Gå til innhold

Tilståelse. Jeg elsker tøymyknere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker tøymykner og høyner med de arkene man kan putte i tørketrommelen for ekstra god lukt 😌😌😌

Anonymkode: 1de75...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Skal passe på å ta i ekstra mye neste gang jeg vasker klær 👍

Anonymkode: 152ed...5a8

Bare pass på at du ikke slår ut på miljøkartet til direktoratet. Blir så mye greier 🤭

Anonymkode: fa8ef...e24

Skrevet

Tøymyknerdebatten blir som når to barn krangler om hvem sin pappa som er sterkest, men begge er fedrelause! 

Anonymkode: 1f0e9...123

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Tøymyknerdebatten blir som når to barn krangler om hvem sin pappa som er sterkest, men begge er fedrelause! 

Anonymkode: 1f0e9...123

😆 Har sin underholdningsverdi da. 

Skrevet

Jeg bruker alltid tøymykner. Favoritten er den blå fra SoftLan!

Skjønner virkelig dere som mener det stinker! Det blir da ikke SÅ mye lukt, må jo helt inni klærne med nesa for å kjenne noe.

Anonymkode: ad2fe...c83

Skrevet

Syns det er rart at det ikke stilles spørsmål om unødvendig kjemikaliebruk når det gjelder tøymykner. Utover det gjør folk som de vil, både når det gjelder parfymering av egen kropp og klær.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nope, roser lukter ingenting.

Anonymkode: 092cb...261

Jo, det gjør de. Uansett hva du måtte mene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker alltid tøymykner. Favoritten er den blå fra SoftLan!

Skjønner virkelig dere som mener det stinker! Det blir da ikke SÅ mye lukt, må jo helt inni klærne med nesa for å kjenne noe.

Anonymkode: ad2fe...c83

Det lukter veldig kjemisk for min del. Sikkert som koriander, noen elsker det, andre synes det smaker såpe. 

Skrevet
Twinntippen skrev (10 timer siden):

Jeg og! Er det en greie og ikke like det? Jeg kjøper utenlandsk tøymykner, er sær på lukten. Bruker vanilje og kokosdufter for det meste. For meg lukter tøymykner rent, og de barna jeg har kjent sånn lukt på klærne forbinder jeg med «renslige» unger😂🤍

"Renslige" unger som stinker kokos-tøymykner? Barn blir neppe rene av det, anbefaler heller vann og såpe. 

Anonymkode: cddc3...191

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

"Renslige" unger som stinker kokos-tøymykner? Barn blir neppe rene av det, anbefaler heller vann og såpe. 

Anonymkode: cddc3...191

Litt som i middelalderen, da bruden hadde blomsterbukett for å dekke over kroppslukten (det er der tradisjonen med brudebukett kommer fra).

Anonymkode: 479bb...638

Skrevet

Jeg synes dette er rart. 

Først vasker man klærne, men så dynker man på med parfyme i rene klær. Fatter virkelig ikke poenget, og ser ikke logikken. 

Anonymkode: f3262...7a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nope, roser lukter ingenting.

Har du covid eller plastblomster?

Skrevet
sug lut skrev (2 minutter siden):

😂😂

Skrevet

Jeg ler meg skakk av dere fanatiske tøymyknerhatere som tror dere har superneser 🤣 Kan anbefale dere en tur til psykolog, som kan hjelpe dere med vrangforestillingene om at dere er sporhunder.

Anonymkode: ad224...fb1

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ler meg skakk av dere fanatiske tøymyknerhatere som tror dere har superneser 🤣 Kan anbefale dere en tur til psykolog, som kan hjelpe dere med vrangforestillingene om at dere er sporhunder.

Det er jo du som driter deg ut. Noen bruker altfor mye så det kjennes på lang avstand. At du ikke kjenner det betyr enten at du har dårlig luktesans eller at din egen lukt som omgir deg fra parfyme/tøymykner whatever overdøver det. Man blir jo immun mot lukter om man har de rundt seg hele dagen. 

Anonymkode: 29c70...9d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo du som driter deg ut. Noen bruker altfor mye så det kjennes på lang avstand. At du ikke kjenner det betyr enten at du har dårlig luktesans eller at din egen lukt som omgir deg fra parfyme/tøymykner whatever overdøver det. Man blir jo immun mot lukter om man har de rundt seg hele dagen. 

Anonymkode: 29c70...9d1

Takk for at du beviser at dere er fullstendig sprø 🤣

Skrevet

Jeg har aldri brukt tøymykner, ikke siden jeg flyttet hjemmefra og innså at jeg kunne spare penger på å ikke kjøpe det. Men, jeg har heller aldri luktet tøymykner av folk eller klær eller hus. Hvordan vet man egentlig at det er tøymykner man lukter og ikke parfymert vaskepulver eller en eller annen parfyme eller hudkrem eller noe sånt? Jeg antar de forskjellige tøymyknerne lukter forskjellig, det er ikke en spesifikk lett gjenkjennelig tøymyknerlukt.

Anonymkode: 2acb6...f9f

Skrevet
sug lut skrev (11 timer siden):

Er enig i at roser lukter ingenting, de lukter plastikk aktig ja. Røde, hvite, gule, lukter ikke noe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Skal passe på å ta i ekstra mye neste gang jeg vasker klær 👍

Anonymkode: 152ed...5a8

😂😂

Skrevet

Dere som ikke bruker tøymykner; tørketromler dere alle klær? Uten blir jo håndklær som papp. Om dere ikke bruker eddik i vaskevannet da- og til manges overraskelse, da lukter det faktisk eddik av dere. 
Jeg har ikke tørketrommel, og her jeg bor er det høy forekomst av forurensing/svevestøv i lufta store deler av året, så henger klær litt ut, men da kan det lukte ganske «sterkt» av dem, ikke frisk uteluft men en rar skarp duft. Så tørker mye klær inne, og da bør man faktisk bruke tøymykner, da det gjør at klærne tørker litt fortere. Lukta av tykk hettegenser som har hengt til tørk i to dager for å bli tørr er ganske sur den og altså, men dere må gjerne tro dere lukter rent… 

Anonymkode: ccace...07e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dere som ikke bruker tøymykner; tørketromler dere alle klær? Uten blir jo håndklær som papp. Om dere ikke bruker eddik i vaskevannet da- og til manges overraskelse, da lukter det faktisk eddik av dere. 
Jeg har ikke tørketrommel, og her jeg bor er det høy forekomst av forurensing/svevestøv i lufta store deler av året, så henger klær litt ut, men da kan det lukte ganske «sterkt» av dem, ikke frisk uteluft men en rar skarp duft. Så tørker mye klær inne, og da bør man faktisk bruke tøymykner, da det gjør at klærne tørker litt fortere. Lukta av tykk hettegenser som har hengt til tørk i to dager for å bli tørr er ganske sur den og altså, men dere må gjerne tro dere lukter rent… 

Hvorfor tenker du at vi som ikke bruker tøymykner ikke klarer å lukte det hvis et plagg lukter surt…? Hvis et plagg lukter surt så «tror» man gjerne ikke at man lukter rent.

Klær tørkes i trommel, inne på tørkestativ eller ute på snor. Det går heeelt fint. Bor ikke på et sted som er så forurensa at det lukter dritt av klærne når de har tørka ute.

Hvis herregenseren din lukter surt og ikke er tørr på to dager må du gjøre noe med ventilasjonen der du bor.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

En tykk hettegenser må henge til tørk i to dager inne? Da må du ha både dårlig sentrifuge og dårlig innemiljø. 

Anonymkode: 8bad4...cfd

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tenker du at vi som ikke bruker tøymykner ikke klarer å lukte det hvis et plagg lukter surt…? Hvis et plagg lukter surt så «tror» man gjerne ikke at man lukter rent.

Klær tørkes i trommel, inne på tørkestativ eller ute på snor. Det går heeelt fint. Bor ikke på et sted som er så forurensa at det lukter dritt av klærne når de har tørka ute.

Hvis herregenseren din lukter surt og ikke er tørr på to dager må du gjøre noe med ventilasjonen der du bor.

Nei, det er da ikke min, men jeg kjenner de som ikke bruker tøymykner og som har klær som lukter surt, gjerne da litt tykk bomull. Beklager at du ble truffet. Og klarer du å lese ut av ditt eget svar at det da kanskje er grunner til at folk velger å bruke tøymykner selv om ikke du trenger det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er da ikke min, men jeg kjenner de som ikke bruker tøymykner og som har klær som lukter surt, gjerne da litt tykk bomull. Beklager at du ble truffet. Og klarer du å lese ut av ditt eget svar at det da kanskje er grunner til at folk velger å bruke tøymykner selv om ikke du trenger det? 

«Truffet»? Ble jeg «truffet» fordi jeg skrev at det ikke er sammenheng mellom «bruker ikke tøymykner» og «klarer ikke å kjenne at klærne lukter vond»? Prøv å være litt saklig nå da.

Hvis klærne mine lukta så vondt etter vask og tørk at jeg måtte forsøke å kamuflere det med tøymykner tror jeg at jeg hadde prøvd å finne ut hva som var det egentlige problemet (dårlig ute- og inneklima f.eks). Tøymykner klatrer ikke å dekke over sur lukt av klær, det blir som å skulle dekke over dårlig kroppslukt med billig parfyme. Og rene klær som er tørka i et normalt inne- eller utemiljø lukter ikke surt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Tørketrommel på handklær, har to allergikere, utelukker muligheten til å tørke ute. 

Men om klærne lukter surt, da må en ta en rens på maskinen altså. Kanskje lære litt om mengde ved vask? Tar ikke to døgn å tørke en genser, med mindre det er noe galt med ventilasjonen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...