Anonym bruker Skrevet 22. juli 2024 #51 Skrevet 22. juli 2024 Twinntippen skrev (23 timer siden): Jeg og! Er det en greie og ikke like det? Jeg kjøper utenlandsk tøymykner, er sær på lukten. Bruker vanilje og kokosdufter for det meste. For meg lukter tøymykner rent, og de barna jeg har kjent sånn lukt på klærne forbinder jeg med «renslige» unger😂🤍 Men du skjønner intellektuelt at det du lukter er kjemikalier og at "rent" ikke lukter i det heletatt? Anonymkode: c1160...afd
☆☆☆ Skrevet 22. juli 2024 #52 Skrevet 22. juli 2024 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Dere som ikke bruker tøymykner; tørketromler dere alle klær? Uten blir jo håndklær som papp. Om dere ikke bruker eddik i vaskevannet da- og til manges overraskelse, da lukter det faktisk eddik av dere. Jeg har ikke tørketrommel, og her jeg bor er det høy forekomst av forurensing/svevestøv i lufta store deler av året, så henger klær litt ut, men da kan det lukte ganske «sterkt» av dem, ikke frisk uteluft men en rar skarp duft. Så tørker mye klær inne, og da bør man faktisk bruke tøymykner, da det gjør at klærne tørker litt fortere. Lukta av tykk hettegenser som har hengt til tørk i to dager for å bli tørr er ganske sur den og altså, men dere må gjerne tro dere lukter rent… Anonymkode: ccace...07e Handdukar og det meste av undertøy i trommel. Resten på snor. Og det tek absolutt ikkje to dagar å tørke. Om eg har tre stativ ståande tenker eg på å kjøpe avfukter, men så er det så lemge til neste gong det blir såpass at eg gløymer det. Eg skrur opp ventilasjonen.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2024 #53 Skrevet 22. juli 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): «Truffet»? Ble jeg «truffet» fordi jeg skrev at det ikke er sammenheng mellom «bruker ikke tøymykner» og «klarer ikke å kjenne at klærne lukter vond»? Prøv å være litt saklig nå da. Hvis klærne mine lukta så vondt etter vask og tørk at jeg måtte forsøke å kamuflere det med tøymykner tror jeg at jeg hadde prøvd å finne ut hva som var det egentlige problemet (dårlig ute- og inneklima f.eks). Tøymykner klatrer ikke å dekke over sur lukt av klær, det blir som å skulle dekke over dårlig kroppslukt med billig parfyme. Og rene klær som er tørka i et normalt inne- eller utemiljø lukter ikke surt. Anonymkode: 479bb...638 Tror ikke du klarte å lese hva jeg skrev i det første innlegget. Anonymkode: ccace...07e
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2024 #54 Skrevet 22. juli 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tror ikke du klarte å lese hva jeg skrev i det første innlegget. Anonymkode: ccace...07e Joda. Men det var ingenting der som tilsier at jeg skulle føle meg «truffet», så du kan kanskje forklare den? Anonymkode: 479bb...638
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2024 #55 Skrevet 22. juli 2024 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Nope, roser lukter ingenting. Anonymkode: 092cb...261 Selvsagt lukter roser. Det er ikke vits i å diskutere fakta. Noen typer roser lukter mer enn andre, de historiske typene lukter ofte sterkere enn moderne hybrider. Men selvsagt bedøves luktesansen for svak, naturlig lukt om man går rundt hele dagen omgitt av sterke, kjemiske lukter, som for eksempel lukten av parfymert tøymykner. Samme med de som går rundt og oser av parfyme. De kjenner det ikke selv. For oss som ikke lever livet omgitt av syntetisk/kjemisk lukt av tøymykner/parfyme/duftpinner/røkelse+++, og ikke har fått luktesansen bedøvet av den konstante eksponeringen av sterk lukt, blir tøymykner-lukten og andre sterke lukter veldig overveldende, og overhodet ikke behagelig. Og til slutt et par andre grunner til å droppe tøymykner, selv om man liker lukten: tøymykner inneholder mikroplast og skadelige kjemikalier, som helt unødvendig slippes ut i miljøet. Tøymykner ødelegger elastisiteten i alle plagg med «stretch», så tøyet blir raskere utslitt og ødelagt. Tøymykner hemmer oppsugingsevne til håndklær, mopper, kluter mm. Anonymkode: 8bde6...237
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2024 #56 Skrevet 22. juli 2024 Men tenker dere på barna deres? Alt av kjemikalier, parfyme og drit. Over 30% av den norske befolkning er allergiske, og allergi mot parfyme og kjemikalier er et økende problem. Om ca 15 år, kommer ca 50% av befolkningen til å være allergiske. Og det er grunnet alt av kjemikalier vi utsettes for i samfunnet. Anonymkode: 99e63...32d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2024 #57 Skrevet 22. juli 2024 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Takk for at du beviser at dere er fullstendig sprø 🤣 Anonymkode: ad224...fb1 Jeg bruker skyllemiddel jeg, bare typen uten parfyme. Er vi sprø fordi vi har luktesans? Anonymkode: 29c70...9d1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2024 #58 Skrevet 22. juli 2024 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg bruker skyllemiddel jeg, bare typen uten parfyme. Er vi sprø fordi vi har luktesans? Anonymkode: 29c70...9d1 Hvis det er kun derfor du tror jeg sier at dere er sprø, så bommer du veldig. Det er det messende skyllemoddelhatet jeg ler av, å si at man liker skyllemiddel er som å vifte en rød klut foran enkelte av dere. Jeg bruker ikke skyllemiddel eller parfyme selv, har god luktesans, men synes fremdeles at skyllemiddelhatere er inne er rimelig fanatiske. Anonymkode: ad224...fb1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2024 #59 Skrevet 22. juli 2024 Selma_ skrev (8 timer siden): Er enig i at roser lukter ingenting, de lukter plastikk aktig ja. Røde, hvite, gule, lukter ikke noe. Da tror jeg du bør ta en tur til øre-nese-hals avdelingen... Anonymkode: 19e3d...848
Selma_ Skrevet 23. juli 2024 #60 Skrevet 23. juli 2024 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Da tror jeg du bør ta en tur til øre-nese-hals avdelingen... Anonymkode: 19e3d...848 Nope, har god luktesans jeg
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2024 #61 Skrevet 23. juli 2024 Selma_ skrev (37 minutter siden): Nope, har god luktesans jeg Du kan jo ikke ha det om du ikke kjenner at de fleste roser lukter. Det har tilogmed sitt eget begrep - roseduft. Anonymkode: 18ca8...f86
Twinntippen Skrevet 23. juli 2024 #62 Skrevet 23. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 21.7.2024 den 19.30): "Renslige" unger som stinker kokos-tøymykner? Barn blir neppe rene av det, anbefaler heller vann og såpe. Anonymkode: cddc3...191 Stinker?😂 Bruker ikke eue de perfume på klærne. Men dersom du ligger inntil eller har en av de på fanget så kan det hende du kjenner lukten. Du får ha din mening, jeg mener at klærne lukter rent av det.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2024 #63 Skrevet 23. juli 2024 Selma_ skrev (15 timer siden): Nope, har god luktesans jeg Nei Anonymkode: 19e3d...848
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2024 #64 Skrevet 23. juli 2024 Selma_ skrev (15 timer siden): Nope, har god luktesans jeg Ganske opplagt ikke 😅 Hvordan i all verden kan du hevne å ha god luktesans uten å kjenne lukten fra roser? Anonymkode: fa8ef...e24
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2024 #65 Skrevet 23. juli 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ganske opplagt ikke 😅 Hvordan i all verden kan du hevne å ha god luktesans uten å kjenne lukten fra roser? Anonymkode: fa8ef...e24 Beklager 🙈 Hevde! Anonymkode: fa8ef...e24
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2024 #66 Skrevet 24. juli 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Ganske opplagt ikke 😅 Hvordan i all verden kan du hevne å ha god luktesans uten å kjenne lukten fra roser? Anonymkode: fa8ef...e24 Ikke meg du spør, men kvaliteten på roser har mye å si. De du får på daglivaren lukter ingenting. Gode kvalitetsroser lukter godt. Anonymkode: 1f0e9...123
Selma_ Skrevet 24. juli 2024 #67 Skrevet 24. juli 2024 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ganske opplagt ikke 😅 Hvordan i all verden kan du hevne å ha god luktesans uten å kjenne lukten fra roser? Anonymkode: fa8ef...e24 De jeg kjøper på blomster butikker, lukter ingenting. Men, vi kan bare være enig om at vi er uenige 🤗
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2024 #68 Skrevet 24. juli 2024 Selma_ skrev (35 minutter siden): De jeg kjøper på blomster butikker, lukter ingenting. Men, vi kan bare være enig om at vi er uenige 🤗 Man kan faktisk ikke være uenig i at roser lukter. Noen roser fra kolonialbutikker lukter lite, men roser generelt lukter jo. Så om du ikke kjenner det så har du noe galt med luktesansen. Anonymkode: 18ca8...f86
Selma_ Skrevet 25. juli 2024 #69 Skrevet 25. juli 2024 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Man kan faktisk ikke være uenig i at roser lukter. Noen roser fra kolonialbutikker lukter lite, men roser generelt lukter jo. Så om du ikke kjenner det så har du noe galt med luktesansen. Anonymkode: 18ca8...f86 Om det gjør at du føler deg bedre så ok, du har helt rett. Ikke sitér meg mer, orker ikke å svare og bable om uviktige ting, takk.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2024 #70 Skrevet 25. juli 2024 Selma_ skrev (1 time siden): Om det gjør at du føler deg bedre så ok, du har helt rett. Ikke sitér meg mer, orker ikke å svare og bable om uviktige ting, takk. Kjære. Jeg siterer hvem jeg vil. Du er ikke forpliktet til å svare. Anonymkode: 18ca8...f86
sug lut Skrevet 25. juli 2024 #71 Skrevet 25. juli 2024 Selma_ skrev (1 time siden): Om det gjør at du føler deg bedre så ok, du har helt rett. Ikke sitér meg mer, orker ikke å svare og bable om uviktige ting, takk. Faktafeil er aldri uviktig.
Blop Skrevet 25. juli 2024 #72 Skrevet 25. juli 2024 Selma_ skrev (1 time siden): Om det gjør at du føler deg bedre så ok, du har helt rett. Ikke sitér meg mer, orker ikke å svare og bable om uviktige ting, takk. Herregud, så teit. "Ikke sitér meg mer, orker ikke å svare og bable om uviktige ting, takk" Hvorfor i alle dager svarer du i en så uviktig tråd, hvis du ikke gidder å svare på uviktige ting? Du kan heller ikke bestemme hvem som siterer deg. Ærlig talt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå