Gå til innhold

Flere som er helt ukrenkbare?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at det ikke er mulig å krenke meg med ord. Alt preller av meg, uansett hva det er. Og jeg har virkelig vært ute en vinternatt. Ingenting krenker meg. Folk kan si så mye negativt de bare vill, og jeg bryr meg ikke. 

Ikke misforstå meg, hvis folk har bedre argumenter enn det jeg har, feks forslag til å løse et problem på en bedre måte enn det jeg hadde forslag til, så er det selvsagt fint. Jeg godtar jo bedre argumentasjon dersom det er på sin plass. Men krenket, nei det blir jeg ikke. 

Anonymkode: 476cb...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan nok bli krenket, men alt handler om hvem det kommer fra og hva som blir sagt.  

Anonymkode: ff21a...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil si at det ikke er mulig å krenke meg med ord. Alt preller av meg, uansett hva det er. Og jeg har virkelig vært ute en vinternatt. Ingenting krenker meg. Folk kan si så mye negativt de bare vill, og jeg bryr meg ikke. 

Ikke misforstå meg, hvis folk har bedre argumenter enn det jeg har, feks forslag til å løse et problem på en bedre måte enn det jeg hadde forslag til, så er det selvsagt fint. Jeg godtar jo bedre argumentasjon dersom det er på sin plass. Men krenket, nei det blir jeg ikke. 

Anonymkode: 476cb...1d8

Det er helt sikkert ting du hadde blitt krenket av også. Noe tror jeg alle normale mennesker har. 

Anonymkode: 2a9ef...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun narsissister som er helt uberørt av andres mening. 

Anonymkode: 78625...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er kun narsissister som er helt uberørt av andres mening. 

Anonymkode: 78625...e2d

Det er nok neppe noen som er så lettkrenkede som nettopp narsisster.

Anonymkode: ff21a...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg vil si at det ikke er mulig å krenke meg med ord. Alt preller av meg, uansett hva det er. Og jeg har virkelig vært ute en vinternatt. Ingenting krenker meg. Folk kan si så mye negativt de bare vill, og jeg bryr meg ikke. 

Ikke misforstå meg, hvis folk har bedre argumenter enn det jeg har, feks forslag til å løse et problem på en bedre måte enn det jeg hadde forslag til, så er det selvsagt fint. Jeg godtar jo bedre argumentasjon dersom det er på sin plass. Men krenket, nei det blir jeg ikke. 

Anonymkode: 476cb...1d8

Det er absolutt ikke en god egenskap aå ikke la seg påvirke av noe som helst. Da mangler man noe på et normalt følelsesregister.

Anonymkode: 060d3...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ikke krenket. Ikke eier jeg skam heller. Det er så komisk for når folk prøver seg med hersketeknikker her inne så er det som regel en eller annen vri på å prøve å få motparten til å føle skam. Kall meg alle slags navn, prøv å smusskaste meg, jeg bryr meg ikke for jeg eier ikke skam.

Men jeg kan synes at enkelte ting går over streken. Som når noen prøver å håne noen annen for deres hudfarge eller religion. Eventuelt gjør narr av noen for hva de har på seg, hårfrisyre, eller annet. Ord brukes jo ofte i forsøk på å såre. Jeg blir ikke såret eller krenket, men jeg kan synes at enkelte går over streken når de prøver å tråkke på andre. Da sier jeg i fra.

Anonymkode: 54573...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg vil si at det ikke er mulig å krenke meg med ord. Alt preller av meg, uansett hva det er. Og jeg har virkelig vært ute en vinternatt. Ingenting krenker meg. Folk kan si så mye negativt de bare vill, og jeg bryr meg ikke. 

Ikke misforstå meg, hvis folk har bedre argumenter enn det jeg har, feks forslag til å løse et problem på en bedre måte enn det jeg hadde forslag til, så er det selvsagt fint. Jeg godtar jo bedre argumentasjon dersom det er på sin plass. Men krenket, nei det blir jeg ikke. 

Anonymkode: 476cb...1d8

Det høres egentlig forferdelig trist ut. For det betyr også at det ikke er noen mennesker som kan berøre deg følelsesmessig, også i positiv forstand. 

 

Anonymkode: 82a20...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det er kun narsissister som er helt uberørt av andres mening. 

Anonymkode: 78625...e2d

Så hvis man blir berørt av andres mening, har man blitt krenket?

Anonymkode: 0c056...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det høres egentlig forferdelig trist ut. For det betyr også at det ikke er noen mennesker som kan berøre deg følelsesmessig, også i positiv forstand. 

 

Anonymkode: 82a20...bcd

Det er fullt mulig å bli berørt uten å bli krenka. Det finnes flere følelser.

Anonymkode: 2c541...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krenket blir jeg vel ikke, men irriterer meg lett. F.eks irriterer jeg meg over selvgodheten i ditt innlegg. Men krenket blir jeg ikke og etter at jeg går ut av tråden ofrer jeg deg ikke en tanke.

Anonymkode: 7a923...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Krenket blir jeg vel ikke, men irriterer meg lett. F.eks irriterer jeg meg over selvgodheten i ditt innlegg. Men krenket blir jeg ikke og etter at jeg går ut av tråden ofrer jeg deg ikke en tanke.

Anonymkode: 7a923...2c2

Så trist! Det betyr at du ikke kan elske. 🙃

Anonymkode: 54573...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Krenket blir jeg vel ikke, men irriterer meg lett. F.eks irriterer jeg meg over selvgodheten i ditt innlegg. Men krenket blir jeg ikke og etter at jeg går ut av tråden ofrer jeg deg ikke en tanke.

Anonymkode: 7a923...2c2

Hvorfor irriterer hi deg? Er det ikke bare positivt å ikke bli krenka?

Anonymkode: 2c541...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så trist! Det betyr at du ikke kan elske. 🙃

Anonymkode: 54573...f8f

Dette blir for dumt. Herregud, så dumt! 

Anonymkode: 78625...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette blir for dumt. Herregud, så dumt! 

Anonymkode: 78625...e2d

I tilfelle den gikk over hodet på deg, det var en parodi av denne:

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det høres egentlig forferdelig trist ut. For det betyr også at det ikke er noen mennesker som kan berøre deg følelsesmessig, også i positiv forstand. 

 

Anonymkode: 82a20...bcd

 

Anonymkode: 54573...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

I tilfelle den gikk over hodet på deg, det var en parodi av denne:

 

Anonymkode: 54573...f8f

Herlighet. Nei, det gikk ikke over hodet på meg. Det er bare for dumt. Hva skjer med forumet, hvor kommer alle idiotene fra?

Anonymkode: 78625...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Herlighet. Nei, det gikk ikke over hodet på meg. Det er bare for dumt. Hva skjer med forumet, hvor kommer alle idiotene fra?

Anonymkode: 78625...e2d

Den idioten er i det minste lett å kjenne igjen. Er vel utestengt fra kvinneguiden igjen.

Anonymkode: 060d3...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ord skal det mye til, men helt ukrenkbar er vel neppe noen? Jeg tåler i hvert fall mye mer enn gjennomsnittet uten å føle meg krenket, slik jeg oppfatter det å føle seg krenket. Jeg har dog opplevd innimellom å protestere på noe, eller fortelle om noe jeg har blitt overrasket over og fått slengt tilbake at jeg ikke må bli så lett krenket, men da lurer jeg mer på om andre har misforstått hele begrepet? F.eks. opplevde jeg en kommentar fra en selger som jeg synes var upassende i seg selv, men uten at jeg personlig følte meg krenket av den, men likevel inviterte noen jeg fortalte det om at jeg ble krenket fordi jeg reagerte på innholdet i kommentaren. Altså, det må da være lov å legge merke til at utsagn ol. er upassende, sårende ol. uten at en selv dermed føler seg utsatt, såret el..

Anonymkode: 663fe...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Av ord skal det mye til, men helt ukrenkbar er vel neppe noen? Jeg tåler i hvert fall mye mer enn gjennomsnittet uten å føle meg krenket, slik jeg oppfatter det å føle seg krenket. Jeg har dog opplevd innimellom å protestere på noe, eller fortelle om noe jeg har blitt overrasket over og fått slengt tilbake at jeg ikke må bli så lett krenket, men da lurer jeg mer på om andre har misforstått hele begrepet? F.eks. opplevde jeg en kommentar fra en selger som jeg synes var upassende i seg selv, men uten at jeg personlig følte meg krenket av den, men likevel inviterte noen jeg fortalte det om at jeg ble krenket fordi jeg reagerte på innholdet i kommentaren. Altså, det må da være lov å legge merke til at utsagn ol. er upassende, sårende ol. uten at en selv dermed føler seg utsatt, såret el..

Anonymkode: 663fe...f9e

Du kan helt fint konstantere at noe er krenkelser uten å føle deg krenket. Noen ganger klarer ikke mennesker å se den forskjellen. 

Jeg kan bli diskriminert pga hudfarge, men jeg bryr meg bare om det hvis jeg kan forvente mer av en person. Det er likevel en krenkelse når det kommer fra en ureflektert og kunnskapsløs person. Jeg bryr meg bare ikke fordi jeg uansett hever meg over slike personer i de tilfellene. Kommer det derimot fra en oppegående og velutdannet person med innflytelse, så oppleves og føles det som den krenkelsen det er. 

Anonymkode: ff21a...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er meir tynnhuda enn som så. Og det kjem heilt an på kven som framfører kritikken.

Å bli kalt ei hurpe av nokon heilt utan injurierande kraft bryr meg lite. Eller kva som helst anna ein kan bli kalla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det høres egentlig forferdelig trist ut. For det betyr også at det ikke er noen mennesker som kan berøre deg følelsesmessig, også i positiv forstand. 

 

Anonymkode: 82a20...bcd

Der tar du feil! Blir berørt av andre mennesker i stor grad. Jeg kan bli både glad og trist i forhold til andre. Samt lykkelig og føle kjærlighet. 

Anonymkode: 476cb...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Der tar du feil! Blir berørt av andre mennesker i stor grad. Jeg kan bli både glad og trist i forhold til andre. Samt lykkelig og føle kjærlighet. 

Anonymkode: 476cb...1d8

Så hvis noen du er glad i sier noe ordentlig stygt til deg bryr du deg ikke? Eller er du ikke fullstendig ukrenkbar likevel? 

Som noen andre her sa, det kommer vel an på hvem den krenkende uttalelsen kommer fra? 

Anonymkode: 82a20...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe…

Altså, man kan jo skrive i denne tråden alt man bare vil, at man ikke er lettkrenket. Men hva hjelper det, når mennesker ikke en gang kan skrive en setning på forum, uten at omlag 95% lar seg vippe av pinnen.

Anonymkode: 61339...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Så hvis noen du er glad i sier noe ordentlig stygt til deg bryr du deg ikke? Eller er du ikke fullstendig ukrenkbar likevel? 

Som noen andre her sa, det kommer vel an på hvem den krenkende uttalelsen kommer fra? 

Anonymkode: 82a20...bcd

Jeg blir ikke krenket av det nei. Tenker at det får være deres synspunkt. 

Anonymkode: 476cb...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...