Gå til innhold

Hvor mange er dere, og hva er deres feriebudsjett i år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal være i Norge. Vi skal hjem til mine foreldre en uke. Til mine svigerforeldre en uke. Også byttelåner vi hus/leilighet med noen venner i en uke. Så det blir mat, drivstoff og så blir det jo alltid noe ekstra, men ta vekk mat/drivstoff og budsjettet er ikke mer enn 10.000,- Tror vi skal få en fin sommer og krysser fingrene for litt godvær her i eget land. Vi er 5, 2 voksne, 2 tenåringer og et barneskolebarn.

Anonymkode: 5e250...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 stk.

Tipper vi bikker 120 000 i år. 

Anonymkode: 42194...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Javel. Dumt for oss som ikke har så mye penger

Anonymkode: ee2e8...a04

Bruk booking.com eller andre. Søk opp sted du vil til og som regel kommer det opp drøssevis av alternativer. I høstferien i fjor var det enkelt å finne bolig til 4-5 tusen for en uke på Sardinia for eksempel. Mange private med flotte leiligheter der. Og snakker pris på bolig, ikke pr person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prekæs skrev (5 minutter siden):

Bruk booking.com eller andre. Søk opp sted du vil til og som regel kommer det opp drøssevis av alternativer. I høstferien i fjor var det enkelt å finne bolig til 4-5 tusen for en uke på Sardinia for eksempel. Mange private med flotte leiligheter der. Og snakker pris på bolig, ikke pr person.

Takk

Anonymkode: ee2e8...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 000 kr

Har konfirmant i år og bunad spiser opp feriebudsjettet😆

Vi er 2+4 barn (11-16)

Vi skal en uke til Sverige med et vennepar og barna deres. Vi har leid et hus som kostet 2500 pr familie per uke.

Vi skal også gå/telte i 2 uker på hardangervidda. 

Barna har sesongkort på tusenfryd, så der tilbringer de tiden, mens vi er på jobb😆

Anonymkode: 79678...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor brukte vi ingenting på ferie og dro ikke på ferie, da vi holdt på å flytte.

I år bruker vi 8000 kr på ferie i Norge, og jeg og barna bruker til sammen 7000 kr på flybilletter til og fra utlandet for å besøke familien min der (så der bor vi gratis).

Så til sammen 15 000! Rekordstort feriebudsjett i år. 

Vi er 4 stk, to voksne og to barn. Samlet inntekt 1,5 millioner. 
 

I snitt de siste årene har vi vel brukt 10 000kr /året på ferier de årene vi har reist på ferie. Flere år har vi ikke reist på ferie i det hele tatt.

Også før vi fikk barn (vår eldste er 10) dro vi ikke på ferie på 5 år mens vi sparte opp alle ekstra penger til egenkapital så vi fikk kjøpt oss bolig.

En del synes vi har en del fine og dyre ting. Men når jeg hører om at andre bruker 40-50 000 på ferier, så skjønner jeg hvor forskjellen kommer fra.

Vokste selv opp med en lite økonomisk hånd-til-munn mor mer relativt god inntekt men null økonomisk sans som brukte masse penger på mat, vi var mye ute og spiste, og mye penger på ferier bestilt i siste liten. Vi hadde i følge henne «veldig dårlig råd» og vi hadde dårlige og falleferdige møbler, og bodde i en liten leid bolig.

Så jeg har «lært» mye av min mor om hvordan jeg ikke vil gjøre det.

Har respekt for at folk med andre erfaringer og andre meninger enn meg velger å bruke masse penger på ferier. For noen er det viktig og gir mye påfyll :) vi vil heller at hverdagene skal være så fine som mulig. (Ikke at hverdagene våre alltid er så fantastiske!! Men det er målet da, at vi skal ha det så hyggelig hjemme og med hverandre at vi ikke skal føle at vi må rømme et annet sted, som moren min alltid følte og fortsatt føler på.)

 

Anonymkode: c5de9...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er 2 voksne og 1 barn på 2 år. Vi skal reise 1 uke til Hellas i mai og 2 uker til Gran Canaria i september/oktober. 

Turen i mai koster 15.000 med all inclusive og turen i sept/okt koster 25.000 med all inclusive.  Har et toalett feriebudsjett på 60.000 kr i år. Blir det noe til overs, går dette i potten til neste års ferie.

Skal sies at vi ikke har vært ute å reist siden 2019, så føler vi slår på stortromma i år 😅

Anonymkode: cfcd6...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vi er 2 voksne og 1 barn på 2 år. Vi skal reise 1 uke til Hellas i mai og 2 uker til Gran Canaria i september/oktober. 

Turen i mai koster 15.000 med all inclusive og turen i sept/okt koster 25.000 med all inclusive.  Har et toalett feriebudsjett på 60.000 kr i år. Blir det noe til overs, går dette i potten til neste års ferie.

Skal sies at vi ikke har vært ute å reist siden 2019, så føler vi slår på stortromma i år 😅

Anonymkode: cfcd6...179

Elsker toalett her😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ca 0 i feriebudsjett siste 5 år for å spare. Nå har vi endelig råd. 4 personer og ca 250 000 for tidenes ferie.

Anonymkode: 0a5d1...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri brukt så mye på ferie som i år, totalt 450-500 000. Vi har vært i et bryllup i vinter, i kombinasjon med et tre uker langt opphold og diverse safari mm i Afrika. I sommer reiser vi på en luksusferie med et lengre cruise i og en rundtur i søramerika. At begge ferier ble lagt til samme år er litt tilfeldig, det går ellers flere år mellom hver gang vi er på utenlandsferie, og feriebudsjettet er vanligvis langt under 100 000 i året.

Anonymkode: 92702...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Vi har aldri brukt så mye på ferie som i år, totalt 450-500 000. Vi har vært i et bryllup i vinter, i kombinasjon med et tre uker langt opphold og diverse safari mm i Afrika. I sommer reiser vi på en luksusferie med et lengre cruise i og en rundtur i søramerika. At begge ferier ble lagt til samme år er litt tilfeldig, det går ellers flere år mellom hver gang vi er på utenlandsferie, og feriebudsjettet er vanligvis langt under 100 000 i året.

Anonymkode: 92702...375

Det er årslønna mi, brutto....

Anonymkode: eaee6...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Har hatt ca 0 i feriebudsjett siste 5 år for å spare. Nå har vi endelig råd. 4 personer og ca 250 000 for tidenes ferie.

Anonymkode: 0a5d1...8e0

Wow! Dere har vært flinke! Hvor går ferden i år da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke turt å regne på det enda… en uke i Lofoten og Vesterålen blir nok ikke billig 😝 Men det blir verdt det, har aldri gledet meg så mye til en ferietur før, det ser helt vilt vakkert ut der. Har to tenåringer som elsker både fiske og fjellturer.

Ellers blir ferien på hytta på fjellet. Helt perfekt.

Anonymkode: 257af...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Har respekt for at folk med andre erfaringer og andre meninger enn meg velger å bruke masse penger på ferier. For noen er det viktig og gir mye påfyll :) vi vil heller at hverdagene skal være så fine som mulig. (Ikke at hverdagene våre alltid er så fantastiske!! Men det er målet da, at vi skal ha det så hyggelig hjemme og med hverandre at vi ikke skal føle at vi må rømme et annet sted, som moren min alltid følte og fortsatt føler på.)

 

Anonymkode: c5de9...578

Du vet at det ene utelukker ikke det andre? De aller fleste av oss har fine hverdager selv om vi reiser på store ferier. Selv om din mor hadde andre erfaringer der er ikke det fasiten. 

Anonymkode: 3527c...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

I fjor brukte vi ingenting på ferie og dro ikke på ferie, da vi holdt på å flytte.

I år bruker vi 8000 kr på ferie i Norge, og jeg og barna bruker til sammen 7000 kr på flybilletter til og fra utlandet for å besøke familien min der (så der bor vi gratis).

Så til sammen 15 000! Rekordstort feriebudsjett i år. 

Vi er 4 stk, to voksne og to barn. Samlet inntekt 1,5 millioner. 
 

I snitt de siste årene har vi vel brukt 10 000kr /året på ferier de årene vi har reist på ferie. Flere år har vi ikke reist på ferie i det hele tatt.

Også før vi fikk barn (vår eldste er 10) dro vi ikke på ferie på 5 år mens vi sparte opp alle ekstra penger til egenkapital så vi fikk kjøpt oss bolig.

En del synes vi har en del fine og dyre ting. Men når jeg hører om at andre bruker 40-50 000 på ferier, så skjønner jeg hvor forskjellen kommer fra.

Vokste selv opp med en lite økonomisk hånd-til-munn mor mer relativt god inntekt men null økonomisk sans som brukte masse penger på mat, vi var mye ute og spiste, og mye penger på ferier bestilt i siste liten. Vi hadde i følge henne «veldig dårlig råd» og vi hadde dårlige og falleferdige møbler, og bodde i en liten leid bolig.

Så jeg har «lært» mye av min mor om hvordan jeg ikke vil gjøre det.

Har respekt for at folk med andre erfaringer og andre meninger enn meg velger å bruke masse penger på ferier. For noen er det viktig og gir mye påfyll :) vi vil heller at hverdagene skal være så fine som mulig. (Ikke at hverdagene våre alltid er så fantastiske!! Men det er målet da, at vi skal ha det så hyggelig hjemme og med hverandre at vi ikke skal føle at vi må rømme et annet sted, som moren min alltid følte og fortsatt føler på.)

 

Anonymkode: c5de9...578

Det her var ett merkelig innlegg. Du sier i innlegget ditt att en fin og dyr ferie utelukker at man har en så fin hverdag som mulig. Jeg er alene med barn, har ett stort hus med stor hage og utsikt sentralt på Østlandet. Vi har ikke ett falleferdig møbel, barna har absolutt alt de trenger og vel så det, vi spiser det vi har lyst på uten at vi nødvendigvis sløser med pengene, barna mine driver med hest og ishockey og vi har som regel ett feriebudsjett for hele året på 250.000 kr. Skulle jeg da som du gjør bare anta at alle som ikke bruker mye penger på ferie hvert år har en dårlig hverdag i tillegg til billig ferie? 

Anonymkode: 2bded...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er årslønna mi, brutto....

Anonymkode: eaee6...690

Ok. Vi er to voksne, og har samlet inntekt som er høyere enn din. Men vi sparer til ferie hver mnd og prioriterer det høyt. Vi prioriterer bort ting som mange andre unner seg i hverdagen. Og vårt gjennomsnittlige feriebudsjett er, sett over f.eks. de siste ti årene, 100 000 i året, inkludert feriene vi har i år. De siste ti årene har vi totalt hatt fem utenlandsferier, inkludert en voksen-tur, så barna har hatt fire turer. 

Anonymkode: 92702...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 18.4.2024 den 6.41):

Wow! Dere har vært flinke! Hvor går ferden i år da? 

Afrika 

Anonymkode: 0a5d1...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar en uke på Gran Canaria i mai, bruker nok 40 000 på det. De 3 ukene i juli blir i Norge, på hytta, teltturer og kanskje besøke venner på hytteturer. Så kanskje totalt 50-60 000 for ferie i denne omgang 🤔

Anonymkode: 94eee...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker i USA og Karibia☀️Det drar seg nok raskt mot 300 000,-

Anonymkode: 70887...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...