Gå til innhold

Jeg håper Danby Choi skriver en ikonisk tale til 17.mai !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Influensere lager  underskriftskampanjer mot, eldre politikere viser misnøye og journalister er dels overbærende mens de ikke helt kan støtte dette heller uten snev av misbilligelse, mest sannsynlig fordi Danby er minst 20 år yngre, tusen ganger mer modig og også skarp som i både intelligens og formuleringer. Jeg håper han holder tidenes tale og at Ibsen lever et sted i det hinsidige og får dette med seg. Selv om siste er meget lite sannsynlig må jeg innrømme. Jeg ser ihvertfall fram til talen, i likhet med mange andre. Jeg er glad nettopp han fikk oppdraget.

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var og noe å støtte, godt at du har prioriteringene på rett plass :ironi:

Anonymkode: 85d9b...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var og noe å støtte, godt at du har prioriteringene på rett plass :ironi:

Anonymkode: 85d9b...bff

Jeg er ikke en venninne eller en bekjent av deg, så prøv å kommentere som du gjør normalt mot fremmede som uttrykker en mening. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg opplever han ikke som særlig oratorisk av seg. Han er som Fredrik Solvang, flink til å fremme debatter, flink til å styre debatter, stille spørsmål som får andre i tale. Men jeg synes ikke han er noen god debattør selv. Han er veldig flink til å få andre til å diskutere, så jeg prøver ikke å rakke ned på han. Jeg har bare ikke noen tro på at han er den store veltalenheten som andre håper på.

Anonymkode: cc63f...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Altså, jeg opplever han ikke som særlig oratorisk av seg. Han er som Fredrik Solvang, flink til å fremme debatter, flink til å styre debatter, stille spørsmål som får andre i tale. Men jeg synes ikke han er noen god debattør selv. Han er veldig flink til å få andre til å diskutere, så jeg prøver ikke å rakke ned på han. Jeg har bare ikke noen tro på at han er den store veltalenheten som andre håper på.

Anonymkode: cc63f...ca8

Nå var han redaktør alene noen år, og har absolutt ytret meninger selv. Har du lest om bakgrunn ? Sett han og Wolfgang Wee i lengre samtaler? Jeg syns ikke at du rakker ned på ham, og du må mene hva du vil. Det er absolutt det jeg er for at folk skal gjøre selv om en kan ha ulike syn! Det er blant annet derfor jeg gledes over at en som står opp for sine meninger skal holde talen. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Nå var han redaktør alene noen år, og har absolutt ytret meninger selv. Har du lest om bakgrunn ? Sett han og Wolfgang Wee i lengre samtaler? Jeg syns ikke at du rakker ned på ham, og du må mene hva du vil. Det er absolutt det jeg er for at folk skal gjøre selv om en kan ha ulike syn! Det er blant annet derfor jeg gledes over at en som står opp for sine meninger skal holde talen. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Ja, da får vi bare være uenige da. Det er ikke stort å få gjort med det. Jeg tror han vil skrive og føre en god tale altså, bare ikke overraskende god. Han er god, men ikke Wergeland eller Ibsen-god. Jeg er ikke mot at han holder tale, jeg har bare ikke den troen på at han er så forrykende flink som flere håper på. Men altså, være seg mitt inntrykk stemmer eller er feil så snurrer jorden videre likevel. Kanskje får du rett? Da skal jeg komme tilbake og gi deg rett altså.

Anonymkode: cc63f...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke en venninne eller en bekjent av deg, så prøv å kommentere som du gjør normalt mot fremmede som uttrykker en mening. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Sukk...

Anonymkode: ceadb...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det var og noe å støtte, godt at du har prioriteringene på rett plass :ironi:

Anonymkode: 85d9b...bff

Hvorfor var det galt å støtte? Er det galt å støtte mennesker man opplever som inspirerende/kloke/interessante/annet? Mistenker du at hi prioriterer det å støtte Choi over jobben sin, barna og øvrig familie? Eller hva mener du egentlig?

Anonymkode: 33b7b...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det får en håpe. Har aldri hørt han tale, har ingen forutsetning for å vite om han er en god taler, men jeg misliker denne moralistiske forhåndsdømmingen som foregår i dette konforme landet til tider. Det er viktig at de som tok standpunktet klarer å stå i dette, med mindre vi ønsker ett land der ytringer til enhver tid skal tilpasses moralistene. 

Anonymkode: b5af2...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Ja, det får en håpe. Har aldri hørt han tale, har ingen forutsetning for å vite om han er en god taler, men jeg misliker denne moralistiske forhåndsdømmingen som foregår i dette konforme landet til tider. Det er viktig at de som tok standpunktet klarer å stå i dette, med mindre vi ønsker ett land der ytringer til enhver tid skal tilpasses moralistene. 

Anonymkode: b5af2...a2a

Han er ung og veldig lovende som bidragsyter i samfunnet. Jeg liker at han er kompromissløs og direkte, har ryggrad og uten tvil styrke. Jeg ser ikke at så mange andre hadde passet bedre til kransnedleggelse for Ibsen, og jeg tror ikke Danby fremfører annet enn en god og vesentlig tale. Eneste er at han kan bli litt overmodig, så håper han ser det selv.

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Han er ung og veldig lovende som bidragsyter i samfunnet. Jeg liker at han er kompromissløs og direkte, har ryggrad og uten tvil styrke. Jeg ser ikke at så mange andre hadde passet bedre til kransnedleggelse for Ibsen, og jeg tror ikke Danby fremfører annet enn en god og vesentlig tale. Eneste er at han kan bli litt overmodig, så håper han ser det selv.

Anonymkode: 9e725...d3c

Ironien i dette er at alt oppstyret fører til at jeg mest sannsynlig vil se den talen, noe jeg ikke var innom tanken å gjøre før alt oppstyret 😅 

For min del, som ikke er personlig engasjert i saken som lå bak underskriftskampanjen for å få han fjernet, fremstår denne kampanjen som mer krenkende og uredelig enn hans dårlige dømmekraft rundt videoen (som han har tatt til seg og beklaget). 

 

Anonymkode: b5af2...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg er ikke en venninne eller en bekjent av deg, så prøv å kommentere som du gjør normalt mot fremmede som uttrykker en mening. 

Anonymkode: 9e725...d3c

At du ikke tåler en uskyldig kommentar får stå for egen regning.

Anonymkode: 85d9b...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ironien i dette er at alt oppstyret fører til at jeg mest sannsynlig vil se den talen, noe jeg ikke var innom tanken å gjøre før alt oppstyret 😅 

For min del, som ikke er personlig engasjert i saken som lå bak underskriftskampanjen for å få han fjernet, fremstår denne kampanjen som mer krenkende og uredelig enn hans dårlige dømmekraft rundt videoen (som han har tatt til seg og beklaget). 

 

Anonymkode: b5af2...a2a

Ja, og jeg tror mange vil høre talen. Det kunne jo ikke blitt mer ironisk at han som kjemper mot kanselleringskulturen og for ytringsfrihet, selv blir forsøkt stoppet fra å holde tale! Det i seg selv er jo ikonisk allerede, så håper han smeller til med en god tale som treffer tilhørerne. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Ja, og jeg tror mange vil høre talen. Det kunne jo ikke blitt mer ironisk at han som kjemper mot kanselleringskulturen og for ytringsfrihet, selv blir forsøkt stoppet fra å holde tale! Det i seg selv er jo ikonisk allerede, så håper han smeller til med en god tale som treffer tilhørerne. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Jeg tror du bør moderere forventningene dine en smule, det er vel ingenting som taler for at han er i stand til å lever en ikonisk tale. Det er ikke så mange av dem opp gjennom årene. 

Anonymkode: af37e...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, og jeg tror mange vil høre talen. Det kunne jo ikke blitt mer ironisk at han som kjemper mot kanselleringskulturen og for ytringsfrihet, selv blir forsøkt stoppet fra å holde tale! Det i seg selv er jo ikonisk allerede, så håper han smeller til med en god tale som treffer tilhørerne. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Når ble det en menneskerett å holde en 17.mai-tale?

Denne påstanden om kanselering og knebling av ytringsfriheten er etter mitt syn bare tull. Det er ingen som knebler, kansellerer eller fratar han ytringsfriheten kun fordi han ikke er ønsket av mange tusen mennesker til å holde en tale. Han får da uttale seg så mye han vil i stort sett alle medier ellers. 

Ellers for min del må han bare holde denne talen, jeg bor så langt unna at jeg uansett ikke vil overvære talen hans.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, og jeg tror mange vil høre talen. Det kunne jo ikke blitt mer ironisk at han som kjemper mot kanselleringskulturen og for ytringsfrihet, selv blir forsøkt stoppet fra å holde tale! Det i seg selv er jo ikonisk allerede, så håper han smeller til med en god tale som treffer tilhørerne. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Du høres bare ut som en konspirasjonteoretiker.

Anonymkode: 85d9b...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (47 minutter siden):

Når ble det en menneskerett å holde en 17.mai-tale?

Denne påstanden om kanselering og knebling av ytringsfriheten er etter mitt syn bare tull. Det er ingen som knebler, kansellerer eller fratar han ytringsfriheten kun fordi han ikke er ønsket av mange tusen mennesker til å holde en tale. Han får da uttale seg så mye han vil i stort sett alle medier ellers. 

Ellers for min del må han bare holde denne talen, jeg bor så langt unna at jeg uansett ikke vil overvære talen hans.  

Jeg er ikke enig med deg. Dette er da hva kansellering er pr definisjon, kansellerer oppdraget. Oppdraget er allerede gitt. Hvis det blir gjort på bakgrunn av hva noen mener om vedkommende som skal utføre oppdraget, ikke selve oppdraget (for det vet vi jo ikke hva er engang, talen er ikke holdt). Det er da spot on hva dette dreier seg om. 
 

Mimir har det mest fornuftige innspillet, sagt enkelt og greit. Kan vi ikke bare motsi dem hvis vi er uenige? 

Anonymkode: b5af2...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (1 time siden):

Når ble det en menneskerett å holde en 17.mai-tale?

Denne påstanden om kanselering og knebling av ytringsfriheten er etter mitt syn bare tull. Det er ingen som knebler, kansellerer eller fratar han ytringsfriheten kun fordi han ikke er ønsket av mange tusen mennesker til å holde en tale. Han får da uttale seg så mye han vil i stort sett alle medier ellers. 

Ellers for min del må han bare holde denne talen, jeg bor så langt unna at jeg uansett ikke vil overvære talen hans.  

Det er samlet inn 15 000 underskrifter, igangsatt av en influenser. Selvsagt er det et forsøk på å hindre ham i å tale, hva ellers? Like selvsagt er det at han ikke lar være, siden han altså misliker kanselleringskulturen og forsøk på å hindre mennesker i å ytre seg. Jeg vet ikke hva du mener med ditt første spørsmål. Han ble spurt av 17.mai- komiteen om å holde tale, hvilket han takket ja til. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror du bør moderere forventningene dine en smule, det er vel ingenting som taler for at han er i stand til å lever en ikonisk tale. Det er ikke så mange av dem opp gjennom årene. 

Anonymkode: af37e...6bd

Jeg håper. Det er alt for mange tafatte eldre, til og med innen pressen, som ikke tør si noe lengre. Nå har vi noen yngre vi kan håpe tar litt mer tak i ting, så jeg håper talen vil vekke såpass oppsikt at selv gamle redde menn må vise respekt fremfor hittil skepsis og overbærenhet. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg assosierer ham med er å støtte voldtektsmenn, og være vennen til en som ble tatt med narkotika. 
Helt enig i at det er horribelt at han skal tale på Norges nasjonaldag. 

Anonymkode: 8eb0e...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Eneste jeg assosierer ham med er å støtte voldtektsmenn, og være vennen til en som ble tatt med narkotika. 
Helt enig i at det er horribelt at han skal tale på Norges nasjonaldag. 

Anonymkode: 8eb0e...a58

Han gjorde en feil der. Han beklaget og unnskyldte det, og er det noen en bør tro på unnskyldninger til, så er det nettopp han. Han legger seg ikke flat bare fordi, slik altfor mange eldre politikere gjør. Nå er det tilgivelig å gjøre selv idiotiske feil, men noen mennesker klarer ikke se forbi det og på alt annet en person gjør. Jeg forventer ikke mer av influensere, og heller ikke av altfor mange ellers. Vanlige mennesker er dessverre ikke så smarte. Det er derfor vi trenger de unge som tør og kan nå. De gir et visst håp i en verden full av redde og lettkrenkede mennesker. For noen av oss er det ganske skummelt at de svake skal styre og legge føringer. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Han gjorde en feil der. Han beklaget og unnskyldte det, og er det noen en bør tro på unnskyldninger til, så er det nettopp han. Han legger seg ikke flat bare fordi, slik altfor mange eldre politikere gjør. Nå er det tilgivelig å gjøre selv idiotiske feil, men noen mennesker klarer ikke se forbi det og på alt annet en person gjør. Jeg forventer ikke mer av influensere, og heller ikke av altfor mange ellers. Vanlige mennesker er dessverre ikke så smarte. Det er derfor vi trenger de unge som tør og kan nå. De gir et visst håp i en verden full av redde og lettkrenkede mennesker. For noen av oss er det ganske skummelt at de svake skal styre og legge føringer. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Det er ikke alltid det holder å legge seg flat. For min del finnes det mange som er mer egnet til å holde denne talen enn han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg håper. Det er alt for mange tafatte eldre, til og med innen pressen, som ikke tør si noe lengre. Nå har vi noen yngre vi kan håpe tar litt mer tak i ting, så jeg håper talen vil vekke såpass oppsikt at selv gamle redde menn må vise respekt fremfor hittil skepsis og overbærenhet. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Han kan godt komme med en god tale, men ikonisk er nok å forvente for mye. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Han gjorde en feil der. Han beklaget og unnskyldte det, og er det noen en bør tro på unnskyldninger til, så er det nettopp han. Han legger seg ikke flat bare fordi, slik altfor mange eldre politikere gjør. Nå er det tilgivelig å gjøre selv idiotiske feil, men noen mennesker klarer ikke se forbi det og på alt annet en person gjør. Jeg forventer ikke mer av influensere, og heller ikke av altfor mange ellers. Vanlige mennesker er dessverre ikke så smarte. Det er derfor vi trenger de unge som tør og kan nå. De gir et visst håp i en verden full av redde og lettkrenkede mennesker. For noen av oss er det ganske skummelt at de svake skal styre og legge føringer. 

Anonymkode: 9e725...d3c

Noen ting blir ikke greit av en beklagelse. Det er ikke alltid det er nok å legge seg flat. 

Anonymkode: af37e...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alltid det holder å legge seg flat. For min del finnes det mange som er mer egnet til å holde denne talen enn han.

nei, noen kan selvsagt ikke tilgi eller tolerere feil. Kan du nevnte et par av de mange du syns passer bedre til å holde tale ved Ibsens gravsted l 2024?

Anonymkode: 9e725...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

nei, noen kan selvsagt ikke tilgi eller tolerere feil. Kan du nevnte et par av de mange du syns passer bedre til å holde tale ved Ibsens gravsted l 2024?

Anonymkode: 9e725...d3c

Det handler ikke om å ikke kunne tilgi noe. Det handler om at han ikke passer til å holde denne talen pga de feilene han har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...