Gå til innhold

Har dere mikrobølgeovn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hva bruker dere den til?

Vi har aldri hatt det, og har hørt at det ødelegger maten. Merker at dette er en del av kjøkkenutviklingen som aldri har blitt forankret i mitt liv 😜 Fir meg har det ikke vært en kampsak, men mannen min har vært veldig skeptisk.

Nå har ungdommen i huset fått mast seg til en micro, og jeg lurer på om vi kommer på banen når alle andre er videre til neste kjøkkenmaskin 😋

 

Anonymkode: 532b7...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kom allerede på 80-tallet. Når jeg var ungdom prøvde jeg ut mye ved hjelp av mikro, husker jeg. Bake muffins, blant annet. Aner ikke hvorfor jeg prøvde det, jeg prøvde på mye rart da jeg var ungdom. Bakte uhorvelig mye også.

Her brukes mikroen til å varme opp matrester. Det er den kjekk til! Det og popcorn.

Men vi hadde garantert klart oss uten altså.

Det nyeste nå er vel airfryer. Jeg har ikke prøvd. Men det må prøves en dag det også.

Anonymkode: 9b4b4...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har, og har hatt i mange år. Det at den ødelegger maten er en myte. Vi bruker den ikke veldig mye. Mest til oppvarming av middagsrester og så har vår et godt tineprogram så vi tiner brød i den om vi har glemt å ta det opp. 

Anonymkode: cbdb3...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Micro. Kjekt å tine mat i hvis man har glemt å tatt ut av fryseren.  Er også kjekt til fjordland retter når man har dårlig tid. Man også varme opp rester, eller lage ostesmørbrød ( blir ikke sprø som i ovn. Men går an)

Anonymkode: 3bbae...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt micro siden jeg var barn, og synes det er veldig tungvint uten. Vi bruker den daglig til å varme opp middagsrester. Det er en myte at microbølgeovner ødelegger maten. Vi bruker den også til popcorn, smelte smør i og koppmuffins. 

Anonymkode: 8f98e...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har vi, blir brukt hver uke.

Vi bruker den i hovedsak til å varme middagsrester, poppe popkorn og smelte smør.

Anonymkode: a4a48...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde nok klart oss veldig fint uten, men bruker den flere ganger i uka til å varme opp mat. Bruker den også til å dampe grønnsaker, og til å tine frossen mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg hatt bestandig, hadde det hjemme når jeg vokste opp og.
Bruker det til å tine mat, varme matrester, varme ferdigmiddager, smelte ost på makaronien, lage ostesmørbrød, lage koppekake, skolde mandler, poppe popcorn, lage havregrøt, smelte sjokolade, smelte smør, varme hot / cold pack,  lage ostechips, varme tacolefse.

Anonymkode: b7b1c...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 😀

 

Det er liksom mikro og Tinder som «alle andre» enn meg har hatt som en del av livet 😂

HI

Anonymkode: 532b7...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det har jeg hatt bestandig, hadde det hjemme når jeg vokste opp og.
Bruker det til å tine mat, varme matrester, varme ferdigmiddager, smelte ost på makaronien, lage ostesmørbrød, lage koppekake, skolde mandler, poppe popcorn, lage havregrøt, smelte sjokolade, smelte smør, varme hot / cold pack,  lage ostechips, varme tacolefse.

Anonymkode: b7b1c...4cc

Gordon Ramsey ville vært stolt.

 

Anonymkode: 1ff0b...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestandig hatt. Brukte det mest før da ungene var små, til å varme vann til mme. Ungene bruker det til å tine matrester, og lage popkorn. Bruker det og til å tine gjærbakst. Har airfryer også, og bruker den 100 ganger mer enn mikro 
Den kan man faktisk bruke til alt. Hadde jeg vært alene hadde jeg ikke trengt komfyr 

Anonymkode: 2e414...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Gordon Ramsey ville vært stolt.

 

Anonymkode: 1ff0b...1d6

Ikke nå lengre 😂 

HI

Anonymkode: 532b7...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Og hva bruker dere den til?

Vi har aldri hatt det, og har hørt at det ødelegger maten. Merker at dette er en del av kjøkkenutviklingen som aldri har blitt forankret i mitt liv 😜 Fir meg har det ikke vært en kampsak, men mannen min har vært veldig skeptisk.

Nå har ungdommen i huset fått mast seg til en micro, og jeg lurer på om vi kommer på banen når alle andre er videre til neste kjøkkenmaskin 😋

 

Anonymkode: 532b7...b14

Har mikrobølgeovn fordi jeg arvet en. Kunne absolutt helt fint klart meg uten, den brukes ikke mye. Tenåringen varmer rester fra middagen når hun er sulten om kveldene, yngste bruker den til popcorn av og til. Og så varmer vi lefsene til taco med mikrobølgeovnen.

Anonymkode: d5490...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker den til tining av mat, varmer opp rester (som er veldig kjekt de ukene barna er hos far), poppe popcorn og til å smelte smør til baking. Hadde nok overlevd uten, men den gjør livet fryktelig mye lettere for meg.

Anonymkode: 16da0...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt mikro siden 1984😅. Vi bruker den mye nesten daglig. Aldri hørt at den ødelegger maten heler😂😂
Hatt AirFryer i mange år å her da. Elsker å prøve nye ting 

Anonymkode: 4d1df...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt mikrobølgeovn. Men husker hvor utrolig stas det var å være på besøk hos venninne som hadde det. Vi lagde ostesmørbrød i den hver dag etter skolen på slutten av 80-tallet 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og den er ofte i bruk. Tiner gjærbakst, varmer middagsrester, lager popcorn, smelter smør osv. 

Hadde savnet den om den var borte. 

Anonymkode: 7ad3d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt mikro. Ikke hatt bruk for det heller. Tenåringene i huset vil ha... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hadde det ett sted jeg bodde, men har ikke savnet det.

Anonymkode: ef90a...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både micro og airfryer. Bruker begge. 

Anonymkode: d00b4...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den til tining, oppvarming av rester, lager alltid ris i mikro i riskoker fra Tupperware, barna lager mye ostesmørbrød. Micropop er stas her i huset.

Jeg sliter litt med smerter i kroppen og på de vondeste dagene varmer jeg opp en risvarmepute dombjeller tar med meg i senga.
 

Har også en dampkoker beregnet på mikro,  der tar jeg grønnsakene om det er lite plass på platetoppen😊 Hender også jeg koker pasta i mikroen. 
 

Ville ikke vært for uten mikro, men neste gang vi pusser opp kjøkken blir det en stekeovn og en kombiovn med stekeovn og mikro.  

Anonymkode: d3b03...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lager 10-åringen seg ostesmørbrød hver dag etter skolen. De store barna er ikke så glad i brødmat så brukes også mye til oppvarming av middagsrester. Av og til brukes den til å tine mat. Mykne opp smør om jeg har glemt å ta ut for å romtemperere når jeg skal bake. Popcorn.

Vi hadde nok klart oss uten, men bruker den daglig.

Anonymkode: d855b...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme opp kjøleskapskald mat (rester), Tine polarbrød fra fryseren. Innimellom for mikromat. 

Det ødelegger ikke maten, men man lærer seg etterhvert hva som er lurt å varme i mikroen og hva ikke.

Moren min fikk mikro i 1994, da jeg var 8, så har vokst opp med det.

Men fra 2016 - 2021 levde vi uten (etter at vi flyttet og bygde nytt kjøkken uten mikro).

Nå har vi nytt kjøkken med både innebygget ovn og en innebygget kombi (kombinert ovn og mikro). Bruker mikroen noen ganger i uka, tenker jeg

Anonymkode: 6aba8...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri hatt. Vi fikk ikke da jeg var barn på 80-tallet fordi mamma var sikker på at det var dårlig å stråle maten😄 Så da ble det liksom ikke en del av mitt liv, heller ikke som voksen. 

Anonymkode: 729b7...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, har aldri hatt. Vi fikk ikke da jeg var barn på 80-tallet fordi mamma var sikker på at det var dårlig å stråle maten😄 Så da ble det liksom ikke en del av mitt liv, heller ikke som voksen. 

Anonymkode: 729b7...bf9

Åh, du kan hilse henne og si at hun har rett i at strålingen setter seg i maten.

Anonymkode: 9b4b4...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...