GÃ¥ til innhold

🤬 et barn kastet stein på mitt barn i bhg! 🤬


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Godt å høre at jeg jeg får støtte 

Godt å høre at jenten endelig trivdes

Anonymkode: 76d29...2a8

Støtte? Hva gjorde du da?

Anonymkode: d97a7...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (PÃ¥ 8.4.2024 den 19.17):

Jeg blir så sint! Hvs hadde du gjort?

Barnet mitt fikk et blodig sår 🤬

Anonymkode: 76d29...2a8

Det kommer helt an på situasjonen. Barnet vårt ble kastet sten på og blødde såpass mye at vi ble ringt etter og måtte til legen. Barnehagen hadde sett hva som skjedde. Her var det et barn som prøve å treffe noe med en relativt stor stein. Barnet var bare dårlig til å kaste og traff barnet vårt i stedet. Barnet som kastet ble lei seg og barnehagen snakket med barnet (og de andre) om at det å kaste steiner ikke er greit nettopp fordi man kan treffe feil. Vi gjorde ikke noe utover å ta barnet til legen og å snakke om situasjonen med barnet vårt. Barnet ble ikke redd av hendelsen så det var tilbake til normalen raskt. 

Anonymkode: 95680...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre må du bare bli vant til at barnet ditt kan bli spyttet på, få kastet ting på seg, bli trakassert av klasse  kamerater. Det er ingen grenser for hva barna må tåle av andre barn. 
barna må tåle å sitte i klassen med redsel for å få slag, spark ukvemsord, 

trist men sant. 
tror at enkelte foreldre hadde blitt sjokkert over hvordan barna oppfører seg. 
 

 

Anonymkode: b4e2c...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er barnehagen. Sånt skjer, og så lenge barnehagen tar tak i det trenger ikke du gjøre noe. 

Anonymkode: 994a6...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Dessverre må du bare bli vant til at barnet ditt kan bli spyttet på, få kastet ting på seg, bli trakassert av klasse  kamerater. Det er ingen grenser for hva barna må tåle av andre barn. 
barna må tåle å sitte i klassen med redsel for å få slag, spark ukvemsord, 

trist men sant. 
tror at enkelte foreldre hadde blitt sjokkert over hvordan barna oppfører seg. 
 

 

Anonymkode: b4e2c...a43

Nei, det er ikke greit! Barn må lære at de IKKE skal oppføre seg som drittunger! Dette er mye foreldre sin jobb, så har du et barn som oppfører seg som en drittunge, har du feilet stort! 
Skole og barnehage skal være en trygg plass for barna. 

Har selv måtte ta tak i et barn som kastet stein på andre på barneskolen , satte hardt mot hardt , og da tok lærer/rektor tak i problemet . Etter at de gjorde dette og fikk foreldrene til å forstå hva barnet deres gjorde , sluttet faktisk dette barnet å kaste stein og være stygg med medelever. 
Så vis at du følger med og mener alvor når slike ting skjer. 
 


 

Anonymkode: 7bbc0...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg hadde gitt klar beskjed at de ansatte måtte følge bedre med på barna dette gjelder. En jente jeg kjenner, ble daglig slått av et annet barn. Mora ga beskjed skriftlig og sa at viss ikke dette stoppet, ga hun beskjed videre opp i systemet! Da endelig gjorde de noe med det, og denne jenta trives endelig i bhg! 
Dette er såpass alvorlig, at en skal ikke bare la det gå. 
 

Anonymkode: 7bbc0...181

Hvorfor antar du at de ansatte ikke følger med? Tror du helt oppriktig slike ting kan unngås bare de ansatte «følger med»? Da måtte i så fall hver unge hatt en voksen som passet på seg til enhver tid.

Anonymkode: e3f40...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg må si jeg blir veldig sur når jeg leser at enkelte skriver ingen ting eller kommer ann på alder dere bør virkelig ta dere sammen!!!!!!!!!! alder har ingen ting og si sånt kan man ikke gjøre det kan være veldig farlig man kan få det i øyet slå hodet

går ungen i barne hage eller skole så får man snakke med dem og be di asnett følge med og snakke med det barnet som gjør det og foreldrene syns jeg også man bør snakke med

og hvis hn ikke slitter syns jeg man bør plasere det i en annen avdeling i barnehagen eller bytte klasse

 

Anonymkode: 04f38...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

går ungen i barne hage eller skole så får man snakke med dem og be di asnett følge med og snakke med det barnet som gjør det og foreldrene syns jeg også man bør snakke med

Folk svarer ingenting, fordi det tar de ansatte seg av uten at foreldren trenger å instruere de i hvordan de skal gjøre jobben sin.

Anonymkode: 70094...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Folk svarer ingenting, fordi det tar de ansatte seg av uten at foreldren trenger å instruere de i hvordan de skal gjøre jobben sin.

Anonymkode: 70094...814

det høres virkelig ikke sånn ut at dem gjør noe

hadde det vært min unge hadde jeg sagt klar i fra i barnehagen at dem bør begynne og våkne opp litt di barnehage ansette for sånt skal ikke skje

det skal være trygt for alle og ha unger i barnehage man skal ikke gå rundt å være redd for sånne ting

Anonymkode: 04f38...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

det høres virkelig ikke sånn ut at dem gjør noe

hadde det vært min unge hadde jeg sagt klar i fra i barnehagen at dem bør begynne og våkne opp litt di barnehage ansette for sånt skal ikke skje

det skal være trygt for alle og ha unger i barnehage man skal ikke gå rundt å være redd for sånne ting

Anonymkode: 04f38...6f4

De ansatte gjeter ikke ungene, så ting kan selvfølgelig skje. Har man sånne holdninger som du har, så får man passe ungene sine selv.

Anonymkode: 70094...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

jeg må si jeg blir veldig sur når jeg leser at enkelte skriver ingen ting eller kommer ann på alder dere bør virkelig ta dere sammen!!!!!!!!!! alder har ingen ting og si sånt kan man ikke gjøre det kan være veldig farlig man kan få det i øyet slå hodet

går ungen i barne hage eller skole så får man snakke med dem og be di asnett følge med og snakke med det barnet som gjør det og foreldrene syns jeg også man bør snakke med

og hvis hn ikke slitter syns jeg man bør plasere det i en annen avdeling i barnehagen eller bytte klasse

 

Anonymkode: 04f38...6f4

Hvordan tenker du barnehageansatte og foreldre kan sikre seg at slike ting aldri skjer? Vær konkret.

Anonymkode: e3f40...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et problem både i barnehage og skole, og tas det ikke tak i slikt tidlig nok, blir det fort verre. 
Det er akkurat som mobbing, det begynner ofte så tidlig som i barnehage. 
Har selv erfart, at lite blir gjort viss en ikke sier i fra . I et av mine tilfeller, hadde de ansatte kaffedrøs på en benk og såg ikke etter barna, dette ble det slutt på…

Så det er faktisk viktig som foreldre, og følge litt med selv og! 
Selvfølgelig skal barna lære å tåle ting og, og en bør snakke med barna om dette viss og når noe skjer. 
Men barna trenger uansett trygghet

Anonymkode: 7bbc0...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

det høres virkelig ikke sånn ut at dem gjør noe

hadde det vært min unge hadde jeg sagt klar i fra i barnehagen at dem bør begynne og våkne opp litt di barnehage ansette for sånt skal ikke skje

det skal være trygt for alle og ha unger i barnehage man skal ikke gå rundt å være redd for sånne ting

Anonymkode: 04f38...6f4

De ansatte er til tider (særlig på starten og slutten av dagen) få - de kan ikke fotfølge alle barna. Det er ikke mulig. Selv om de følger godt med så har også barnehageansatte bare et par øyne. «Du hadde sagt de skulle våkne opp litt» - tror du ikke de allerede har hatt tanken om at ingen bør kaste stein?

Du sier alder ikke spiller noen rolle - tenker du at det ikke er forskjell på en 2- og 6-åring?

Anonymkode: d5141...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Nei, det er ikke greit! Barn må lære at de IKKE skal oppføre seg som drittunger! Dette er mye foreldre sin jobb, så har du et barn som oppfører seg som en drittunge, har du feilet stort! 
Skole og barnehage skal være en trygg plass for barna. 

Har selv måtte ta tak i et barn som kastet stein på andre på barneskolen , satte hardt mot hardt , og da tok lærer/rektor tak i problemet . Etter at de gjorde dette og fikk foreldrene til å forstå hva barnet deres gjorde , sluttet faktisk dette barnet å kaste stein og være stygg med medelever. 
Så vis at du følger med og mener alvor når slike ting skjer. 
 


 

Anonymkode: 7bbc0...181

Jeg er helt enig med deg, men sånn er virkeligheten på skole. 
 

Anonymkode: b4e2c...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...