Anonym bruker Skrevet 11. april #1 Skrevet 11. april Jeg la ut et treningsbilde idag tidlig og snakker med ei av mine nærmeste venninner. Hun sier hva som irriterer henne, blant annet når folk legger ut treningsbilder med yoga som jeg idag gjorde. Jeg sa ikke noe særlig rundt dette til jeg ser at hun ikke har sett min historie ei gang. Ser derimot at søsknene hennes har sett dette og tror nå at hun har hørt det fra de. Jeg sa det til henne etterpå at hun ikke en gang hadde sett historien min, så hvordan hun kunne vite det (jeg følte hun hintet veldig til det) , og sier da at jeg visste ikke du trente idag ei gang. Kan ikke folk bare få legge ut hva de vil, hvorfor irritere seg over at jeg legger ut dette. Jeg vet hun støttet søstrene der og at de "årh'et" seg over det. Bare heve meg over det? Anonymkode: 996ea...778
Anonym bruker Skrevet 11. april #2 Skrevet 11. april Fordi de ikke liker det. Jeg liker ikke at mennesker poster ting i det hele tatt så jeg er ikke på SoMe. Om man er det, bør man avfinne seg med at man ser det andre poster. Anonymkode: a4a7b...b24
Anonym bruker Skrevet 11. april #3 Skrevet 11. april Du velger for deg, og de velger for seg . Jeg personlig synes det er kjempeteit med bilder av maten man spiser og får helt leamus a gakkgakk-bildene svigerinnen min legger ut, men det er meg. Om du liker treningsbilder er det deg. Anonymkode: 1bc0e...222
Anonym bruker Skrevet 11. april #4 Skrevet 11. april Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Fordi de ikke liker det. Jeg liker ikke at mennesker poster ting i det hele tatt så jeg er ikke på SoMe. Om man er det, bør man avfinne seg med at man ser det andre poster. Anonymkode: a4a7b...b24 Ja det er helt greit. Ser bare for meg de har baksnakket meg idag, noe som jeg syntes er litt dårlig av min nærmeste venninne. Det er mange som legger ut hver dag, så om jeg legger ut ett sjeldent treningsbilde idag, så burde vel ikke det være en stor irritasjon. Anonymkode: 996ea...778
Anonym bruker Skrevet 12. april #5 Skrevet 12. april Det er jo ingen som kan nekte deg å legge ut et treningsbilde, og det er vel heller ikke det hun har prøvd på. Men du kan heller ikke nekte folk å ha en mening om det du gjør, og/eller irritere seg. Vi er mennesker, og vi irriterer oss over ting og synes folk gjør teite ting. Det gjør helt sikkert du også. Anonymkode: d37de...f28
Anonym bruker Skrevet 12. april #6 Skrevet 12. april Ei venninne legger ut når hun løper og hvor langt hun har løpt og på hvilken tid. Hvem er interessert? Anonymkode: a60e4...51b
Anonym bruker Skrevet 12. april #7 Skrevet 12. april Teit av venninnen din å si det til deg. Jeg tenker at det egentlig ikke gjør noe om folk snakker bak ryggen på en om ubetydelige småting. Men det blir jo stort når det trekkes frem sånn. Helt unødvendig - livet og hverdagen er full av små irritasjoner over andre mennesker som ikke bør få noen betydning. Hvis du liker å legge ut treningsbilder, gjør du det. Hvis de ikke liker det, er det deres problem. Anonymkode: 21c0e...6f4
Anonym bruker Skrevet 12. april #8 Skrevet 12. april Når du legger ut bilder så åpner du for at andre kan mene noe om det. Så er det opp til deg om du tåler andres mening eller ikke. Anonymkode: 28a6b...705
Anonym bruker Skrevet 12. april #9 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Når du legger ut bilder så åpner du for at andre kan mene noe om det. Så er det opp til deg om du tåler andres mening eller ikke. Anonymkode: 28a6b...705 Enig. Anonymkode: a31d7...260
Anonym bruker Skrevet 12. april #10 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Teit av venninnen din å si det til deg. Jeg tenker at det egentlig ikke gjør noe om folk snakker bak ryggen på en om ubetydelige småting. Men det blir jo stort når det trekkes frem sånn. Helt unødvendig - livet og hverdagen er full av små irritasjoner over andre mennesker som ikke bør få noen betydning. Hvis du liker å legge ut treningsbilder, gjør du det. Hvis de ikke liker det, er det deres problem. Anonymkode: 21c0e...6f4 Ja det var det at hun sa det når hun visste jeg hadde lagt ut. Jeg får selv motivasjon av andre, når jeg ser de trener og resultatene deretter. Så i mitt tilfelle handler det om positiv følelse da trening gir masse gode endofriner. Jeg liker å vise smått av hverdagen min i sosiale medier, men ikke hele tiden. Jeg orker ikke å irritere meg over hva jeg ser på somi, da scroller jeg forbi. Det jeg derimot bmir irritert av er folk som klager og er sure. Ts😀 Anonymkode: 996ea...778
Anonym bruker Skrevet 12. april #11 Skrevet 12. april Jeg har en bekjent på FB som legger ut bilder om løp og tidene sine ofte. Hun er veldig aktiv og mesteparten av bildene hennes dreier seg om løping. Kunne aldri irritert meg over det. Kanskje du kan spørre henne hva som er grunnen til at hun irriterer seg over det? Bare si rett ut at du stusset over det og lurte på om det var helt tilfeldig at hun nevnte det idag, samtidig som du hadde lagt ut bilde av deg i en slik situasjon. Kanskje du bør revurdere dersom du har særlig høye tanker om henne? Jeg liker å omgå folk som gir meg energi og ikke som tar fra meg energi. Anonymkode: de59d...ad7
Anonym bruker Skrevet 12. april #12 Skrevet 12. april Hun sier jo hvorfor, fordi det irriterer henne med treningsbilde.r Det er bare å overse. Mange har sterke meninger om hva andre legger ut, som de mener de ikke burde legge ut. Anonymkode: 67aa8...a96
Anonym bruker Skrevet 12. april #13 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ja det er helt greit. Ser bare for meg de har baksnakket meg idag, noe som jeg syntes er litt dårlig av min nærmeste venninne. Det er mange som legger ut hver dag, så om jeg legger ut ett sjeldent treningsbilde idag, så burde vel ikke det være en stor irritasjon. Anonymkode: 996ea...778 Hvor gamle er dere, HI? Tenker det kanskje er noe vi andre går glipp av her. Anonymkode: a4a7b...b24
Anonym bruker Skrevet 12. april #14 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja det var det at hun sa det når hun visste jeg hadde lagt ut. Jeg får selv motivasjon av andre, når jeg ser de trener og resultatene deretter. Så i mitt tilfelle handler det om positiv følelse da trening gir masse gode endofriner. Jeg liker å vise smått av hverdagen min i sosiale medier, men ikke hele tiden. Jeg orker ikke å irritere meg over hva jeg ser på somi, da scroller jeg forbi. Det jeg derimot bmir irritert av er folk som klager og er sure. Ts😀 Anonymkode: 996ea...778 Men der ser du, du lar deg irritere over andre du også. All gjør det. Så er det fullt mulig å bli irritert over noe uten at det innebærer at de klager og er sure 😊 Personlig trener jeg 5-6 ganger i uka, men har aldri noen sinne lagt ut et eneste treningsbilde. Jeg skjønner ikke hvem som skulle ha interesse av at jeg har vært en runde på tredemølla for ente gang. Anonymkode: d37de...f28
Anonym bruker Skrevet 13. april #15 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (14 timer siden): Men der ser du, du lar deg irritere over andre du også. All gjør det. Så er det fullt mulig å bli irritert over noe uten at det innebærer at de klager og er sure 😊 Personlig trener jeg 5-6 ganger i uka, men har aldri noen sinne lagt ut et eneste treningsbilde. Jeg skjønner ikke hvem som skulle ha interesse av at jeg har vært en runde på tredemølla for ente gang. Anonymkode: d37de...f28 Hi sier jo at hun blir inspirert av å se andre trene. Har du generelt vansker med å skjønne at andre ikke reagerer likt som deg på alt? Anonymkode: 28a6b...705
Anonym bruker Skrevet 13. april #16 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (15 timer siden): Men der ser du, du lar deg irritere over andre du også. All gjør det. Så er det fullt mulig å bli irritert over noe uten at det innebærer at de klager og er sure 😊 Personlig trener jeg 5-6 ganger i uka, men har aldri noen sinne lagt ut et eneste treningsbilde. Jeg skjønner ikke hvem som skulle ha interesse av at jeg har vært en runde på tredemølla for ente gang. Anonymkode: d37de...f28 Irriterer meg ikke over folk som trener. Kan irritere meg over sure folk, dårlig hygiene og slike ting. Men om folk legger ut at de trener, får det meg til å få dårlig samvittighet av å sitte i sofaen, så da tar jeg turen på treningssenteret. Tror ikke alle de som legger ut treningen sin på soiale medier gjør det for å skryte. Mange gjør det for å nettopp motivere. Det var bare merkelig av henne eller de søstrene å legge seg opp i det ene bildet jeg la ut på insta, noe jeg slettes ikke gjør ofte. De har tydeligvis pratet om dette, denne venninnen min hadde ikke en gang sett min story, så hun har vel fått høre det av søstrene. De får bare prate tenker jeg. Så utrolig fælt å legge ut noe slikt😅😉 Anonymkode: 996ea...778
Anonym bruker Skrevet 13. april #17 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hvor gamle er dere, HI? Tenker det kanskje er noe vi andre går glipp av her. Anonymkode: a4a7b...b24 Hvordan da gå glipp? Jeg er akkurat midt i 30åra. Anonymkode: 996ea...778
Anonym bruker Skrevet 13. april #18 Skrevet 13. april Er vi ikke for gamle til å bry oss hva andre folk sier og mener? Du får komme med en kommentar, gjerne rett ut, så blir det stille på dem som på død og liv må komme med oppgulp. Det andre du kan gjøre er å gi det null energi. Sier hun slike ting foran deg igjen, vær stille i 5 sekunder, begyn å snakke om noe annet. Bare ignorer det. Anonymkode: 2589f...d46
Anonym bruker Skrevet 13. april #19 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hi sier jo at hun blir inspirert av å se andre trene. Har du generelt vansker med å skjønne at andre ikke reagerer likt som deg på alt? Anonymkode: 28a6b...705 Det var jo hele poenget mitt. Det som ikke irriterer hi kan irritere andre, og det som irriterer hi kan ikke irritere andre. Når man selv lar seg irritere over ting så er det merkelig å kritisere andre for å gjøre det samme? Så nei, jeg har ikke «generelt vansker med å skjønne at andre ikke reagerer likt som deg på alt». Det er hi som tar opp dette «problemet», ikke jeg. Har du generelt vansker med å forstå hva folk skriver? Og synes du selv at du legger opp til en konstruktiv diskusjon med denne nedlatende tone din? Anonymkode: d37de...f28
Anonym bruker Skrevet 13. april #20 Skrevet 13. april Hva snakket dere om, som gjorde at hun fortalte hva hun ikke likte? Sa hun bare helt ut av det blå at dette irriterte henne, eller passet det i samtalen? Det kan jo være helt tilfeldig at hun nevnte akkurat det da. Kanskje så hun bildet senere og synes det var dumt at hun tilfeldigvis hadde snakket om dette akkurat da. Om du sjelden legger ut så tenkte hun kanskje ikke på at dette var relevant for deg eller at du kunne ta det som kritikk. Kanskje hun har en underliggende forståelse av at dere er så gode venner at hun kan fortelle deg om ting hun ikke liker uten å måtte veie sine ord. At hun ikke tenker at det er et problem og at hun tenker at du også snakker åpent om det er noe. Generelt sett er jo bare å skrolle forbi poster man ikke liker. Det at jeg ikke bryr meg så mye om et tema, betyr jo ikke at folk skal slutte å poste om det. Andre kan jo like det. En bekjent postet bilder av all maten sin i løpet av dagen. Maten var kreativ og spennende og de som brydde seg om slikt likte bildene og spurte om oppskrift. Jeg er ikke så opptatt av slik, så jeg skroller bare forbi. Men det at noen ikke liker noe, er jo ikke kritikk til andre som liker det. Jeg har en venninne som ikke liker gul. Det betyr jo ikke at hun kritiserer andre som bruker gult. Men vi vet at vi ikke skal kjøpe noe til henne i fargen gul. Men hun er jo en nær venninne. Hvorfor ikke bare snakke om det om det plager deg? Anonymkode: e3cc3...4d5
Anonym bruker Skrevet 13. april #21 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvordan da gå glipp? Jeg er akkurat midt i 30åra. Anonymkode: 996ea...778 Tenkte siden kun baksnakket deg sammen med søsknene sine, at dere var så pass unge at dere bodde hjemme. Anonymkode: a4a7b...b24
Anonym bruker Skrevet 13. april #22 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (7 timer siden): Er vi ikke for gamle til å bry oss hva andre folk sier og mener? Du får komme med en kommentar, gjerne rett ut, så blir det stille på dem som på død og liv må komme med oppgulp. Det andre du kan gjøre er å gi det null energi. Sier hun slike ting foran deg igjen, vær stille i 5 sekunder, begyn å snakke om noe annet. Bare ignorer det. Anonymkode: 2589f...d46 Nettopp! Jeg er ikke 66 ennå, men gjør likevel som jeg vil. Det er jo det som er så deilig med å være voksen og ikke en usikker ungdom / ung voksen. Om noen irriterer seg over det jeg legger ut på Facebook eller andre sosiale medier så dem om det. Jeg kan ev tipse dem om å unngå å lese det jeg skriver, for da vil logaritmene sannsynligvis etter hvert sørge for at de ikke ser det... Ellers så står de fritt til å slette meg.... Anonymkode: 20962...cbc
Sommerkroppen 2029 Skrevet 14. april #23 Skrevet 14. april Min svigerinne sa en gang til meg at hun syns det var uinteressant å se alle trenings-videoer og bilder som folk stadig la ut. Jeg vet at hun siktet til meg. Da svarte jeg at "ja vi er jo alle forskjellige. Personlig så gir det meg lite å se bilder av folks kjæledyr til stadighet." Da ble hun stille, for den traff henne. Poenget er at folk får legge ut det de vil. De kan gjerne ha sin egen mening om hva som er interessant og ikke, men å si det til den det gjelder er dumt. Og de som aldri legger ut noe, men som gjerne følger tett med på alle andre bør faktisk ikke si noe i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 14. april #24 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (På 13.4.2026 den 10.44): Tenkte siden kun baksnakket deg sammen med søsknene sine, at dere var så pass unge at dere bodde hjemme. Anonymkode: a4a7b...b24 Skulle da tro det, men verstingen der er den eldste søstra. Hun er 42. Baksnakker og irriterer seg over alt Anonymkode: 996ea...778
Anonym bruker Skrevet 14. april #25 Skrevet 14. april Dette med å legge ut banaliteter som «se, jeg trener!» og «se så søt hund jeg har» er uansett noe som kommer til å dø ut med vår generasjon. Dagens unge stikker heller ut øyeeplene sine med gaffel enn å legge ut hverdagsbanaliteter eller drive imagebygging på SoMe. Anonymkode: d37de...f28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå