Gå til innhold

Prisene på Tusenfryd er jo helt hinsides!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner at de har masse utgifter altså, og at det selvfølgelig må betales av publikum. Jeg aner ikke om det er en pengemaskin eller ei.

Men..Sønnen min skal dit på Onsdag, det koster 500 kr om du kjøper billett online, og 600 om du kjøper billett "i døra"😐

Stakkars de som ikke har sjans i havet til å bli med vennene sine, som ikke har foreldre som kan punge ut med nesten 1000 kr for en dag på Tusenfryd. Om man  i tillegg skal kjøpe mat, kanskje en is, spille litt osv så blir det kjapt 1000 kr. Det er ikke gøy å ha med seg matpakke når resten av gjengen kjøper seg hamburger og brus i kiosken.

Jeg synes så synd på de som ikke får blitt med når "alle" vennene drar, og jeg synes så synd på de foreldrene som må si nei til ungdommen sin:/

 

 

Anonymkode: 852b6...7cc

Koster 1200kr for sesongkort 🤯

https://www.tusenfryd.no/kjop-billetter/sesongkort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Derfor kjøpte jeg alltid dag 2 billetter både på tusenfryd og andre parker. Kunne selge billig til en familie som ikke hadde råd.

Nå er jeg blitt den som må si nei for de pengene må brukes til mat. Kjipt, for barna er 17 og 15, og vil gjerne dra sammen med venner i sommer.

Anonymkode: 93571...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det er veldig dyrt, for en familie på 4, blir det fort 3000 på en dag! Det er mye for en dag. Vi har årskort i Kongeparken, betalte 799 pr årskort. Får penger av besteforeldre til jul som vi pleier å bruke på det. Ett dagspass i høysesongen koster over 500 kr, så det lønner seg allerede etter 2 ganger. 

Anonymkode: 5aa58...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daquiry skrev (2 timer siden):

Koster 1200kr for sesongkort 🤯

https://www.tusenfryd.no/kjop-billetter/sesongkort

De har billigere årskort før jul. Black friday tilbud, kan kjøpes mellom midten av november til starten av desember. Da koster de dyreste årskortene (maxi) i underkant av 1000. Fine julegaver hvis man har mulighet til å reise noen turer på tusenfryd. Er også inkludert inngang på sommerland i Bø, og det er 20% rabatt på en del butikker og restauranter på tusenfryd når man kjøper maxi kort. Finnes også årskort mini og medi, som er rimeligere.

Men ja, det er veldig dyrt med fornøyelsesparker! Å jeg får vondt av både de barna som ikke har muligheten til å bli med vennene sine, og foreldrene som ikke har muligheten til å gi barna sine den opplevelsen. Det er ikke noe godt å være den som blir værende utenfor.

Anonymkode: 38a1c...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 30.4.2024 den 12.22):

Det er ikke så veldig dyrt når alle karuseller er gratis. Når det er tivoli i byen her koster det 120 kroner for én tur på de største karusellene (som ikke på noen måte faktisk er store) og 60 for de små. På Tusenfryd kan man kjøre i timesvis uten å bli flådd. Det som er dyrt der er maten! Men de har hvertfall blitt bedre med åra, og har endel sunnere alternativ enn bare pølse og chips 

PS, ofte er det rabatt på Tusenfryd feks på pølsebrødposene, griffler, via obos eller naf :) 

Anonymkode: 138e7...1a9

Det har jeg aldri sety rabatt på

Anonymkode: 65d70...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Det er ikke synd på de barna som ikke kan dra på Tusenfryd.  Mange barn har  ikke vært der, og det går fint med dem. 

Om man ikke har råd til Tusenfryd så får man finne på noe annet.  Det er et hav av muligheter, som er nesten gratis.  

Min har aldri vært på Tusenfryd, og jeg kunne aldri tenkt tanken at det er synd på han. Han får mange andre opplevelser. 

Anonymkode: 6f856...c55

Eh Nettop mange andre opplevelser og du kan velge ;)

Anonymkode: 65d70...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (20 timer siden):

Slutt med det der å synes synd på. Det er å nedverdige mennesker!

Finn alternativer og bygg karakterer hos barna deres!

Sjarmerende…

Anonymkode: 65d70...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det har jeg aldri sety rabatt på

Anonymkode: 65d70...0cf

Vi benytta oss mye av det før. Naf, LO og obos har også rabatter. Bare å Google :)

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eh Nettop mange andre opplevelser og du kan velge ;)

Anonymkode: 65d70...0cf

Ja, du har helt rett.  Jeg kan velge. 

Jeg kan velge å synes synd på min sønn fordi jeg ikke har mulighet til å reise på Tusenfryd, eller jeg kan velge å gjøre han robust og ansvarlig. 

Jeg velger å gjøre han robust.  Det er ikke synd på han, livet er ikke rettferdig eller likt for alle. 

Min sønn får mange opplevelser som ikke koster skjorta. 

Når ti andre i klassen kan fortelle om sin tur til Tusenfryd, kan han fortelle om sin kanotur med overnatting i hengekøye. 

(Bare litt tilleggsinformasjon, hengekøye og kano kan lånes av kommunen. Så fikk du ikke tatt meg på det.)

Anonymkode: 6f856...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 30.4.2024 den 12.22):

Det er ikke så veldig dyrt når alle karuseller er gratis. Når det er tivoli i byen her koster det 120 kroner for én tur på de største karusellene (som ikke på noen måte faktisk er store) og 60 for de små. På Tusenfryd kan man kjøre i timesvis uten å bli flådd. Det som er dyrt der er maten! Men de har hvertfall blitt bedre med åra, og har endel sunnere alternativ enn bare pølse og chips 

PS, ofte er det rabatt på Tusenfryd feks på pølsebrødposene, griffler, via obos eller naf :) 

Anonymkode: 138e7...1a9

Utrolig rar argumentasjon! Både Tusenfryd og kringreisende tivoli er grisedyrt. I alle våre naboland kan man forøvrig gå inn på tivoli uten å bli flådd i døren. Som mor kan jeg betale en liten sum for å komme inn og videre ikke kjøre karuseller, men passe på barna mine som kjører. Men på Tusenfryd må jeg betale 600kr for å ikke kjøre noe. Så typisk Norge! Og dessuten har folk argumenter for st det er Okej priser🙄😩

Anonymkode: c4552...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Utrolig rar argumentasjon! Både Tusenfryd og kringreisende tivoli er grisedyrt. I alle våre naboland kan man forøvrig gå inn på tivoli uten å bli flådd i døren. Som mor kan jeg betale en liten sum for å komme inn og videre ikke kjøre karuseller, men passe på barna mine som kjører. Men på Tusenfryd må jeg betale 600kr for å ikke kjøre noe. Så typisk Norge! Og dessuten har folk argumenter for st det er Okej priser🙄😩

Anonymkode: c4552...377

Ja jeg er enig i at man burde hatt som på Liseberg, bare inngang evt gratis for de som kjører. Det er alikevel ikke rar argumentasjon, for de som kjører masse karuseller. Da er Tusenfryd billig ifht tivoli, og det koster jo ekstremt mye å drifte Tusenfryd. Så å betale 500 kroner for å kunne kjøre karusell 100 ganger,  er ikke så mye. 

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-600 kr er mye for de som har dårlig råd, men som inngangsbillett hvor man kan kjøre alle karusellene på den billetten så er det ikke hinsides dyrt. 
 

Jeg skjønner godt at det er kjipt å være den ene som ikke kan være med gjengen på Tusenfryd, så kan de voksne snakke om å bygge karakter til de blåner. Verden er urettferdig, men mer urettferdig for noen. De som ikke kan være med i parker er ofte de som ikke kan være med på andre ting som koster penger. Overnatting i hengekøye veier ikke opp for det, i tillegg så er det jo ikke slik at de som kan dra til parken eller på kino ikke opplever billige/gratis ting i tillegg. Selv om vi har god råd så betyr det jo ikke at vi ikke gjør ting sammen med barna våre. 

Anonymkode: 04105...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ja jeg er enig i at man burde hatt som på Liseberg, bare inngang evt gratis for de som kjører. Det er alikevel ikke rar argumentasjon, for de som kjører masse karuseller. Da er Tusenfryd billig ifht tivoli, og det koster jo ekstremt mye å drifte Tusenfryd. Så å betale 500 kroner for å kunne kjøre karusell 100 ganger,  er ikke så mye. 

Anonymkode: 138e7...1a9

Så bare fordi kringreisende tivoli er dyrt er det helt i orden at Tusenfryd også er det?

Et åkband, (åk alle karuseller hele dagen), koster 345 kr. På Stockholms tivoli Gröna Lund. Tror vi må ta vekk skyggelappene og forstå at vi blir lurt. Det koster ikke mer å drifte Tusenfryd enn andre tivoli. Eller har du driftstall på det siden du argumenterer med det?

Men siden så mange tenker som deg så er det jo bare å kjøre på med grisepriser. 

Anonymkode: c4552...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så bare fordi kringreisende tivoli er dyrt er det helt i orden at Tusenfryd også er det?

Et åkband, (åk alle karuseller hele dagen), koster 345 kr. På Stockholms tivoli Gröna Lund. Tror vi må ta vekk skyggelappene og forstå at vi blir lurt. Det koster ikke mer å drifte Tusenfryd enn andre tivoli. Eller har du driftstall på det siden du argumenterer med det?

Men siden så mange tenker som deg så er det jo bare å kjøre på med grisepriser. 

Anonymkode: c4552...377

Jeg har aldri vært på Grøna Lund. Men på Liseberg betaler man for å komme inn, og så evt for å kjøre. Det er litt billigere der, men så er kanskje ikke driftsutgiftene like høye? Jeg har ingen tall å vise til, men de lønner ekstremt mange personer, i tillegg til å vedlikeholde, lage nye attraksjoner, kostnader til strøm osv. Disse tingene er kanskje ikke like dyrt i Sverige? 
 

 

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har aldri vært på Grøna Lund. Men på Liseberg betaler man for å komme inn, og så evt for å kjøre. Det er litt billigere der, men så er kanskje ikke driftsutgiftene like høye? Jeg har ingen tall å vise til, men de lønner ekstremt mange personer, i tillegg til å vedlikeholde, lage nye attraksjoner, kostnader til strøm osv. Disse tingene er kanskje ikke like dyrt i Sverige? 
 

 

Anonymkode: 138e7...1a9

Tusenfryd hadde i 2022 et årsresultat på + 18 mill. Tusenfryd går bra med andre ord.

Anonymkode: c4552...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tusenfryd hadde i 2022 et årsresultat på + 18 mill. Tusenfryd går bra med andre ord.

Anonymkode: c4552...377

Ja, også skal det bygges nye karuseller da. Alt koster. Og det er ikke noe menneskerett å dra på Tusenfryd. 

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

5-600 kr er mye for de som har dårlig råd, men som inngangsbillett hvor man kan kjøre alle karusellene på den billetten så er det ikke hinsides dyrt. 
 

Jeg skjønner godt at det er kjipt å være den ene som ikke kan være med gjengen på Tusenfryd, så kan de voksne snakke om å bygge karakter til de blåner. Verden er urettferdig, men mer urettferdig for noen. De som ikke kan være med i parker er ofte de som ikke kan være med på andre ting som koster penger. Overnatting i hengekøye veier ikke opp for det, i tillegg så er det jo ikke slik at de som kan dra til parken eller på kino ikke opplever billige/gratis ting i tillegg. Selv om vi har god råd så betyr det jo ikke at vi ikke gjør ting sammen med barna våre. 

Anonymkode: 04105...53a

Men sånn er det jo med alt her i livet. Noen reiser til syden to ganger i året, andre står på slalom hver helg på vinteren, andre igjen har hest. 

Altså man kan aldri skåne barna sine for noe andre har råd til/ prioritere. Klart barn og ungdom ønsker å være med på det de andre gjør,  men noen ganger går det faktisk ikke. 

Tusenfryd og alle andre parker i Norge driver jo ikke dette av veldedighet. Dette er jo business som alt annet. 

Skal skianlegg senke prisene, fordi noen ikke har råd til å bli med gjengen i bakken? Eller skal hytteprisene få makstak da familien til Ola ikke har råd til hytte ved sjøen.  

Noen vill alltid falle utenfor på en eller annen arena. Da er det viktig at vi ruster barna våre da. 

På laget til min datter var det noen velstående foreldre,  som aldri stilte opp på en kamp. Datteren dems følte seg utenfor når hun aldri hadde med foreldrene sine.  Skulle vi andre da slutte å bli med, slik at hun ikke skulle bli den eneste uten foreldre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, også skal det bygges nye karuseller da. Alt koster. Og det er ikke noe menneskerett å dra på Tusenfryd. 

Anonymkode: 138e7...1a9

Nei det er jeg helt enig i. Jeg jobber hardt og mye og har råd å gå på Tusenfryd. Men jeg kan for det synes at de har horrible priser både på inngang, mat og drikke.

Anonymkode: c4552...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kruttgutta4 skrev (1 time siden):

Men sånn er det jo med alt her i livet. Noen reiser til syden to ganger i året, andre står på slalom hver helg på vinteren, andre igjen har hest. 

Altså man kan aldri skåne barna sine for noe andre har råd til/ prioritere. Klart barn og ungdom ønsker å være med på det de andre gjør,  men noen ganger går det faktisk ikke. 

Tusenfryd og alle andre parker i Norge driver jo ikke dette av veldedighet. Dette er jo business som alt annet. 

Skal skianlegg senke prisene, fordi noen ikke har råd til å bli med gjengen i bakken? Eller skal hytteprisene få makstak da familien til Ola ikke har råd til hytte ved sjøen.  

Noen vill alltid falle utenfor på en eller annen arena. Da er det viktig at vi ruster barna våre da. 

På laget til min datter var det noen velstående foreldre,  som aldri stilte opp på en kamp. Datteren dems følte seg utenfor når hun aldri hadde med foreldrene sine.  Skulle vi andre da slutte å bli med, slik at hun ikke skulle bli den eneste uten foreldre? 

Har jeg skrevet noe om at diverse aktører skal drive på dugnad? Jeg sier bare at det er kjipt for dem som aldri kan være med. Resten av stråmennene dine kan du putte der sola aldri skinner. 

Anonymkode: 04105...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei det er jeg helt enig i. Jeg jobber hardt og mye og har råd å gå på Tusenfryd. Men jeg kan for det synes at de har horrible priser både på inngang, mat og drikke.

Anonymkode: c4552...377

Selvsagt kan du få synes det. Jeg syns og prisene på mat og drikke er helt borti natta. 

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 30.4.2024 den 14.00):

Det koster 365 kroner på Liseberg om man kjøper på nett. Og det koster å kjøre dit. Så det tror jeg ikke man tjener på 

Anonymkode: 138e7...1a9

Spørs hvor man bor det da. 😊 For oss rett ved grensa er det lurt. 

Anonymkode: 6a403...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Spørs hvor man bor det da. 😊 For oss rett ved grensa er det lurt. 

Anonymkode: 6a403...410

Tenker det ligger litt i korta da. Er jo ikke rimelig å dra til noen av dem om man bor i Bergen 

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Wow, bra pris! Enig i at det var overraskende billig! (For du synes vel virkelig ikke det er dyrt?! )

Anonymkode: 9ae86...ff7

Overhode ikke! Man får jo rabatter flere steder. Må jo være gull for dere som bor der. Er jo nesten lønnsomt å kjøpe sesongkort hvis man skal på ferie i området et par uker i sommer…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...