oslofrk Skrevet tirsdag kl 05:10 #1 Skrevet tirsdag kl 05:10 Jeg skal ha dugnad og tre av damene er på kryp-diett. Hva kan jeg lage i stedet for vafler?
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 05:15 #2 Skrevet tirsdag kl 05:15 Dette er nå meg, men jeg legger til rette for allergier. Ikke noe mer. Religion, sære matvaner, dietter osv. er ikke noe jeg gidder å bry meg med. Da får folk ta med mat selv Du får lage proteinrundstykker med ost på Anonymkode: c4c15...15f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 05:21 #3 Skrevet tirsdag kl 05:21 Enda mer vafler. Anonymkode: d7bf3...3a2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 05:55 #4 Skrevet tirsdag kl 05:55 Seriøst, du vil lage dugnadsmat til den dyreste dietten som finnes? Men de spiser vel egg, så du kan jo lage litt eggerøre e.l. Litt usikker på om de spiser majones, men gjør de det kan du jo lage djevel-egg, det ser jo fint ut på et fat. Anonymkode: 39de5...d19
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 06:17 #5 Skrevet tirsdag kl 06:17 Hi skriver at hun skal ha dugnad. Jeg tolker det som at hun skal ha «dugnad» hjemme hos seg selv, dvs at venner skal hjelpe henne med å gjøre det fint hjemme hos henne. I så fall er det helt på sin plass å lage mat som alle kan spise som takk for hjelpen. Og folk bør slutte å bruke ordet dugnad i slike sammenhenger. Dugnad er når man kommer sammen for å jobbe for fellesskapet. Anonymkode: 06292...add
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:01 #6 Skrevet tirsdag kl 09:01 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dette er nå meg, men jeg legger til rette for allergier. Ikke noe mer. Religion, sære matvaner, dietter osv. er ikke noe jeg gidder å bry meg med. Da får folk ta med mat selv Du får lage proteinrundstykker med ost på Anonymkode: c4c15...15f Du vet selvfølgelig at keto-dietten kan hjelpe på mange helseplager? Personer med diabetes får et mer stabilt blodsukker, og trenger mindre insulin, personer med migrene kan få en betydelig reduksjon i antall anfall og så videre. I mange tilfeller kan keto sammenlignes med allergi. Anonymkode: e4785...162
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:01 #7 Skrevet tirsdag kl 09:01 Hva med proteinvafler? Anonymkode: e4785...162
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:28 #8 Skrevet tirsdag kl 09:28 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Du vet selvfølgelig at keto-dietten kan hjelpe på mange helseplager? Personer med diabetes får et mer stabilt blodsukker, og trenger mindre insulin, personer med migrene kan få en betydelig reduksjon i antall anfall og så videre. I mange tilfeller kan keto sammenlignes med allergi. Anonymkode: e4785...162 Men kryp diett er vel det som på godt norsk kalles kjøtt-diett, karnivore eller noe sånt. De spiser bare kjøtt og proteiner, null karbo, null grønnsaker osv... Anonymkode: 39de5...d19
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:38 #9 Skrevet tirsdag kl 09:38 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men kryp diett er vel det som på godt norsk kalles kjøtt-diett, karnivore eller noe sånt. De spiser bare kjøtt og proteiner, null karbo, null grønnsaker osv... Anonymkode: 39de5...d19 Nei, keto er ingen kjøttdiett. Keto = ketolyse Anonymkode: df129...309
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:41 #10 Skrevet tirsdag kl 09:41 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men kryp diett er vel det som på godt norsk kalles kjøtt-diett, karnivore eller noe sånt. De spiser bare kjøtt og proteiner, null karbo, null grønnsaker osv... Anonymkode: 39de5...d19 Keto-dietten er IKKE bare kjøtt, langt i fra. Man holder seg unna grønnsaker som vokser under jorden med unntak av sellerirot. Jeg går på keto-dietten på grunn av migrene. Spiser store mengder sellerirot, brokkoli, blomkål, sopp, salat og lignende. En vanlig middagstallerken skal ha 1/3 poteter/pasta/ris, 1/3 fisk/kjøtt og 1/3 grønnsaker. Min består av 1/3 fisk/kjøtt og 2/3 grønnsaker Anonymkode: e4785...162
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:49 #11 Skrevet tirsdag kl 09:49 Egg og skinke muffins oopsie med pålegg Anonymkode: df129...309
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:03 #12 Skrevet tirsdag kl 10:03 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Du vet selvfølgelig at keto-dietten kan hjelpe på mange helseplager? Personer med diabetes får et mer stabilt blodsukker, og trenger mindre insulin, personer med migrene kan få en betydelig reduksjon i antall anfall og så videre. I mange tilfeller kan keto sammenlignes med allergi. Anonymkode: e4785...162 For noe tull. Det er veldig stor forskjell på hva en kan spise når man har diabetes. Jeg har veldig mange i familien å kjente med diabetes å ingen av dem går på keto di spiser helt vanlig mat som vafler og kake Jeg har selv svangerskap diabetes å unner meg kake på spesielle anledninger å forventer ikke at folk skal ta hensyn til meg Anonymkode: 886f7...3b2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:15 #13 Skrevet tirsdag kl 10:15 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): For noe tull. Det er veldig stor forskjell på hva en kan spise når man har diabetes. Jeg har veldig mange i familien å kjente med diabetes å ingen av dem går på keto di spiser helt vanlig mat som vafler og kake Jeg har selv svangerskap diabetes å unner meg kake på spesielle anledninger å forventer ikke at folk skal ta hensyn til meg Anonymkode: 886f7...3b2 Og jeg kjenner flere med diabetes som har fått et mer stabilt blodsukker, og behov for mindre medisiner etter de begynte på keto. Det at ingen av de du kjenner med diabetes ikke går på keto betyr ikke at det ikke virker. Jeg selv hadde 4-6 dager i uken med migreneanfall, nå har jeg 1-3 i måneden, og fungerer i hverdagen Anonymkode: e4785...162
Himmel og hav Skrevet tirsdag kl 10:23 #14 Skrevet tirsdag kl 10:23 Spør damene selv om forslag eller lag omelett i vaffeljernet.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:27 #15 Skrevet tirsdag kl 10:27 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Og jeg kjenner flere med diabetes som har fått et mer stabilt blodsukker, og behov for mindre medisiner etter de begynte på keto. Det at ingen av de du kjenner med diabetes ikke går på keto betyr ikke at det ikke virker. Jeg selv hadde 4-6 dager i uken med migreneanfall, nå har jeg 1-3 i måneden, og fungerer i hverdagen Anonymkode: e4785...162 Poenget er at man ikke kan forvente at andre skal ta hensyn til alt mulig, serlig når man reagerer så forskjellig på mat Anonymkode: 886f7...3b2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:30 #16 Skrevet tirsdag kl 10:30 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Poenget er at man ikke kan forvente at andre skal ta hensyn til alt mulig, serlig når man reagerer så forskjellig på mat Anonymkode: 886f7...3b2 Og poenget mitt er at når folk går på keto av helsemessige årsaker, altså ikke siden de ønsker å gå ned i vekt, bør de tas hensyn til på lik linje med folk som har allergier Anonymkode: e4785...162
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:37 #17 Skrevet tirsdag kl 10:37 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Og poenget mitt er at når folk går på keto av helsemessige årsaker, altså ikke siden de ønsker å gå ned i vekt, bør de tas hensyn til på lik linje med folk som har allergier Anonymkode: e4785...162 Javel deg om det jeg er ikke så selv opptatt og egoistisk Anonymkode: 886f7...3b2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:54 #18 Skrevet tirsdag kl 10:54 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Javel deg om det jeg er ikke så selv opptatt og egoistisk Anonymkode: 886f7...3b2 Og hvorfor mener du det er forskjell på de som ikke kan spise rød fisk siden de er allergiske, og de som ikke kan spise pasta siden de har migrene? Anonymkode: e4785...162
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 11:02 #19 Skrevet tirsdag kl 11:02 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Og hvorfor mener du det er forskjell på de som ikke kan spise rød fisk siden de er allergiske, og de som ikke kan spise pasta siden de har migrene? Anonymkode: e4785...162 Det virker som du tar dette veldig personlig. Jeg sier bare at folk ikke kan forvente spesialtilpasning overalt Anonymkode: 886f7...3b2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 11:16 #20 Skrevet tirsdag kl 11:16 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det virker som du tar dette veldig personlig. Jeg sier bare at folk ikke kan forvente spesialtilpasning overalt Anonymkode: 886f7...3b2 Hi vil gjøre det for de som skal hjelpe, de har ikke krevd noenting. Slutt med denne tullete avsporigen. Anonymkode: df129...309
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 11:19 #21 Skrevet tirsdag kl 11:19 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det virker som du tar dette veldig personlig. Jeg sier bare at folk ikke kan forvente spesialtilpasning overalt Anonymkode: 886f7...3b2 Sorry, jeg så feil på anonym-koden, tenkte at du er den samme som sa hun tok hensyn til allergier, og ikke dietter som var personen jeg opprinnelig siterte. Derfor jeg lurte på forskjellen. Og bare for å ha sagt det, jeg kan godt ta med egen mat dersom jeg kommer på besøk til deg, er bare lei av at folk ser på keto som en tulle-diett når den faktisk holder meg frisk, og bidrar til at jeg kan delta i arbeidslivet Anonymkode: e4785...162
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 11:39 #22 Skrevet tirsdag kl 11:39 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Sorry, jeg så feil på anonym-koden, tenkte at du er den samme som sa hun tok hensyn til allergier, og ikke dietter som var personen jeg opprinnelig siterte. Derfor jeg lurte på forskjellen. Og bare for å ha sagt det, jeg kan godt ta med egen mat dersom jeg kommer på besøk til deg, er bare lei av at folk ser på keto som en tulle-diett når den faktisk holder meg frisk, og bidrar til at jeg kan delta i arbeidslivet Anonymkode: e4785...162 Det er helt greit å ha ulike dietter, men det er ikke realistisk å forvente at alle skal ta hensyn til dem. Anonymkode: 886f7...3b2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:43 #23 Skrevet tirsdag kl 19:43 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Sorry, jeg så feil på anonym-koden, tenkte at du er den samme som sa hun tok hensyn til allergier, og ikke dietter som var personen jeg opprinnelig siterte. Derfor jeg lurte på forskjellen. Og bare for å ha sagt det, jeg kan godt ta med egen mat dersom jeg kommer på besøk til deg, er bare lei av at folk ser på keto som en tulle-diett når den faktisk holder meg frisk, og bidrar til at jeg kan delta i arbeidslivet Anonymkode: e4785...162 Du kan tro på det der om du vil, men jeg forbeholder meg retten til å peke en lang stygg snørrete nese av dine egenproduserte matoppheng. Anonymkode: d7bf3...3a2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:46 #24 Skrevet tirsdag kl 19:46 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du kan tro på det der om du vil, men jeg forbeholder meg retten til å peke en lang stygg snørrete nese av dine egenproduserte matoppheng. Anonymkode: d7bf3...3a2 Hvor mange brukere skriver du med i denne tråden egentlig..... Anonymkode: df129...309
Optatium Skrevet tirsdag kl 20:33 #25 Skrevet tirsdag kl 20:33 Jeg tror jeg ville laget et enkelt ostefat, oppskjærte grønnsaker, spekemat eller kjøttboller. Kanskje noen ostechips (om du orker lage) eller kjeks som er litt karboredusert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå