det. Jeg har med meg alt for mye til at lommer fungerer som oppbevaring, og jeg liker ikke å gå med sekk. Anonym bruker skrev (På 4.6.2026 den 23.18): Tenker at feminisme også er at jeg kan tjene mine egen penger og selv bestemme at jeg vil bruke noen av de på vesker Anonymkode: 035a9...1c5 Som sagt, jeg er ikke feminist og det er jo fordi feminismen er helt på bærtur. Det handler liksom at man skal få lov til å ta kvinnefiendtlig valg som gir kvinner større handikap og menn større fordeler? Slik er jo verden allerede, så hvordan kan dere da kalle dere feminister? Åja, sant det. Feminisme er kun et ord som høres fint ut. Det er ikke noe som betyr noe. Anonymkode: 6151b...e42
Anonym bruker Skrevet 8. juni #46 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, og det blir de ikke hvis de ødelegger helsen på å gå med veske. Bli heller antifeminist og kvinnesakskvinne og gå med sekk og vær sunn og glad og smertefri. Anonymkode: 6151b...e42 Men da blander du egentlig sammen to forskjellige ting. Det går fint an å mene at sekk ofte er bedre ergonomisk enn veske, uten at det har noe med feminisme eller antifeminisme å gjøre. Feminisme handler ikke om å tvinge kvinner til å bruke veske, like lite som det handler om å forby dem å bruke sekk. Poenget er nettopp at kvinner skal kunne velge selv. Dessuten er det ganske mange som bruker veske uten å få helseplager, og mange som bruker sekk. Dette er først og fremst et spørsmål om komfort, belastning og personlige preferanser – ikke om politisk ståsted. Derfor synes jeg det blir litt søkt å gjøre valg av bag til et spørsmål om feminisme eller antifeminisme. Anonymkode: 38865...db8
Anonym bruker Skrevet 8. juni #47 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det går fint an å mene at sekk ofte er bedre ergonomisk enn veske, uten at det har noe med feminisme eller antifeminisme å gjøre. Nei Anonym bruker skrev (2 timer siden): Feminisme handler ikke om å tvinge kvinner til å bruke veske, like lite som det handler om å forby dem å bruke sekk. Poenget er nettopp at kvinner skal kunne velge selv. Ja, som sagt, feminisme har ikke noe innhold, det er kun et pynteord. Det er ikke som kvinnesak, som har reell mening. Anonymkode: 6151b...e42
Anonym bruker Skrevet 8. juni #48 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Derfor synes jeg det blir litt søkt å gjøre valg av bag til et spørsmål om feminisme eller antifeminisme. Anonymkode: 38865...db8 Ja, det gjør du nok. Søkt er et sånt fint innholdsløst ord det også. Anonymkode: 6151b...e42
Anonym bruker Skrevet 8. juni #49 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, det gjør du nok. Søkt er et sånt fint innholdsløst ord det også. Anonymkode: 6151b...e42 Det er ikke innholdsløst. Jeg sier at jeg synes argumentasjonen er søkt fordi du kobler valg av veske eller sekk til feminisme og antifeminisme, uten at jeg ser noen naturlig sammenheng mellom de tingene. Man kan mene at sekk er et bedre ergonomisk valg, men det betyr ikke at kvinner som velger veske er mindre feminister eller at antifeminisme er løsningen. Det er nettopp den koblingen jeg synes blir litt kunstig. Hvis du mener det er en sammenheng, får du heller forklare hvorfor, i stedet for å avfeie alt med at ordet "søkt" er innholdsløst. Anonymkode: 38865...db8
Anonym bruker Skrevet 8. juni #50 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Man kan mene at sekk er et bedre ergonomisk valg, men det betyr ikke at kvinner som velger veske er mindre feminister eller at antifeminisme er løsningen. Nettopp. De er mer opptatt av reelle muligheter for kvinner enn de er av å kalle seg et pynteord. Anonymkode: 6151b...e42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå