Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:10 #1 Del Skrevet lørdag kl 19:10 Hei! Jeg og min samboer venter barn til høsten. Min samboer studerer fulltid og jeg (far) jobber 100%. Hva er det som blir best økonomisk å gjøre mtp foreldrestøtte når barnet kommer? Slik vi forstår det så kan min samboer ta engangsstønad fra nav og få 49 uker foreldrestipend fra lånekassen. Vil jeg som far ikke ha rett til noe form for permisjon for at hun skal få den støtten? Eller kan jeg komme med 15 uker permisjon når samboeren har hatt 30 uker permisjon, og få full støtte fra nav? Vil da samboeren min måtte gå rett til studier eller fulltidsjobb for at det skal gå? Det vil jo kræsje totalt med hvor hun er i studieforløp så hun må nesten vente et helt år til hun kan starte der hun slapp(?) Eller er det en mulighet at mor som er student får samme engangsutbetaling, tar 49 uker med foreldrestipend også starter på studie igjen når disse ukene er gått - Også først da kan jeg som far ta permisjon og få støtte fra nav? Eventuelt noen som vet hvor lenge jeg da kan være med barnet og få støtte? Anonymkode: c8537...3ac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453571-foreldrepenger-og-foreldrestipend-n%C3%A5r-mor-studerer-og-far-jobber-100/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå