Gå til innhold

Flere som er helt ukrenkbare?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hehehe…

Altså, man kan jo skrive i denne tråden alt man bare vil, at man ikke er lettkrenket. Men hva hjelper det, når mennesker ikke en gang kan skrive en setning på forum, uten at omlag 95% lar seg vippe av pinnen.

Anonymkode: 61339...cda

Hvem er vippet av pinnen?

Jeg er så lei av dere som hele tiden kommer med beskyldninger om at man blir krenkte, provosert, vippet av pinnen. Har dere (du) ikke mer å komme med så kan du med hell vurdere om du skal la være å skrive noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg vil si at det ikke er mulig å krenke meg med ord. Alt preller av meg, uansett hva det er. Og jeg har virkelig vært ute en vinternatt. Ingenting krenker meg. Folk kan si så mye negativt de bare vill, og jeg bryr meg ikke. 

Ikke misforstå meg, hvis folk har bedre argumenter enn det jeg har, feks forslag til å løse et problem på en bedre måte enn det jeg hadde forslag til, så er det selvsagt fint. Jeg godtar jo bedre argumentasjon dersom det er på sin plass. Men krenket, nei det blir jeg ikke. 

Anonymkode: 476cb...1d8

Det er ikke normalt å ikke ta til seg negative tilbakemeldinger. Da mangler man ganske mye i sitt samspill med andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne ; aldri. Ellers kommer det helt an på hva og fra hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Så hvis noen du er glad i sier noe ordentlig stygt til deg bryr du deg ikke? Eller er du ikke fullstendig ukrenkbar likevel? 

Som noen andre her sa, det kommer vel an på hvem den krenkende uttalelsen kommer fra? 

Anonymkode: 82a20...bcd

Forstår du ikke at «krenket» er et ord med et eget meningsinnhold? Man kan faktisk både bli irritert, lei seg, sint, såret osv osv selv om man aldri blir krenket. 

Anonymkode: 2c541...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krenket i liten grad. Såret ja visst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSaigon skrev (14 minutter siden):

Hvem er vippet av pinnen?

Jeg er så lei av dere som hele tiden kommer med beskyldninger om at man blir krenkte, provosert, vippet av pinnen. Har dere (du) ikke mer å komme med så kan du med hell vurdere om du skal la være å skrive noe. 

 

Tja. De som tvangsmessig svarer på slike innlegg som jeg nettopp skrev, for eksempel. Som ikke takler sannheten, uten å måtte prøve å legge lokk på den. Enkelte vil nok også være helt ute av stand til å la være å svare på dette innlegget. Det er i alle fall det jeg legger i å være lettkrenket.

For å svare på spørsmålet, så er nok jeg midt på treet krenkbar.

Anonymkode: 61339...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Forstår du ikke at «krenket» er et ord med et eget meningsinnhold? Man kan faktisk både bli irritert, lei seg, sint, såret osv osv selv om man aldri blir krenket. 

Anonymkode: 2c541...d34

En krenkelse er en ytring som oppleves som et nedrig eller sjofelt angrep på noens personlige integritet, selvforståelse og virkelighetsforståelse,

sier SNL. Ville du altså ikke ha brydd deg hvis f. eks mannen din eller noen du var glad i gjorde noe sånt mot deg? 

Anonymkode: 82a20...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

En krenkelse er en ytring som oppleves som et nedrig eller sjofelt angrep på noens personlige integritet, selvforståelse og virkelighetsforståelse,

sier SNL. Ville du altså ikke ha brydd deg hvis f. eks mannen din eller noen du var glad i gjorde noe sånt mot deg? 

Anonymkode: 82a20...bcd

Hvorvidt man opplever seg krenket har jo gjerne med hva slags selvfølelse man har. Det finnes de som har lav selvfølelse og som tåler at andre kjører over de, gjentatte ganger (selvutslettelse). Så finnes det de med lav selvfølelse som tar alt som et angrep (narsissisme). En med sunn selvfølelse vil typisk føle seg krenket dersom noen de er glad i svikter, men ha litt tålmodighet med at den andre ikke er perfekt. Som noen var inne på, så handler det også om hvor mye man forventer av en annen.

Anonymkode: 61339...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

En krenkelse er en ytring som oppleves som et nedrig eller sjofelt angrep på noens personlige integritet, selvforståelse og virkelighetsforståelse,

sier SNL. Ville du altså ikke ha brydd deg hvis f. eks mannen din eller noen du var glad i gjorde noe sånt mot deg? 

Anonymkode: 82a20...bcd

Men nå er det vel ingen som har skrevet at de ikke hadde «brydd seg»? Det hi (ikke jeg, så hvorfor spør du meg??) skriver er at hun ikke blir «krenket». Ikke at hun ikke kjenner på andre følelser, slik enkelte mener å tro.

Men for å svare for meg selv da (og jeg er også en som sjeldent opplever meg som krenket): Hvis mannen min plutselig hadde oppført seg sjofelt eller nedrig mot meg, så hadde jeg primært følt meg overrasket. Dernest forbanna. En følelse av å ha blitt krenket kommer langt ned på lista. 
 

Jeg er overrasket over at så mange nærmest virker provoserte over at vi er noen som føler oss ukrenkbare. Er det ikke bare positivt at man ikke lar krenkelser bite på?

Anonymkode: 2c541...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tja. De som tvangsmessig svarer på slike innlegg som jeg nettopp skrev, for eksempel. Som ikke takler sannheten, uten å måtte prøve å legge lokk på den. Enkelte vil nok også være helt ute av stand til å la være å svare på dette innlegget. Det er i alle fall det jeg legger i å være lettkrenket.

For å svare på spørsmålet, så er nok jeg midt på treet krenkbar.

Anonymkode: 61339...cda

Det er ingen som "takler sannheten", og det er derfor folk lar være å si hva de tenker høyt også. Siden du er så opptatt av sannhet, så måtte jeg fortelle deg denne, så jeg ble den som var ute av stand til å ikke svare på en sånn misoppfattelse. Og jeg tror muligens i tillegg at jeg oppfatter deg som krenkende også.

Anonymkode: ff21a...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det er ingen som "takler sannheten", og det er derfor folk lar være å si hva de tenker høyt også. Siden du er så opptatt av sannhet, så måtte jeg fortelle deg denne, så jeg ble den som var ute av stand til å ikke svare på en sånn misoppfattelse. Og jeg tror muligens i tillegg at jeg oppfatter deg som krenkende også.

Anonymkode: ff21a...5a4

Ja, her inne muligens, men jeg er mer vant med å omgåes mennesker IRL som søker sannheten - uansett hva den består i.

Var ikke min mening å krenke deg altså, så beklager det, men vet ikke helt hva det skulle være jeg sa som var så ille :) 

God helg, uansett 🌱☀️

Anonymkode: 61339...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såra og lei meg? Ja! Men krenka? Blir kanskje oftare krenka på andre sine vegner enn mine eigne egentlig. Som når folk blir diskrimminert eller ting rett og slett er urettferdig. Spørs jo kva litt kva ein legg i ordet også.

Forøvrig noko av det verste eg ser er når enkelte ropar «ikkje bli så krenka då» når folk skriv meininga si, forsvarer ei sak eller liknande. Virkelig ein heilt unødvendig hersketeknikk i mine auge. 

Anonymkode: 13f99...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvsagt ikke ukrenkbar. Hadde en av mine nære hånet meg så hadde jeg selvsagt følt meg krenket. De som nekter for at de kan ha den følelsen har enten ikke varme følelser for noen, eller et helt avstumpet følelsesliv. 

Anonymkode: 78625...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal nok litt til for å krenke meg, ja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Nesten ukrenkbar. Jeg er ganske tolerant for ulike meninger og agendaer, oppfatter sjelden utsagn som kritikk og kan ikke huske sist jeg ble såret, egentlig. 
Et stort unntak: Angrep på barna mine eller min atferd rundt dem - svært krenkbar 😄

Anonymkode: 2eb13...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ukrenkbar. Men jeg blir ikke krenket på andres vegne heller. Og så tror jeg ikke jeg har møtt noen som har forsøkt å krenke meg heller.

Anonymkode: 61aa4...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som blir lett krenket har elendig selvtillit. Jobb med den, så hjelper det. 

Anonymkode: 6cf99...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Dere som blir lett krenket har elendig selvtillit. Jobb med den, så hjelper det. 

Anonymkode: 6cf99...5c9

Har noen sagt at de blir lett krenket? Hvis ikke så er dette bare et patetisk forsøk på å hevde deg selv. 

Anonymkode: 78625...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke krenkbar og krenka en beskrivelse man i hovedsak bruker på andre? Den enkelte kan bli lei seg, skuffa og irritert, mens andre beskriver det som fornærmet, bitter og skuffa. Jeg blir lei meg hvis jeg blir misforstått av mine nærmeste, men ikke på nett. Jeg kan bli irritert hvis tenåringene mine kverulerer, men her inne velger jeg bort diskusjoner som er meningsløse for meg. 
 

Tråden viser vel også at det er få som selv synes de blir krenket, og at det i stor grad er en beskrivelse fra andre, som slett ikke har som formål å forstå den andre, men som skal parkere andres reaksjoner som irrasjonelle og ugyldige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir svært sjeldent krenket. Har opplevd at folk unnskylder seg i etterkant av en uttalelse eller kommentar fordi de var redd jeg tok det feil. Det skal mye til for at jeg blir såret/krenket, men jeg har jo mine svakheter jeg og hvor jeg blir truffet. Noe annet ville vært rart 

Anonymkode: 781fa...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er vel krenkbare, selv om en ikke opplever eller tar til seg det som er krenkende. Krenk er vel like mye ett prinsipp som en følelse? 

Anonymkode: e231d...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Alle er vel krenkbare, selv om en ikke opplever eller tar til seg det som er krenkende. Krenk er vel like mye ett prinsipp som en følelse? 

Anonymkode: e231d...e76

Det har du helt rett i. Noe er objektivt sett krenkelser, men man trenger ikke bry seg eller føle på det. Det er heller ingen skam å gjøre det som flere ser ut til å tro. Det handler kort og godt om å ha selvrespekt og forvente å bli møtt med respekt fra andre.

Anonymkode: ff21a...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det har du helt rett i. Noe er objektivt sett krenkelser, men man trenger ikke bry seg eller føle på det. Det er heller ingen skam å gjøre det som flere ser ut til å tro. Det handler kort og godt om å ha selvrespekt og forvente å bli møtt med respekt fra andre.

Anonymkode: ff21a...5a4

Det er litt synd at krenkelse lett blir blandet med en irrasjonell følelse av fornærmelse. Både ovenfor noen som uberettiget blir beskyldt for krenkelse og de som utsettes for en krenkelse og blir avfeid med dette. 
 

Når det gjelder det å reagere ved krenkelse, er det drøyt nok, er det vel også ett viktig oppgjør og standpunkt mot ukultur. Det er da ingenting tøft ved å bare «tåle det»? 

Anonymkode: e231d...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske tykkhudet. Jeg er ikke upåvirket av idioter. Radikale meninger provoserer meg på den måten at folk er som luft for meg. Homofobe holdninger, du eksisterer ikke. Jeg unngår deg som best jeg kan. Rasisme får null respons og jeg forlater bare samtaler. Jeg gidder ikke idioter lengre. Utover at jeg ikke gidder høre på slikt så dveler jeg ikke så mye over disse menneskene. Jeg vil ikke si jeg er ukrenkbar, det betyr jo at man ikke bryr seg. Og jeg bryr meg om urettferdighet og forutinntatthet. Det er ikke noe som henger ved meg da, jeg rister det av meg fort og har notert meg at vedkommende ikke har noen verdi for meg. 

Anonymkode: 5875a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...