Gå til innhold

Har dere mikrobølgeovn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, varmer opp  sånn varmepute med ris , popcorn, rask tining av brød , varme opp middagrester. Bruker den flere ganger i uken, trenger egentlig ny. 

Anonymkode: 5116f...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har, bruker den nesten ikke.
Kjøpte den den gangen vi hadde flaskebarn og måtte varme morsmelkerstatningen 

Anonymkode: 4b924...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Åh, du kan hilse henne og si at hun har rett i at strålingen setter seg i maten.

Anonymkode: 9b4b4...24e

😍 Det vil hun like godt.

Anonymkode: 729b7...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micro er nok den elektriske kjøkkendingsen vi bruker minst. Men vi har den nå, innebygget i kjøkkenet, og den er grei å ha til å varme varmepakninger til vond nakke, poppe popcorn i lekue-popperen, og bruke med tupperware micro-trykkoker. 

Innebygget kaffemaskin brukes desidert mest på kjøkkenet, mange ganger daglig. Har man begrenset plass til innebygde hvitevarer ville jeg prioritert kaffemaskin over mikro.

Airfryer er daglig i bruk, og har også fått sitt eget skap med stikkontakt for å være tilnærmet «innebygget». 

Jeg hadde ikke hatt verken micro, airfryer, kaffemaskin/-trakter eller noe som helst annet hvis det var løse maskiner som måtte stå på kjøkkenbenken. Kjøkkenbenken er ikke oppbevaringsplass, men arbeidsflate, og den bør kunne vaskes og brukes i sin helhet uten å flytte på noe som helst. 

Anonymkode: 5c211...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Og hva bruker dere den til?

Vi har aldri hatt det, og har hørt at det ødelegger maten. Merker at dette er en del av kjøkkenutviklingen som aldri har blitt forankret i mitt liv 😜 Fir meg har det ikke vært en kampsak, men mannen min har vært veldig skeptisk.

Nå har ungdommen i huset fått mast seg til en micro, og jeg lurer på om vi kommer på banen når alle andre er videre til neste kjøkkenmaskin 😋

 

Anonymkode: 532b7...b14

Vi har mikro, men bare en sånn enkel en til et par hundrelapper. Den brukes utelukkende av barna til å varme seg middagsrester, ostesmørbrød, popkorn, koppkake o.l 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Ja, det har jeg hatt bestandig, hadde det hjemme når jeg vokste opp og.
Bruker det til å tine mat, varme matrester, varme ferdigmiddager, smelte ost på makaronien, lage ostesmørbrød, lage koppekake, skolde mandler, poppe popcorn, lage havregrøt, smelte sjokolade, smelte smør, varme hot / cold pack,  lage ostechips, varme tacolefse.

Anonymkode: b7b1c...4cc

Masse gode tips! 

Anonymkode: f46b4...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Micro er nok den elektriske kjøkkendingsen vi bruker minst. Men vi har den nå, innebygget i kjøkkenet, og den er grei å ha til å varme varmepakninger til vond nakke, poppe popcorn i lekue-popperen, og bruke med tupperware micro-trykkoker. 

Innebygget kaffemaskin brukes desidert mest på kjøkkenet, mange ganger daglig. Har man begrenset plass til innebygde hvitevarer ville jeg prioritert kaffemaskin over mikro.

Airfryer er daglig i bruk, og har også fått sitt eget skap med stikkontakt for å være tilnærmet «innebygget». 

Jeg hadde ikke hatt verken micro, airfryer, kaffemaskin/-trakter eller noe som helst annet hvis det var løse maskiner som måtte stå på kjøkkenbenken. Kjøkkenbenken er ikke oppbevaringsplass, men arbeidsflate, og den bør kunne vaskes og brukes i sin helhet uten å flytte på noe som helst. 

Anonymkode: 5c211...ddb

Hva lager du i tw trykkoker?

Anonymkode: f46b4...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Har mikrobølgeovn fordi jeg arvet en. Kunne absolutt helt fint klart meg uten, den brukes ikke mye. Tenåringen varmer rester fra middagen når hun er sulten om kveldene, yngste bruker den til popcorn av og til. Og så varmer vi lefsene til taco med mikrobølgeovnen.

Anonymkode: d5490...1fb

Hvordan varmer du taco-lefsene?

Anonymkode: f46b4...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hva lager du i tw trykkoker?

Anonymkode: f46b4...5c1

Grøt, langkokte gryter/curry, kylling og kjøttretter, eller bare koker poteter eller grønnsaker, for å spare tid  

Alt man kan lage i en trykkoker på komfyren, egentlig. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvordan varmer du taco-lefsene?

Anonymkode: f46b4...5c1

Vi varmer forresten også lefsene i micro hjemme. Inni en sånn lefsevarmer av stoff, er par minutter.
På hytta har vi ikke micro, der varmer vi i ovnen på 120 grader, lefser pakket inn i bakepapir, med et silikonlokk over. Fungerer fint det også, men tar nok nærmere 20 min i stedet for to. 

Anonymkode: 5c211...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 9.4.2024 den 20.59):

Åh, du kan hilse henne og si at hun har rett i at strålingen setter seg i maten.

Anonymkode: 9b4b4...24e

Nei det gjør den ikke. 

Anonymkode: d855b...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hvordan varmer du taco-lefsene?

Anonymkode: f46b4...5c1

Man klipper hull i pakken og varmer dem i pakken. Det står beskrevet på pakken hvordan ;)

Anonymkode: 6aba8...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker den mange ganger om dagen. Vi er to voksne med barn på 8 og 12. 

Vi varmer opp rester, pizza, Fjordland grøt, ostesmørbrød, popcorn osv. 

Finnes ikke farlig. 

Anonymkode: c0e49...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde oppriktig ikke det fantes folk som ikke har mikro. Jeg måtte virkelig vri hjernen her, men jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke har det. For meg er det like selvfølgelig som å ha komfyr. 
Jeg er født i 1985, og kan ikke huske annet annet at det alltid var en del av kjøkkenet. 
Den brukes hver dag til å varme middagsrester. Brukes også til popcorn, smørsmelting og varme glass med barnemat.

Dog blir den mindre brukt etter vi fikk  airfyer noen år tilbake. Osteskiver for eksempel, det kommer ALDRI tilbake til mikroen 😅

Anonymkode: 20e88...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...