Gå til innhold

Prisene på Tusenfryd er jo helt hinsides!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at de har masse utgifter altså, og at det selvfølgelig må betales av publikum. Jeg aner ikke om det er en pengemaskin eller ei.

Men..Sønnen min skal dit på Onsdag, det koster 500 kr om du kjøper billett online, og 600 om du kjøper billett "i døra"😐

Stakkars de som ikke har sjans i havet til å bli med vennene sine, som ikke har foreldre som kan punge ut med nesten 1000 kr for en dag på Tusenfryd. Om man  i tillegg skal kjøpe mat, kanskje en is, spille litt osv så blir det kjapt 1000 kr. Det er ikke gøy å ha med seg matpakke når resten av gjengen kjøper seg hamburger og brus i kiosken.

Jeg synes så synd på de som ikke får blitt med når "alle" vennene drar, og jeg synes så synd på de foreldrene som må si nei til ungdommen sin:/

 

 

Anonymkode: 852b6...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så veldig dyrt når alle karuseller er gratis. Når det er tivoli i byen her koster det 120 kroner for én tur på de største karusellene (som ikke på noen måte faktisk er store) og 60 for de små. På Tusenfryd kan man kjøre i timesvis uten å bli flådd. Det som er dyrt der er maten! Men de har hvertfall blitt bedre med åra, og har endel sunnere alternativ enn bare pølse og chips 

PS, ofte er det rabatt på Tusenfryd feks på pølsebrødposene, griffler, via obos eller naf :) 

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke så veldig dyrt når alle karuseller er gratis. Når det er tivoli i byen her koster det 120 kroner for én tur på de største karusellene (som ikke på noen måte faktisk er store) og 60 for de små. På Tusenfryd kan man kjøre i timesvis uten å bli flådd. Det som er dyrt der er maten! Men de har hvertfall blitt bedre med åra, og har endel sunnere alternativ enn bare pølse og chips 

PS, ofte er det rabatt på Tusenfryd feks på pølsebrødposene, griffler, via obos eller naf :) 

Anonymkode: 138e7...1a9

Om det er dyrt eller ei kommer jo an på hvilken økonomi foreldrene har. Fem hundre kr er mye for en del familier og poenget mitt er at det er trist for de det gjelder, for "alle" andre drar dit. Jeg skriver jo at  jeg ikke aner hva slags utgifter tusenfryd har, men jeg vet at det er mye, og kanskje prisen pr billett er en de må sette for å få det til å gå rundt, men uavhengig at det så synes jeg synd på de som ikke har råd til å bli med

Anonymkode: 852b6...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttet dette. Synd på den som ikke kan bli med og som foreldre må si nei. 

Anonymkode: 79a20...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Om det er dyrt eller ei kommer jo an på hvilken økonomi foreldrene har. Fem hundre kr er mye for en del familier og poenget mitt er at det er trist for de det gjelder, for "alle" andre drar dit. Jeg skriver jo at  jeg ikke aner hva slags utgifter tusenfryd har, men jeg vet at det er mye, og kanskje prisen pr billett er en de må sette for å få det til å gå rundt, men uavhengig at det så synes jeg synd på de som ikke har råd til å bli med

Anonymkode: 852b6...7cc

Ja selvsagt, men slike ting må jo koste penger for å få det til å gå rundt. Og i sånn øyemed er ikke 500 kroner mye. Det er jo alltid steder man ikke kan være med på pga økonomi. Mitt eldste barn hadde lyst å ri fordi venninnene gjorde det. Men til 310 kroner pr gang måtte jeg si nei. Svømmehallen er også dyrt om man ikke har råd. Men likevel må jo sånne steder ta betalt. 
 

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge siden det kosta 450 kr, jeg syns det var mye. 🙈

Hva med å kjøre til Gøteborg? 

Anonymkode: 6a403...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja selvsagt, men slike ting må jo koste penger for å få det til å gå rundt. Og i sånn øyemed er ikke 500 kroner mye. Det er jo alltid steder man ikke kan være med på pga økonomi. Mitt eldste barn hadde lyst å ri fordi venninnene gjorde det. Men til 310 kroner pr gang måtte jeg si nei. Svømmehallen er også dyrt om man ikke har råd. Men likevel må jo sånne steder ta betalt. 
 

Anonymkode: 138e7...1a9

Jeg skriver jo akkurat dette, at de må ta betalt for det det koster å drive stedet og om det koster 500 kr pr stk så skjønner jeg det.

Å betale 600 kr pr mnd om hun rir  en gang annen hver uke, eller 1200 kr pr mnd om hun rir en gang hver uke, er ikke det samme som 1000 kr for en tur til Tusenfryd, det kan ikke sammenliknes. Dyre sporter eller hobbyer som koster 500- 1000 kr er det ikke "alle" som har, eller tar seg råd til, selv om de har god nok økonomi.  Det finnes mange dyre sporter, og det finnes noen som nesten er gratis. Tusenfryd er det bare en av, og i Oslo og omegn er det veldig populært å dra dit med vennegjengen for ungdommene. Det er synd på den ene som ikke kan bli med.

Anonymkode: 852b6...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ikke lenge siden det kosta 450 kr, jeg syns det var mye. 🙈

Hva med å kjøre til Gøteborg? 

Anonymkode: 6a403...410

Det koster 365 kroner på Liseberg om man kjøper på nett. Og det koster å kjøre dit. Så det tror jeg ikke man tjener på 

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ikke lenge siden det kosta 450 kr, jeg syns det var mye. 🙈

Hva med å kjøre til Gøteborg? 

Anonymkode: 6a403...410

Jeg tenker barn i ungdomsskole alder uten lappen, men for en familie på 4 så hadde jo Gøteborg nesten vært billigere ja😶

Anonymkode: 852b6...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skriver jo akkurat dette, at de må ta betalt for det det koster å drive stedet og om det koster 500 kr pr stk så skjønner jeg det.

Å betale 600 kr pr mnd om hun rir  en gang annen hver uke, eller 1200 kr pr mnd om hun rir en gang hver uke, er ikke det samme som 1000 kr for en tur til Tusenfryd, det kan ikke sammenliknes. Dyre sporter eller hobbyer som koster 500- 1000 kr er det ikke "alle" som har, eller tar seg råd til, selv om de har god nok økonomi.  Det finnes mange dyre sporter, og det finnes noen som nesten er gratis. Tusenfryd er det bare en av, og i Oslo og omegn er det veldig populært å dra dit med vennegjengen for ungdommene. Det er synd på den ene som ikke kan bli med.

Anonymkode: 852b6...7cc

Poenget er at man kan ikke alltid være med på alt. Jeg syns ikke nødvendigvis det er synd på ett barn som ikke kan bli med på Tusenfryd. Det er mer synd på de som ikke kan dra i bursdager pga dårlig økonomi. 
 

kommunen her har turer til Tusenfryd, badeland i Bø, Kongsberg for slalom osv som er helt gratis. Kanskje det er sånn hos dere og 

 

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid synd på barn som ikke kan være med på ting pga foreldrenes økonomi, men 500 kr er ikke så dyrt når du tenker på hva du får for pengene.

Kino er dyrt synes jeg, 140 kroner for billetten, og 100 kr for en meny i kiosken.

Men man må ikke være med på alt, det er bare sånn det er.

Anonymkode: 2132a...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Poenget er at man kan ikke alltid være med på alt. Jeg syns ikke nødvendigvis det er synd på ett barn som ikke kan bli med på Tusenfryd. Det er mer synd på de som ikke kan dra i bursdager pga dårlig økonomi. 
 

kommunen her har turer til Tusenfryd, badeland i Bø, Kongsberg for slalom osv som er helt gratis. Kanskje det er sånn hos dere og 

 

Anonymkode: 138e7...1a9

De som ikke har råd til å dra til Tusenfryd er ofte de barna som ikke har råd til kino også, unger som ikke kan bli med vennene sine på morsomme ting som koster penger og det er på ingen måte det samme å dra til tusenfryd med kommunen. Det handler om å ha det gøy med vennene sine, gjengen sin!

Anonymkode: 852b6...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er alltid synd på barn som ikke kan være med på ting pga foreldrenes økonomi, men 500 kr er ikke så dyrt når du tenker på hva du får for pengene.

Kino er dyrt synes jeg, 140 kroner for billetten, og 100 kr for en meny i kiosken.

Men man må ikke være med på alt, det er bare sånn det er.

Anonymkode: 2132a...a90

Det er jo ikke de som ikke har råd til å dra til Tusenfryd (eller andre kostbare ting) som må lære seg at de ikke kan bli med på alt, det er de som kan bli med på alt som må lære seg det

Anonymkode: 852b6...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo ikke de som ikke har råd til å dra til Tusenfryd (eller andre kostbare ting) som må lære seg at de ikke kan bli med på alt, det er de som kan bli med på alt som må lære seg det

Anonymkode: 852b6...7cc

Så det du ønsker er at de som har økonomi til det ikke skal sende barna på Tusenfryd?

Anonymkode: 138e7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det er alltid synd på barn som ikke kan være med på ting pga foreldrenes økonomi, men 500 kr er ikke så dyrt når du tenker på hva du får for pengene.

Kino er dyrt synes jeg, 140 kroner for billetten, og 100 kr for en meny i kiosken.

Men man må ikke være med på alt, det er bare sånn det er.

Anonymkode: 2132a...a90

Det er jo flott at de barna som kommer fra familier med dårlig økonomi lærer seg skikkllig måtehold, for det er de jo ikke vant til i det hele tatt. det hadde jo vært for galt hvis de skulle komme her og ønske at de og kunne være med. :ironi:

Anonymkode: 847d1...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke så veldig dyrt når alle karuseller er gratis. Når det er tivoli i byen her koster det 120 kroner for én tur på de største karusellene (som ikke på noen måte faktisk er store) og 60 for de små. På Tusenfryd kan man kjøre i timesvis uten å bli flådd. Det som er dyrt der er maten! Men de har hvertfall blitt bedre med åra, og har endel sunnere alternativ enn bare pølse og chips 

PS, ofte er det rabatt på Tusenfryd feks på pølsebrødposene, griffler, via obos eller naf :) 

Anonymkode: 138e7...1a9

Her er det tivoli i byen nå og jentungen skal med sine venner. Alle skal bruke 500kr på biletter. Så da ser ikke tusenfryd så dumt ut lenger 😂 

Anonymkode: a35df...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Støttet dette. Synd på den som ikke kan bli med og som foreldre må si nei. 

Anonymkode: 79a20...22c

Det er ikke synd på de barna som ikke kan dra på Tusenfryd.  Mange barn har  ikke vært der, og det går fint med dem. 

Om man ikke har råd til Tusenfryd så får man finne på noe annet.  Det er et hav av muligheter, som er nesten gratis.  

Min har aldri vært på Tusenfryd, og jeg kunne aldri tenkt tanken at det er synd på han. Han får mange andre opplevelser. 

Anonymkode: 6f856...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Om det er dyrt eller ei kommer jo an på hvilken økonomi foreldrene har. Fem hundre kr er mye for en del familier og poenget mitt er at det er trist for de det gjelder, for "alle" andre drar dit. Jeg skriver jo at  jeg ikke aner hva slags utgifter tusenfryd har, men jeg vet at det er mye, og kanskje prisen pr billett er en de må sette for å få det til å gå rundt, men uavhengig at det så synes jeg synd på de som ikke har råd til å bli med

Anonymkode: 852b6...7cc

500 er mye penger om man har dårlig råd. 500 er ikke dyrt når alle attraksjoner er gratis. Konklusjonen er at det er kjipt å ha dårlig råd og ikke kunne unne ungene litt opplevelser. 
Kino er dyrt, rush er dyrt. Å ta toget til byen og kjøpe en is og pølse er dyrt. 
Dårlig råd suger. Men det er ikke alt. 

Anonymkode: 8bc40...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med det der å synes synd på. Det er å nedverdige mennesker!

Finn alternativer og bygg karakterer hos barna deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det kjedelig for barna som ikke kan være med på slike ting når resten av flokken drar. Det handler om å ikke ville skille seg ut og det å gå glipp av felles opplevelser og moro. Som foreldre må det være vondt og ikke kunne la barna være med. Det er alltid synd på familier som ikke kan delta på lik linje som andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner at de har masse utgifter altså, og at det selvfølgelig må betales av publikum. Jeg aner ikke om det er en pengemaskin eller ei.

Men..Sønnen min skal dit på Onsdag, det koster 500 kr om du kjøper billett online, og 600 om du kjøper billett "i døra"😐

Stakkars de som ikke har sjans i havet til å bli med vennene sine, som ikke har foreldre som kan punge ut med nesten 1000 kr for en dag på Tusenfryd. Om man  i tillegg skal kjøpe mat, kanskje en is, spille litt osv så blir det kjapt 1000 kr. Det er ikke gøy å ha med seg matpakke når resten av gjengen kjøper seg hamburger og brus i kiosken.

Jeg synes så synd på de som ikke får blitt med når "alle" vennene drar, og jeg synes så synd på de foreldrene som må si nei til ungdommen sin:/

 

 

Anonymkode: 852b6...7cc

Vi kjøpte sesongkort for prisen av 2 dagsbilletter en sommer da Tusenfryd var «the place to go». Da kunne datteren min dra så ofte hun ville. Det at det i tillegg er lov å ha med medbragt gjorde at det ble en ganske rimelig ferieaktivitet

Anonymkode: 05b70...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det koster 500 for inngang på Tusenfryd og så er alt av rides gratis så er det ikke hinsides. Det er ikke engang dyrt. For rides en hel dag vil jeg nesten si det er billig med tanke på alt man får for pengene. 
Men selv om det er billig er det mye penger for mange og mange som ikke har råd til billetten. Jeg tror det er noen frivillige organsiner som arrangerer billige/gratis utflukter dit for barn av familier med lav inntekt. 

Anonymkode: 1e3f3...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi kjøpte sesongkort for prisen av 2 dagsbilletter en sommer da Tusenfryd var «the place to go». Da kunne datteren min dra så ofte hun ville. Det at det i tillegg er lov å ha med medbragt gjorde at det ble en ganske rimelig ferieaktivitet

Anonymkode: 05b70...665

Det var jo en god ordning da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det var jo en god ordning da!

Ja, jeg syns også det. Her vi bor, som er såpass i nærheten av parken, er det vanlig å få sesongkort i julegave/bursdagsgave. 

Anonymkode: 05b70...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg syns også det. Her vi bor, som er såpass i nærheten av parken, er det vanlig å få sesongkort i julegave/bursdagsgave. 

Anonymkode: 05b70...665

Så smart! Da kan jo besteforeldre og andre også spleise så det ikke blir så dyrt. Helt gull det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...