Gå til innhold

Jeg håper Danby Choi skriver en ikonisk tale til 17.mai !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Det handler ikke om å ikke kunne tilgi noe. Det handler om at han ikke passer til å holde denne talen pga de feilene han har gjort. 

Ikke sant. 

Tror du må lese Ibsen . 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Han gjorde en feil der. Han beklaget og unnskyldte det, og er det noen en bør tro på unnskyldninger til, så er det nettopp han. Han legger seg ikke flat bare fordi, slik altfor mange eldre politikere gjør. Nå er det tilgivelig å gjøre selv idiotiske feil, men noen mennesker klarer ikke se forbi det og på alt annet en person gjør. Jeg forventer ikke mer av influensere, og heller ikke av altfor mange ellers. Vanlige mennesker er dessverre ikke så smarte. Det er derfor vi trenger de unge som tør og kan nå. De gir et visst håp i en verden full av redde og lettkrenkede mennesker. For noen av oss er det ganske skummelt at de svake skal styre og legge føringer. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Han gjorde en feil? En feil er å glemme og kjøpe med melk på butikken. Du begår ikke en feil ved å støtte overgripere for så og trekke det tilbake når det blir offentliggjort. 
Det samme med venninnen, du begår ikke feil fordi du står med pulver i hånda for så og beklage seg når det blir offentliggjort. 
Da beklager du fordi du ble tatt. Men hvem du er og hva du står for er helt reelt! 
 

Helt uakseptabelt. Sånne folk er ingen forbilder for nasjonaldagen vår! 

Anonymkode: 8eb0e...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ikke sant. 

Tror du må lese Ibsen . 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lest min Ibsen jeg og likevel mener jeg det finnes bedre kandidater for talen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han gjorde en feil? En feil er å glemme og kjøpe med melk på butikken. Du begår ikke en feil ved å støtte overgripere for så og trekke det tilbake når det blir offentliggjort. 
Det samme med venninnen, du begår ikke feil fordi du står med pulver i hånda for så og beklage seg når det blir offentliggjort. 
Da beklager du fordi du ble tatt. Men hvem du er og hva du står for er helt reelt! 
 

Helt uakseptabelt. Sånne folk er ingen forbilder for nasjonaldagen vår! 

Anonymkode: 8eb0e...a58

Det er fint du vet hvilke feil man kan bli tilgitt for. Som å glemme melk på butikken altså...

Jaja. 

Og så misforstått Ibsen må ha blitt... Det er nesten smertelig.  

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Han gjorde en feil? En feil er å glemme og kjøpe med melk på butikken. Du begår ikke en feil ved å støtte overgripere for så og trekke det tilbake når det blir offentliggjort. 
Det samme med venninnen, du begår ikke feil fordi du står med pulver i hånda for så og beklage seg når det blir offentliggjort. 
Da beklager du fordi du ble tatt. Men hvem du er og hva du står for er helt reelt! 
 

Helt uakseptabelt. Sånne folk er ingen forbilder for nasjonaldagen vår! 

Anonymkode: 8eb0e...a58

Kanskje kansellere Ibsen også i samme slengen, han gjorde jo litt mer enn å glemme melk på butikken. Glemte spermen i tjenestepike, glemte at han var ansvarlig for ett avkom på ett tidspunkt der også. Helt uakseptabelt. Sånne folk kan vi ikke kranse på nasjonaldagen vår. 

Anonymkode: b5af2...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje kansellere Ibsen også i samme slengen, han gjorde jo litt mer enn å glemme melk på butikken. Glemte spermen i tjenestepike, glemte at han var ansvarlig for ett avkom på ett tidspunkt der også. Helt uakseptabelt. Sånne folk kan vi ikke kranse på nasjonaldagen vår. 

Anonymkode: b5af2...a2a

For ikke å snakke om alle stykkene han skrev om alle oss mennesker som gjør feil på feil, er umoralske, løgnaktige og skjuler vårt miserable ego i så mangt og mye. Og bak så mangt og mye. De personene han skrev om som sto opp mot frykt, feighet og hykleri. 

Kan tro folk har lest sin Ibsen her. Og ikke har skjønt ett ord av noe som helst. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke enig med deg. Dette er da hva kansellering er pr definisjon, kansellerer oppdraget. Oppdraget er allerede gitt. Hvis det blir gjort på bakgrunn av hva noen mener om vedkommende som skal utføre oppdraget, ikke selve oppdraget (for det vet vi jo ikke hva er engang, talen er ikke holdt). Det er da spot on hva dette dreier seg om. 
 

Mimir har det mest fornuftige innspillet, sagt enkelt og greit. Kan vi ikke bare motsi dem hvis vi er uenige? 

Anonymkode: b5af2...a2a

Nei, "kanselering" i dette tilfellet er pr.definisjon: Kanselleringskultur er en strategi som går ut på å ekskludere noe eller noen som ansees som umoralsk eller forkastelig, for eksempel rasistisk eller antisemittisk. Den eller det som blir «kansellert», blir dermed utelukket fra sosiale eller økonomiske sammenhenger og posisjoner. Dette kan innebære boikott, oppsigelse, scenenekt, avinvitering eller at man mister følgere på sosiale medier. At det er snakk om en «kultur», betyr at kansellering ikke bare forekommer i enkelte tilfeller, men som del av en omfattende sosial trend eller bevegelse.

Ikke blir han utelukket fra sosiale sammenhenger (uten om EN tale), økonomiske sammenhenger eller posisjoner. Så nei,han hadde ikke blitt kanselert. Uansett ser jeg at får tale, så da er vel det uansett løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

For ikke å snakke om alle stykkene han skrev om alle oss mennesker som gjør feil på feil, er umoralske, løgnaktige og skjuler vårt miserable ego i så mangt og mye. Og bak så mangt og mye. De personene han skrev om som sto opp mot frykt, feighet og hykleri. 

Kan tro folk har lest sin Ibsen her. Og ikke har skjønt ett ord av noe som helst. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Det hadde vært fint hvis diskusjonen kunne gått på annet enn å få folk til å føle seg dumme. Det er ikke slik at gamle synder fra fortiden rettferdiggjør dagens synd. Det må det være lov å mene uten å bli beskyldt for å ikke ha fulgt med i norsktimen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det hadde vært fint hvis diskusjonen kunne gått på annet enn å få folk til å føle seg dumme. Det er ikke slik at gamle synder fra fortiden rettferdiggjør dagens synd. Det må det være lov å mene uten å bli beskyldt for å ikke ha fulgt med i norsktimen. 

Nei, skal du hive deg inn i en diskusjon med påstander, så må du kunne svare for deg. Jeg ber ikke om annet enn at du utdyper en mening som er fullstendig intetsigende. Når du vet mange som kunne passet bedre til å holde talen burde du lett klart å hoste opp minst to personer. Du kan heller ikke si ett ord om hva Ibsen skrev og hva han sto for, og skal du absolutt diskutere slike saker som dette, så må du faktisk regne med å bidra med mer enn det du gjør i tråden her. Ellers får det være på din kappe om du føler deg dum. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

For ikke å snakke om alle stykkene han skrev om alle oss mennesker som gjør feil på feil, er umoralske, løgnaktige og skjuler vårt miserable ego i så mangt og mye. Og bak så mangt og mye. De personene han skrev om som sto opp mot frykt, feighet og hykleri. 

Kan tro folk har lest sin Ibsen her. Og ikke har skjønt ett ord av noe som helst. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Poenget? Du mener denne taleren her står opp mot feighet og hykleri? Ja, voldtekt er ikke feighet! Dop er ikke feighet! Det er ekte rollemodeller. 
 

17. mai handler om mer enn Ibsen sine verk. Det må da finnes en bedre kandidat enn en skandalefyr som denne vedkommende. 
Det er ganske langt fra min teori om å være fri for hykleri når du står på barnas dag og taler, samtidig som du måneder før har vist solidaritet til voldtektsmenn. 

Anonymkode: 8eb0e...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Poenget? Du mener denne taleren her står opp mot feighet og hykleri? Ja, voldtekt er ikke feighet! Dop er ikke feighet! Det er ekte rollemodeller. 
 

17. mai handler om mer enn Ibsen sine verk. Det må da finnes en bedre kandidat enn en skandalefyr som denne vedkommende. 
Det er ganske langt fra min teori om å være fri for hykleri når du står på barnas dag og taler, samtidig som du måneder før har vist solidaritet til voldtektsmenn. 

Anonymkode: 8eb0e...a58

Voldtekt er forbi feigt. Langt forbi. At Danby dummet seg grundig ut, var han kjapp med å innrømme. Jeg stoler veldig lite på mennesker som viser en mer plettfri fasade. De oppfatter jeg som skumle aggresive mennesker. De som gjør feil og innrømmer det, stoler jeg så mye mer på. Og så er det noe med å se mer enn en feil ved noen. Uforsonlige mennesker hater lett. De som tilgir er utvilsomt både klokere om mer intelligente. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (49 minutter siden):

Nei, "kanselering" i dette tilfellet er pr.definisjon: Kanselleringskultur er en strategi som går ut på å ekskludere noe eller noen som ansees som umoralsk eller forkastelig, for eksempel rasistisk eller antisemittisk. Den eller det som blir «kansellert», blir dermed utelukket fra sosiale eller økonomiske sammenhenger og posisjoner. Dette kan innebære boikott, oppsigelse, scenenekt, avinvitering eller at man mister følgere på sosiale medier. At det er snakk om en «kultur», betyr at kansellering ikke bare forekommer i enkelte tilfeller, men som del av en omfattende sosial trend eller bevegelse.

Ikke blir han utelukket fra sosiale sammenhenger (uten om EN tale), økonomiske sammenhenger eller posisjoner. Så nei,han hadde ikke blitt kanselert. Uansett ser jeg at får tale, så da er vel det uansett løst. 

Det er jo spot on. Eneste årsak til å fjerne han er «ansett som umoralsk» 

Anonymkode: b5af2...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

Lest min Ibsen jeg og likevel mener jeg det finnes bedre kandidater for talen.

Det vil alltid finnes noen som mener det finnes bedre kandidater til å holde en tale. Det er ikke er argument for at en bestemt person ikke skal holde en tale. Da vil det aldri bli holdt noen taler.

Det er fint med dette mangfoldet som Choi tilbyr. Vi liker mangfold, gjør vi ikke?

Anonymkode: 33b7b...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Voldtekt er forbi feigt. Langt forbi. At Danby dummet seg grundig ut, var han kjapp med å innrømme. Jeg stoler veldig lite på mennesker som viser en mer plettfri fasade. De oppfatter jeg som skumle aggresive mennesker. De som gjør feil og innrømmer det, stoler jeg så mye mer på. Og så er det noe med å se mer enn en feil ved noen. Uforsonlige mennesker hater lett. De som tilgir er utvilsomt både klokere om mer intelligente. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Du oppfatter ikke hva jeg formidler. Mennesker som er i stand til å være solidariske med voldtektsforbrytere er skumle mennesker. Du begår ikke en feil ved å ytre slike radikale holdninger, du besitter de i utgangspunktet. Jeg vet om utallige upolerte mennesker med høy intelligens som aldri ville kommet med slike uttalelser. 
Når det gjelder vedkommende så er han sikkert drivende dyktig på mye, men ved å signalisere det han har gjort har han gravd sin egen grav! For meg vil ingen ikonisk 17 mai tale snu det synkende skipet for min del. 
Det er ikke nok med et unnskyld, det er uforenelig med å tale til folket på grunnlovsdagen. Hans stemme har ingen verdi for meg! 
Jeg er for tilgivelse, men selv her finnes det en grense, og den var han langt forbi.

Anonymkode: 8eb0e...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh. Er denne tråden laget av ChatGPT eller noe?

Makan til rare og stivbente argumenter og merkelig norsk…

Anonymkode: d3607...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du oppfatter ikke hva jeg formidler. Mennesker som er i stand til å være solidariske med voldtektsforbrytere er skumle mennesker. Du begår ikke en feil ved å ytre slike radikale holdninger, du besitter de i utgangspunktet. Jeg vet om utallige upolerte mennesker med høy intelligens som aldri ville kommet med slike uttalelser. 
Når det gjelder vedkommende så er han sikkert drivende dyktig på mye, men ved å signalisere det han har gjort har han gravd sin egen grav! For meg vil ingen ikonisk 17 mai tale snu det synkende skipet for min del. 
Det er ikke nok med et unnskyld, det er uforenelig med å tale til folket på grunnlovsdagen. Hans stemme har ingen verdi for meg! 
Jeg er for tilgivelse, men selv her finnes det en grense, og den var han langt forbi.

Anonymkode: 8eb0e...a58

Vi har nok et ganske så forskjellig syn på menneskets natur. Syns også det er høyst dramatisk å trekke grensen for tilgovelse ved dette. Jeg har ikke særlig sans for dramatikk i slike saker. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dummeste jeg har hørt. Er det noe vi ikke behøver mer av, så er det enda flere meninger.

Men du har kanskje hørt noen si dette, og så repeterer du det fordi det hørtes så snedig ut? 

Anonymkode: d3607...d88

Vi trenger absolutt mennesker med intelligens, mot ( ikke minst ) og troverdighet som ytrer meninger offentlig. Det er få det er verdt å lytte til siden så mange ikke tør å si hva de mener og beklageligvis skorter det også på intellekt og evner mange ganger. Så ja, mange lager mye unødig og helt meningsløs støy, men det er jo heller ikke så rart når presse og media bruker latterlig mye tid og blekk på influensere og unngår å skrive om mer viktige saker fordi det ikke er politisk korrekt, og fordi alt for mange åpenbart tror at fagfolk og eksperter er enige om alt til enhver tid. Det er rett og slett en komedie.

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger som følge av dette.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...