Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det handler ikke om å diskutere med seg selv, det er det vel ingen som gjør, men om å utgi seg for flere brukere som alle har samme mening og som støtter hverandre.

Anonymkode: 44b77...d61

Dette er også mot regelverket. Å svare i samme tråd er å diskutere med seg selv. Å si seg enig med seg selv er å diskutere med seg selv. Å diskutere trenger ikke bety, "du tar feil!", "nei, det er det du som gjør!". Det kan også bety, "den høres rosa ut for meg", "ja, det synes jeg også". I dette eksempelet har de diskutert hvilken farge det høres ut som og begge er enige.

Anonymkode: 84dda...b9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Tenkte ikke på interne rutiner, men på loven som du jo selv snakket om.

Hvem er det som tar avgjørelsen om skjellig grunn?

Det er jo fint liten vits for meg å rapportere inn brukere jeg mener er de samme, hvis det uansett ikke vil bli undersøkt. Og hvis det er automatiserte prosesser som har funnet ut at de to brukerne på kvinneguiden er de samme, som faktisk ikke er det, så er det jo bedre å ikke bruke disse. 

Ikke spesifikt til deg, men automatiserte prosesser går dårlig sammen med gamle løsninger som anonymfunksjon og enfaktor-pålogging. Det spiller fint liten rolle om man ikke vet hvilke rutiner man bruker, når norsk lov uansett gjelder.

Et par brukere finner ut at de vil ta over forumet med femti brukere hver, advokaten til Egmont vifter med fingeren og sier ingen skjellig grunn så lenge det ikke foreligger et mord! :fy_fy:

Anonymkode: 44b77...d61

Hva som er skjellig grunn er avklart i samarbeid med GDPR jurister. Men som sagt er IP en meget dårlig identifiseringsfunksjon med mindre man har samme informasjon som nettleverandør, og derfor veldig sjeldent brukt for identifisering. Ja, det er personinformasjon og dermed omfavnet av GDPR. Men for de som ikke sitter med samme informasjon som nettleverandør er ikke IP noe som gir særlig info. Spesielt ikke når man kan bytte IP 3-4 ganger om dagen, og bruker man f.eks jobbnett, nettverk på bibliotek, hoteller eller andre steder hvor mange er koblet til deler man ofte IP med alt fra noen få til mange tusen.

Det som AB-b9f sier over her er også korrekt. Å diskutere med seg selv betyr å delta som en person i en tråd hvor man benytter seg av flere brukere og utgir seg for å være flere brukere uavhengig om de er enige med hverandre eller uenige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...