Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:39 #26 Skrevet lørdag kl 22:39 Anonym bruker skrev (På 24.4.2026 den 17.17): Det er varmt og sol. Hu mor er sliten etter en lang uke, og etter jobb setter hun seg ute i solen på terrassen med en bok og et glass hvitvin mens ungene på 10 år og oppover er hjemme. Så lenge det er med det ene glasset, hadde dere reagert? Anonymkode: 1b41c...a54 Selvfølgelig ikke. Anonymkode: fe605...37a
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:42 #27 Skrevet lørdag kl 22:42 Anonym bruker skrev (På 24.4.2026 den 18.54): Haha ja. Men det er fordi jeg ikke skjønner poenget med «ett glass vin». Jeg er en som drikker på fest, ikke til vanlig. Men det betyr jo ikke at jeg hadde reagert i form av å si noe, jeg tenker bare ting inni meg Anonymkode: 01fea...cf8 Så du er ikke voksen nok til å drikke et eller to glass fordi du faktisk liker det du drikker? Anonymkode: fe605...37a
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 23:50 #28 Skrevet lørdag kl 23:50 Anonym bruker skrev (På 24.4.2026 den 21.17): Jeg skjønner ikke hvorfor det må være alkohol? Er det ikke noe annet godt du kan drikke? Laminat feks? Jeg synes ikke man trenger drikke alkohol foran barna. Anonymkode: e8d48...31a Jeg skjønner ikke hvorfor det IKKE kan være alkohol. Jeg drikker maks 1 gang i året selv, men skjønner at folk tar seg et glass. Anonymkode: b55da...29b
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:02 #29 Skrevet søndag kl 06:02 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Så du er ikke voksen nok til å drikke et eller to glass fordi du faktisk liker det du drikker? Anonymkode: fe605...37a Jeg skjønner ikke poenget med ett glass vin. Hvis det er fordi man er sliten så bruker man det for å slappe av. Og da er det selvmedisinering. Alle bruker alkohol for rusens del. Ikke for noe annet. Og det skjønner jeg ikke man skal trenge når man er med barna Anonymkode: 01fea...cf8
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:48 #30 Skrevet søndag kl 09:48 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor det IKKE kan være alkohol. Jeg drikker maks 1 gang i året selv, men skjønner at folk tar seg et glass. Anonymkode: b55da...29b Fordi om det er alkohol og rus man må ha, så hvorfor? Det blir joen form for selvmedisonering om man må roe kroppen med rus. Anonymkode: e8d48...31a
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:54 #31 Skrevet søndag kl 09:54 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke poenget med ett glass vin. Hvis det er fordi man er sliten så bruker man det for å slappe av. Og da er det selvmedisinering. Alle bruker alkohol for rusens del. Ikke for noe annet. Og det skjønner jeg ikke man skal trenge når man er med barna Anonymkode: 01fea...cf8 🙈 Anonymkode: f303e...85e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:04 #32 Skrevet søndag kl 10:04 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): 🙈 Anonymkode: f303e...85e Jaja du kan jo ape så mye du vil, men det er faktisk lov for meg å bli med i denne diskusjonen også siden det ble stilt ett spørsmål. JEG skjønner ikke poenget. Det betyr ikke at jeg hadde reagert, eller reagerer på at folk gjør det. Anonymkode: 01fea...cf8
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:07 #33 Skrevet søndag kl 10:07 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jaja du kan jo ape så mye du vil, men det er faktisk lov for meg å bli med i denne diskusjonen også siden det ble stilt ett spørsmål. JEG skjønner ikke poenget. Det betyr ikke at jeg hadde reagert, eller reagerer på at folk gjør det. Anonymkode: 01fea...cf8 Jeg tror at folk oppriktig ikke skjønner at grunnen til at et glass vin (eller to) når de er slitne, eller for å koble av, er for rusens del. De tenker de koser seg med vin, og tenker ikke over at kosen er rusen. Og DA passer jo ikke barn inn i bildet, for ruse seg gjør man jo ikke med barn rundt, hvorfor skulle man det? Anonymkode: e8d48...31a
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:10 #34 Skrevet søndag kl 10:10 hvorfor spør du er det noen som har reagert på det eller er du redd for at naboer eller andre reagerer på det? Anonymkode: 8b8c9...81e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:52 #35 Skrevet søndag kl 10:52 Konklusjonen er at det er helt greit å drikke ett - tre glass med vin når barn er tilstede. Null problem. Anonymkode: fe605...37a
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:36 #36 Skrevet søndag kl 11:36 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tror at folk oppriktig ikke skjønner at grunnen til at et glass vin (eller to) når de er slitne, eller for å koble av, er for rusens del. De tenker de koser seg med vin, og tenker ikke over at kosen er rusen. Og DA passer jo ikke barn inn i bildet, for ruse seg gjør man jo ikke med barn rundt, hvorfor skulle man det? Anonymkode: e8d48...31a De som har ett uttalt behov for det ene glasset vil også nekte for at de gjør det for rusens del. Men de lyver. For da kunne de like gjerne drukket brus. Eller vann. Nei man skal ikke ruse seg med barn, men alkohol er desverre fullt lovlig og derfor skjønner ikke folk at det er ett rusmiddel. Men igjen. Ta ett glass eller 5 for min del. Jeg gjør det ikke Anonymkode: 01fea...cf8
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:53 #37 Skrevet søndag kl 11:53 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De som har ett uttalt behov for det ene glasset vil også nekte for at de gjør det for rusens del. Men de lyver. For da kunne de like gjerne drukket brus. Eller vann. Nei man skal ikke ruse seg med barn, men alkohol er desverre fullt lovlig og derfor skjønner ikke folk at det er ett rusmiddel. Men igjen. Ta ett glass eller 5 for min del. Jeg gjør det ikke Anonymkode: 01fea...cf8 Brus, vann, vin, kaffe, øl osv smaker da ikke det samme og kan ikke erstattes med hverandre med tanke på smake. Er det brus man har lyst på, så er det ikke det samme å drikke vann. Et glass vin (en alkoholenhet) gir ikke en rus som de fleste merker. Mange endrer seg mer på en energidrikk eller sterk kaffe. Koffein er også et rusmiddel... Det er mange som bare forbinder øl og vin med alkohol og rus. Andre tenker på dette som noe de synes smaker godt. Sitter man å nipper til et glass vin over tid eller drikker en øl, vil de fleste helt lovlig kunne kjøre bil. Drikke seg ruset foran barn skal man ikke gjøre, men det gjør man ikke om man drikker et glass vin. Anonymkode: cef3a...96d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:33 #38 Skrevet søndag kl 12:33 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner ikke poenget med ett glass vin. Hvis det er fordi man er sliten så bruker man det for å slappe av. Og da er det selvmedisinering. Alle bruker alkohol for rusens del. Ikke for noe annet. Og det skjønner jeg ikke man skal trenge når man er med barna Anonymkode: 01fea...cf8 Selvsagt bruker ikke alle alkohol for rusen sin del! Jeg drikker sjelden mer enn ett glass og jeg får da ingen rus av det. Anonymkode: 61509...074
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:34 #39 Skrevet søndag kl 12:34 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): De som har ett uttalt behov for det ene glasset vil også nekte for at de gjør det for rusens del. Men de lyver. For da kunne de like gjerne drukket brus. Eller vann. Nei man skal ikke ruse seg med barn, men alkohol er desverre fullt lovlig og derfor skjønner ikke folk at det er ett rusmiddel. Men igjen. Ta ett glass eller 5 for min del. Jeg gjør det ikke Anonymkode: 01fea...cf8 At man har lyst på noe betyr ikke at man har behov for det. Man kan ikke sammenligne vin, øl, melk og vann annet enn at alt er drikke. Det er godt til hvert sitt bruk. Anonymkode: 61509...074
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:39 #40 Skrevet søndag kl 12:39 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Brus, vann, vin, kaffe, øl osv smaker da ikke det samme og kan ikke erstattes med hverandre med tanke på smake. Er det brus man har lyst på, så er det ikke det samme å drikke vann. Et glass vin (en alkoholenhet) gir ikke en rus som de fleste merker. Mange endrer seg mer på en energidrikk eller sterk kaffe. Koffein er også et rusmiddel... Det er mange som bare forbinder øl og vin med alkohol og rus. Andre tenker på dette som noe de synes smaker godt. Sitter man å nipper til et glass vin over tid eller drikker en øl, vil de fleste helt lovlig kunne kjøre bil. Drikke seg ruset foran barn skal man ikke gjøre, men det gjør man ikke om man drikker et glass vin. Anonymkode: cef3a...96d Det finnes absolutt de som liker smaken og koser seg med det. De som derimot sier «jeg er så sliten, jeg må ha ett glass vin»… Anonymkode: 01fea...cf8
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:06 #41 Skrevet søndag kl 17:06 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det finnes absolutt de som liker smaken og koser seg med det. De som derimot sier «jeg er så sliten, jeg må ha ett glass vin»… Anonymkode: 01fea...cf8 Hva med dem? Anonymkode: 61509...074
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:23 #42 Skrevet søndag kl 17:23 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hva med dem? Anonymkode: 61509...074 De gjør det for rusen. Selvmedisinering. Anonymkode: 01fea...cf8
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:23 #43 Skrevet søndag kl 17:23 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De gjør det for rusen. Selvmedisinering. Anonymkode: 01fea...cf8 Og dette vet du basert på hva de sier. Du er jammen skarp. Anonymkode: 61509...074
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:33 #44 Skrevet søndag kl 17:33 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Og dette vet du basert på hva de sier. Du er jammen skarp. Anonymkode: 61509...074 Skjerp deg. Du trenger ikke angripe meg bare fordi du føler deg truffet Anonymkode: 01fea...cf8
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:43 #45 Skrevet søndag kl 17:43 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jaja du kan jo ape så mye du vil, men det er faktisk lov for meg å bli med i denne diskusjonen også siden det ble stilt ett spørsmål. JEG skjønner ikke poenget. Det betyr ikke at jeg hadde reagert, eller reagerer på at folk gjør det. Anonymkode: 01fea...cf8 Du påstår at alle som drikker alkohol drikker det kun for rusen sin skyld, og bruker det som selvmedisinering, det viser jo bare at du ikke vet så veldig mye. Anonymkode: f303e...85e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:50 #46 Skrevet søndag kl 17:50 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du påstår at alle som drikker alkohol drikker det kun for rusen sin skyld, og bruker det som selvmedisinering, det viser jo bare at du ikke vet så veldig mye. Anonymkode: f303e...85e Uttalte meg kanskje litt bastant. Men i dette tilfellet så skrev HI at hun var sliten og tok seg ett glass vin. anbefaler deg å lese litt om rusens funksjon Anonymkode: 01fea...cf8
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:00 #47 Skrevet søndag kl 18:00 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Uttalte meg kanskje litt bastant. Men i dette tilfellet så skrev HI at hun var sliten og tok seg ett glass vin. anbefaler deg å lese litt om rusens funksjon Anonymkode: 01fea...cf8 Jeg innrømmer glatt at jeg liker den lille «buzzen» et par glass vin kan gi meg. Hva er problemet med det? Anonymkode: 27995...eee
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:01 #48 Skrevet søndag kl 18:01 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Uttalte meg kanskje litt bastant. Men i dette tilfellet så skrev HI at hun var sliten og tok seg ett glass vin. anbefaler deg å lese litt om rusens funksjon Anonymkode: 01fea...cf8 Så snakk om hi da, ikke alle andre. Anonymkode: f303e...85e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:18 #49 Skrevet søndag kl 20:18 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skjerp deg. Du trenger ikke angripe meg bare fordi du føler deg truffet Anonymkode: 01fea...cf8 Og du trenger ikke ty til hersketeknikk når du skjønner at påstanden din ikke henger på greip. Anonymkode: 61509...074
Anonym bruker Skrevet i går, 05:00 #50 Skrevet i går, 05:00 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Og du trenger ikke ty til hersketeknikk når du skjønner at påstanden din ikke henger på greip. Anonymkode: 61509...074 Det gjør jeg ikke heller. Og påstandene mine er i aller høyeste grad reelle Anonymkode: 01fea...cf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå