Gå til innhold

Hvorfor provoserer temaet vesker så mange?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor provoserer temaet "vesker" så veldig mange? Ser det her og på KG at så fort vesker nevnes så skaper det svært mye respons fra de som sier de ikke bryr seg om vesker

Anonymkode: 7188d...296

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Provoserer det da?

Anonymkode: 1286b...986

Skrevet

Tviler på at konseptet veske provoserer noe særlig.

Anonymkode: c78b6...87a

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor provoserer temaet "vesker" så veldig mange? Ser det her og på KG at så fort vesker nevnes så skaper det svært mye respons fra de som sier de ikke bryr seg om vesker

Jeg er ikke feminist, men vesker reagerer selv jeg på.

Anonymkode: 6151b...e42

Skrevet

Kanskje fordi vesker i svært mange tilfelle er et helt fantastisk overpriset konsept. Dessuten i stor grad et fullstendig unødvendig tilbehør. 

Anonymkode: 2f76e...5d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje fordi vesker i svært mange tilfelle er et helt fantastisk overpriset konsept. Dessuten i stor grad et fullstendig unødvendig tilbehør. 

Unødvendig tilbehør? Jeg bruker veske hver dag. Har en jobbveske med plass til halve livet, og så har jeg forskjellige vesker som passer til forskjellige antrekk og anledninger. Hva har du mobil, kleenex, lipsyl, lommebok, nøkler osv i? 

Skrevet
MissSaigon skrev (13 minutter siden):

Unødvendig tilbehør? Jeg bruker veske hver dag. Har en jobbveske med plass til halve livet, og så har jeg forskjellige vesker som passer til forskjellige antrekk og anledninger. Hva har du mobil, kleenex, lipsyl, lommebok, nøkler osv i? 

Vesker er jo unødvendig bruk av penger. Selvom mange er veldig fine og veldig kule! 

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg har lypsyl og telefon i lomma til vanlig. Noe annet trenger jeg ikke. Er jeg i selskap og går kledd uten lomme-muligheter har jeg en liten søt sak hengende :)

Anonymkode: 9c57d...43d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vesker er jo unødvendig bruk av penger. Selvom mange er veldig fine og veldig kule! 

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg har lypsyl og telefon i lomma til vanlig. Noe annet trenger jeg ikke. Er jeg i selskap og går kledd uten lomme-muligheter har jeg en liten søt sak hengende :)

Tja, jeg er ikke helt enig. Eller joda, sett i det store bildet hvor mennesker sulter så er selvsagt vesker en luksus, men i Norge i dag er det ikke verre å bruke penger på vesker enn andre ting som er "kjekt å ha". 

Jeg er en voksen dame som ikke syns det er fint når lommene buler av nøkkelknippe, mobil og annet stæsj. Til hverdags bærer jeg med meg handlenett, lommebok, håndkrem, kleenex, en liten sminkeveske, kulepenn, notatbok, tyggis, mellombar +++. Går du aldri ut av huset med mer enn mobil og lipsyl med deg, liksom? (Ikke kritikk, bare genuin undring :) )

Skrevet
MissSaigon skrev (2 timer siden):

Mobilen, airpods og bilnøkkel i lomma, mer trenger jeg ikke. Pc og alle andre jobb- og møterelaterte ting er i sekken. Så nei, veske er for meg en helt unødvendig ekstra ting å måtte huske på. 

Skrevet

Jeg er ikke enig i påstanden om at man ikke trenger veske. Jeg skulle gjerne sluppet å bruke veske selv, for den er ofte bare i veien, men realiteten er at mange har med seg mer enn bare mobil og leppepomade. Dessuten har ikke alle klær med lommer, og det er ikke alltid et reelt valg man har. Derfor blir en veske for mange en praktisk nødvendighet.

Når det gjelder pris, er det er mange som bruker unødvendig mye penger på vesker, men det er et personlig valg. Selv gidder jeg ikke det. Jeg bruker stort sett et handlenett som kostet rundt 20 kroner, og det fungerer helt fint til det jeg trenger.

Anonymkode: 38865...db8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det aller meste vi bruker penger på er ganske så unødvendig.

Har aldri skjønt hvorfor folk blir provosert over hva andre bruker penger på?

Anonymkode: 035a9...1c5

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Tja, jeg er ikke helt enig. Eller joda, sett i det store bildet hvor mennesker sulter så er selvsagt vesker en luksus, men i Norge i dag er det ikke verre å bruke penger på vesker enn andre ting som er "kjekt å ha". 

Jeg er en voksen dame som ikke syns det er fint når lommene buler av nøkkelknippe, mobil og annet stæsj. Til hverdags bærer jeg med meg handlenett, lommebok, håndkrem, kleenex, en liten sminkeveske, kulepenn, notatbok, tyggis, mellombar +++. Går du aldri ut av huset med mer enn mobil og lipsyl med deg, liksom? (Ikke kritikk, bare genuin undring :) )

Ikke meg du spør, men jeg har ikke noe mer med meg heller. Har ofte ikke lommer, så jeg holder telefon og nøkleri  hånden, noe mer trenger jeg ikke. Men jeg har nesten alltid bilen min med meg og, men har ikke noe annet der enn handlenett og migrenemedisiner.

Anonymkode: 202ec...2a7

Skrevet

Provoserer det så veldig, da? Er ikke dette et tema på listen over ting vi alt har vært innom?

Anonymkode: fbf18...368

Skrevet

Mobilen, airpods og bilnøkkel i lomma, mer trenger jeg ikke. Pc og alle andre jobb- og møterelaterte ting er i sekken. Så nei, veske er for meg en helt unødvendig ekstra ting å måtte huske på. 

Sekk og veske er vel samme sak i dette tilfellet? 

Anonymkode: 298a5...20b

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Men det er deg, og svært mange damer er totalt uenig med deg. Det ser man veldig godt hvis man observerer kvinner man møter da en stor andel har med seg veske. Personlig synes jeg det er stygt når kvinner går med lommene full av ting som du beskriver at du gjør, men det igjen er min mening og ikke en universell mening.

Anonymkode: 9812e...401

Skrevet
On 6/3/2026 at 12:05 AM, Anonym bruker said:

Provoserer det da?

Anonymkode: 1286b...986

On 6/3/2026 at 12:52 AM, Anonym bruker said:

Tviler på at konseptet veske provoserer noe særlig.

Virker jo slik, se bare i tråden om bagen til Haaland

Skrevet
MissSaigon skrev (På 3.6.2026 den 8.39):

Av alt dette har eg berre med mobil. Ev bilnøkkel i dei tilfella eg køyrer. Og då brukar eg lommer. Må eg ha med større ting er sekk å foretrekke. Eg har vesker, men dei er lite i bruk. 

Men kva som får folk til å meine så mykje om andres vesker er uklart for meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Virker jo slik, se bare i tråden om bagen til Haaland

Har ikke sett noen i den tråden som lar seg provosere av konseptet vesker. Folk støtter enten Hallands veskebruk, eller de synes det er harry. Å mene at noe er harry er ikke det samme som å være provosert.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har ikke sett noen i den tråden som lar seg provosere av konseptet vesker. Folk støtter enten Hallands veskebruk, eller de synes det er harry. Å mene at noe er harry er ikke det samme som å være provosert.

Noen syns han heller skal gi pengene til fattige 🤡

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Mulig "engasjerer" er bedre å bruke

Skrevet

Noen syns han heller skal gi pengene til fattige 🤡

Tja… 400 000 til veske eller 400 000 til rent vann til en familie i Afrika, til Flyktningehjeloen, eller kanskje til kreftforskning på barn…?

Synes ikke man er en klovn fordi man mener de pengene kunne vært brukt på en mer fornuftig måte.

Skrevet
MissSaigon skrev (På 3.6.2026 den 8.39):

Ikke meg du spurte heller, men jeg en liten sekk - og en større når det trengs.  Orker ikke å gå rundt å holde på ei veske eller ha den over skulderen. 

Anonymkode: 6760c...edb

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Tja… 400 000 til veske eller 400 000 til rent vann til en familie i Afrika, til Flyktningehjeloen, eller kanskje til kreftforskning på barn…?

Synes ikke man er en klovn fordi man mener de pengene kunne vært brukt på en mer fornuftig måte.

Men du aner ikke hva han elles bruker pengene sine på. Det er vel svært få av oss som gir bort alt av overskudd og aldri kjøper oss noe unødvendig? Så jo, man er virkelig en 🤡om man ikke skjønner dette. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ikke meg du spurte heller, men jeg en liten sekk - og en større når det trengs.  Orker ikke å gå rundt å holde på ei veske eller ha den over skulderen. 

Anonymkode: 6760c...edb

Men sekk og veske er to sider av samme sak. Eller er det liksom bedre å bruke sekk? Er man mindre overfladisk da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Men sekk og veske er to sider av samme sak. Eller er det liksom bedre å bruke sekk? Er man mindre overfladisk da?

Sekken min er utstyrt med fylkeskommunal logo, og er, for å si det mildt, ikke særlig pen. Den inneholder pc-en, noen penner og som regel matpakke, og brukes til og fra jobb og møter. Sekken er jo ikke med på shopping eller i sosiale happenings, og kan derfor slik sett ikke sammenlignes med en veske. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...