Gå til innhold

Besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

De var tre par som kom på besøk langveisfra. To av parene bodde på hotell, mens det siste paret bodde hos oss siden vi ikke hadde plass til alle. Vi fungerte også som sjåfører slik at alle enkelt kunne møtes, og alle måltider ble spist hos oss.

Jeg hadde møtt dem før og kjente dem godt, bortsett fra den ene personen. Det viste seg ganske raskt at han var svært uhøflig, og hele besøket føltes som om alle måtte danse rundt humøret hans. Hver gang kona sa noe, motsa eller kranglet han med henne. Han virket gjennomgående misfornøyd og hadde ingen problemer med å vise det.

Jeg hadde brukt mye tid og energi på å planlegge måltider og gjøre besøket hyggelig. Vi leide til og med en ekstra bil for å kunne frakte alle. En av kveldene hadde vi laget festkake. Akkurat da vi skulle servere, sa han høyt og tydelig at han ikke ville ha dessert, før han demonstrativt gikk og satte seg i stua til vi andre var ferdige med å spise.

Etter en uke med dårlig oppførsel fra hans side, hvor jeg og mannen min hele tiden prøvde å gjøre oppholdet så hyggelig som mulig uten å eksplodere, reiste de endelig hjem.

Etterpå fikk jeg en melding fra kona (de som bodde hos oss) hvor hun takket for den fantastiske gjestfriheten og spesielt for hvordan vi hadde behandlet de andre parene.

Det traff meg ganske dårlig, fordi jeg føler at vi gjorde en innsats for dem alle. Forskjellen var bare at de andre parene oppførte seg varmt og hyggelig tilbake, mens han gjennom hele besøket var anspent, negativ og uhøflig. 

Er det urimelig av meg å reagere på den meldingen, og bør jeg svare henne tilbake?

Anonymkode: c0f9a...608

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Du kan ikke ta ut på henne at hun er gift med en idiot. 

Anonymkode: 04bae...e71

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Du kan ikke ta ut på henne at hun er gift med en idiot. 

Altså ja, det er urimelig å reagere, og nei, du kan ikke svare henne.

Skrevet

Er du sikker på at du ikke misforstår da? Hvorfor tror du at det er kritikk og et stikk til dere?
Hun takket jo for gjestfriheten og kan ha vært ekstra imponert over hvor langt dere strakk dere for parene som bodde andre steder. Det krever jo mer å få til når noen bor andre steder og dere leide jo i tillegg en ekstra bil. 

Anonymkode: 29168...0cc

Skrevet

Sa hun ikke takk for at dere taklet den personen bra? Slik leste jeg det. 

Anonymkode: b2a87...a35

Skrevet

Jeg ville også valgt å tolke det som at hun var imponert over hvordan dere la dere i selen for de som ikke bodde hos dere. 

At mannen hennes er en negativ surpomp er hun nok så vant til at det ikke er sikkert hun la merke til det engang 🙈

Jeg ville svart noe hyggelig, ala:

"Så fint at dere er fornøyd med oppholdet, vi ville jo gjerne inkludere også de vi ikke hadde mulighet til å ha boende hos oss skikkelig, så alle skulle få en fin ferie. Det ble en kjempefin uke, masse gode minner med dere alle sammen"

Anonymkode: 39966...f28

Skrevet

jeg ville faset ut dette vennskapet, høres jo helt fjern ut, han mannen. En uke! Jeg hadde ikke holdt ut en dag

Anonymkode: 9ae73...0d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De var tre par som kom på besøk langveisfra. To av parene bodde på hotell, mens det siste paret bodde hos oss siden vi ikke hadde plass til alle. Vi fungerte også som sjåfører slik at alle enkelt kunne møtes, og alle måltider ble spist hos oss.

Jeg hadde møtt dem før og kjente dem godt, bortsett fra den ene personen. Det viste seg ganske raskt at han var svært uhøflig, og hele besøket føltes som om alle måtte danse rundt humøret hans. Hver gang kona sa noe, motsa eller kranglet han med henne. Han virket gjennomgående misfornøyd og hadde ingen problemer med å vise det.

Jeg hadde brukt mye tid og energi på å planlegge måltider og gjøre besøket hyggelig. Vi leide til og med en ekstra bil for å kunne frakte alle. En av kveldene hadde vi laget festkake. Akkurat da vi skulle servere, sa han høyt og tydelig at han ikke ville ha dessert, før han demonstrativt gikk og satte seg i stua til vi andre var ferdige med å spise.

Etter en uke med dårlig oppførsel fra hans side, hvor jeg og mannen min hele tiden prøvde å gjøre oppholdet så hyggelig som mulig uten å eksplodere, reiste de endelig hjem.

Etterpå fikk jeg en melding fra kona (de som bodde hos oss) hvor hun takket for den fantastiske gjestfriheten og spesielt for hvordan vi hadde behandlet de andre parene.

Det traff meg ganske dårlig, fordi jeg føler at vi gjorde en innsats for dem alle. Forskjellen var bare at de andre parene oppførte seg varmt og hyggelig tilbake, mens han gjennom hele besøket var anspent, negativ og uhøflig. 

Er det urimelig av meg å reagere på den meldingen, og bør jeg svare henne tilbake?

Jeg skjønner ikke helt, tar du meldingen som kritikk?

Anonymkode: 74264...fc7

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan du kan tolke den negativt? På meg virker det som at hun takker for koselig besøk og setter pris på at dere også tok så godt vare på de som ikke bodde hjemme hos dere? Som i at det ikke var noe krav om at dere også skulle ta vare på de som ikke bodde hjemme hos dere men at hun satte pris på at dere gjorde det.
Han høres ut som en mannebaby! 

Anonymkode: e979c...799

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke helt, tar du meldingen som kritikk?

Ja, jeg tar den som kritikk. Servicen til de andre ble poengtert men ikke for dem som faktisk bodde hos oss. Var tross alt mye mer krevende å ha dem som gjester enn de som bodde på hotell, men det var jo de andre hun trakk frem! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg tar den som kritikk. Servicen til de andre ble poengtert men ikke for dem som faktisk bodde hos oss. Var tross alt mye mer krevende å ha dem som gjester enn de som bodde på hotell, men det var jo de andre hun trakk frem! 

Hun takker jo for fantastisk gjestfrihet. Her tror jeg at du tar veldig feil, at du er litt hårsår  etter besøket, noe som er forståelig, men jeg tviler på at hun mente det som kritikk for at de ikke ble behandlet like bra altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hun takket jo for fantastisk gjestfrihet, hva mer skulle hun si om det?

Her tror jeg du misforstår pga at du selv opplevde det slitsomt å være høflig mot mannen hennes. 

Anonymkode: 0beb2...145

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mannen min hadde eksplodert, og fysisk kastet ham ut av døra...

Nei, du trenger ikke svare. Men du inviterer ikke de neste gang. 

Anonymkode: aa37f...a6d

Skrevet

Takk for hvordan dere tok imot de andre. Det er det som ikke gir mening. Hun hopper jo over seg selv og mannen og vi har aldri før hatt besøk av noen som er så frekk. Han minnet meg om en av de som sitter i bilen og viser fingeren, forskjellen her er bare at når slik skjer i trafikken, kjører man bare forbi, mens her var vi vertskap i en hel uke for en helt ekstremt uhøflig person. 

Skrevet

Hadde svart : "Takk, og godt at dere hadde et fint opphold. Det blir lenge til neste gang"

Anonymkode: f248a...8f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hadde svart : "Takk, og godt at dere hadde et fint opphold. Det blir lenge til neste gang"

Anonymkode: f248a...8f9

Ja, vi skal ikke ha dem hos oss igjen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Takk for hvordan dere tok imot de andre. Det er det som ikke gir mening. Hun hopper jo over seg selv og mannen og vi har aldri før hatt besøk av noen som er så frekk. Han minnet meg om en av de som sitter i bilen og viser fingeren, forskjellen her er bare at når slik skjer i trafikken, kjører man bare forbi, mens her var vi vertskap i en hel uke for en helt ekstremt uhøflig person. 

Men du skrev jo at hun takket for den fantastiske gjestfriheten.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men du skrev jo at hun takket for den fantastiske gjestfriheten.

Ja, men i samme setning skreiv hun jo at det gjaldt de andre. "Tusen takk for den fantastiske gjestfriheten og for å ha tatt godt i mot Monika, Petter, Stein og Lise!"

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, men i samme setning skreiv hun jo at det gjaldt de andre. "Tusen takk for den fantastiske gjestfriheten og for å ha tatt godt i mot Monika, Petter, Stein og Lise!"

Hun skrev jo ikke at det gjaldt bare de andre. Hun takket for for den fantastiske gjestfriheten, OG for at dere tok så godt i mot de som ikke bodde hos dere og

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ja? Det er jo en helt adekvat melding. Her er det du som er rar, altså. 

Skrevet

Ja, vi skal ikke ha dem hos oss igjen. 

Du kan jo invitere henne. Og så kan du si hvorfor du ikke vil invitere typen. Om du har litt ryggrad. 

Anonymkode: aa37f...a6d

Skrevet

Ja? Det er jo en helt adekvat melding. Her er det du som er rar, altså. 

Nei, det er ikke naturlig å trekke inn de andre to parene og takke særskilt for dem, hvorfor skulle det være det? De andre takker jo for seg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei, det er ikke naturlig å trekke inn de andre to parene og takke særskilt for dem, hvorfor skulle det være det? De andre takker jo for seg selv. 

Du er jo helt merkelig. Du har bestemt deg for at de er noen forferdelige mennesker, så du får sende en muggen melding hog fortelle henne det da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Okay. Du har bestemt deg. Det er greit. Hva var hensikten med innlegget, egentlig?

Skrevet

Hvordan kan du se på den meldingen som kritikk?

Anonymkode: 4a5b7...03e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...