Gå til innhold

Hvordan ville dere tenkt om denne situasjonen? Hvorfor vil han møte henne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvilke betingelser har han brutt her? Å snakke med noen? 

Anonymkode: 116bb...cd6

Skal vi se… å møte en tidligere knullevenn som han ikke har snakket med på to år og åpenbart ikke har en nær relasjon med og i hvert fall ingen forpliktelser til, selv om kjæresten sier hun er ukomfortabel med det, for deretter å bli sur, uten noen nærmere forklaring eller forsøk på å berolige…?

I min bok ville det vært brudd på forpliktelsen «ikke være en ufølsom, hensynsløs idiot».

Anonymkode: 7367c...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette ga meg en klaustrofobisk følelse, helt bokstavelig. Betingelser betyr kontroll, og jeg skjønner ikke hva det har med kjærlighet å gjøre. Ikke går det an å leve i et samliv uten å såre hverandre heller, og løgn er faktisk nødvendig noen ganger for å ikke nettopp såre, men også for å beholde husfreden. Det siste tror jeg alle har gjort en og flere ganger i et forhold, med mindre man er noe uvettig eller konfliktsøkende.

Det er liksom ikke rom for å være menneskelig i deres forhold, for da henger forholdet i en tynn tråd.

 

Anonymkode: 37b62...f8c

Joda, det går helt fint. Vi har levd sammen i 20 fine år, omforente og enige rundt hvordan vi begge ønsker at dette ekteskapet skal være og hvordan vi skal behandle hverandre ♥️

Men vi er forskjellige, andre trives kanskje best i forhold helt uten betingelser der partene kan gjøre hva de vil. Nøkkelen er vel å bli enige om sånne ting FØR man bestemmer seg for å satse videre på forholdet. Hvis den ene mener hen blir kontrollert og eid med mindre hen kan ha seg med andre, og den andre ønsker å være eksklusiv uten at det gir ham/henne klaustrofobi, så er det kanskje dumt å satse på forholdet.

Anonymkode: 7367c...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parforhold er jo vanskelig hvis den ene ikke har tillit til den andre, eller hvis den ene ønsker mer frihet enn andre. For meg er det viktig å fastholde at vi stoler på hverandre. Jeg tror det jeg er og gir i vårt ekteskap er så viktig for mannen min at det ikke spiller noen rolle at han treffer igjen en han hadde sex med før vi traff hverandre. Det er ikke sånn at det er stor fare for at jeg hopper til køys med mine ekser hvis jeg treffer dem igjen, og jeg tror det samme gjelder for ham. Klart man kan si at han er en dust som drar selv om HI sier hun ikke er komfortabel med det, men man kan også si at hun er litt dust som ikke stoler på ham og vil styre hvem han treffer. Jeg ønsker ikke et forhold der den enes usikkerhet styrer den andres valgmuligheter, selv om jeg forventer at vi begge tar hensyn til den andre. For meg går grensen ved sex med andre, og slett ikke ved å snakke med tidligere seksualpartnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Skal vi se… å møte en tidligere knullevenn som han ikke har snakket med på to år og åpenbart ikke har en nær relasjon med og i hvert fall ingen forpliktelser til, selv om kjæresten sier hun er ukomfortabel med det, for deretter å bli sur, uten noen nærmere forklaring eller forsøk på å berolige…?

I min bok ville det vært brudd på forpliktelsen «ikke være en ufølsom, hensynsløs idiot».

Anonymkode: 7367c...692

Legge føring for hvem den andre kan omgås med etter egen, nevrotiske mistanke veier i så fall fint opp som brudd på den forpliktelsen andre veien. 

 

Anonymkode: 116bb...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Legge føring for hvem den andre kan omgås med etter egen, nevrotiske mistanke veier i så fall fint opp som brudd på den forpliktelsen andre veien. 

 

Anonymkode: 116bb...cd6

Ja, hvis man føler det er er stort offer å ikke møte en perifer tidligere knullevenn selv om kjæresten føler det er ubehagelig så passer man ikke sammen. Ingen eies, og man står fritt til å forlate et forhold man ikke føler svarer til forventningene.

Det er ingen menneskerett å være sammen med noen.

Anonymkode: 7367c...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere fleste her inne mener at hvis mannen deres ønsket å treffe en tidligere venninne han kun hadde hatt et seksuelt forhold til, så var det helt greit? Da er det sikkert bare meg som er usikker på hele opplegget og intensjonen til dama. HI

Anonymkode: a6864...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så dere fleste her inne mener at hvis mannen deres ønsket å treffe en tidligere venninne han kun hadde hatt et seksuelt forhold til, så var det helt greit? Da er det sikkert bare meg som er usikker på hele opplegget og intensjonen til dama. HI

Anonymkode: a6864...639

Jeg synes også det et rart at de plutselig skal treffes. Dette er jo ikke en venninne eller eks, men en tidligere knullevenn. Altså er deres tidligere forhold basert på sex. Hvorfor skal hun snakke med samboeren din når de ikke har snakket sammen på to år? Hun må jo ha andre hun kan snakke med. Jeg synes også det er rart å spørre deg for så å ikke bry seg om svaret ditt.

Anonymkode: 0dd57...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så dere fleste her inne mener at hvis mannen deres ønsket å treffe en tidligere venninne han kun hadde hatt et seksuelt forhold til, så var det helt greit? Da er det sikkert bare meg som er usikker på hele opplegget og intensjonen til dama. HI

Anonymkode: a6864...639

Nei det tror jeg ikke. Men det er som kjent alltid lett for alle andre å være storsinnet, forståelig og respektfull overfor en partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, hvis man føler det er er stort offer å ikke møte en perifer tidligere knullevenn selv om kjæresten føler det er ubehagelig så passer man ikke sammen. Ingen eies, og man står fritt til å forlate et forhold man ikke føler svarer til forventningene.

Det er ingen menneskerett å være sammen med noen.

Anonymkode: 7367c...692

Helt riktig, vi lever heldigvis i ett land hvor det er ett valg. 
 

Jeg vet ikke hvor du har det fra at det er ett stort offer. Ei heller hvorfor denne hang up på knullevenn. Vi har vel alle historier fra før vi møtte den vi ønsker å dele tiden vår med, da spiller det liten rolle hvilken intensjon eller historie andre har. 

Anonymkode: 116bb...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så dere fleste her inne mener at hvis mannen deres ønsket å treffe en tidligere venninne han kun hadde hatt et seksuelt forhold til, så var det helt greit? Da er det sikkert bare meg som er usikker på hele opplegget og intensjonen til dama. HI

Anonymkode: a6864...639

Aner ikke hva de fleste mener, men for min del, ingen problem. Hvilke intensjoner hun har spiller ingen rolle hvis han ikke er interessert. Hvis han virkelig var ute etter noe mer enn å prate, vil det jo være ulogisk å si til deg at hun vil møtes i forkant. 

Anonymkode: 116bb...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hvordan noen "han traff litt og de hadde sex" ble til en "perifer knullevenn"? 

Det kan like gjerne være noen han datet litt, men så ble det ikke noe mer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Aner ikke hva de fleste mener, men for min del, ingen problem. Hvilke intensjoner hun har spiller ingen rolle hvis han ikke er interessert. Hvis han virkelig var ute etter noe mer enn å prate, vil det jo være ulogisk å si til deg at hun vil møtes i forkant. 

Anonymkode: 116bb...cd6

Egentlig ikke. Han kan jo fortsatt være utro selv om han har spurt om å få treffe henne. Nå har han jo i det minste sagt ifra, selv om det ikke stoppet han fra å dra til henne. Skjønner ikke hvorfor det skal være noen forskjell. 

Anonymkode: a6864...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bare jeg som tenkte at denne andre dama skal fortelle han at han muligens er blitt far og må ta DNA-test?

Anonymkode: 838d7...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Var det bare jeg som tenkte at denne andre dama skal fortelle han at han muligens er blitt far og må ta DNA-test?

Anonymkode: 838d7...b4f

Nei, tenkte på der jeg og, men litt vel lenge etter de hadde seg da.

Anonymkode: da758...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei, tenkte på der jeg og, men litt vel lenge etter de hadde seg da.

Anonymkode: da758...fe4

Ja, men hun kan jo ha trodd at en annen var far i lengre tid. Eller ikke har hatt ønske om å fortelle det før nå

Anonymkode: 838d7...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Var det bare jeg som tenkte at denne andre dama skal fortelle han at han muligens er blitt far og må ta DNA-test?

Anonymkode: 838d7...b4f

Skulle til å skrive det samme, men så så jeg at noen kom meg i forkjøpet 😅

Anonymkode: ab824...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Så dere fleste her inne mener at hvis mannen deres ønsket å treffe en tidligere venninne han kun hadde hatt et seksuelt forhold til, så var det helt greit? Da er det sikkert bare meg som er usikker på hele opplegget og intensjonen til dama. HI

Anonymkode: a6864...639

Det gjør vi da begge to, uten at det er noe problem.

Anonymkode: 63234...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke har hatt noen kontakt i denne tiden, så synes jeg det er respektløst ovenfor deg og plutselig skulle møte denne jenta. De har ikke noe som binder de sammen, og det som er over det er over, det drar man ikke inn i et nytt forhold. Det gjør deg usikker, og at han dro viser at han prioriterer henne over deg og deres forhold. Han valgte faktisk å risikere deres forhold for å kunne møte henne. 

Anonymkode: ba7b7...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Så dere fleste her inne mener at hvis mannen deres ønsket å treffe en tidligere venninne han kun hadde hatt et seksuelt forhold til, så var det helt greit? Da er det sikkert bare meg som er usikker på hele opplegget og intensjonen til dama. HI

Anonymkode: a6864...639

Du brude heller lure på hva som er intensjonen hans.

Anonymkode: 74101...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatet det. Jeg hadde blitt forbanna hvis mannen plutselig skulle begynne å henge med en gammel flamme. Denne dama har vel venninner eller familie?.javel, så kanskje de bare skal snakke sammen. Men det er faktisk ikke nødvendig. 

Ja til guttevenner! Men rart å møtes sånn plutselig.

Jeg har fått endel meld fra gamle flammer om å ta en kaffe.. Hvorfor skal jeg det etter 15 år?  To av dem hadde dårlig selvtillit og ville ha oppmerksomhet. 

Anonymkode: 0212c...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Så dere fleste her inne mener at hvis mannen deres ønsket å treffe en tidligere venninne han kun hadde hatt et seksuelt forhold til, så var det helt greit? Da er det sikkert bare meg som er usikker på hele opplegget og intensjonen til dama. HI

Anonymkode: a6864...639

Intensjonen til dama betyr jo ingenting, det er handlingene til mannen som teller. At de ikke fungerte som sexpartnere den ganger for flere å siden trenger jo ikke å bety at de ikke liker hverandre som personer. 
 

At han møtte henne mot din vilje, betyr bare det. Han tok ikke hensyn til deg i akkurat denne saken. Hvordan jeg hadde reagert på det hadde vært basert på hvordan han er ellers. Overser han ofte ønskene dine, eller var dette en sjelden hendelse. 

Anonymkode: 99f79...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Du brude heller lure på hva som er intensjonen hans.

Anonymkode: 74101...6b6

Det gjør jeg jo. Men jeg kjenner ikke damen så derfor lurer jeg mest på hennes intensjon. 

Anonymkode: a6864...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...