Gå til innhold

Hvordan ville dere tenkt om denne situasjonen? Hvorfor vil han møte henne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

eg har en kjæreste jeg er veldig glad i, vi har vært sammen ganske lenge. Han hadde ei jente han traff litt før vi ble sammen, de hadde også sex. Han har ikke truffet henne på tiden vi har vært kjærester, har ikke hørt noe om henne før nå. For nå spør han plutselig om det er greit for meg at han treffer henne fordi hun vil snakke med han. Jeg vet ikke hva hun vil prate om men han tror hun har det vanskelig og vil prate om det. Som sagt, de har ikke vært venner så lenge jeg har vært i bildet, så jeg synes det er så rart at dette kommer opp nå. 

Jeg sa jeg synes det var dumt, og ikke likte det. Vi hadde en kjempekrangel og han gikk likevel. Hva tenker dere? Han sier han ikke er interessert i henne. 

Anonymkode: a6864...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig gikk han likevel. Man vil ha tillit i et forhold, så her gjorde du en tabbe. Du burde vært smartere og sagt at selvfølgelig må han stille opp for henne hvis hun har det vanskelig, og at du er glad for at han bryr seg. 

Ingen her vet hvorfor han vil møte henne, så det kan ingen svare på. 

Anonymkode: 37b62...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig gikk han likevel. Man vil ha tillit i et forhold, så her gjorde du en tabbe. Du burde vært smartere og sagt at selvfølgelig må han stille opp for henne hvis hun har det vanskelig, og at du er glad for at han bryr seg. 

Ingen her vet hvorfor han vil møte henne, så det kan ingen svare på. 

Anonymkode: 37b62...f8c

Nei jeg skjønner at ingen kan svare på det, men kanskje få noen synspunkter og kanskje noen har opplevd det samme og har en logisk forklaring på det. 

Jeg synes ikke det er selvfølgelig at han må prate med henne når de ikke har hatt kontakt på to år, men nå må de plutselig treffes. 

Anonymkode: a6864...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig gikk han likevel. Man vil ha tillit i et forhold, så her gjorde du en tabbe. Du burde vært smartere og sagt at selvfølgelig må han stille opp for henne hvis hun har det vanskelig, og at du er glad for at han bryr seg. 

Ingen her vet hvorfor han vil møte henne, så det kan ingen svare på. 

Anonymkode: 37b62...f8c

Naiv much? 😄 

HI, jeg synes det er rart. Kanskje hun vil han han tilbake? Kanskje det er ting han ikke har fortalt deg som de hadde sammen? 

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei jeg skjønner at ingen kan svare på det, men kanskje få noen synspunkter og kanskje noen har opplevd det samme og har en logisk forklaring på det. 

Jeg synes ikke det er selvfølgelig at han må prate med henne når de ikke har hatt kontakt på to år, men nå må de plutselig treffes. 

Anonymkode: a6864...639

Nei, men hvis du hadde vært smartere her og sagt det jeg skrev i min første kommentar så vil enhver med bare litt samvittighet tenkt seg bedre om HVIS den hadde dårlige hensikter. Nå har du vist mistillit, og dermed kan han unnskylde seg med det om han har baktanker. Når noen ikke stoler på deg, så har du heller ikke så lyst til å bevise at de kan. 

Anonymkode: 37b62...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

eg har en kjæreste jeg er veldig glad i, vi har vært sammen ganske lenge. Han hadde ei jente han traff litt før vi ble sammen, de hadde også sex. Han har ikke truffet henne på tiden vi har vært kjærester, har ikke hørt noe om henne før nå. For nå spør han plutselig om det er greit for meg at han treffer henne fordi hun vil snakke med han. Jeg vet ikke hva hun vil prate om men han tror hun har det vanskelig og vil prate om det. Som sagt, de har ikke vært venner så lenge jeg har vært i bildet, så jeg synes det er så rart at dette kommer opp nå. 

Jeg sa jeg synes det var dumt, og ikke likte det. Vi hadde en kjempekrangel og han gikk likevel. Hva tenker dere? Han sier han ikke er interessert i henne. 

Anonymkode: a6864...639

Hvor lenge var de sammen? Og hvor lenge siden er det? Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: da758...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge var de sammen? Og hvor lenge siden er det? Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: da758...fe4

De var aldri sammen, de hadde ikke noe forhold. Vi har vært sammen i nærmere to år nå. Så det er ca så lenge siden. 

Anonymkode: a6864...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (54 minutter siden):

Naiv much? 😄 

HI, jeg synes det er rart. Kanskje hun vil han han tilbake? Kanskje det er ting han ikke har fortalt deg som de hadde sammen? 

Hva hjelper det å mistro da? Det handler vel ikke om å være naiv, men om å ha respekt og aksept for at man ikke kan styre andre mennesker. Hverken hvilke handlinger de gjør eller hva de føler, tenker eller mener. Jeg er helt enig med f8c. Det er ikke som han skjuler hva han skal, det eneste han fikk ut av dette var at det kom lite godt ut av å fortelle i hvert fall. 

Anonymkode: 116bb...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes ikke noe om at han treffer henne? Det er jo latterlig. Skal du kappe pikken  av ham med det samme?

Anonymkode: 63234...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva hjelper det å mistro da? Det handler vel ikke om å være naiv, men om å ha respekt og aksept for at man ikke kan styre andre mennesker. Hverken hvilke handlinger de gjør eller hva de føler, tenker eller mener. Jeg er helt enig med f8c. Det er ikke som han skjuler hva han skal, det eneste han fikk ut av dette var at det kom lite godt ut av å fortelle i hvert fall. 

Anonymkode: 116bb...cd6

Hi skriver jo at han spør henne om det er greit for henne at han treffer denne damen. Hi svarer at det ikke er det, men han drar likevel? Hvorfor spørre i det hele tatt da? Hvorfor lage en krangel dersom han uansett har tenkt å treffe damen? Jeg synes det hele virker rart. Det er jo ikke en eks engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du synes ikke noe om at han treffer henne? Det er jo latterlig. Skal du kappe pikken  av ham med det samme?

Anonymkode: 63234...58a

Nei jeg synes ikke det. Jeg hadde aldri truffet en tidligere sex-partner bare fordi han ønsket å treffe meg. Hadde ikke laget oppstuss i eget forhold bare fordi han ønsket å treffe meg for å prate. Det er liksom der hele skoen trykker. Jeg hadde ikke gjort det selv. 

Anonymkode: a6864...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han hatt skumle baktanker med å møte henne ville han aldri fortalt det tenker jeg.

Han fortalte at han ville møte henne for å høre hva han kunne bidra med også satte du deg på bakbena.

Du kom dårligst ut her.

Anonymkode: f4658...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du ikke synes det er så kult at han treffer henne. Men likevel, hvis du skal være sammen med noen, er tillit helt grunnleggende. 

Hva oppnår du ved å nekte ham å treffe henne? 

Hvis han fortsatt er tiltrukket av henne og gir etter for det, så er han jo ikke noe å samle på for deg. Da kan du ikke stole på ham, og du kan ikke låse ham inne resten av livet fordi han ikke greier å styre seg. 

Du vil ha en mann som velger deg, selv om det finnes andre damer rundtomkring. 

Jeg tenker egentlig at det at han fortalte deg om dette viser at han ikke hadde tenkt å gjøre noe mer ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommerkroppen 2029 skrev (5 minutter siden):

Hi skriver jo at han spør henne om det er greit for henne at han treffer denne damen. Hi svarer at det ikke er det, men han drar likevel? Hvorfor spørre i det hele tatt da? Hvorfor lage en krangel dersom han uansett har tenkt å treffe damen? Jeg synes det hele virker rart. Det er jo ikke en eks engang. 

Kanskje han ikke regnet med det skulle bli en greie og spør for å være åpen? Rent teknisk har han ikke spurt om lov, men om hun synes det er greit. Nå har han akkurat lært at det var ikke så lurt. Hvem som laget krangelen er vanskelig å si ut fra det som står her. 

Anonymkode: 116bb...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hva hjelper det å mistro da? Det handler vel ikke om å være naiv, men om å ha respekt og aksept for at man ikke kan styre andre mennesker. Hverken hvilke handlinger de gjør eller hva de føler, tenker eller mener. Jeg er helt enig med f8c. Det er ikke som han skjuler hva han skal, det eneste han fikk ut av dette var at det kom lite godt ut av å fortelle i hvert fall. 

Anonymkode: 116bb...cd6

Jeg får litt mark av argumenter som «man bestemmer ikke over andre», «man eier ikke kjæresten sin» osv. Det er opplagtheter alle kjenner til.

Det man likevel bestemmer over, er hvilke betingelser man setter for å ønske å være i en forpliktende relasjon, det være seg vennskap, parforhold eller annet. For eksempel har både mannen min og jeg som betingelser for ekteskapet vårt at vi unngår å gjøre ting som sårer den andre, at vi ikke lyver og at vi ikke innleder forhold med andre. Hvis en av oss bryter disse betingelsene, så er det fare for at relasjonen avsluttes. Det er DETTE hi snakker om, ikke at hun «bestemmer» over kjæresten. Kjæresten er fri til å gjlre hva han vil, men hi står fritt til å avslutte forholdet med ham om hun føler han ikke innfrir hans forventninger.

Respekt og aksept skal for så vidt gå begge veier.

Anonymkode: 7367c...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje han ikke regnet med det skulle bli en greie og spør for å være åpen? Rent teknisk har han ikke spurt om lov, men om hun synes det er greit. Nå har han akkurat lært at det var ikke så lurt. Hvem som laget krangelen er vanskelig å si ut fra det som står her. 

Anonymkode: 116bb...cd6

Slik jeg ser det, så sier det alt at han spurte og ga blaffen i svaret hennes. Hun syns ikke det var greit, men han gikk likevel. Det har han jo lov til, men det er dårlig gjort og gir jo mer grunnlag for å mistro han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg får litt mark av argumenter som «man bestemmer ikke over andre», «man eier ikke kjæresten sin» osv. Det er opplagtheter alle kjenner til.

Det man likevel bestemmer over, er hvilke betingelser man setter for å ønske å være i en forpliktende relasjon, det være seg vennskap, parforhold eller annet. For eksempel har både mannen min og jeg som betingelser for ekteskapet vårt at vi unngår å gjøre ting som sårer den andre, at vi ikke lyver og at vi ikke innleder forhold med andre. Hvis en av oss bryter disse betingelsene, så er det fare for at relasjonen avsluttes. Det er DETTE hi snakker om, ikke at hun «bestemmer» over kjæresten. Kjæresten er fri til å gjlre hva han vil, men hi står fritt til å avslutte forholdet med ham om hun føler han ikke innfrir hans forventninger.

Respekt og aksept skal for så vidt gå begge veier.

Anonymkode: 7367c...692

Hvilke betingelser har han brutt her? Å snakke med noen? 

Anonymkode: 116bb...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Slik jeg ser det, så sier det alt at han spurte og ga blaffen i svaret hennes. Hun syns ikke det var greit, men han gikk likevel. Det har han jo lov til, men det er dårlig gjort og gir jo mer grunnlag for å mistro han. 

De er opplagt ikke på samme bølgelengde. 

Anonymkode: 116bb...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (35 minutter siden):

Hi skriver jo at han spør henne om det er greit for henne at han treffer denne damen. Hi svarer at det ikke er det, men han drar likevel? Hvorfor spørre i det hele tatt da? Hvorfor lage en krangel dersom han uansett har tenkt å treffe damen? Jeg synes det hele virker rart. Det er jo ikke en eks engang. 

Er enig her. Hvorfor spørre når han ikke vil ha svar. Da burde han bare ha informert istedet, dette tenker jeg gjøre. At han skal møte en gammel knullevenn etter to år er jo bare rart. Kanskje timingen mellom dem var off da, og de skal prøve igjen nå?

 

Anonymkode: da758...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

De er opplagt ikke på samme bølgelengde. 

Anonymkode: 116bb...cd6

nei vi kjenner jo ikke hi og kjæresten. Men jeg ville blitt lei meg dersom min kjæreste ikke tok hensyn til hva jeg følte. Kan hende han syns det er helt greit om HI hadde truffet en gammel knullekompis, men jeg har mine tvil om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg får litt mark av argumenter som «man bestemmer ikke over andre», «man eier ikke kjæresten sin» osv. Det er opplagtheter alle kjenner til.

Det man likevel bestemmer over, er hvilke betingelser man setter for å ønske å være i en forpliktende relasjon, det være seg vennskap, parforhold eller annet. For eksempel har både mannen min og jeg som betingelser for ekteskapet vårt at vi unngår å gjøre ting som sårer den andre, at vi ikke lyver og at vi ikke innleder forhold med andre. Hvis en av oss bryter disse betingelsene, så er det fare for at relasjonen avsluttes. Det er DETTE hi snakker om, ikke at hun «bestemmer» over kjæresten. Kjæresten er fri til å gjlre hva han vil, men hi står fritt til å avslutte forholdet med ham om hun føler han ikke innfrir hans forventninger.

Respekt og aksept skal for så vidt gå begge veier.

Anonymkode: 7367c...692

Dette ga meg en klaustrofobisk følelse, helt bokstavelig. Betingelser betyr kontroll, og jeg skjønner ikke hva det har med kjærlighet å gjøre. Ikke går det an å leve i et samliv uten å såre hverandre heller, og løgn er faktisk nødvendig noen ganger for å ikke nettopp såre, men også for å beholde husfreden. Det siste tror jeg alle har gjort en og flere ganger i et forhold, med mindre man er noe uvettig eller konfliktsøkende.

Det er liksom ikke rom for å være menneskelig i deres forhold, for da henger forholdet i en tynn tråd.

 

Anonymkode: 37b62...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (35 minutter siden):

Jeg skjønner at du ikke synes det er så kult at han treffer henne. Men likevel, hvis du skal være sammen med noen, er tillit helt grunnleggende. 

Hva oppnår du ved å nekte ham å treffe henne? 

Hvis han fortsatt er tiltrukket av henne og gir etter for det, så er han jo ikke noe å samle på for deg. Da kan du ikke stole på ham, og du kan ikke låse ham inne resten av livet fordi han ikke greier å styre seg. 

Du vil ha en mann som velger deg, selv om det finnes andre damer rundtomkring. 

Jeg tenker egentlig at det at han fortalte deg om dette viser at han ikke hadde tenkt å gjøre noe mer ut av det. 

Jeg nektet han ikke, jeg sa at jeg ikke var helt komfortabel med det. Da ble han litt sur og spurte hvorfor. Svarte at jeg synes det virket så rart at hun ville snakke med han nå, når de ikke hadde hatt noen kontakt siden jeg kom inn i bildet. Da lo han bare og sa at jeg ikke måtte være sjalu. Og at han ville være til hjelp hvis hun slet med noe. Det er jo et fint trekk å ville hjelpe andre mennesker, men hele settingen rundt alt synes jeg skurrer litt. Han dro jo uansett om jeg sa at jeg ikke syns det var så kult, jeg nektet han ikke. Han valgte jo selv. 

Anonymkode: a6864...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Naiv much? 😄 

HI, jeg synes det er rart. Kanskje hun vil han han tilbake? Kanskje det er ting han ikke har fortalt deg som de hadde sammen? 

Vi farges vel av våre erfaringer. Jeg synes ikke det er rart. Jeg har mannlige venner som jeg treffer med års mellomrom rett og slett fordi vi er travle på hver vår kant. Min mann har venninner som han treffer. Forskjellen er vel at vi aldri har hatt sex med disse vennene våre. Prating betyr ikke sex.

Hvis han ville være utro hadde han vel kanskje ikke fortalt om møtet i utgangspunktet, men gjort det i hemmelighet.

Anonymkode: 947b1...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi farges vel av våre erfaringer. Jeg synes ikke det er rart. Jeg har mannlige venner som jeg treffer med års mellomrom rett og slett fordi vi er travle på hver vår kant. Min mann har venninner som han treffer. Forskjellen er vel at vi aldri har hatt sex med disse vennene våre. Prating betyr ikke sex.

Hvis han ville være utro hadde han vel kanskje ikke fortalt om møtet i utgangspunktet, men gjort det i hemmelighet.

Anonymkode: 947b1...885

Som du selv skriver, forskjellen her er at dere aldri har hatt sex, det er vel akkurat der skoen trykker. De har jo hatt en intim relasjon tidligere, ikke bare vennskapelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, men hvis du hadde vært smartere her og sagt det jeg skrev i min første kommentar så vil enhver med bare litt samvittighet tenkt seg bedre om HVIS den hadde dårlige hensikter. Nå har du vist mistillit, og dermed kan han unnskylde seg med det om han har baktanker. Når noen ikke stoler på deg, så har du heller ikke så lyst til å bevise at de kan. 

Anonymkode: 37b62...f8c

Støtterdette.

Anonymkode: a18bd...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...