Gå til innhold

Hva tenker dere om at så mange unge kvinner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du mener at noen få nek er dumme nok til å stå fram som ubrukelige? Det tenker jeg lite om, men hvis jeg må tenker jeg at foreldrene deres nok skammer seg dypt.

Endret av sug lut
Skrevet

Så lenge de ikke krever støtte fra det offentlige så får de nå bare gjør som de vil. 

Anonymkode: f11f3...c97

Skrevet
sug lut skrev (2 timer siden):

Du mener at noen få nek er dumme nok til å stå fram som ubrukelige? Det tenker jeg lite om, men hvis jeg må tenker jeg at foreldrene deres nok skammer seg dypt.

Som om jeg skulle sagt det selv. 

Anonymkode: 44f64...ae8

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Så lenge de ikke krever støtte fra det offentlige så får de nå bare gjør som de vil. 

Helt enig, folk må kunne gjøre som de vil så 

Anonymkode: 13f40...c4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Men er du så dum bør du tas ut av avl.

Skrevet
sug lut skrev (7 minutter siden):

Tror ikke du burde rope så høyt om det.

Anonymkode: 3fbc5...407

Skrevet

Bare å la seg forsørge det, men ikke kom grinende og be om penger fra offentligheten hvis ting går til dundas med mannen. Da er det ut og klare seg selv men de jobbene de eventuelt klarer å få.

Anonymkode: 72458...e7a

Skrevet
4 hours ago, sug lut said:

Er man dum fordi man tar andre valg og har andre verdier enn deg og andre?

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Bare å la seg forsørge det, men ikke kom grinende og be om penger fra offentligheten hvis ting går til dundas med mannen. Da er det ut og klare seg selv men de jobbene de eventuelt klarer å få.

Nå er det ikke så lett å få oenger fra "offenligheten" så det er nok et stort problem du trenger å bekymre deg for

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nå er det ikke så lett å få oenger fra "offenligheten" så det er nok et stort problem du trenger å bekymre deg for

Nei ikke vet jeg hvordan disse damene tenker å forsørge seg hvis mannen forlater dem, men de har kanskje en plan for det. De får i hvert fall forsørge seg selv.

Ganske ironisk at dama i artikkelen har to barn i barnehagen. Lurer på hvilke «verdier» hun har som ikke damer som har barna i barnehagen for å kunne gå på jobb har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nei, man er ikke dum om man har andre verdier, men man er stokk dum dersom man setter seg i en situasjon der man ikke kan forsørge seg selv og sine barn dersom mannen finner seg en yngre modell med tiden. Historien er full av kvinner som plutselig har stått på bar bakke, og i våre dager trenger man ikke det. Da er du dum dersom du har stelt deg slik at du står uten noe når dagen kommer.

Skrevet

Så mange kvinner?

Det er ikke mange kvinner som ønsker å være "trofè-kone" altså, det er ytterst få faktisk.

De få det er snakk om får finne seg en rik mann som ønsker å finansiere en hjemmeværende kone, og det er overhodet ikke noe problem eller noe å mene noe om for resten av oss.

Anonymkode: 3fd21...fd0

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke så vanskelig heller. Står en i hennes situasjon på Nav etter 10-15 år som hjemmeværende uten inntekt og nå er på bar bakke så har hun rett på sosialstønad til både husleie, strøm, forsikringer og øvrig livsopphold til seg og barna. Ikke noe som ligner på den livsstilen hun har fra før, men det ryker fort ut 40 000,- + pr. mnd. fra fellesskapets midler mens hun forsøker å få innpass i arbeidslivet uten erfaring. Skal man være husmor i en slik situasjon bør man være kynisk . Man bør lønnes av mannen, det bør settes av penger til hennes pensjon og har man ikke råd til det, så har man ikke råd til å gå hjemme. Det er sikkert både romantisk og behagelig å slippe å tenke framover, men det er en luksus som er få forunt. Det blir som å skrive samboerkontrakt. Man skriver jo ikke fordi man ikke har tro på forholdet, men fordi man er oppegående nok til å vite at ting kan skje.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Sosialen står klar med det samme de eventuelt blir singen så jeg vet nå ikke helt....

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.3.2026 den 17.04):

Folk som ikke utfører nyttig arbeid for samfunnet, i tillegg til å ta seg av egen familie er definitivt mer verdt og fortjener mer respekt, enn de som bare tar seg av sine egne.

Anonymkode: b1c92...68a

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.3.2026 den 22.23):

Ikke nødvendig vis dum, men korttenkt og egoistisk.

Anonymkode: b1c92...68a

Skrevet

Folk må få gjøre som de vil så lenge jeg slipper å betale for de. Så lenge det er informerte valg som er tatt, så er det uproblematisk i mine øyne. 

Skulle gjerne vært husmor, selv. Hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde ødelagt cv’en og muligheten til å skaffe meg jobb i fremtiden, hadde jeg gjerne tatt noen år hjemme, gitt at jeg hadde rikelig med midler å ta av da. Jeg gleder meg over alt jeg gjør med hendene hjemme. Jeg syns også at det er givende å lage ordentlig mat, få nok fysisk aktivitet og ha lave skuldre. Skjønner at det er fristende. Det er selvsagt risikabelt, men mange kvinner av tidligere generasjoner levde gode liv med snille menn, og mange som velger å være hjemme i dag lever i gode ekteskap som vil vare livet ut. 

Anonymkode: ba7d1...862

Skrevet

Fy flate så glad jeg er for at jeg slipper å gå hjemme og daffe! Evig takknemlig for at foreldrene mine, som kun hadde sju års folkeskole hver, oppfordret meg (og mine søsken) til å ta utdannelse og bruke den. 

Disse få som i dag velger å være hjemme og stå utenfor arbeidslivet, vel, dem om det, det må de bare gjøre, men jeg håper inderlig de har nok vett til å sikre seg selv økonomisk. Hvis den dagen kommer at mannen bytter dem ut med en annen modell, da må de ha sørget for å ha økonomisk ryggdekning, og ikke måtte bruke av fellesskapets midler, bare fordi de ikke har deltatt i arbeidslivet. Å ikke utnytte sine talenter og muligheter i dagens nokså likestilte Norge, er etter min mening rimelig latterlig. Ja da, det er flott at barna deres kommer hjem til ferdig mat og god omsorg, men samfunnet skriker etter arbeidskraft. 

Skrevet

Hvis de begge to kommer fra en kultur hvor gifte mennesker holder ammen, så ser ikke jeg problemet. Hvis en eller begge kommer fra skilsmissehjem så har jeg null tro på det. 

Anonymkode: edd31...a8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Å ikke utnytte sine talenter og muligheter i dagens nokså likestilte Norge, er etter min mening rimelig latterlig.

Talenter?

Det er nok som aldri skulle vært i arbeidslivet, som hadde hatt mer enn nok med å finne veien mellom seng og kjøkkenbenk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok som

*mange nok som 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Talenter?

Det er nok som aldri skulle vært i arbeidslivet, som hadde hatt mer enn nok med å finne veien mellom seng og kjøkkenbenk. 

Tøys. 

Det finnes en jobb for de aller, aller fleste. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Folk må få gjøre som de vil så lenge jeg slipper å betale for de. Så lenge det er informerte valg som er tatt, så er det uproblematisk i mine øyne. 

Skulle gjerne vært husmor, selv. Hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde ødelagt cv’en og muligheten til å skaffe meg jobb i fremtiden, hadde jeg gjerne tatt noen år hjemme, gitt at jeg hadde rikelig med midler å ta av da. Jeg gleder meg over alt jeg gjør med hendene hjemme. Jeg syns også at det er givende å lage ordentlig mat, få nok fysisk aktivitet og ha lave skuldre. Skjønner at det er fristende. Det er selvsagt risikabelt, men mange kvinner av tidligere generasjoner levde gode liv med snille menn, og mange som velger å være hjemme i dag lever i gode ekteskap som vil vare livet ut. 

Anonymkode: ba7d1...862

Du betaler jo for dem! De bruker veiene, helsevesenet, alt det vi har felles av verdier. Det betaler samfunnet for. Vi andre.

Anonymkode: 8a7e7...a54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...