Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:02 #26 Skrevet torsdag kl 08:02 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hvordan kan du se på den meldingen som kritikk? Anonymkode: 4a5b7...03e Vel, muligens hun vet at mannen er og var vanskelig og at hun derfor takket for de andre (som kom helt uavhengig og tilfeldig på besøk samme uke som disse) og at hun vet vi prøvde å gjøre det komfortabelt for dem også til tross for hans utbrudd. Så kanskje jeg overreagerte på meldingen hennes, siden det tross alt var hennes mann som gjorde alt så komplisert og vanskelig. Det var en bisarr uke hvor alle måtte føye seg etter ham. Jeg innser at jeg tolket meldingen hennes negativt uten grunn og at den var godt ment. Takker for alle svar. Anonymkode: c0f9a...608
MissSaigon Skrevet torsdag kl 08:16 #27 Skrevet torsdag kl 08:16 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Vel, muligens hun vet at mannen er og var vanskelig og at hun derfor takket for de andre (som kom helt uavhengig og tilfeldig på besøk samme uke som disse) og at hun vet vi prøvde å gjøre det komfortabelt for dem også til tross for hans utbrudd. Så kanskje jeg overreagerte på meldingen hennes, siden det tross alt var hennes mann som gjorde alt så komplisert og vanskelig. Det var en bisarr uke hvor alle måtte føye seg etter ham. Jeg innser at jeg tolket meldingen hennes negativt uten grunn og at den var godt ment. Takker for alle svar. Anonymkode: c0f9a...608 Så bra at du har kommet til denne konklusjonen. Det kan ofte gå en kule varmt når man er nær en slik absurd situasjon. Hvordan kom det seg til at dere var vertskap for denne forferdelige mannen i en hel uke? Og all ære til deg og mannen din for at dere ikke sprakk og satt han på plass, selv om han muligens hadde hatt svært godt av å få vite hvor David kjøpte ølet
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 09:18 #28 Skrevet torsdag kl 09:18 MissSaigon skrev (28 minutter siden): Så bra at du har kommet til denne konklusjonen. Det kan ofte gå en kule varmt når man er nær en slik absurd situasjon. Hvordan kom det seg til at dere var vertskap for denne forferdelige mannen i en hel uke? Og all ære til deg og mannen din for at dere ikke sprakk og satt han på plass, selv om han muligens hadde hatt svært godt av å få vite hvor David kjøpte ølet Hun er min manns stemor og har vært som en mor for ham siden hans egen mor døde da han var liten. Mannen min mistet faren sin for to år siden, så dette var første gang vi møtte hennes nye mann — som i praksis ble hans nye ‘stefar’. Dette var vel nærmest bryllupsreisen deres 😅 Så vi ønsket jo virkelig å ta dem godt imot. De andre to parene ønsket også å treffe dem og kom derfor samtidig. Anonymkode: c0f9a...608
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 10:04 #29 Skrevet torsdag kl 10:04 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Hun er min manns stemor og har vært som en mor for ham siden hans egen mor døde da han var liten. Mannen min mistet faren sin for to år siden, så dette var første gang vi møtte hennes nye mann — som i praksis ble hans nye ‘stefar’. Dette var vel nærmest bryllupsreisen deres 😅 Så vi ønsket jo virkelig å ta dem godt imot. De andre to parene ønsket også å treffe dem og kom derfor samtidig. Anonymkode: c0f9a...608 Jeg ville heller bekymret meg for hvordan hun blir behandlet av han, ennfor noe annet, for viser han denne siden til dere, så kan man jo bare tenke seg hvordan han er bak lukkede dører. Anonymkode: 74264...fc7
MissSaigon Skrevet torsdag kl 11:14 #30 Skrevet torsdag kl 11:14 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun er min manns stemor og har vært som en mor for ham siden hans egen mor døde da han var liten. Mannen min mistet faren sin for to år siden, så dette var første gang vi møtte hennes nye mann — som i praksis ble hans nye ‘stefar’. Dette var vel nærmest bryllupsreisen deres 😅 Så vi ønsket jo virkelig å ta dem godt imot. De andre to parene ønsket også å treffe dem og kom derfor samtidig. Anonymkode: c0f9a...608 Har hun giftet seg med han uten at noen av dere har møtt han? Jeg håper at dere (eller mannen din) tar en alvorlig prat med svigermor, er dette en mann hun vil dele livet med? Om han er så ufin og ubehagelig mot mennesker han nettopp har møtt, og som det forventes at han skal forsøke å gjøre et godt inntrykk på, så kan man jo spør seg hvordan han er innenfor husets fire vegger. Han virker jo spenna gal!
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:05 #31 Skrevet torsdag kl 20:05 MissSaigon skrev (8 timer siden): Har hun giftet seg med han uten at noen av dere har møtt han? Jeg håper at dere (eller mannen din) tar en alvorlig prat med svigermor, er dette en mann hun vil dele livet med? Om han er så ufin og ubehagelig mot mennesker han nettopp har møtt, og som det forventes at han skal forsøke å gjøre et godt inntrykk på, så kan man jo spør seg hvordan han er innenfor husets fire vegger. Han virker jo spenna gal! Ja, de giftet seg i utlandet, der han kommer fra og så skulle de på bryllupsreise der hun kommer fra. Vi ville aldri hatt anledning til å dra i det bryllupet likevel og er glad vi slapp - nå som vi har møtt ham. Hun vil jo tydeligvis dele livet med ham siden hun har giftet seg med ham. Til skrekk og gru for oss andre men mest for henne selv. Mannen min har prøvd å prate med henne, men det ble avfeid med at han fikk beskjed om at han sammenlikner ham med faren sin. Anonymkode: c0f9a...608
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:13 #32 Skrevet torsdag kl 21:13 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hun er min manns stemor og har vært som en mor for ham siden hans egen mor døde da han var liten. Mannen min mistet faren sin for to år siden, så dette var første gang vi møtte hennes nye mann — som i praksis ble hans nye ‘stefar’. Dette var vel nærmest bryllupsreisen deres 😅 Så vi ønsket jo virkelig å ta dem godt imot. De andre to parene ønsket også å treffe dem og kom derfor samtidig. Anonymkode: c0f9a...608 Altså, med den konteksten så tror jeg du kan være 100 % trygg på at den meldingen var godt ment. Når de to andre parene kom pga dem, så er det jo ganske tydelig hvorfor hun takker ekstra for at dere tok de godt i mot, i TILLEGG til å takke for gjestfriheten til seg selv og mannen… Anonymkode: 3c36b...0e5
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:30 #33 Skrevet torsdag kl 21:30 Anonym bruker skrev (På 20.5.2026 den 19.22): Ja, men i samme setning skreiv hun jo at det gjaldt de andre. "Tusen takk for den fantastiske gjestfriheten og for å ha tatt godt i mot Monika, Petter, Stein og Lise!" Anonymkode: c0f9a...608 Her er det du som tolker i værste mening. Hun takker for gjestfriheten. Hvordan kan du tolke det negativt? Anonymkode: e56c5...6bb
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:23 #34 Skrevet torsdag kl 22:23 Anonym bruker skrev (1 time siden): Altså, med den konteksten så tror jeg du kan være 100 % trygg på at den meldingen var godt ment. Når de to andre parene kom pga dem, så er det jo ganske tydelig hvorfor hun takker ekstra for at dere tok de godt i mot, i TILLEGG til å takke for gjestfriheten til seg selv og mannen… Anonymkode: 3c36b...0e5 Enig med denne. Og ingen unnskyldning for hans oppførsel, men han kan ha syntes det har vært en ganske krevende situasjon selv. Å skulle bo en uke hos sin kones døde manns familie. Det var vel ikke det smarteste å ha de boende i deres hus i en uke. Mye følelser fra alle kanter. Anonymkode: e979c...799
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:42 #35 Skrevet torsdag kl 22:42 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, de giftet seg i utlandet, der han kommer fra og så skulle de på bryllupsreise der hun kommer fra. Vi ville aldri hatt anledning til å dra i det bryllupet likevel og er glad vi slapp - nå som vi har møtt ham. Hun vil jo tydeligvis dele livet med ham siden hun har giftet seg med ham. Til skrekk og gru for oss andre men mest for henne selv. Mannen min har prøvd å prate med henne, men det ble avfeid med at han fikk beskjed om at han sammenlikner ham med faren sin. Anonymkode: c0f9a...608 Det der er vel ganske typisk for mennesker som lever i usunne forhold - man går i forsvar og "nekter" å være med på at partneren ikke er en ok person. Det kan bety at hun ennå ikke har oppfattet det selv ennå, men det kan også være at hun ikke klarer å innrømme det, men er i en benektelsesfase fordi hun rett og slett ikke orker å innse det. Nå kan han jo for så vidt være en ok mann for henne, enn så lenge.... Min venninne levde i et forhold med verdens mest sjarmerende mann - han alle i omgangskretsen likte og ville være venn med, men som viste seg å ikke være like sjarmerende på hjemmebane etter hvert..... Hun brukte lang tid på å innrømme det for seg selv, og enda lenger tid på å tørre å innrømme det for andre. Tvert i mot, hun skrøt av ham ved enhver anledning, også etter at vi rundt hadde begynt å reagere på at sjarmøren ikke var så sjarmerende likevel. I ettertid har jeg skjønt at det absolutt ikke er uvanlig å benekte. Anonymkode: 59509...7dd
Anonym bruker Skrevet fredag kl 08:28 #36 Skrevet fredag kl 08:28 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Altså, med den konteksten så tror jeg du kan være 100 % trygg på at den meldingen var godt ment. Når de to andre parene kom pga dem, så er det jo ganske tydelig hvorfor hun takker ekstra for at dere tok de godt i mot, i TILLEGG til å takke for gjestfriheten til seg selv og mannen… Anonymkode: 3c36b...0e5 Hun takket ikke i tillegg til henne og mannen. Hun takket for de andre. Er det jeg reagerer på. Anonymkode: c0f9a...608
Anonym bruker Skrevet fredag kl 08:35 #37 Skrevet fredag kl 08:35 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hun takket ikke i tillegg til henne og mannen. Hun takket for de andre. Er det jeg reagerer på. Anonymkode: c0f9a...608 Har du et godt forhold til henne? Hvis ja, hadde jeg tatt en prat. Sagt det litt som du opplevde det med mannen, men and du setter veldig pris på henne og på at hun var hos dere. Det høres jo ikke så greit ut for henne heller, det viktigste her er vel hvordan hun kommer til å ha det fremover med denne manen. Selve mailen du stusser på høres bare litt klumsete ut. Om du har et godt forhold til henne og dere er glade i hverandre, hadde jeg ikke lagt så stor vekt på akkurat det. Anonymkode: 9ae73...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå