Gå til innhold

Utregning lån og andel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du endrer ikke eierbrøk ved å skrive samboerkontrakt!

Anonymkode: 9d408...935

Jo, hvis man skriver det inn der så gjør man jo det. Advokat har sagt at det er godt nok. 

Anonymkode: ea8de...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo, hvis man skriver det inn der så gjør man jo det. Advokat har sagt at det er godt nok. 

Anonymkode: ea8de...70d

Men det er det altså ikke. Skjøte og tinglysning går foran. 
 

Når advokaten ikke engang kan regne og faktisk sette opp kontrakten for dere, så bør du konkludere med at dere ikke har fått tilstrekkelig rådgivning. Betal heller for et par timer hos en advokat som kan dette

Anonymkode: 9d408...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men det er det altså ikke. Skjøte og tinglysning går foran. 
 

Når advokaten ikke engang kan regne og faktisk sette opp kontrakten for dere, så bør du konkludere med at dere ikke har fått tilstrekkelig rådgivning. Betal heller for et par timer hos en advokat som kan dette

Anonymkode: 9d408...935

Men, spm mitt er fortsatt utregning ikke alt rundt. Hvor vanskelig er det å svare på et spm? Tydeligvis veldig vanskelig.

Anonymkode: ea8de...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men, spm mitt er fortsatt utregning ikke alt rundt. Hvor vanskelig er det å svare på et spm? Tydeligvis veldig vanskelig.

Anonymkode: ea8de...70d

Tydeligvis - siden ikke advokaten klarte å gi deg et svar:).

Poenget er vel at det finnes ikke et entydig svar her

Anonymkode: 9d408...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tydeligvis - siden ikke advokaten klarte å gi deg et svar:).

Poenget er vel at det finnes ikke et entydig svar her

Anonymkode: 9d408...935

Men kjære deg, advokaten brukte ikke tid på mattedelen, men på det juridiske. Er alt like vanskelig for deg å skjønne? 

Jo, det er vanligvis et veldig entydig svar på et mattestykke altså🤣

Anonymkode: ea8de...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da har du ikke skjønt konseptet... når man spør om noe konkret er det jo et konkret svar man er ute etter. Hadde jeg spurt om måter å løse det på, generelt, så ville svar og diskusjon rundt vært nyttig. Men jeg var ute etter konkret svar på en konkret spm.

Hvis noen spør om tips til gode hvite sneakers er det lite vits å begynne å argumentere for at vedkommende heller burde velge sorte pumps. Hadde de spurt tips til sko til "dette antrekket" ville diskusjon utover hvite sneakers vært nyttig  Skjønner du nå? Å greie å fokusere og holde seg til saken krever mer, så skjønner mange synes det er vanskelig. 

Anonymkode: ea8de...70d

Greia er at det ikke er bare deg her.

Du har fått svaret du ville ha, da kan andre diskutere videre 

På en side som dette er ikke bare ditt konkrete spørsmål og svaret på det interessant. 

Andre kan få noe ut av den videre diskusjonen.

Anonymkode: 62f65...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men kjære deg, advokaten brukte ikke tid på mattedelen, men på det juridiske. Er alt like vanskelig for deg å skjønne? 

Jo, det er vanligvis et veldig entydig svar på et mattestykke altså🤣

Anonymkode: ea8de...70d

"Mattedelen" som du kaller det er vel relativt sentral i en slik avtale, særlig for din samboer som ser ut til å komme dårlig ut av løsningen du skisserer,  så da synes jo mange som svarer her at det jo er underlig at advokaten ikke brukte tid på det. Er alt like vanskelig for deg å skjønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Greia er at det ikke er bare deg her.

Du har fått svaret du ville ha, da kan andre diskutere videre 

På en side som dette er ikke bare ditt konkrete spørsmål og svaret på det interessant. 

Andre kan få noe ut av den videre diskusjonen.

Anonymkode: 62f65...a7c

Akkurat. Er det rene rene som er tilbake🙄

Anonymkode: ea8de...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monty12 skrev (53 minutter siden):

"Mattedelen" som du kaller det er vel relativt sentral i en slik avtale, særlig for din samboer som ser ut til å komme dårlig ut av løsningen du skisserer,  så da synes jo mange som svarer her at det jo er underlig at advokaten ikke brukte tid på det. Er alt like vanskelig for deg å skjønne?

Det var mattedelen jeg lurte på. Jeg trenger ikke rådgiving på noe rundt, kun mattedelen. Tror du alle deler alt i en sak her for å få svar på et enkelt spørsmål? Hvorfor har folk trang til å leke både psykolog, advokat og parterapeut istedenfor å svare på spm? Folk må ha utrolig lite å gjøre. 

Det er virkelig en egen rase som henger her og bare biter alle som stikker innom med et enkelt spm. Det må kveruleres og krangles. Rene rene?

 

Anonymkode: ea8de...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Det var mattedelen jeg lurte på. Jeg trenger ikke rådgiving på noe rundt, kun mattedelen. Tror du alle deler alt i en sak her for å få svar på et enkelt spørsmål? Hvorfor har folk trang til å leke både psykolog, advokat og parterapeut istedenfor å svare på spm? Folk må ha utrolig lite å gjøre. 

Det er virkelig en egen rase som henger her og bare biter alle som stikker innom med et enkelt spm. Det må kveruleres og krangles. Rene rene?

 

Anonymkode: ea8de...70d

Det er mest du som krangler og kverulerer og drar tråden ut i usakligheter. Det er fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var mattedelen jeg lurte på. Jeg trenger ikke rådgiving på noe rundt, kun mattedelen. Tror du alle deler alt i en sak her for å få svar på et enkelt spørsmål? Hvorfor har folk trang til å leke både psykolog, advokat og parterapeut istedenfor å svare på spm? Folk må ha utrolig lite å gjøre. 

Det er virkelig en egen rase som henger her og bare biter alle som stikker innom med et enkelt spm. Det må kveruleres og krangles. Rene rene?

 

Anonymkode: ea8de...70d

Du har jo helt misforstått hva dette forumet er...

Vil du stille et enkelt spørsmål, få et klart svar uten diskusjoner og avsporinger et du på helt feil sted.

Anonymkode: 62f65...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Men kjære deg, advokaten brukte ikke tid på mattedelen, men på det juridiske. Er alt like vanskelig for deg å skjønne? 

Jo, det er vanligvis et veldig entydig svar på et mattestykke altså🤣

Anonymkode: ea8de...70d

 

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Men kjære deg, advokaten brukte ikke tid på mattedelen, men på det juridiske. Er alt like vanskelig for deg å skjønne? 

Jo, det er vanligvis et veldig entydig svar på et mattestykke altså🤣

Anonymkode: ea8de...70d

Jeg, og sikkert flere andre, kunne satt opp flere utregninger for deg ut fra dine forutsetninger, men du svarer så humpete at jeg ikke vil.

Anonymkode: 4e100...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Men kjære deg, advokaten brukte ikke tid på mattedelen, men på det juridiske. Er alt like vanskelig for deg å skjønne? 

Jo, det er vanligvis et veldig entydig svar på et mattestykke altså🤣

Anonymkode: ea8de...70d

Selvfølgelig gjør de det. Hvis du betaler for er par timer hos advokat så kommer du ut med en ferdig utfylt avtale - med utregning. 

Anonymkode: 9d408...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 18.4.2024 den 21.24):

Jeg begynte ikke med det, men etter 2 sider med bare svar på alt mulig annet enn man spør om blir man jo litt lei. Hvorfor gidder folk bruke ting på å krangle og svare på andre ting enn det blir spurt om? Folk må jo ha ekstremt lite å finne på.

Anonymkode: ea8de...70d

Du ble nebbete i ditt tredje svar, så ikke kom mer med tull. 

Anonymkode: 384d5...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Selvfølgelig gjør de det. Hvis du betaler for er par timer hos advokat så kommer du ut med en ferdig utfylt avtale - med utregning. 

Anonymkode: 9d408...935

Omg. Det er ikke grenser for hvor vanskelig dette var for dere å svare på, det gjelder hisdt å unngå det opprinnelige spørsmålet for enhver pris. Jeg takker for meg. Hva slags gjeng med høns er samlet her. 

 

Anonymkode: ea8de...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 19.4.2024 den 14.11):

Det var mattedelen jeg lurte på. Jeg trenger ikke rådgiving på noe rundt, kun mattedelen. Tror du alle deler alt i en sak her for å få svar på et enkelt spørsmål? Hvorfor har folk trang til å leke både psykolog, advokat og parterapeut istedenfor å svare på spm? Folk må ha utrolig lite å gjøre. 

Det er virkelig en egen rase som henger her og bare biter alle som stikker innom med et enkelt spm. Det må kveruleres og krangles. Rene rene?

 

Anonymkode: ea8de...70d

Rene rene? Hva i alle dager mener du med det?

Anonymkode: 6be40...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...