Anonym bruker Skrevet 22. mai #26 Skrevet 22. mai 7 minutes ago, Anonym bruker said: Det er jo de som må dekke opp for de timene. Anonymkode: 73548...dd9 Det kommer veldig an på stilling og hva man jobber med Anonymkode: 1c28d...ef1
Anonym bruker Skrevet 22. mai #27 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (På 21.5.2026 den 20.18): Jeg lurer på en ting i forbindelse med dette. Mødre som benytter seg av ammefri, en time før jobb og én time etter. Kan de virkelig time at da er barnet sulten og må amme? Eller er det ett gode vi bare benytter oss av fordi vi kan? Spiser ikke barnet mellom 8:30 og 14:30? Og hva med de som jobber turnus, er barnet våkent klokka 23? Anonymkode: 7d0ab...572 Du vet at man kan bruke ammefri tiden til å pumpe? Anonymkode: 07ce7...3fa
Anonym bruker Skrevet 22. mai #28 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Det kommer veldig an på stilling og hva man jobber med Anonymkode: 1c28d...ef1 For veldig veldig mange er det sånn. Anonymkode: 73548...dd9
Anonym bruker Skrevet 23. mai #29 Skrevet 23. mai Ammefri= pumpetid for min del. Anonymkode: 16d0c...7ae
Anonym bruker Skrevet 23. mai #30 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (10 timer siden): Du vet at man kan bruke ammefri tiden til å pumpe? Anonymkode: 07ce7...3fa Ja. Men da må man jo gjøre det da. Ikke misbruke ordninga for å ha mer tid med barnet eller for å handle eller for å gjøre husarbeid Anonymkode: 7d0ab...572
Anonym bruker Skrevet 23. mai #31 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (10 timer siden): Man må amme/pumpe for å få ammefri pr i dag. Det kan man ja og kanskje derfor man bør innføre en karensdag i Norge også Anonymkode: 1c28d...ef1 Jeg vet man må amme eller pumpe. Det jeg lurer på er hvor mange som misbruker ordninga og bruker den for å ha mer tid med barnet. Og svaret er åpenbart «de fleste» Anonymkode: 7d0ab...572
Anonym bruker Skrevet 23. mai #32 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja. Men da må man jo gjøre det da. Ikke misbruke ordninga for å ha mer tid med barnet eller for å handle eller for å gjøre husarbeid Anonymkode: 7d0ab...572 Men hvor får du det fra at det er et utbredt problem? Anonymkode: 16d0c...7ae
Anonym bruker Skrevet 23. mai #33 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Men hvor får du det fra at det er et utbredt problem? Anonymkode: 16d0c...7ae Hvis man får barnet til deg på jobb for å amme, så får barnet mat når det trenger. Det jeg ikke tror noe på er at folk ammer akkurat de to timene de får fri før og etter jobb, slik det er ment man skal bruke ammefri. I praksis blir det jo bare ekstra tid med barnet. Ikke tid brukt til amming/pumping. Det er jo barn fra 8-12 mnd det er snakk om. Barn som får annen mat i tillegg. Hvorfor må de ha mat akkurat en time før og en time etter mors arbeidstid? Anonymkode: 7d0ab...572
Anonym bruker Skrevet 23. mai #34 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg vet man må amme eller pumpe. Det jeg lurer på er hvor mange som misbruker ordninga og bruker den for å ha mer tid med barnet. Og svaret er åpenbart «de fleste» Anonymkode: 7d0ab...572 Er det? Anonymkode: 07ce7...3fa
Anonym bruker Skrevet 23. mai #35 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis man får barnet til deg på jobb for å amme, så får barnet mat når det trenger. Det jeg ikke tror noe på er at folk ammer akkurat de to timene de får fri før og etter jobb, slik det er ment man skal bruke ammefri. I praksis blir det jo bare ekstra tid med barnet. Ikke tid brukt til amming/pumping. Det er jo barn fra 8-12 mnd det er snakk om. Barn som får annen mat i tillegg. Hvorfor må de ha mat akkurat en time før og en time etter mors arbeidstid? Anonymkode: 7d0ab...572 Det må de jo heller ikke, bruker tiden til å pumpe Anonymkode: 07ce7...3fa
Anonym bruker Skrevet 23. mai #36 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det må de jo heller ikke, bruker tiden til å pumpe Anonymkode: 07ce7...3fa Spørsmålet er jo hvor mange som faktisk gjør det. Eller hvor mange som benytter seg av betalt fri fordi de kan. Hvis du slutter på jobb klokka 14, og ikke ammer/pumper før 18 så bruker man ikke tiden riktig. Anonymkode: 7d0ab...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå