Gå til innhold

Jeg går fader meg ikke ned i vekt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kuttet godteri, snacks og alkohol

Spiser sunt med redusert karbo

Mangler kan være for lite vann, dårlig søvn og for lite hverdagsaktivitet. Og kanskje alder Er 46 år

Men det skulle jo ha gitt effekt å gjøre endringer i kosthold og usunne vaner?

174 høy, bom fast på 86 kilo og 98 cm! rundt midje 😩

Hjææælp

Anonymkode: 8ed5d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har kanskje senket kaloriinntaket nok til at du ikke går opp i vekt. Om du lever ganske stillesittende er det ikke sikkert du trenger så mye mat for å opprettholde vekten.

Anonymkode: 8234c...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags medisiner bruker du?🙈 spør bare fordi jeg sliter selv 

Anonymkode: a1e3c...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg trener 3-4 ganger i uken (step, spinning, aerobic) men ellers lite aktivitet. Stillesittende jobb.

Ble kanskje litt uklart i mitt første innlegg 

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags medisiner bruker du?🙈 spør bare fordi jeg sliter selv 

Anonymkode: a1e3c...6da

Medisiner? Går ikke på medisiner.

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du har kanskje senket kaloriinntaket nok til at du ikke går opp i vekt. Om du lever ganske stillesittende er det ikke sikkert du trenger så mye mat for å opprettholde vekten.

Anonymkode: 8234c...54f

Jeg skal begynne å føre opp det jeg spiser, slik at jeg holder oversikt over kcalorier. Men jeg spiser etter en meny for vektreduksjon.. 

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompenserer du med å spise mer til måltidene når du kutter snack og sånt? Det er dessverre lett å gjøre det, det er derfor det ofte anbefales å veie og registrere all mat man spiser. Men det er et slit!

Anonymkode: 648ea...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skal begynne å føre opp det jeg spiser, slik at jeg holder oversikt over kcalorier. Men jeg spiser etter en meny for vektreduksjon.. 

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Og når du fører opp hva du spiser, da tar du også med hva maten stekes i av olje/smør/margarin og lignende?
Det inneholder MANGE kalorier, og vet om flere som har gjort den feilen

Anonymkode: 17599...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Kompenserer du med å spise mer til måltidene når du kutter snack og sånt? Det er dessverre lett å gjøre det, det er derfor det ofte anbefales å veie og registrere all mat man spiser. Men det er et slit!

Anonymkode: 648ea...ac8

Jeg tror ikke det, men skal begynne å registrere og veie fra i dag og gi det et par mnd. 

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du spiser for mye

Anonymkode: 9520b...f6c

Jeg følger en matplan, så det er rart. Men skal kontrollveie maten en periode

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og når du fører opp hva du spiser, da tar du også med hva maten stekes i av olje/smør/margarin og lignende?
Det inneholder MANGE kalorier, og vet om flere som har gjort den feilen

Anonymkode: 17599...948

Ja, det skal også registreres

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da åpenbart ikke i et kaloriunderskudd. Tidligere kosthold har gjort at du har gått opp i vekt, endringene har gjort at du står på stedet hvil. Du må altså redusere kaloriene og gå inn mer hverdagsaktivitet. Trening har minimal effekt på vekt isolert sett, det er daglig aktivitet som er mest effektivt. Du kan dog trene deg opp til en mye høyere muskelmasse som igjen gjør at hvileforbrenningen blir høyere. 

Anonymkode: 31901...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en slik kropp selv som tviholder på kiloene. De sier trening er gram og kosthold er kilo. Jeg har funnet ut at for meg er det motsatt, jeg går ikke ned uten trening (kardio). Nå har jeg en kropp som tåler hard trening da så hvis jeg løper fire ganger i uka så renner kiloene av meg. Da er ikke kostholdet så striks heller, jeg forbrenner jo mer og trenger mer. Virker som min hvileforbrenning raskt blir dårligere og dårligere uten trening. Jeg har null peiling på dette altså, men som sagt, her må det trening til. 

Anonymkode: c2606...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du er da åpenbart ikke i et kaloriunderskudd. Tidligere kosthold har gjort at du har gått opp i vekt, endringene har gjort at du står på stedet hvil. Du må altså redusere kaloriene og gå inn mer hverdagsaktivitet. Trening har minimal effekt på vekt isolert sett, det er daglig aktivitet som er mest effektivt. Du kan dog trene deg opp til en mye høyere muskelmasse som igjen gjør at hvileforbrenningen blir høyere. 

Anonymkode: 31901...466

Ja, det gir helt klart mening.

Noen tanker om hvor mange kcalorier det er gunstig å ligge på? 
 

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har en slik kropp selv som tviholder på kiloene. De sier trening er gram og kosthold er kilo. Jeg har funnet ut at for meg er det motsatt, jeg går ikke ned uten trening (kardio). Nå har jeg en kropp som tåler hard trening da så hvis jeg løper fire ganger i uka så renner kiloene av meg. Da er ikke kostholdet så striks heller, jeg forbrenner jo mer og trenger mer. Virker som min hvileforbrenning raskt blir dårligere og dårligere uten trening. Jeg har null peiling på dette altså, men som sagt, her må det trening til. 

Anonymkode: c2606...3bf

Jeg må også trene for å få resultater.

Tidligere kunne jeg justere vekten opp  og ned ganske lett med de samme grepene jeg gjør nå - men da var det helt nødvendig med trening. 
 

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Du spiser for mye

Anonymkode: 9520b...f6c

Spiser for mye feil mat kanskje ja

Anonymkode: 1269b...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Spiser for mye feil mat kanskje ja

Anonymkode: 1269b...178

Feil mat er det ikke. Men mengdene kan sikkert være feil. 
 

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Medisiner? Går ikke på medisiner.

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Okey :) Jeg bare lurte fordi jeg ikke skjønte at medisinene mine var grunn til at jeg ikke går ned 

Anbefaler å bruke Lifesum og logge aaaaalt du får i deg iløpet av dagen 

Anonymkode: a1e3c...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisevindu gjorde susen for meg. Kun kaffe te vann før 10. Havregrøt med cottage cheese. Sen lunsj 1330 eller 14. Middag ca 18 eller 19. Trener på Sats 3 ganger i uka Og mye hverdagstrim. Gå raskt, jogge litt, sykle osv 

Lykke til!

Anonymkode: 6935a...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at du ikke drikker nok vann. Jeg holder og på å gå ned i vekt, og ser veldig godt når jeg slurver med vannintaket, det bremser litt. Så drikk nok vann.

Anonymkode: 866d4...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg skal begynne å føre opp det jeg spiser, slik at jeg holder oversikt over kcalorier. Men jeg spiser etter en meny for vektreduksjon.. 

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Jeg trenger 1400 kalorier for å leve. Spiser jeg mer enn det så går jeg opp i vekt. Så hvis jeg skal gå ned i vekt da må jeg spise rundt 1100 kalorier 😫😫😬😬

Anonymkode: 7aa39...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja, det gir helt klart mening.

Noen tanker om hvor mange kcalorier det er gunstig å ligge på? 
 

HI

Anonymkode: 8ed5d...f28

Har du beregnet hvileforbrenningen din med en kalkulator som du finner på nett? Alder, høyde og vekt etc må inn. 
 

jeg er 180 cm høy og veier 68 kg. Trener 5 ganger i uka og har en hvileforbrenning på rundt 1800 kalorier. Jeg spiser rundt 1500-1600 i ukedagene (ikke med vilje, men spiser godt og tracket på Lifesum og dette er overraskende nok der jeg ligger). Men spiser mer i helgene med vin og godteri og derfor holder nok vekten seg stabil. 

Anonymkode: 31901...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Har du beregnet hvileforbrenningen din med en kalkulator som du finner på nett? Alder, høyde og vekt etc må inn. 
 

jeg er 180 cm høy og veier 68 kg. Trener 5 ganger i uka og har en hvileforbrenning på rundt 1800 kalorier. Jeg spiser rundt 1500-1600 i ukedagene (ikke med vilje, men spiser godt og tracket på Lifesum og dette er overraskende nok der jeg ligger). Men spiser mer i helgene med vin og godteri og derfor holder nok vekten seg stabil. 

Anonymkode: 31901...466

Bør man heller gå ut i fra BMR enn kalorikalkulator når man skal ned i vekt?

Anonymkode: 866d4...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Bør man heller gå ut i fra BMR enn kalorikalkulator når man skal ned i vekt?

Anonymkode: 866d4...e0b

Det er vel det samme? Man regner ut BMR ved å bruke en BMR kalkulator. 

Anonymkode: 31901...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...