Gå til innhold

Brudd, når ene ikke har råd til bolig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Eier dere huset samen så må du kjøpe han ut. Kan være dette bidrar til at han via husbanken kan få lån til en liten leilighet eller lignende

Anonymkode: 5286e...b8a

Har nesten kjøpt han ut allerede. Brukte arv til å dekke lån. Gevinsten på huset må betales ut da såklart, det får jeg lån til. 

Anonymkode: 04eaf...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Har nesten kjøpt han ut allerede. Brukte arv til å dekke lån. Gevinsten på huset må betales ut da såklart, det får jeg lån til. 

Anonymkode: 04eaf...7e4

Brukte du av arven til å nedbetale hans del av lånet? 

Anonymkode: 6c9dd...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Brukte du av arven til å nedbetale hans del av lånet? 

Anonymkode: 6c9dd...b1f

Vi har brukt advokat og skrevet en samboeravtale på hvor mye av boligen jeg eier, etter hvor mye jeg la inn. Tok verdivurdering først. 

Begge var enige om at det var greit å slippe renter på lån, begge fikk frigjort stor del av inntekt til andre ting. 

Anonymkode: 04eaf...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg vil gå fra mannen, men både pga barna og at han ikke har økonomi til å finne et sted å bo selv så greier jeg det ikke.

Jeg har mistet begge foreldrene så jeg har arvet nok penger til å kjøpe ut huset. Han har ingenting oppsparte og dårlig inntekt. Må jeg virkelig da bli fordi han ikke klarer seg selv? Jeg har alltid tjent mye mer enn ham. 

Anonymkode: 04eaf...7e4

Han må leie da, man må ikke eie.

Anonymkode: c9115...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke bli pga det. Han må ta opp lån eller leie seg noe han har råd til.

Anonymkode: 9a082...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vi har brukt advokat og skrevet en samboeravtale på hvor mye av boligen jeg eier, etter hvor mye jeg la inn. Tok verdivurdering først. 

Begge var enige om at det var greit å slippe renter på lån, begge fikk frigjort stor del av inntekt til andre ting. 

Anonymkode: 04eaf...7e4

Hva har han brukt den frigjorte delen av inntekten til? 

Kanskje han kan få seg en jobb som er bedre betalt? Jobbe ekstra de periodene han ikke har barna? 

 

Anonymkode: 64260...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva har han brukt den frigjorte delen av inntekten til? 

Kanskje han kan få seg en jobb som er bedre betalt? Jobbe ekstra de periodene han ikke har barna? 

 

Anonymkode: 64260...ce5

I tillegg vil hun måtte betale han bidrag siden hun tjener en del mer enn han så han får inn litt penger der også

Anonymkode: ecf43...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hva har han brukt den frigjorte delen av inntekten til? 

Kanskje han kan få seg en jobb som er bedre betalt? Jobbe ekstra de periodene han ikke har barna? 

 

Anonymkode: 64260...ce5

Han har sløst der vekk. Jeg prøvde å oppmuntre ham til også spare litt, men han greier ikke tenke langsiktig. 

Anonymkode: 04eaf...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er kjipt, HI. Jeg blir også av samme grunn. Eller, ingen av oss har råd til å beholde huset og det er ikke aktuelt å flytte pga ungene. Vi forsøkte ett par år å leie en annen leilighet, men tilfeldighetene ville ha det til at vi måtte bo under samme tak igjen. 
Jeg kan si det samme vennene mine sier til meg; det er ikke ditt problem! Men jeg skjønner det er vanskelig! Hva tenker han selv om hvordan det skal løses?

Anonymkode: 17095...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skjønner det er kjipt, HI. Jeg blir også av samme grunn. Eller, ingen av oss har råd til å beholde huset og det er ikke aktuelt å flytte pga ungene. Vi forsøkte ett par år å leie en annen leilighet, men tilfeldighetene ville ha det til at vi måtte bo under samme tak igjen. 
Jeg kan si det samme vennene mine sier til meg; det er ikke ditt problem! Men jeg skjønner det er vanskelig! Hva tenker han selv om hvordan det skal løses?

Anonymkode: 17095...c87

Det er nettopp det, han tenker jo ikke. Ingen evne til å se fremover. Virker som han bare tror løsningen venter på ham når han trenger det uten en tanke eller innsats. Ellers så skjønner han overhodet ikke hvor det bærer selv etter mange samtaler🙄 Han er jo ikke skarpeste kniven akkurat... 

Anonymkode: 04eaf...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er nettopp det, han tenker jo ikke. Ingen evne til å se fremover. Virker som han bare tror løsningen venter på ham når han trenger det uten en tanke eller innsats. Ellers så skjønner han overhodet ikke hvor det bærer selv etter mange samtaler🙄 Han er jo ikke skarpeste kniven akkurat... 

Anonymkode: 04eaf...7e4

Kanskje på tide han ikke får alt opp i fanget lenger?

Det er jo sånne mennesker ting alltid bare løser seg for, fordi andre ordner opp. Du skal liksom sette ditt liv på vent for å hjelpe han? Regner med at familie og venner også har hjulpet han tidligere.

Han har aldri trengt å ta ansvar, så hvorfor skulle han det? 

Den "det ordner seg for snille gutter" holdningen viser seg ofte å være rett den, fordi andre tilrettelegger hele tiden...

Anonymkode: bbac5...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ham flytte hjem til foreldrene sine da, til han finner ut av ting? 

Anonymkode: e1218...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...