Gå til innhold

Hvor mange er dere, og hva er deres feriebudsjett i år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det meste koster mye, og jeg ønsker en rimelig ferie for familien på 5. Ønsker ikke å betale tusenvis for ei uke utenlands, men tone det helt til noe rimelig og hyggelig.

 

Hva gjør dere i år?😊

Anonymkode: 00f45...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi slår på stortromma i år vi.

Har ikke vært på ferie på flere år, og ikke vært i utlandet på 5 år.

Så i år reiser vi til Italia.

To voksne og to tenåringer

Turen koster mellom 50 og 60.000 kr, så kommer lommepenger og mat i tillegg (frokost inkludert)

Anonymkode: ad0b3...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal tilbringe det meste av sommeren i egen bolig i Italia. Vi har ikke satt noe budsjett for dette da utgifter går til å leve ( som vi også gjør hjemme). Flybilletter koster rundt 35000. Vi er 4. 2 voksne og 2 tenåringer.

Endret av mamma til adhd gutt<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi slår på stortromma i år vi.

Har ikke vært på ferie på flere år, og ikke vært i utlandet på 5 år.

Så i år reiser vi til Italia.

To voksne og to tenåringer

Turen koster mellom 50 og 60.000 kr, så kommer lommepenger og mat i tillegg (frokost inkludert)

Anonymkode: ad0b3...90e

Det blir sikkert veldig fint😊

Anonymkode: 00f45...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4 alternativer;

Alt.1 biltur fra Trondheim til Umeå og ferge til Finland. Med telt i bagasjen. Være en uke i Finland så ferje til Stockholm og kjøre hjem.

Alt.2 biltur til Danmark og besøke en park eller 2. Sove i telt

Alt.3 kjøre gjennom Sverige til Narvik og Lofoten. Sove i telt.

Alt.4 bli hjemme, ta noen helgeturer/dagsturer/fjellturer.

Budsjettet er feriepengene vi får.

Anonymkode: eaee6...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk. På meg blir det vel ingen tur. Hadde vært godt med noen dager vekke, men får se. Ungdommen skal på tur med venner en uke og med far noen uker. 
Budsjett blir å bruke minst mulig, men blir noen tusen på turen til ungdommen. Reisen er heldigvis betalt. 

Anonymkode: c8b3b...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i feriboligen vår, og jeg bruker ikke penger. Her kombinerer jeg ferie og jobb ( utleie ) og jobbe i gatekjøkken/ kiosk fra mai til ut august ( med fridager og helger ) Jeg har to enheter jeg leier ut billig, og resten er familieforetagende. så reiser jeg bort noen helger nå og da hvis jeg føler for det. Har egentlig ikke noe behov for det, for med unntak av steder i Sverige så er det ingen land som er mer avslappende og fine som Norge på sommerstid. Frisk luft, rent vann og ren luft med levelige temperaturer. Nå bryr jeg meg nada om vær, for det spiller ingen rolle for mitt velbefinnende. Finn et sted å leie langs kysten, for det er mange steder å velge mellom. 

Anonymkode: 1890c...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (55 minutter siden):

Vi skal tilbringe det meste av sommeren i egen bolig i Italia. Vi har ikke satt noe budsjett for dette da utgifter går til å leve ( som vi også gjør hjemme). Flybilletter koster rundt 35000. Vi er 4. 2 voksne og 2 tenåringer.

Hørtes nydelig ut! 

Anonymkode: c8b3b...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri vært i utlandet utenom Sverige. I år skal vi til Lofoten etter ønske fra barna. Budsjettet er på 15 000. Det skal dekke drivstoff, overnatting og mat

Anonymkode: 75815...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier bruke 150.000,- til 250.000,- på rundt 4 uker i Europa. Helt latterlig sum egentlig men mannen driver eget firma og jobber veldig mye hele året så derfor unner vi oss bonus om sommeren. Vi pleier være alle fem men i år er to av ungdommene hjemme for å jobbe. 

Anonymkode: 3527c...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 90.000-100.000

To voksne, to tenåringer

Anonymkode: 066e0...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150000-200000 i løpet av året, sommer i Norge og varmere strøk i høst . Er 3 voksne ( stort barn), og 2 tenåringer

Anonymkode: aa769...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vietnam i 16 dager, fire personer, budsjett 110 000,- 

Anonymkode: 70d6a...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har vi bestilt oss noen dager i leilighet på Skottevik, og så skal vi ha 3 dager i dyreparken/badeland mens vi bor på hotellet tilknyttet. Deretter noen dager på besøk hos familie på sørlandet. Så er drøy uke på sørlandet da. Betalt 20 000 for leilighet, hotell, billett inngang begge parker og kaptein Sabeltann show. 2 voksne, 2 barn på 9 og 11 år. 

Skal nok også noen dager til Sommerland i Bø. Har årskort på tusenfryd, inngang på Sommerland er inkludert i prisen. Der tar vi med campingvogn og sover kanskje 3 eller 4 netter på campingplass. Koster rundt 2000 kr, pluss diesel for å kjøre dit med vogn. 

 

Anonymkode: 14de3...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks 5000 kr. Forhåpentligvis mindre, slik at noe kan brukes på andre ting. Har dårlig råd, men spart 5000 som er øremerket ferie. Betyr ikke at jeg har lyst til å bruke 5000 kr på ferie, og prøver så langt det går å bruke minst mulig. Synes disse summene her er ren sløsing, men klart det er forskjell på å ha dårlig råd og god råd. Hadde såklart tatt en uke i Italia eller noe om jeg hadde flust av penger. 

Men mtp HI, der stikkordene er rimelig og hyggelig, så tenker jeg svaret mitt er mer relevant enn "en halv million på maldivene".

Vi skal besøke familie. Jeg liker ikke å kjøre, så vi tar tog. Billigere å kjøre, men turen blir finere for alle 3 når vi tar tog. Bor gratis hos familien. 

Besøke ei venninne med barn på samme alder. Der vil vi ikke trenge oss på, så vi kjører og har avtalt at vi slår opp telt i hagen. Om vi 3 sover i telt eller om det ender opp med at alle barna sover i telt får vi se. 

Dagsturer hjemme. Ferge horten-moss er gratis. Vi bor i Drammen, så det er ikke langt. Oppleve nye steder er koselig selv om det ikke er direkte flotte steder🫢 

Kielfergen vurderes. Også danskebåten, selv om denne er trist, så er det veldig koselig i København slik at turen til 150 kr er verdt det🥰 får utrolig billige billetter til båten, bare følg med.

Stranda. En hel dag på stranda er gratis. Siden det er gratis kan man skjemme seg bort med ting man ikke unner seg i hverdagen. Feks de.med dårlig råd kjøper ikke norske jordbær til 70 kr kurven så ofte. Men å smøre med ferske Baguetter og kjøpe med et par kurver jordbær blir billig piknikmat 🙂

Hvor gamle er barna dine? En dag i badeland er fint for de fleste aldre. 

Lær dere orientering, gå på stolpejakt, finn dere en topptur. 

Campingtur en uke. Mange fine plasser med basseng og skikkelig bra opplegg for barn.

 

 

Anonymkode: 43c6f...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt hytte ved sjøen. Har også basseng. Vi får valp i år så da passer det fint. Hele sommeren skal tilbringes ved sjøen. Håper på deilig sommervær. Ungene gleder seg også. Toget går fra her vi bor til en by 30 min unna så de får begge besøk av venner gjennom sommeren. Har anneks så der bor eldste og har sengeplass til fire. 

Anonymkode: e26fb...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har feriebolig og bil i Spania, hvor ungene og jeg skal være seks uker denne sommeren. Mannen drar tidligere hjem for å jobbe.

Vi betaler ca 50.000 kr i året for denne boligen (forsikring, strøm, vann osv), men vi bruker den mye over lengre perioder. Så for å svare på spørsmålet ditt ligger feriebudsjettet vårt på ca 25.000 kr i flybilletter og mat/drikke. Opplevelser bruker vi ikke veldig mye penger på. Har en på barneskolen og en på ungdomsskolen, og de er veldig fornøyde med basseng, strand og turer til nærliggende byer for å titte og spise is. Vi kjører go-cart innimellom, drar på laser-tag og et museum i ny og ne. Ellers får begge besøk av venner en ukes tid hver, og da bruker vi litt ekstra.

Forresten, har dere venner på en annen kant av landet? Vi låner ut huset vår til venner fra nord mens vi er bortreist. Vi bor rett ved Oslo, og da bor de her og opplever byen. Kanskje dere kunne gjort noe sånt?

Anonymkode: 3c801...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fire, to voksne og to tenåringer. I år er feriebudsjettet kr 0. Turist i egen by 🤩

Anonymkode: 09f5c...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt en tur til Rhodos, mannen, yngste og meg. Den er betalt, og har all inclusive. Vi har ikke flust med penger, så feriepengene er det vi har. Skal også en tur til nordnorge, men da bor vi hos familie og spleiser på maten. 

Anonymkode: 9b677...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt eget feriebudsjett, vi har feriehus i Norge og bruker mesteparten av ferien der. 

Anonymkode: 7d9ad...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode ferieløsninger her😊

 

Anonymkode: 00f45...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg er i feriboligen vår, og jeg bruker ikke penger. Her kombinerer jeg ferie og jobb ( utleie ) og jobbe i gatekjøkken/ kiosk fra mai til ut august ( med fridager og helger ) Jeg har to enheter jeg leier ut billig, og resten er familieforetagende. så reiser jeg bort noen helger nå og da hvis jeg føler for det. Har egentlig ikke noe behov for det, for med unntak av steder i Sverige så er det ingen land som er mer avslappende og fine som Norge på sommerstid. Frisk luft, rent vann og ren luft med levelige temperaturer. Nå bryr jeg meg nada om vær, for det spiller ingen rolle for mitt velbefinnende. Finn et sted å leie langs kysten, for det er mange steder å velge mellom. 

Anonymkode: 1890c...83e

Hvor leier du ut billig?

Anonymkode: ee2e8...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Hvor leier du ut billig?

Anonymkode: ee2e8...a04

Jeg kommer ikke til å oppgi det her. Det sier seg vel selv.

Anonymkode: 1890c...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer ikke til å oppgi det her. Det sier seg vel selv.

Anonymkode: 1890c...83e

Javel. Dumt for oss som ikke har så mye penger

Anonymkode: ee2e8...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...