Gå til innhold

Ikke inkludere venner på 17 mai?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå snart nærmer det seg 17 mai ikke lenge til! Her i familien min har vi allerede booket bord til buffet/restaurant vi skal til sammen med min samboer og mitt søsken, mor og far og barn:) skal bli veldig digg! Vi skal ikke være der før 17:30, så jeg sa at meg og samboer kunne henge med henne og se litt på folketoget/russetoget med henne før vi drar (meg og samboer) dit i restauranten. Men hørtes tydeligvis ikke bra nok for henne da hun gjerne vil ha oss med på spisested og ikke vil spise alene eller noe.. men vil jo ikke bruke dobbelt opp med penger for å spise på  2 plasser. Hang med henne i går. Er det frekt av meg og ikke inkludere henne i denne bookingen? Nå er jo vi bare i familie som skal dit som hun ikke kjenner til. Må man inkludere folk på alt? 

Anonymkode: 25a6b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frekt? Nei. Dårlig gjort? Nei. I alle fall ikke så lenge du sier i fra / svarer på en hyggelig måte.  

Anonymkode: 4785d...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun andre venner eller familie å være sammen med? Hvis hun har det og dere ikke har gjort noen tidligere avtale, så trenger dere ikke invitere henne. Blir hun alene så ser jeg ikke ett eneste problem med å inkludere henne, tvert imot. 

Anonymkode: 8b423...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns 17mai er en dag for familie

hun har helt sikkert andre hun kan ferie sammen med

Anonymkode: 5131a...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ellers blir alene så hadde jeg invitert henne med. 
 

Men jeg liker vennene mine, da. 

Anonymkode: 12049...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde invitert henne med. Ingen bør være alene, og spise alene, på 17.mai. 
Er vokst opp i en raus familie og jeg har fortsatt den tradisjonen. Her er det rom for alle😊

Anonymkode: d946a...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis hun ellers blir alene så hadde jeg invitert henne med. 
 

Men jeg liker vennene mine, da. 

Anonymkode: 12049...cb9

Jeg liker vennene mine jeg også, men 17.mai er en familiedag.

Hadde jeg hatt en venn som bare satt der alene deprimert, hadde jeg invitert. 

Anonymkode: 90b48...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bør være alene på 17. mai. Hvorfor er man så opptatt at det skal kun være «familien»?
 

Hvis hun ellers blir alene, hadde jeg gladelig invitert henne med 

Anonymkode: b0a08...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde invitert henne med, hvorfor ikke? At hun ikke kjenner noen, hva så? Da blir hun kjent da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ingen bør være alene på 17. mai. Hvorfor er man så opptatt at det skal kun være «familien»?
 

Hvis hun ellers blir alene, hadde jeg gladelig invitert henne med 

Anonymkode: b0a08...482

Jeg er opptatt av familie nå etter jeg fikk barn da ellers måtte jeg ha tatt inn med flere venner som kanskje sitter alene. Så tenkte at det hadde vert greit å bare familie samling i år. 

Anonymkode: 25a6b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg liker vennene mine jeg også, men 17.mai er en familiedag.

Hadde jeg hatt en venn som bare satt der alene deprimert, hadde jeg invitert. 

Anonymkode: 90b48...4ee

Enig jeg er glad i vennene mine men jeg kan ikke ta ansvar for dem hele tiden. Om det var omvendt hadde jeg nok tenkt at andre har sikkert andre ting å gjøre

Anonymkode: 25a6b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med raushet og varme? Hvorfor må det være så svart/hvitt. Selv om det er mye familie, hva gjør det med litt venner også? Sånne «regler» skjønner ikke jeg.  Der det er husrom er det hjerterom. 

Anonymkode: 80a67...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

jeg syns 17mai er en dag for familie

hun har helt sikkert andre hun kan ferie sammen med

Anonymkode: 5131a...476

Jeg syns 17.mai er en dag ikke venner skal sitte alene. Her innviterer vi vært år en venn av søsteren min som ikke har noen å feire dagen med. Han setter så stor pris på det,å vi liker han alle godt. Så er blitt en fast tradisjon å innvitere han hvert år på 17.mai.

Anonymkode: ace9b...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns 17.mai er en dag ikke venner skal sitte alene. Her innviterer vi vært år en venn av søsteren min som ikke har noen å feire dagen med. Han setter så stor pris på det,å vi liker han alle godt. Så er blitt en fast tradisjon å innvitere han hvert år på 17.mai.

Anonymkode: ace9b...91b

Dere er gode mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig det der og ikke så svart hvitt som noen skal ha det til. Det er ikke bare å drasse med seg ekstra folk i alle sammenhenger. Jeg har ei venninne som ikke har noe særlig nettverk. Hun går overhode ikke sammen med min familie. Hun har vært med i et par bursdagsselskap, men det var ingen suksess. Det blir derfor enten henne eller storfamilien på dager som 17.mai og julaften, og da vinner familien. 

Anonymkode: dc5fd...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

jeg syns 17mai er en dag for familie

hun har helt sikkert andre hun kan ferie sammen med

Anonymkode: 5131a...476

Og om man ikke har familie da?

Anonymkode: d943b...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai er faktisk en av de dagene jeg tenker en skal være ekstra raus med å invitere. Ved jul og påske, er det mange som har fridager, der en kan reise til familie. På 17. mai er det gjerne bare den ene dagen en har fri. Da er det ikke tid til reising, og en blir lett stående alene hvis en bur et stykke unna. 

Anonymkode: 4af9e...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Enig jeg er glad i vennene mine men jeg kan ikke ta ansvar for dem hele tiden. Om det var omvendt hadde jeg nok tenkt at andre har sikkert andre ting å gjøre

Anonymkode: 25a6b...865

Du er ikke enig med vedkommende. Hen skriver jo at hen hadde invitert vennen sin.

Anonymkode: 90b28...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er litt vanskelig det der og ikke så svart hvitt som noen skal ha det til. Det er ikke bare å drasse med seg ekstra folk i alle sammenhenger. Jeg har ei venninne som ikke har noe særlig nettverk. Hun går overhode ikke sammen med min familie. Hun har vært med i et par bursdagsselskap, men det var ingen suksess. Det blir derfor enten henne eller storfamilien på dager som 17.mai og julaften, og da vinner familien. 

Anonymkode: dc5fd...488

Dette synes jeg og. Nå har ikke min venninne møtt mine foreldre og resten av familien, og når bord er booket så er det ikke bare å ta inn flere folk pluss det ikke er plass i bilen. Hadde det vert snakk om at vi skulle ha noe fest eller noe sånt selv hadde det vert selvsagt at hun kan få være med. Men jeg drar ikke med meg venninner med på familie ting bare for  de ikke vil være alene. Jeg har vert alene flere ganger før i 17 mai for 4 år siden og har aldri hatt behov for opplegg til moring og kveld. Bare kost meg i balkongen i min basseng. 

Anonymkode: 25a6b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette synes jeg og. Nå har ikke min venninne møtt mine foreldre og resten av familien, og når bord er booket så er det ikke bare å ta inn flere folk pluss det ikke er plass i bilen. Hadde det vert snakk om at vi skulle ha noe fest eller noe sånt selv hadde det vert selvsagt at hun kan få være med. Men jeg drar ikke med meg venninner med på familie ting bare for  de ikke vil være alene. Jeg har vert alene flere ganger før i 17 mai for 4 år siden og har aldri hatt behov for opplegg til moring og kveld. Bare kost meg i balkongen i min basseng. 

Anonymkode: 25a6b...865

Og sett på toget

Anonymkode: 25a6b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid plass til en til ved bordet, men det er når jeg har ett opplegg hjemme hos meg selv og er vertinnen. Når jeg skal ut å møte andre, slenger jeg ikke på noen ekstra. Det er muligens litt iboende i meg at det kun gjelder når jeg er vertinnen, uten at jeg kan gi en bedre grunn enn at det er der det føles mest naturlig at jeg tar styringen. 
 

Jeg synes ikke du må invitere, dere skal jo bruke deler av dagen sammen. Folk er litt needy når det man tilbyr ikke er nok. Synes jeg da. Jeg setter pris på når andre tar seg bryet og tiden til å være med meg, men det er ikke noe jeg forventer at de skal gjøre. Jeg er ikke helt enig i at 17. mai er en dag ingen skal være alene, nettopp dette er en dag hvor du fint kan møte mange uten en eneste fast avtale, det er mye felles man kan delta på uavhengig om man kommer alene eller ei. Julaften blir annerledes, da trekker vi inn i våre egne hjem og skillet mellom de ensomme og de med mange rundt blir ekstra tydelig. 

Anonymkode: b080b...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har alltid plass til en til ved bordet, men det er når jeg har ett opplegg hjemme hos meg selv og er vertinnen. Når jeg skal ut å møte andre, slenger jeg ikke på noen ekstra. Det er muligens litt iboende i meg at det kun gjelder når jeg er vertinnen, uten at jeg kan gi en bedre grunn enn at det er der det føles mest naturlig at jeg tar styringen. 
 

Jeg synes ikke du må invitere, dere skal jo bruke deler av dagen sammen. Folk er litt needy når det man tilbyr ikke er nok. Synes jeg da. Jeg setter pris på når andre tar seg bryet og tiden til å være med meg, men det er ikke noe jeg forventer at de skal gjøre. Jeg er ikke helt enig i at 17. mai er en dag ingen skal være alene, nettopp dette er en dag hvor du fint kan møte mange uten en eneste fast avtale, det er mye felles man kan delta på uavhengig om man kommer alene eller ei. Julaften blir annerledes, da trekker vi inn i våre egne hjem og skillet mellom de ensomme og de med mange rundt blir ekstra tydelig. 

Anonymkode: b080b...424

Uff ja. Jeg synes jeg er grei med å lage litt tid med henne i 17 mai for å se på toget sammen og gjerne ta oss en is sammen, men jeg kan heller ikke bare ta med en til når det er booket til antall personer og ditche familien på restaurant bookingen fordi vennninen min ikke vil være alene etter kl 17:00. Gleder jo meg til denne restauranten og treffe foreldrene/søsken mine sammen med barna

Anonymkode: 25a6b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Uff ja. Jeg synes jeg er grei med å lage litt tid med henne i 17 mai for å se på toget sammen og gjerne ta oss en is sammen, men jeg kan heller ikke bare ta med en til når det er booket til antall personer og ditche familien på restaurant bookingen fordi vennninen min ikke vil være alene etter kl 17:00. Gleder jo meg til denne restauranten og treffe foreldrene/søsken mine sammen med barna

Anonymkode: 25a6b...865

Du har en avtale med familien din, så da kan du ikke være med venninnen din. Det skjønner alle voksne folk. 

Anonymkode: 12049...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Uff ja. Jeg synes jeg er grei med å lage litt tid med henne i 17 mai for å se på toget sammen og gjerne ta oss en is sammen, men jeg kan heller ikke bare ta med en til når det er booket til antall personer og ditche familien på restaurant bookingen fordi vennninen min ikke vil være alene etter kl 17:00. Gleder jo meg til denne restauranten og treffe foreldrene/søsken mine sammen med barna

Anonymkode: 25a6b...865

Det tenker jeg og, etter min mening er du overhodet ikke ufølsom eller urimelig. Du gjør det beste ut ting slik det er, med de hensyn og behov du kan gjøre noe ved. 
 

Ikke ha dårlig samvittighet (vet, lett å si), men det er ingen grunn til at du skal ha det. 

Anonymkode: b080b...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Uff ja. Jeg synes jeg er grei med å lage litt tid med henne i 17 mai for å se på toget sammen og gjerne ta oss en is sammen, men jeg kan heller ikke bare ta med en til når det er booket til antall personer og ditche familien på restaurant bookingen fordi vennninen min ikke vil være alene etter kl 17:00. Gleder jo meg til denne restauranten og treffe foreldrene/søsken mine sammen med barna

Anonymkode: 25a6b...865

Så lite innkluderende familie du har da. Her forklarte søsteren min at hun hadde en venn som ikke hadde familie her å som alltid sitter alene på 17.mai. Så da ble det en tradisjon å alltid innvitere han på 17.mai,det er blitt en veldig koselig tradisjon som vi har hatt i mange år.

Anonymkode: ace9b...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...