Anonym bruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Man hører jo om hypokonder som oppsøker lege hele tiden for å få en forsikring om at de ikke er syke, eller oppdage det tidsnok. Jeg har angst for undersøkelser. Så jeg unngår lege og tannlege om det ikke er akutt. Det er helt ekstremt. Jeg våkner på natten og svetter av angst for at tennene kommer til å falle ut og at jeg har kreft i siste stadie fordi jeg ikke har fulgt opp helsen min. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Og nei, jeg kan ikke bare ta meg sammen. En slik kommentar faller bare tilbake på den som kommer med den.. Anonymkode: e5d8a...2c5
Anonym bruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Selvfølgelig må du ta deg sammen. Anonymkode: 984b4...7de
Anonym bruker Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig må du ta deg sammen. Anonymkode: 984b4...7de Jeg la opp til det Noen med litt kunnskap og innsikt her? HI Anonymkode: e5d8a...2c5
Anonym bruker Skrevet 21. april #4 Skrevet 21. april Ja, det er en form for helseangst det også. Noen går til lege hele tiden for å få en bekreftelse på at alle symptomer de tror de kjenner bare er angst og ikke reel sykdom, men det er vel så mange som ikke går til lege fordi de har angst for resultatet. De velger en "strutsemetode" isteden og vil ikke vite. Broren min har helseangst, som da går over i dødsangst. Går ikke til lege og tannlege. Han måtte dopes ned for å få fikset tennene sine. Anbefaler bøkene til Wilhelmsen, han skriver om bl.a helseangst. Anonymkode: cf9cc...7e7
Anonym bruker Skrevet 21. april #5 Skrevet 21. april Det er vel ikke vanlig å være så redd for alle typer undersøkelser, redd for bare en vanlig legetime. Men mange er jo redd for enkelte undersøkelser, og endel har tannlegeskrekk. Anonymkode: 2dc82...be2
Anonym bruker Skrevet 21. april #6 Skrevet 21. april https://www.norli.no/boker/dokumentar-og-fakta/livssyn-og-selvutvikling/selvutvikling/selvhjelpstrilogien?gad_source=1&gad_campaignid=21739502086&gclid=CjwKCAjwwJzPBhBREiwAJfHRnYv3oWyxYem3EPX4rHJm7cqB3zUkdCLeo8JadwNFHbdE9gZSX7X2ShoCfVcQAvD_BwE Anonymkode: cf9cc...7e7
Anonym bruker Skrevet 21. april #7 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ja, det er en form for helseangst det også. Noen går til lege hele tiden for å få en bekreftelse på at alle symptomer de tror de kjenner bare er angst og ikke reel sykdom, men det er vel så mange som ikke går til lege fordi de har angst for resultatet. De velger en "strutsemetode" isteden og vil ikke vite. Broren min har helseangst, som da går over i dødsangst. Går ikke til lege og tannlege. Han måtte dopes ned for å få fikset tennene sine. Anbefaler bøkene til Wilhelmsen, han skriver om bl.a helseangst. Anonymkode: cf9cc...7e7 Jeg har det nok som broren din. Men er egentlig ikke redd for smerte. Når jeg først kommer inn i en behandling så går det helt fint. Det er angsten for hva legen og tannlegen finner når de undersøker som jeg ikke takler. Wilhelmsen kjenner jeg godt til. Jeg kjenner meg igjen, og han får meg til å reflektere.. men det er så pass alvorlig med meg, tror jeg, at jeg måtte hatt oppfølging personlig. HI Anonymkode: e5d8a...2c5
Anonym bruker Skrevet 21. april #8 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er vel ikke vanlig å være så redd for alle typer undersøkelser, redd for bare en vanlig legetime. Men mange er jo redd for enkelte undersøkelser, og endel har tannlegeskrekk. Anonymkode: 2dc82...be2 Det er angsten for å få en knusende beskjed. Jeg tolker alle lyder, ansiktsuttrykk, at de dveler litt ekstra lenge ved noe.. jeg blir svimmel, kvalm, og oppfører meg rett og slett som en liten unge. Det er fryktelig skamfullt. På andre områder i livet har jeg jo troll og er en vanlig fungerende person, så det oppleves så ydmykende å bli så redd og irrasjonell. HI Anonymkode: e5d8a...2c5
Anonym bruker Skrevet 21. april #9 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (19 minutter siden): https://www.norli.no/boker/dokumentar-og-fakta/livssyn-og-selvutvikling/selvutvikling/selvhjelpstrilogien?gad_source=1&gad_campaignid=21739502086&gclid=CjwKCAjwwJzPBhBREiwAJfHRnYv3oWyxYem3EPX4rHJm7cqB3zUkdCLeo8JadwNFHbdE9gZSX7X2ShoCfVcQAvD_BwE Anonymkode: cf9cc...7e7 Denne har jeg. En veldig god bok ❤️ Har også sett flere foredrag med han. Og han tar meg på kornet 😀 Men jeg blir dessverre ikke bedre av det.. HI Anonymkode: e5d8a...2c5
Anonym bruker Skrevet 21. april #10 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er angsten for å få en knusende beskjed. Jeg tolker alle lyder, ansiktsuttrykk, at de dveler litt ekstra lenge ved noe.. jeg blir svimmel, kvalm, og oppfører meg rett og slett som en liten unge. Det er fryktelig skamfullt. På andre områder i livet har jeg jo troll og er en vanlig fungerende person, så det oppleves så ydmykende å bli så redd og irrasjonell. HI Anonymkode: e5d8a...2c5 På andre områder har jeg KONTROLL ikke troll 😅 HI Anonymkode: e5d8a...2c5
Anonym bruker Skrevet 21. april #11 Skrevet 21. april Det ironiske er jo at du må til legen og få hjelp. Men det finnes hjelp for angstlidelser som du har. Effektiv hjelp. B4DT, du kan google det selv. Anonymkode: b8893...8fd
Anonym bruker Skrevet 21. april #12 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det ironiske er jo at du må til legen og få hjelp. Men det finnes hjelp for angstlidelser som du har. Effektiv hjelp. B4DT, du kan google det selv. Anonymkode: b8893...8fd Takk forvridd, det skal jeg sjekke ut! Og faktisk så har tilstanden blitt forverret i møte med behandlere med liten kunnskap om kommunikasjon og gode pasientmøter. Til og med når jeg etter lang tid fant en tannlege som skulle være ekspert på tannlegeskrekk ble jeg møtt med oppgitthet og voksenkjeft. Veldig trist at det blir slik. HI Anonymkode: e5d8a...2c5
Anonym bruker Skrevet 21. april #13 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Takk forvridd, det skal jeg sjekke ut! Og faktisk så har tilstanden blitt forverret i møte med behandlere med liten kunnskap om kommunikasjon og gode pasientmøter. Til og med når jeg etter lang tid fant en tannlege som skulle være ekspert på tannlegeskrekk ble jeg møtt med oppgitthet og voksenkjeft. Veldig trist at det blir slik. HI Anonymkode: e5d8a...2c5 Takk for TIPS.. herregud nå kan jeg ikke skrive og lese heller 😬 HI Anonymkode: e5d8a...2c5
Anonym bruker Skrevet 21. april #14 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man hører jo om hypokonder som oppsøker lege hele tiden for å få en forsikring om at de ikke er syke, eller oppdage det tidsnok. Jeg har angst for undersøkelser. Så jeg unngår lege og tannlege om det ikke er akutt. Det er helt ekstremt. Jeg våkner på natten og svetter av angst for at tennene kommer til å falle ut og at jeg har kreft i siste stadie fordi jeg ikke har fulgt opp helsen min. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Og nei, jeg kan ikke bare ta meg sammen. En slik kommentar faller bare tilbake på den som kommer med den.. Anonymkode: e5d8a...2c5 Tar du ikke celleprøve heller? Alternativet kan bli å må til sykehus ofte grunnet å ikke møte opp. Det vil du iallefall ikke. Én sjekk er bedre enn 10! Du må overvinne angsten! Anonymkode: 924d4...cd2
Anonym bruker Skrevet 21. april #15 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Alternativet kan bli å må til sykehus ofte grunnet å ikke møte opp Hva mener du med det? Anonymkode: 2dc82...be2
Anonym bruker Skrevet 21. april #16 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg la opp til det Noen med litt kunnskap og innsikt her? HI Anonymkode: e5d8a...2c5 Hva mener du selv da? At noen skal komme og dulle med deg? Det er faktisk du som må ta tak her. Anonymkode: 61afd...3d6
Anonym bruker Skrevet 21. april #17 Skrevet 21. april Jeg undres... Hvordan er det mulig å bli så gal? Anonymkode: cbca1...6e1
Anonym bruker Skrevet 21. april #18 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du selv da? At noen skal komme og dulle med deg? Det er faktisk du som må ta tak her. Anonymkode: 61afd...3d6 Riktig. Hi, du må faktisk ta deg sammen. Det er ditt ansvar, ikke andres. Anonymkode: 3319f...c36
Anonym bruker Skrevet 21. april #19 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg undres... Hvordan er det mulig å bli så gal? Anonymkode: cbca1...6e1 Har du aldri hørt om angst? Anonymkode: 2dc82...be2
Anonym bruker Skrevet 21. april #20 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du aldri hørt om angst? Anonymkode: 2dc82...be2 Å jo, det har jeg så absolutt. Jeg har også hørt ganske mye om frykt og redsel. Idag byttes disse to siste svært ofte ut med nettopp angst. Anonymkode: cbca1...6e1
Anonym bruker Skrevet 22. april #21 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hva mener du med det? Anonymkode: 2dc82...be2 Hvis man lavær å sjekke seg for sykdommer så kam man være dødssyk i utgmgspunktet. Jeg hadde celleforandring for 10år siden, da var jeg 28år. På ti år kunne det utviklet seg til kreft, mennjeg tok bort den celleforandringen. Så man kan ha mye igjen for å ta vare på egen helse. Sjekke kolesterol og blodtrykk også, så man ikke går med skyhøyt. Så jo, bedre å dra til legen enn å dø tidlig, som kan bli utfallet 🤷♀️ Anonymkode: 924d4...cd2
Anonym bruker Skrevet 22. april #22 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (6 timer siden): Riktig. Hi, du må faktisk ta deg sammen. Det er ditt ansvar, ikke andres. Anonymkode: 3319f...c36 Er helt enig! Man må ta vare på egen hese. Anonymkode: 924d4...cd2
Anonym bruker Skrevet 22. april #24 Skrevet 22. april Du driter jo i helsa di, og det blir ei tung bør for dine barn og familie når du får svi for det og dør av noe du fint kunne unngått. Gratulerer som superegoist. De må leve med at du ikke gadd. Anonymkode: 984b4...7de
Anonym bruker Skrevet 22. april #25 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Du driter jo i helsa di, og det blir ei tung bør for dine barn og familie når du får svi for det og dør av noe du fint kunne unngått. Gratulerer som superegoist. De må leve med at du ikke gadd. Anonymkode: 984b4...7de Tenk hvor mange liv som har blitt reddet med å ta det ene lille steget til legen? Å ta en årlig screening av seg selv etter fylte 35 er ikke dumt. Det er en rekke sykdommer i livet som er livsfarlige uten oppfølging. Ja ts, ta deg sammen for din og dine barns skyld. Anonymkode: 924d4...cd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå