Gå til innhold

Dette er jo ikke venner vel??

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Selvfølgelig har ulike mennesker ulike syn på hva som er gøy… overrasker det deg?

Anonymkode: 5a1e9...cde

Ja akkurat det overrasker meg ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.4.2026 den 21.13):

Det er ikke greit å holde på sånn når man har små barn. Uten barn hadde det vært greit. Men vil bare si at du vil bli kjent som hun kjipe i nabolaget, men tipper du håndterer det. Uansett ikke greit av mannen din. Virker som han ikke bryr seg om barna i det hele tatt. 

Anonymkode: 6d8f1...847

I min krets og i mitt nabolag hadde mannfolk som drikker fra fredag til søndag vært den som ble ansett som kjip. Voksne folk holder ikke på slik.

Anonymkode: 9c810...f8d

Skrevet

I forrige århundre het dette svirebrødre. Altså folk som drakk samme. Dette er ikke venner, vennskap handler om noe annet. 

Anonymkode: 60646...432

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.4.2026 den 19.26):

jeg vet det og det er derfor jeg skrev hvis man har barn 

Anonymkode: 42ecc...b89

Det var meg hun svarte, ikke deg. 

Anonymkode: 6d8f1...847

Skrevet

Så en voksen mann har ikke selvbestemmelse nok til å gå hjem når han ønsker? Si meg, er han evneveik? Hva hvis noen ber han hoppe foran toget, gjør han det da? Eller er det bare slik at han er såpass alkoholisert at han faktisk selv ønsker å rulle rundt dritfull i helgene sammen med likesinnede? Ønsker du faktisk å være i et forhold med en alkis? Disse vennene (og forsåvidt alkisen selv) er egentlig uten betydning, det er DU som må ta ansvar for eget liv! Om du trives med å bo med en alkis, så gjør du det. Da kan du ikke klage. Om ikke: gå fra han! Barn eller ikke (selv om barnevernet burde tipses hvis forelder er alkoholiker).

Anonymkode: 1a813...b4c

Skrevet

Venner er de vel, men dette er jo ikke voksne folk. Eventuelt har deretter alvorlig alkoholproblem. 

Å legge skylden her på vennene høres for meg ut som en massiv bortforklaring, greier han ikke ta et selvstendig valg selv?

Sånt liv er så fjernt for meg, over en alder der man er ung og fri, at jeg ikke skjønner det kan være relevant engang for "voksne".

Anonymkode: 2f98d...b7e

Skrevet

Når du skylder på "vennene" hans, Ts, så er du dypt inne i medavhengigheten av hans alkoholproblem.

Jeg håper dere ikke har barn i dette? I så fall, kom deg ut av forholdet!

Anonymkode: dc48f...aa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...