Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og far har gått fra  hverandre. Han ønsker å flytte barnas adresse til seg, men vi er ikke enige om delt fast bosted enda. Han ønsker å ha dem på fast bosted. Jeg ønsker å flytte inn med ny kjæreste i samme skolekrets. De har i dag adresse hos meg. Hva skjer dersom jeg selger leiligheten min og vil flytte adresse til ny kjæreste ? Kan far nekte å signere flyttemelding? Hva skjer da? Blir ungene boende på dagens adresse hos meg? 

Anonymkode: 0f357...bd6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452023-kan-jeg-flytte-n%C3%A5r-far-nekter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om barnet har fast bosted på to adresser kan det kun ha en folkeregistrert adresse. Dette betyr at den av foreldrene som har barnet folkeregistret hos seg i praksis kan ta med seg barnet og flytte og folkeregistrerebarnet på ny adresse. På denne måten kan barnet måtte begynne på nu skole uten at den andre forelderen samtykker.

Dersom en forelder flytter med barnet uten at den andre faste bostedsforelderen samtykke kan retten avsi en raks midlertidig avgjørelse.

Anonymkode: 6c45c...158

Annonse

Du tenker overhode ikke på hva barna føler og vil gjør du. Det er jo en drøm for alle å flytte inn med mammas nye kjæreste mens alt fremdeles er nytt og mor og far ikke engang er ferdige med å krangle om fordeling av samvær.

Gi større del til pappan, vær så snill!

Anonymkode: e2e40...0b6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du tenker overhode ikke på hva barna føler og vil gjør du. Det er jo en drøm for alle å flytte inn med mammas nye kjæreste mens alt fremdeles er nytt og mor og far ikke engang er ferdige med å krangle om fordeling av samvær.

Gi større del til pappan, vær så snill!

Anonymkode: e2e40...0b6

Det er herlig at du antar dette er nytt. Vi gikk fra hverandre for tre år siden og har ikke kommet til enighet om delt fast bosted enda. Mener du fremdeles at jeg ikke skal finne en ny partner? En som ungene går godt overens med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...